Canabonbon eten?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb een jaar geleden eens een canabonbon gegeten, die had ik bij de shop gekocht. Zij hadden mij verteld dat ik best de hele in 1x kon opeten. Ik ben wiet roken "gewend" dus ik dacht dat komt wel goed!
Niet dus!
Ik werd na 2 uur kotsmisselijk en alles draaide. Mijn hartslag ging vreselijk tekeer, heel erg vervelend dus en het duurde een paar uur.
Nu heb ik er eentje kado gehad en ben ik toch nieuwsgierig hoe het nou moet voelen.
Als ik een halve neem, gaat dat dan goed denken jullie? En wat voel je dan precies vergeleken met wiet roken?
Graag uitleg en ervaringen.. Thanks!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het voornaamste verschil met roken is de duur. Zoals je zelf al zegt kan orale inname gemakkelijk een aantal uur duren, bij hogere dosissen en weinig gewenning soms zelf 12 uur.
Hierbij komend duurt het uiteraard ook een poosje, afhankelijk van je maaginhoud, voordat het begint te werken (half-anderhalf uur)

In het effect zelf zit ook wel wat verschil, voornamelijk omdat je geen tabak gebruikt. Dit zorgt voor een high gevoel in plaats van stoned. Het eten van cannabis geeft vaak een wat meer psychedelischere trip waarbij je energieker bent dan bij het roken (in combinatie met tabak).

Als je de vorige keer van dezelfde bonbon (zelfde shop?) te hard ging van een hele, zou ik nu met een halve beginnen. Dan het effect afwachten en desnoods na een uur/2 uur die andere halve.
Je kunt ook een halve nemen, het effect afwachten en verder wat roken tot je op het gewenste niveau zit. Niet eerst roken en dan eten!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Oke dank je wel. Goede tips en goede uitleg. Maar waarom niet eerst roken en dan eten? Ga ik niet doen dan maar waarom is dat?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Omdat je het inslaan van het effect van het eten niet van te voren kunt bepalen. Ben je dan nog/al stoned van het roken, dan kan die klap nogal eens te hard aankomen. Met een niet zo leuke trip / overgeven ed. tot gevolg.

Wanneer je het effect van het eten al hebt (en je vindt dit nog niet voldoende) dan kun je erna wel roken. Als je vaker blowt zul je goed kunnen inschatten wanneer je genoeg hebt (en dus stopt met roken).

Bovenaan