• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Candyflippen op Clash - 1/2 blotter + 1 XTC

matthijs

Badass junkie
"Hee, wat gebeurt hier? Dit gaan we nog een keer doen!" Zo beschrijft Joey Ruchtie, de muziekprogrammeur van Clash, zijn reactie op de vorige editie van het muziek/theater cross-over festival. Clash bestaat al langer in de vorm van de Art-Party, als afsluiter van het Jonge Harten festival. Vorig jaar was het feest voor het eerst in de Oosterpoort.

Clash dus. Vorig jaar waren de verhalen goed. "Heel groningen aan de pillen!", "Te gruwelijk". Dus werd het dit jaar ook maar tijd.
Drugs gebruiken zou ik sowieso en, als ik het dan toch zou doen, waarom niet goed hard?
Ik was van plan om op het begin van de avond 1 blotter te nemen en daarna 1 pil. Ik had die week mijn blotters opgehaald en een vriend van mij verkocht XTC dus met de drugs zat het helemaal goed.
Uiteindelijk besloot ik te beginnen met een halve blotter. Ik nam hem in de WC en ging snel terug naar de zaal om de Audio Bulley's te bekijken. Ik verwachtte dat hij daar wel goed in zou slaan.
Mijn benen werden inderdaad wel een beetje zwaar en de zaal leek een stuk groter, maar erg hard voelde ik het niet. Toen ben ik wat rond gaan lopen om de dealende vriend op te zoeken. Ik kreeg van hem een pil en slikte hem direct op de WC's. Vanaf toen ging het erg snel. Vlak nadat ik d pil had genomen ben ik met een vriend gaan bellen die mij had gesmsd. Daarna was het goed aan. De MDMA versterkte eerst het LSD effect. Ik heb tijden lang met verschillende vrienden rondgelopen, zoekend naar andere vrienden, wat overigens erg relaxed was. Overal was muziek en omdat ik goed hard tripte op de LSD en mijn coordinatievermogen is sowieso al slecht maar onder LSD is dat echt totaal weggevaagd. Zodoende had ik meestal geen flauw idee waar in de oosterpoort ik was. Na een half uurtje begon er een ander gevoel op te komen. De effecten XTC+LSD leken samen een heel nieuw effect te geven. Ik was erg sociaal en voelde me erg goed maar was nog wel in staat mezelf tot orde te roepen als ik te ver ging. (voordeel ook was dat je het niet erg duidelijk aan me zag dat ik had gebruikt)
De LSD en XTC samen gaven me ongelofelijk veel energie en zin om keihard te feesten/ouwehoeren. Voordat ik Clash binnenkwam had ik ook nog gedronken en geblowd en tijdens de trip ben ik daar goed mee doorgegaan. Dit maakte dat ik schijt had aan iedereen.
De combinatie: sociaal, scherp, schijt aan alles, zin om te feesten was ronduit geniaal.
(Het klinkt misschien mild, maar ik tripte overigens ongelofelijk hard. Zat echt totaal in een andere wereld. Dat de meeste mensen aan de pillen waren en dus ongelofelijk stuk waren en Clash erg psychedelische verlichting/geluiden had werkte het trippen zeker in de hand.)
Mijn state of mind verwoordde ik tegen een vriend als volgt: "Kijk ik ben echt belachelijk high, maar ik ben een ongelofelijke bastard!" Zo voelde ik me ook...zin om te kloten. Dat was geen probleem op Clash :P
Toen kwam de come-down...Hier scheidden de effecten zich weer. De LSD was nog steeds goed aan, mar de XTC begon uit te werken.
Omdat de LSD in "waves" komt, had ik hierdoor nogal nuchtere momenten, tegenover space-momenten. Op den duur was de XTC helemaal uitgewerkt en ik had geen zin om bij te pakken. Ik vond de come-down juist erg relaxed. Het gaf me wat rust want de XTC-rush was over. Ik stond overigens nog wel aardig strak. (overblijfsel van de XTC en de LSD)
Pas toen zag ik hoe erg iedereen er aan toe was. Zag er echt niet uit...ongelofelijk veel belachelijk vertiefte pillenbekken.
Om 4 uur was het feest afgelopen, na een paar vrienden te hebben weggetrokken omdat ze tegen 50-jarige geluidsmannen stonden te schreeuwen dat ze een toegift wilden zijn we de stad ingegaan. Hierin waren wij niet de enige dus er hing een raar sfeertje in de stad...stel je voor: alle mensen die nar Clash waren geweest (zou absoluut niet weten hoeveel maar waarschijnlijk wel een stuk of 600) liepen de stad in en van die 600 waren zeker 250 ongelofelijk high...
We zijn gaan poolen en daarna in een kroeg een joint gerookt. Toen we nar huis liepen (waar ik op een bank, met minj voeten op een stoel heb moeten slapen) kwamen we een andere vriend tegen die de nacht in de cel bleek door te hebben gebracht...hij zei dat hij alleen een fiets had omgegooid en dat daarom de politie hem op de grond had gewerkt en had meegenomen naar het bureau maar dit zal wel iets anders hebben gelegen.
Wat hierna volgt was erge ongein...beetje filmpie kijken en ouwehoeren in het huis van een vriend en redelijk snel gaan pitten.
Beetje lang tripreport ik weet het maarja...dat heb je soms hè.

