Cannabis verslaving

De_Panda

Newbie
Ik ben een 37-jarige man en ben sinds +- mijn 16 jaar aan de wiet. De eerste jaren had ik het nog niet dagelijks nodig maar naarmate ik ouder werd was dit wel reeds het geval. Ik schat dat ik rond de 18 moet geweest zijn toen ik dagelijks aan de wiet ging. Met enkele uitschieters tijdens het weekend of als ik met vrienden was lukte dit steeds vrij goed. Echter sinds de start van COVID is dit dramatisch omhoog geschoten. Dagelijks 2-3 jonko’s en soms met uitschieters naar 4-5. (Vnl in het weekend wel)

nu zijn we meer dan 20 jaar later en heb ik gezonde dochter, tijd om afscheid te nemen en gisteravond heb ik mijn laatste opgestoken. Ik heb het nu al moeilijk om niet eentje te draaien.

Hippie Langwaus

DF-koning
Zo vader,

ik snap maar al te goed wat dagelijks veel blowen is. Ik doe het zelf ook vanaf mijn 15e/16e en dat was ook na een jaartje al dagelijks geworden.

Ik ben nu zo'n 30 jaar verder en blow nog steeds elke dag meerdere keren.

Stoppen is niet makkelijk, maar ook niet moeilijk.

Een aantal dagen meer zweten en actiever dromen, een weekje neerslachtig, lusteloos. Okee, niet leuk, maar geen ondraaglijke afkick-hel.

Het moeilijke, vind ik, is langer dan een week gestopt blijven. Dus na de 'ergste' ontwenning val ik alweer terug.

Ik erken ook pas dit jaar, na 30 jaar chronisch blowen, dat ik verslaafd ben.

Succes, met jouw goede zet in ieder geval!

De_Panda

Newbie
Zo vader,

ik snap maar al te goed wat dagelijks veel blowen is. Ik doe het zelf ook vanaf mijn 15e/16e en dat was ook na een jaartje al dagelijks geworden.

Ik ben nu zo'n 30 jaar verder en blow nog steeds elke dag meerdere keren.

Stoppen is niet makkelijk, maar ook niet moeilijk.

Een aantal dagen meer zweten en actiever dromen, een weekje neerslachtig, lusteloos. Okee, niet leuk, maar geen ondraaglijke afkick-hel.

Het moeilijke, vind ik, is langer dan een week gestopt blijven. Dus na de 'ergste' ontwenning val ik alweer terug.

Ik erken ook pas dit jaar, na 30 jaar chronisch blowen, dat ik verslaafd ben.

Succes, met jouw goede zet in ieder geval!

dank je wel broer. Ik besef nu al dat het vooral een psychische marteling gaat worden. Mijn gewoontes doorbreken zeg maar. Ik had een vast stramien… Eten, blowen, chillen in de zetel, opnieuw blowen.. rinse & repeat.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
dank je wel broer. Ik besef nu al dat het vooral een psychische marteling gaat worden. Mijn gewoontes doorbreken zeg maar. Ik had een vast stramien… Eten, blowen, chillen in de zetel, opnieuw blowen.. rinse & repeat.
Dat is de eerste stap (van de 12 zullen sommigen zeggen, haha)!

Ik heb ook 20 jaar lang (van mijn 13e t/m 33e jaar) dagelijks geblowd. Altijd eigen kweek, onbeperkte voorraad. Maar nu inmiddels al 31 weken niet geblowd en de trek wordt met de dag minder. Je houdt zoveel tijd over. Die moet je echt gaan invullen met sporten, sociale contacten, hobby's etc. Anders gaat het je door de verveling op de lange termijn niet lukken. Je moet je leven echt 'leuker dan met een joint' gaan herindelen.

Heel veel scces! Het is het zwaar, maar het is het uiteindelijk echt waard. En het lukt je sowieso als je het echt wilt!

De_Panda

Newbie
Dat is de eerste stap (van de 12 zullen sommigen zeggen, haha)!

Ik heb ook 20 jaar lang (van mijn 13e t/m 33e jaar) dagelijks geblowd. Altijd eigen kweek, onbeperkte voorraad. Maar nu inmiddels al 31 weken niet geblowd en de trek wordt met de dag minder. Je houdt zoveel tijd over. Die moet je echt gaan invullen met sporten, sociale contacten, hobby's etc. Anders gaat het je door de verveling op de lange termijn niet lukken. Je moet je leven echt 'leuker dan met een joint' gaan herindelen.

