"Hee, wat gebeurt hier? Dit gaan we nog een keer doen!" Zo beschrijft Joey Ruchtie, de muziekprogrammeur van Clash, zijn reactie op de vorige editie van het muziek/theater cross-over festival. Clash bestaat al langer in de vorm van de Art-Party, als afsluiter van het Jonge Harten festival. Vorig jaar was het feest voor het eerst in de Oosterpoort.
Clash dus. Vorig jaar waren de verhalen goed. "Heel groningen aan de pillen!", "Te gruwelijk". Dus werd het dit jaar ook maar tijd.
Drugs gebruiken zou ik sowieso en, als ik het dan toch zou doen, waarom niet goed hard?
Ik was van plan om op het begin van de avond 1 blotter te nemen en daarna 1 pil. Ik had die week mijn blotters opgehaald en een vriend van mij verkocht XTC dus met de drugs zat het helemaal goed.
Uiteindelijk besloot ik te beginnen met een halve blotter. Ik nam hem in de WC en ging snel terug naar de zaal om de Audio Bulley's te bekijken. Ik verwachtte dat hij daar wel goed in zou slaan.
Mijn benen werden inderdaad wel een beetje zwaar en de zaal leek een stuk groter, maar erg hard voelde ik het niet. Toen ben ik wat rond gaan lopen om de dealende vriend op te zoeken. Ik kreeg van hem een pil en slikte hem direct op de WC's. Vanaf toen ging het erg snel. Vlak nadat ik d pil had genomen ben ik met een vriend gaan bellen die mij had gesmsd. Daarna was het goed aan. De MDMA versterkte eerst het LSD effect. Ik heb tijden lang met verschillende vrienden rondgelopen, zoekend naar andere vrienden, wat overigens erg relaxed was. Overal was muziek en omdat ik goed hard tripte op de LSD en mijn coordinatievermogen is sowieso al slecht maar onder LSD is dat echt totaal weggevaagd. Zodoende had ik meestal geen flauw idee waar in de oosterpoort ik was. Na een half uurtje begon er een ander gevoel op te komen. De effecten XTC+LSD leken samen een heel nieuw effect te geven. Ik was erg sociaal en voelde me erg goed maar was nog wel in staat mezelf tot orde te roepen als ik te ver ging. (voordeel ook was dat je het niet erg duidelijk aan me zag dat ik had gebruikt)
De LSD en XTC samen gaven me ongelofelijk veel energie en zin om keihard te feesten/ouwehoeren. Voordat ik Clash binnenkwam had ik ook nog gedronken en geblowd en tijdens de trip ben ik daar goed mee doorgegaan. Dit maakte dat ik schijt had aan iedereen.
De combinatie: sociaal, scherp, schijt aan alles, zin om te feesten was ronduit geniaal.
(Het klinkt misschien mild, maar ik tripte overigens ongelofelijk hard. Zat echt totaal in een andere wereld. Dat de meeste mensen aan de pillen waren en dus ongelofelijk stuk waren en Clash erg psychedelische verlichting/geluiden had werkte het trippen zeker in de hand.)
Mijn state of mind verwoordde ik tegen een vriend als volgt: "Kijk ik ben echt belachelijk high, maar ik ben een ongelofelijke bastard!" Zo voelde ik me ook...zin om te kloten. Dat was geen probleem op Clash :P
Toen kwam de come-down...Hier scheidden de effecten zich weer. De LSD was nog steeds goed aan, mar de XTC begon uit te werken.
Omdat de LSD in "waves" komt, had ik hierdoor nogal nuchtere momenten, tegenover space-momenten. Op den duur was de XTC helemaal uitgewerkt en ik had geen zin om bij te pakken. Ik vond de come-down juist erg relaxed. Het gaf me wat rust want de XTC-rush was over. Ik stond overigens nog wel aardig strak. (overblijfsel van de XTC en de LSD)
Pas toen zag ik hoe erg iedereen er aan toe was. Zag er echt niet uit...ongelofelijk veel belachelijk vertiefte pillenbekken.
Om 4 uur was het feest afgelopen, na een paar vrienden te hebben weggetrokken omdat ze tegen 50-jarige geluidsmannen stonden te schreeuwen dat ze een toegift wilden zijn we de stad ingegaan. Hierin waren wij niet de enige dus er hing een raar sfeertje in de stad...stel je voor: alle mensen die nar Clash waren geweest (zou absoluut niet weten hoeveel maar waarschijnlijk wel een stuk of 600) liepen de stad in en van die 600 waren zeker 250 ongelofelijk high...
We zijn gaan poolen en daarna in een kroeg een joint gerookt. Toen we nar huis liepen (waar ik op een bank, met minj voeten op een stoel heb moeten slapen) kwamen we een andere vriend tegen die de nacht in de cel bleek door te hebben gebracht...hij zei dat hij alleen een fiets had omgegooid en dat daarom de politie hem op de grond had gewerkt en had meegenomen naar het bureau maar dit zal wel iets anders hebben gelegen.
Wat hierna volgt was erge ongein...beetje filmpie kijken en ouwehoeren in het huis van een vriend en redelijk snel gaan pitten.
Beetje lang tripreport ik weet het maarja...dat heb je soms hè.

) en thuis gaat dat ook minder hehe