Mindless1985

Badass junkie
Klinkt als een heerlijk wasted nachtje :sunglasses: Volgende week ik ook aan de acid, misschien ook maar een klein beetje mdma er bij nemen. Was je trip voornamelijk visueel of vooral mindfuck? Was je het niet erg zat na een uur of 8? En die comedown van de xtc was juist erg lekker omdat je daardoor wat rustiger werd?

Klinkt in ieder geval erg tof :) Goed report.

minn

Badass junkie
Lang, valt nog best mee.
Leuk geschreven, lijkt me gaaf om ook es doen, maar over paar jaartjes ofzo.
:beer:

matthijs

Badass junkie
Dzy zei:
Klinkt als een heerlijk wasted nachtje :sunglasses: Volgende week ik ook aan de acid, misschien ook maar een klein beetje mdma er bij nemen. Was je trip voornamelijk visueel of vooral mindfuck? Was je het niet erg zat na een uur of 8? En die comedown van de xtc was juist erg lekker omdat je daardoor wat rustiger werd?

Klinkt in ieder geval erg tof :) Goed report.

Mindfuck heb ik niet zo van LSD en visuals heb ik sowieso nooit last van. Ik zat gewoon in mijn eigen acid-wereldje en dat wereldje was erg erg goed!

Qocaïne

Badass junkie
oh jongens jongens wat een heerlijke reportjes!

Ik wil ook nog een keertje helemaal wasted gaan! leuk1

Jeller

Badass junkie
Nice report, maar kzie niet in waarom je xtc bij lsd zou moeten nemen.. Neem dan gewoon 1 blotter zou ik zeggen :)

want alles wat xtc je geeft geeft lsd je ook maar beter :beer:

matthijs

Badass junkie
Ja...maar ik verwachtte eigenlijk een love gevoel te krijgen. Maar die kreeg ik gek genoeg niet. Ook verwachtte ik dat het het visuele wat zou triggeren. Ik heb nooit echt visuals en dit leek me leuk voor een keertje.

J0rrit

Badass junkie
Jeller zei:
Nice report, maar kzie niet in waarom je xtc bij lsd zou moeten nemen.. Neem dan gewoon 1 blotter zou ik zeggen :)

want alles wat xtc je geeft geeft lsd je ook maar beter :beer:

uhm, klopt dat? geeft lsd je love-feeling, en een super-euforisch gevoel? en waar lijkt de bodyload op, op die van mdma of meer zoals die van paddos?

matthijs

Badass junkie
Bodyload valt mee. Ik heb meestal in het begin, eerste drie kwartier ofzo beetje zware benen. Dat was het.
Het échte love-gevoel krijg je niet van LSD maar wel een heel vredig gevoel (wat overigens helemaal vernietigd wordt als je erbij drinkt en slikt, wat ik overigens ook erg vermakelijk vond.) Euforie krijg je er niet echt van. Je ego wordt eerder kleiner.
Al begrijp ik Jeller wel...XTC is niets vergeleken bij LSD.

Jeller

Badass junkie
je krijgt geen love gevoel, maar wel eurforie met pieken en dalen.. bijvoorbeeld op een heel goed liedje.. ook veel meer lachkicks dan xtc..

door te zuipen kom je een beetje in een andere sfeer.. minder psychedelisch, maar wel schever.. je denkwijze wordt meer van ik trek me het allemaal niet aan maar de visuals blijven wel even erg :)

en bodyload bij lsd vind ik echt bijna niet merkbaar

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
matthijs zei:
Ja...maar ik verwachtte eigenlijk een love gevoel te krijgen. Maar die kreeg ik gek genoeg niet. Ook verwachtte ik dat het het visuele wat zou triggeren. Ik heb nooit echt visuals en dit leek me leuk voor een keertje.

Als je visuals wilt moet je geen halve blotters nemen maar minimaal 1 in 1 x.beter nog 1,5 in 1 x.

