Cause i got high

DutchCookie

Bewuste gebruiker
wat heeft u zoal verzaakt door high te zijn?

- 1ste rijexamen
- wiskunde-examen
- zakgeld
- VWO

maarja ik was toch al van plan mn HBO met HAVO te gaan doen :tearsofjoy:

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
-2 jaar zittenblijven op school and counting
-m'n gezond uiterlijk
-duizend(en) euro's dat ik beter aan iets anders kon geven

maar de meeste gevolgen zijn indirect, want elke kleine stap in het leven heeft gevolgen, ik ga naar een feestje waar ik dan mensen leer kennen waarmee ik dan drugs gebruik. Komt dat door het feestje of zou ik moest ik geen drugs gebruiken niet naar dat feestje gegaan zijn?

Fucking mysteries!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Behalve de normale dingen die komen door het lui zijn niets.
De gewoonlijke huishoudelijke klusjes verzaak ik dus, dingen als school niet.

Nu doe ik ook MBO, wat ietskes beneden mijn niveau is.
Daar kan ik het iq technisch maken om stoned in de les te zitten.

Chris Pontius

Badass junkie
PepTalk zei:
dingen als school niet.

Dus je had HBO gedaan als je niet blowde?
Dan had ik dingen als school er wel bij gerekend. :rolleyes:

Sowieso kun je natuurlijk nooit zeker zijn hoe dingen waren gelopen als je niet (dagelijks) blowde.

Maar goed, ik heb zo weinig geblowed dat ik niets heb kunnen verzieken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Chris Pontius zei:
PepTalk zei:
dingen als school niet.

Dus je had HBO gedaan als je niet blowde?
Dan had ik dingen als school er wel bij gerekend. :rolleyes:

Sowieso kun je natuurlijk nooit zeker zijn hoe dingen waren gelopen als je niet (dagelijks) blowde.

Maar goed, ik heb zo weinig geblowed dat ik niets heb kunnen verzieken.

Nope, heb wegens mijn destijds slechte gedrag vbmbo moeten doen.
En een eigen stomme keuze om hierna geen HAVO te gaan doen.
Maar niets is de schuld van de wiet:) Afgezien dat vooral college's wel saai zijn als je stoned bent.

cropp

Badass junkie
Ik heb jaren lang buiten op een bankje jointjes gerookt met 2 of 3 vrienden, waardoor ik andere vormen van een sociaal leven heb verzaakt...

Is volgens mij geen nederlandse zin of wel?

W.F.L.

Badass junkie
+

1. Normaal slaappatroon
2. Minderen met coke
3. Minder depressief zijn
4. Minder agressief zijn

-

1. Minder sociaal zijn
2. Nog luier worden :grin: (Al neem niet vaak pep meer dus dat compenseert)

Tsja eigenlijk meer voordelen dan nadelen :grin:

pascal828

Badass junkie
DutchCookie zei:
Oom Klaas zei:

verzaakt, het verzaken van iets, ik heb iets verzaakt
betekenis: het verneuken of foutief doen van iets

verzaakt =)
En dan zo'n goedkoop stemmetje erbij. :tearsofjoy:
:grin:

Maar ik heb mijn blowen altijd wel onder controle gehad. 2 weken geleden weer begonnen, na 8 maanden pauze. :grin:

profound

Experimenterende gebruiker
Nog niet veel eigenlijk.....
Misschien had ik wat minder herexamens gehad moest ik niet blowen :(

Manonnie

Wijs gebruiker
VWO!
Zat in het 3e jaar VWO, heb zó hard gefaald, niets aan school gedaan.
Toen naar 3 havo gegaan, en zo mijn havo diploma gehaald.
Zit nu weer op het VWO, 5e jaar. Maar heb er onwijs spijt van gehad.
Als ik niet was blijven zitten, maar naar 4 VWO was gegaan, had ik nu mijn VWO diploma gehad en verder kunnen studeren..
Ook mijn autorijbewijs is al 2 keer weggegooid, heb er de 3e keer keihard voor geleerd (dat zeg ik nu wel, valt hartstikke mee, heb gewoon íéts gedaan) en gehaald. Maar dat kost wel veel geld, ik had nu een auto kunnen hebben als ik al die zooi niet had gedaan.
Maar ach, achteraf is alles te laat en ik ga niet zeggen dat ik spijt heb gehad van dat geld uitgeven, want daar heb ik wel van genoten. Heel eerlijk..

