Cannabis aantoonbaar bij 'gewoon' bloedonderzoek?

TheStrip

Experimenterende gebruiker
Heehee,

Ik loop al lange tijd rond met vage maag/darmklachten, en heb eigenlijk besloten dat ik het toch door de huisarts wil laten onderzoeken. Het enige waar ik 'bang' voor ben is dat ze bloed willen prikken om dingen te onderzoeken (of ik bijvoorbeeld ergens allergisch voor ben?), en dan cannabis in mn bloed vinden. Door bepaalde omstandigheden kan ik zo'n uitslag echt niet hebben. Maar 'vinden' ze zoiets wel als ze niet specifiek op zoek zijn naar drugs?

Ik rookte tot voor kort vrijwel elke avond, maar wil en ben hier mee gestopt sinds een weekje. Ik wil mn gebruik terugdringen maar 1x per week. En als het nodig is een tijdje helemaal stoppen. Heb wel veel op internet gezocht hoelang het aantoonbaar is bij redelijk gebruik, 2/3/4 weken. Als het moet, ben ik bereid een maand te stoppen, maar aangezien al mn vrienden wiet roken is het lastig. Maargoed, weet iemand misschien hoe het werkt bij een 'gewoon' bloedonderzoek? Ik durf nu namelijk geen afspraak te maken.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Geen paniek , als je de klacht uitlegt zal je getest worden op nier-levet functie. Je krijgt dan een brief mee van Saltro waar je zelf op kan zien waar je getest op word.
Lijkt me sterk dat ze je op drugs gaan testen tenzij dat mogelijk een oorzaak is , wat mij raar lijkt.
Stel ze testen er wel op hebben ze nog altijd geheimhoudingsplicht. Niks om je zorgen over te maken.
Beterschap en goed dat je het laat nakijken!

TheStrip

Experimenterende gebruiker
Oké, dankjewel! Ik weet dat dit verder geen medisch forum is, maar hoezo gaan ze mn nier lever functie testen als ik maag/darmen klachten heb? Of zie ik iets over t hoofd :P

A'dam

Newbie
Toen ik aan het afkicken was bij jellinek, moest ik elke dag pissen in een pot en werd er bloed afgenomen ih begin en aan het eind. Kunnen ze zien hoever je thc gehakte in je lichaam is gedaald.
Heb zelf ook maagklachten en bij mij hadden ze bloed afgenomen en zagen ze dat het in mijn bloed zat, hoewel ze bloedonderzoek deden voor mijn maag, lever, nieren en nog iets.. En ja ze zien het en zullen jou dit vragen achteraf.

Bovenaan