J0rrit

Badass junkie
bodyload bedoel ik dat super heftige gevoel door je lichaam, hetgeen je van paddos vaak krijgt? ik neem aan dat meer mensen dat hebben?dus bij lsd niet, is alleen visueel heel heftig of hoe moet ik het heftige ervan voorstellen?

matthijs

Badass junkie
Psychonaut1976 zei:
matthijs zei:

Als je visuals wilt moet je geen halve blotters nemen maar minimaal 1 in 1 x.beter nog 1,5 in 1 x.

Ik krijg ook geen visuals van 200 ug in een keer. :)

matthijs

Badass junkie
Hmm niet spontaan nee. Ik kan er wel een beetje mee spelen. Ik zie verhoudingen en perspectief soms niet helemaal ok maar verder heb ik totaal geen visuals.

slunse

Bewuste gebruiker
bodyload van lsd.. heel af en toe weleens juist als het inslaat. inderdaad beetje knikkende knietjes enzo, soms geeuwen.
ik krijg ook geregeld euforische momentjes van lsd. als je in een goede gedachtengang zit kan je een veel hogere extase bereiken dan van xtc, die daarenboven nog authentiek aanvoelt ook.
ik heb al visuals van ongeveer 70-80µg :P :grin:

bas410

Experimenterende gebruiker
haha ja wat een feestje was clash... knallen op de mdma daar! lektroluv en dave clarke waren helemaal de bom!
inderdaad nogal een apart sfeertje in de stad erna hehe

matthijs

Badass junkie
bas410 zei:
haha ja wat een feestje was clash... knallen op de mdma daar! lektroluv en dave clarke waren helemaal de bom!

lektroluv was op het laatst hè? Daar werkte de XTC definitief uit. Geniaal was dat xD!!!

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
matthijs zei:
Psychonaut1976 zei:
matthijs zei:

Ik krijg ook geen visuals van 200 ug in een keer. :)

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk...

Mindless1985

Badass junkie
Hij had zaterdag 1.5 shiva blotter net als ik, en hij had nog steeds niks :| Ik wel behoorlijk... om het zacht uit te drukken :P

matthijs

Badass junkie
Niet zo dat ik helemaal niets zie. Maar ik moet me ervoor inspannen. Als ik lang naar een tafel ofzoiets kijk kan ik daar op den duur wel mandala-achtige dingen in gaan zien maar verder heb ik geen greintje van de visuals die de meeste mensen hebben. Erg jammer wel... lijkt me erg leuk om te zien.

Jeller

Badass junkie
mja idd..
mijn trip van zaterdag was nog redelijk visueel..
bij mij is het meestal zo:
Ik zie alles een beetje waziger, de dingen golven een beetje en kleuren flashen af en toe.. soms neemt een bepaald kleur de kamer even over..

als ik gewoon rondkijk is alles wazig, maar vanaf ik ergens naar kijk voor een secondje wordt het plots heel scherp en gedetailleerd..

soms flashen de muren en zie ik elke seconde een andere afbeelding..
soms is alles ook 3-dubbel, maar kort op elkaar en dansen de 3 dingen over elkaar.. beetje aura-achtig ook

en dan ten slotte heb ik op mijn netvlies ook zo rare vlekjes, soort van transparante twists :confused:

zou het wel jammer vinden moest ik niets van die dingen hebben.. het visuele is toch ook een belangrijk apsect van een trip voor mij

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Als ik 2 dots tegelijk neem,laten we ze stellen op +/- 200ug,dus zeg maar 400ug ineens,kom ik in een trip,alles glowt een beetje en met concentratie kan je motiefen waarnemen,lettertjes en die shit beginnen al aardig te trillen maar nog niet echt door te zetten.Dit zijn toch al wel visuals maar niet echt heel speciaal.

Het wordt pas speciaal als je 3 a 4 zegels of dots tegelijk neemt,dit visuele spektakel overtreft de effecten van mijn vrienden paddo's.

Als je dit doet voel je het heel snel op komen een warme lekkere gloed van acid die steeds sneller opkomt,en dan in 1x boem!! ben je weg..

Overal waar je kijkt zijn gewoon visuals,motiefen over de grond,het plafond,en vooral afstanden kloppen niet meer,banken zinken door de grond,deuren krommen,overal bollingen en plasma gein,Stukken tekst beginnen nu echt te dansen..de grond lijkt soms op stroop waar je door heen loopt allemaal van die shit.

J0rrit

Badass junkie
Psychonaut1976 zei:
Als ik 2 dots tegelijk neem,laten we ze stellen op +/- 200ug,dus zeg maar 400ug ineens,kom ik in een trip,alles glowt een beetje en met concentratie kan je motiefen waarnemen,lettertjes en die shit beginnen al aardig te trillen maar nog niet echt door te zetten.Dit zijn toch al wel visuals maar niet echt heel speciaal.

Het wordt pas speciaal als je 3 a 4 zegels of dots tegelijk neemt,dit visuele spektakel overtreft de effecten van mijn vrienden paddo's.