DutchCookie

Bewuste gebruiker
waarom ben je geen HBO gaan doen? per se uni ofzo?
ik zit nu in het eerste jaar van communicatie en dat gaat eigenlijk heel goed samen met blowen dus bij mij valt het nu eigenlijk allemaal wel weer mee haha :stoned:

Manonnie

Wijs gebruiker
Eigenwijsheid...
Er werd altijd om me heen gezegd dat ik heel makkelijk kan leren (is ook zo)
En daarom vond ik dat ik perse universitair onderwijs zal volgen.
Welke richting weet ik ook absoluut nog niet, zit nu zelf te denken aan rechten oid.
Maar vooral omdat ik vroeger zo hard ben gefaald bij mijn vwo, dat ik naar de havo moest, wilde ik vwo gaan doen.
Ik had het ook meezitten dat ik dan op dezelfde school kon blijven, en dat ze me (ondanks alles) accepteerden.
In de 2e en 3e klas was er sprake dat ik van deze school afgedonderd moest worden, en ik zit er nu nog! :mrgreen:

DutchCookie

Bewuste gebruiker
Manonnie zei:
Eigenwijsheid...
Welke richting weet ik ook absoluut nog niet, zit nu zelf te denken aan rechten oid.
Maar vooral omdat ik vroeger zo hard ben gefaald bij mijn vwo, dat ik naar de havo moest, wilde ik vwo gaan doen.
Ik had het ook meezitten dat ik dan op dezelfde school kon blijven, en dat ze me (ondanks alles) accepteerden.
In de 2e en 3e klas was er sprake dat ik van deze school afgedonderd moest worden, en ik zit er nu nog! :mrgreen:

dat is dan weer mooi haha
blow je nog steeds veel dan? want blowen en vwo had ik denk ik niet kunnen combineren.
net wat teveel leren enzo en daar zou ik dan niet aan toe komen of het gewoon verwaarlozen waardoor ik die 5.5jes net niet binnehaal haha :rolleyes:

Manonnie

Wijs gebruiker
DutchCookie zei:
Manonnie zei:
Eigenwijsheid...

dat is dan weer mooi haha
blow je nog steeds veel dan? want blowen en vwo had ik denk ik niet kunnen combineren.
net wat teveel leren enzo en daar zou ik dan niet aan toe komen of het gewoon verwaarlozen waardoor ik die 5.5jes net niet binnehaal haha :rolleyes:
Om eerlijk te zijn.. Ja
Ben halverwege mijn examenjaar Havo 18 geworden, en gezakt! KUT!
Dat heeft me wel aan het denken gezet.. Want wat moest ik doen. Ik was 18 dus ik kon immers gewoon van school af, maar wat moest je nou zonder diploma, al helemaal omdat moeders het zó vaak had gezegd: maak je school af!
Dus toen ging ik mezelf eigenlijk pesten. Ik moest eerst al mijn lessen doorgenomen hebben en alles snappen, en dan reed ik wel even langs de shop.
Nou zo kwam ik erachter dat ik mijn huiswerk ook gewoon beter ging doen, en ik kan het prima combineren.
Ik ga ook wel eens al heb ik bijvoorbeeld niet zulke belangrijke lessen en de eerste (paar) uur vrij, een blowtje roken voor schooltijd. Is niet slim, maar ach.. Soms kan het grappig zijn.
Dan haal ik altijd een meisje uit mijn klas op (17) die een dorpje verderop woont, ga ik even langs de shop en gaan we even relaxen voor schooltijd. En daarna naar school, maar zorg dan wel altijd dat mijn auto al bij school staat. Ik leen dan meestal even de fiets van iemand, want vind het zelf niet het verstandigste om te gaan auto-rijden als ik stoned ben.

Ik ben inderdaad ook een 5.5jes leerling geweest, ben erachter gekomen dat dat niet werkt en haal nu eigenlijk alleen maar 7-8. Nou, daar ben ik wel trots op. :grin:
En nu gaan het goed op school, dus dan vind ik dat ik blowen en school goed kan combineren.. :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Is er niemand hier die spijt heeft van het feit dat hij/zij iets niet heeft kunnen bereiken door te blowen ?

Ik gebruik ook genoeg verschillende dingen, maar ik laat mijn school en dergelijke er niet onder lijden. Moest dat wel gebeuren, dan zou ik stoppen. :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Sublimo zei:
Is er niemand hier die spijt heeft van het feit dat hij/zij iets niet heeft kunnen bereiken door te blowen ?

Ik gebruik ook genoeg verschillende dingen, maar ik laat mijn school en dergelijke er niet onder lijden. Moest dat wel gebeuren, dan zou ik stoppen. :)

Ik denk dat die... Ontwikkelings blindheid veroorzaakt word door de verslaving.
Zolang je er niet op áchteruit gaat, vind een die hard blower het wel best.
Immers om vooruit te streven in zijn of haar ontwikkeling dient hij tijd te besteden aan ''nuttige'' dingen en heeft hij/zij minder tijd om de verslaving te onderhouden.