Heel veel scces! Het is het zwaar, maar het is het uiteindelijk echt waard. En het lukt je sowieso als je het echt wilt!
Dank je wel.
weet je wat ik wel jammer ga vinden? Dat ik niet af en toe nog een teugje kan doen als ik bij vrienden ben. Er gaat voor mij geen tussenzone zijn. Het is ofwel blowen ofwel volledig clean. Ik gebruik nu het woord clean en besef meteen…. Ik ben drugsverslaafd… dat is de eerste maal dat ik besef dat ik een verslaving aan drugs heb volgens mij. Dit komt ff binnen.

De Zandman

DF-koning
De eerste stap is heel erg belangrijk!
Erkenning dat je verslaafd bent en dat je hulp nodig hebt.
Nu kan je er iets aan gaan doen.
Als je er voor de volle 120 % achter staat en echt ervan af wilt, zijn de 11 volgende stappen een hele goede leidraad.
Ga eens naar een meeting en kijk eens of dat iets voor je is en of je daar winst kunt behalen om te stoppen en gestopt te blijven.
Alle sterkte toegewenst!

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Dank je wel.
weet je wat ik wel jammer ga vinden? Dat ik niet af en toe nog een teugje kan doen als ik bij vrienden ben. Er gaat voor mij geen tussenzone zijn. Het is ofwel blowen ofwel volledig clean. Ik gebruik nu het woord clean en besef meteen…. Ik ben drugsverslaafd… dat is de eerste maal dat ik besef dat ik een verslaving aan drugs heb volgens mij. Dit komt ff binnen.
Er zijn gelukkig veel andere dingen die je met je vrienden kan doen. Heb je het met hen erover gehad? Dat je volledig wil stoppen en wel wat bijval kan gebruiken daarbij? Ongetwijfeld zullen ze trots zijn en je willen helpen.

Super goed van je, dat je wil stoppen. Hoe is het gegaan sinds dinsdag? Je zegt het goed: het wordt vooral mentaal zwaar. Dat is vervelend, maar als je kijk naar andere verslavingen ook een hele meevaller. You got this!

Neo-Shulginist

Badass junkie
In mijn ervaring is stoppen met blowen alleen de eerste paar dagen echt moeilijk. Je bent dan nog helemaal wazig van alle cannabinoïden in je lijf, maar niet op een prettige manier. Maar als je even volhoudt en tegen jezelf zegt dat het fijn is dat je niet meer hoeft te blowen dan wordt het steeds makkelijker en zul je zien dat de zin ook steeds sneller verdwijnt.

Wel zul je een plan moeten hebben voor wat je gaat doen in plaats van te blowen. Want waarschijnlijk ben je gewend geraakt om het prima te vinden niks te doen zolang je maar kunt blowen. Die quick-fix heb je niet meer dus zul je andere dingen moeten gaan doen.

De_Panda

Newbie
Zondag 29 oktober dacht ik mijn laatste gedraaid te hebben, maandag 30 okt heb ik niet gerookt. Echter had ik nog een klein beetje liggen en dinsdag 31 okt heb ik besloten toch alles op te roken wat ik nog had. Dat hield in dat ik op donderdag 2 nov mijn laatste joint hé gerookt, daarna was alles op. De eerste dagen waren niet gemakkelijk omdat ik niet goed wist hoe mijn avonden in te delen. De dromen waren terug maar de verwachte levendige dromen/nachtmerries zijn eigenlijk al bi al uitgebleven. Wel was ik tussenweg 2 e dag 6 vermoeid overdag. Nu zijn we een week later en is dat ook aan het wegebben. Ik merk ook dat ik niet meer die waas heb in mijn hoofd die de laatste maanden vaak continu aanwezig was. Op zaterdag heb ik wel een ontploffing in mijn hoofd gehad. Ik wijt hem aan afkickverschijnselen.

Manu76

Badass junkie
Mooi werk! Heel mooi zelfs.

Ik zit zelf nog flink aan de wiet deze dagen, maar wel dag 17 zonder aansteker. Ik gebruik alleen de vaper en wietolie, maar denk dat het een stap zal zijn naar een leven zonder wiet.
Ik had eerder dit jaar wel een dikke 3 maanden zonder THC en was zeer positief.
De vermoeidheid (missende energie) hoort bij stoppen verwacht ik en wel meer dan 3 weken.

Bovenaan