Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
'Capsicum is de botanische naam van een geslacht in de nachtschadefamilie (Solanaceae). Het geslacht is van groot belang vanwege de paprika en de diverse Spaanse pepers (zie ook Chilipeper en cayennepeper).
De werkzame stof die de vruchten zo pittig maakt is Capsaïcine. Deze stof stimuleert dezelfde receptoren in de mond die hitte (temperatuur) van voedsel dedecteren. Vogels hebben deze receptoren niet. Een peper smaakt voor hen als een lekkere paprika voor ons. Capsaïcine zorgt er dus voor om het zaad van de plant verder te verspreiden.'
Wel zijn er veel planten in de nachtschadefamilie met ' werkzame' stoffen. Alleen deze zijn vaak niet erg prettig om te ervaren of qua werking te verwaarlozen.
Als ik me niet vergis hebben die gele Ephedra capsules <die je wel veel bij de smartshop kon kopen> veel capsicum in zich. <net als ginseng en guerana als ik me niet vergis>
Is dit een vulmiddel, of heeft het invloed op de werking van de andere <amfetamine achtige> stoffen
in die capsule?
Capsicum is een plantengeslacht waarvan veel soorten capsaïcine bevatten.
Van capsaïcine wordt wel eens geclaimd dat het stimulerend werkt. Of dat zo is weet ik niet.
Ik weet wel dat hoge dosissen fikse maagklachten kunnen veroorzaken.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.