Als je dit doet voel je het heel snel op komen een warme lekkere gloed van acid die steeds sneller opkomt,en dan in 1x boem!! ben je weg..

Overal waar je kijkt zijn gewoon visuals,motiefen over de grond,het plafond,en vooral afstanden kloppen niet meer,banken zinken door de grond,deuren krommen,overal bollingen en plasma gein,Stukken tekst beginnen nu echt te dansen..de grond lijkt soms op stroop waar je door heen loopt allemaal van die shit.

boh gast dezre shit moet ik echt eens proberen!!!! :)

Jeller

Badass junkie
lijkt idd heel vet.. kheb al vette visuals gehad, maar nog nooit zo vloeibaar als hij ze beschrijft!!

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
matthijs zei:
Ja, maar ik heb nog maar 3 keer LSD gehad dus om het nu direct op 400 ug te gooien....:P

Hehe idd,een bijkomend "iets" is dan wel dat je de controle die je normaal met lsd hebt een beetje verliest...Met andere woorden "je doet maar wat"...en gaat met de flow...

matthijs

Badass junkie
Hmm...ok. Moet zeggen dat ik dat wel aanlokkelijk vind. tot 200 ug is het meer "chillen". Je houdt de controle altijd.
Ben wel benieuwd naar zo'n ervaring maar daar wacht ik nog wel even mee tot ik iets vaker LSD heb gebruikt...

bas410

Experimenterende gebruiker
matthijs zei:
bas410 zei:

lektroluv was op het laatst hè? Daar werkte de XTC definitief uit. Geniaal was dat xD!!!

dave clarke was in de grote zaal vanaf een uur of 2 denk ik, lektroluv was in zo'n andere zaal (daar achterin) ook op het eind. geniaal is zeker de goede benaming :grin:

Jeller

Badass junkie
matthijs zei:
Hmm...ok. Moet zeggen dat ik dat wel aanlokkelijk vind. tot 200 ug is het meer "chillen". Je houdt de controle altijd.
Ben wel benieuwd naar zo'n ervaring maar daar wacht ik nog wel even mee tot ik iets vaker LSD heb gebruikt...
200 ug is nu ook niet iets wat ik chillen zou noemen hoor :tongueout:
LSD vind ik niet echt een chilldrug, k krijg er veel te veel energie van en de chaos in mijn hoofd is ook niet chill, maar wel fantastisch :hearteyes:

Mindless1985

Badass junkie
Chillen vind ik het ook niet echt, meer super chaos, zo fucking onrustig word ik er van. Ik moet altijd iets te doen hebben, daarom is zo'n feest ook zo geweldig.

Static Search

Belezen gebruiker
is het nie zo dat de pillen de lsd overheerst..?

ik voelde bitter weinig van zo'n 25mg 2c-b op x..gewoon wat meer visueel en die vrijheid dat alles vanzelf gaat op pille is weg en krijg je meer een trip die je moet sturen..
ik probeer mss nog eens maar doe me psychedelica liever apart..

matthijs

Badass junkie
Jeller zei:
matthijs zei:
200 ug is nu ook niet iets wat ik chillen zou noemen hoor :tongueout:
LSD vind ik niet echt een chilldrug, k krijg er veel te veel energie van en de chaos in mijn hoofd is ook niet chill, maar wel fantastisch :hearteyes:

Nee dat verwoorde ik ook fout. Bedoelde vooral dat je de controle houdt. Waar ik dat chillen vandaan haalde weet ik niet.

@static search: Ik las na die candyflip dat LSD de afgifte van serotine juist tegengaat. Wat overblijft van de pillen is dus vooral het vage gevoel. Dat gecombineert met lekker trippen is ongeveer een candyflip.
Je voelt, moet ik zeggen beide middelen niet echt apart werken...het is meer één drug.

Jeller

Badass junkie
Dzy zei:
Chillen vind ik het ook niet echt, meer super chaos, zo fucking onrustig word ik er van. Ik moet altijd iets te doen hebben, daarom is zo'n feest ook zo geweldig.
idd, ik vind op een feest ook geschikter.. ik krijg ook sowieso zin om te feesten dan als ik thuis zit en goa hoor, omdat ik weet dat ik dan echt euforisch wordt :hearteyes:

en af en toe krijg ik ook van die buien dat ik tegen iedereen zou beginnen lullen (kdenk wel dat dan meer de alcohol zijn werk is :rolleyes: ) en thuis gaat dat ook minder hehe

flashkop

Bewuste gebruiker
Dzy, je MOET die combi van mdma en lsd echt eens proberen, mijn nieuwjaar op happy6 was ook bangelijk, en die mdma geeft er nog eens een extra visueel tintje aan...

Bovenaan