Bupropion en xtc

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Beste formleden!
Dit is gewoon een hypothetische vraag eigenlijk. Ik ben jaren geleden met behulp van Zyban (Bupropion) gestopt met roken.
In die periode had ik ook een festival waar ik graag xtc wilde gaan gebruiken. Nou is Zyban met xtc niet goed samen, dat wist ik. Ik heb toen een aantal dagen (4 a 5) voor ik xtc nam geen Zyban geslikt. Ik geloof dat het niet direct levensbedrijgend is samen maar goed is het zeker niet.
Nou lees ik dat Drugs Info Team maar 1 dag geen Bupropion adviseerd te nemen alvorens xtc of cocaine te gebruiken.
Is 1 dag wel voldoende? Bupropion Heeft een lange halfwaardetijd voor zover ik weet.
Net wat ik zeg, je zal vast niet gelijk dood neervallen maar het is volgens mij wel flink schadelijk.
Ik weet wel dat je de dag NA xtc gelijk weer Bupropion kan nemen.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

https://drugsinfoteam.nl/vraag-antwoord ... ?qid=31326

benzzzy

Badass junkie
Volgens mij zal 1 dag opzich wel te doen zijn.
Ik zou persoonlijk 2 dagen wachten.

Het grootste risico dat je loop met deze combinatie is volgens mij een epileptische aanval.
Of hartkloppingen.

Maar ik ben geen doktor dit is puur wat ik gok op basis van mijn beroerde expertise(beroerd :grin: ).

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Benzoboss zei:
Volgens mij zal 1 dag opzich wel te doen zijn.
Ik zou persoonlijk 2 dagen wachten.

Het grootste risico dat je loop met deze combinatie is volgens mij een epileptische aanval.
Of hartkloppingen.

Maar ik ben geen doktor dit is puur wat ik gok op basis van mijn beroerde expertise(beroerd :grin: ).

Ik vind het vreemd want mijn huisarts en anderen adviseerden echt minimaal 4 dagen aan te houden.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dunnetjess33 zei:
Niemand een idee..?
Je topic staat er pas een dag...

Ook ik ben geen dokter, maar vind 1 dag wel wat kort gezien de lange halfwaarde tijd van bupropion. Met zo'n lange halfwaarde tijd bouw je een zekere spiegel op en die is niet na een dag weer volledig gedaald.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Psychedelibee zei:
Dunnetjess33 zei:
Niemand een idee..?
Je topic staat er pas een dag...

Ook ik ben geen dokter, maar vind 1 dag wel wat kort gezien de lange halfwaarde tijd van bupropion. Met zo'n lange halfwaarde tijd bouw je een zekere spiegel op en die is niet na een dag weer volledig gedaald.

Sorry zie nu pas je bericht. Ik vond het ook al erg kort. Vreemd dat het dan toch word geadviseerd. Hoe gevaarlijk is het als iemand het toch doet na 1 dag? Weet je dat misschien ook?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Psychedelibee zei:
Hoe gevaarlijk de combinatie is heb ik eerlijk gezegd geen idee van.

Oke dank je. Ik kan er namelijk niets over vinden op internet maar ben toch erg nieuwsgierig ernaar. Dus als iemand anders het weet, graag!

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Die link in je begin post is al zeer helder

Er is niet veel meer over bekend zou zelf een dag of 5 aanhouden
Dit zeg ik omdat ik bvb na 14 dagen geen refusal had genomen ik volgens bijsluiter
Weer kon drinken nou werd mooi nachtje eerste hulp

Dus neem ruim aan indd na 20 uur zou het je systeem uit zijn of iig de halvertijd
Maar neem lekker ruim de tijd kan je een hoop gezeur besparen

Bovenaan