DutchCookie

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Sublimo zei:

Ik denk dat die... Ontwikkelings blindheid veroorzaakt word door de verslaving.
Zolang je er niet op áchteruit gaat, vind een die hard blower het wel best.
Immers om vooruit te streven in zijn of haar ontwikkeling dient hij tijd te besteden aan ''nuttige'' dingen en heeft hij/zij minder tijd om de verslaving te onderhouden.

ik heb altijd al een concentratieprobleem gehad, door te blowen kan ik me beter concentreren op 1 bepaald ding, hoewel ik er ook onrustig van kan worden. dat ligt er maar net aan hoe ik me op dat moment heb ingesteld. leren enzo zou ik dus eigenlijk best kunnen doen samen met het blowen. het probleem is dat ik liever andere dingen doe terwijl ik leip ben, want leren vind ik sowieso saai. tenminste leren uit een boek wel. jammer dat studeren bijna alleen maar uit boeken komt

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Leren en blowen ? :) Dat zou ik dus echt niet voor elkaar krijgen. :tearsofjoy:

@ PepTalk: Daar heb je gelijk in. Maar aangezien ik hier een aantal bedroefde emoticons zag, trok ik de conclusie dat sommige mensen zich toch bewust zijn van wat ze verkloot hebben door dagelijks te blowen.

DutchCookie

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:

ja dat komt dus door mn concentratieprobleem

hoewel ik al vaak genoeg naar psychiaters e.d. ben geweest ben ik altijd negatief getest op ADHD of ADD

misschien toch een licht verwante ADD vorm. of gewoon veel te druk in mn kop en kanaliseert thc mn gedachten wat meer waardoor het wat overzichtelijker word :P

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
DutchCookie zei:
Sublimo zei:

ja dat komt dus door mn concentratieprobleem

hoewel ik al vaak genoeg naar psychiaters e.d. ben geweest ben ik altijd negatief getest op ADHD of ADD

misschien toch een licht verwante ADD vorm. of gewoon veel te druk in mn kop en kanaliseert thc mn gedachten wat meer waardoor het wat overzichtelijker word :P

Dat is best gaaf. :grin:

Ik zou mijn cursus zelfs niet meer vinden. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ervaar hetzelfde als dutchcookie, maar bij mij is er wel ADHD geconstateerd.
Ritatlin :kots:
Blowen :rock:

Ook mijn concentratie KAN vergrootten onder invloed van wiet, maar dan alleen als ik achter m'n computer zit om bijv. verslagen te maken of om (zelden) te leren.

Wanneer ik stoned/high in de klas zit, merk ik dat ik geconcentreerder kan zijn maar zodra er mensen tegen me beginnen te praten is dat voor 100% weg.

DutchCookie

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Ik ervaar hetzelfde als dutchcookie, maar bij mij is er wel ADHD geconstateerd.
Ritatlin :kots:
Blowen :rock:

Ook mijn concentratie KAN vergrootten onder invloed van wiet, maar dan alleen als ik achter m'n computer zit om bijv. verslagen te maken of om (zelden) te leren.

Wanneer ik stoned/high in de klas zit, merk ik dat ik geconcentreerder kan zijn maar zodra er mensen tegen me beginnen te praten is dat voor 100% weg.

zodra ik iets vind wat ik interessanter vind is de concentratie bij mij ook meteen weg, dus ik moet wel op een rustige plek zonder teveel impulsen van buitenaf hebben. ik kan ook niet met muziek of tv aan leren maarja die zet ik dan ook altijd uit haha

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is dus precies wat ik bedoel, maar dan wat minder stoned uitgelegd, dankje:)

Ik denk dat dit het ''inkruip'' effect van wiet is.
Onder invloed van wiet kan ik overal beter inkruipen, games, muziek, een boek en dus ook schoolwerk. Maar dan zoals jij al zegt, in een ruimte met weinig inpulsen die je weer uit die wereld halen.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Misschien een paar keer opruimen, een paar dagen geen klap uitgevoerd. Daarna wel telkens hard gewerkt om het recht te trekken, zodat de gevolgen ervan (nog) niet zichtbaar zijn. Zo wil ik het graag houden. Blowen is chill, maar om er nou van alles voor op te geven... Tis toch veel relaxter als je high kan zijn met in je achterhoofd dat je je zaakjes op orde hebt.

Chris Pontius

Badass junkie
KapiteinPinda zei:
Misschien een paar keer opruimen, een paar dagen geen klap uitgevoerd. Daarna wel telkens hard gewerkt om het recht te trekken, zodat de gevolgen ervan (nog) niet zichtbaar zijn. Zo wil ik het graag houden. Blowen is chill, maar om er nou van alles voor op te geven... Tis toch veel relaxter als je high kan zijn met in je achterhoofd dat je je zaakjes op orde hebt.

Volgens mij gaan de meeste juist blowen omdat ze hun zaakjes niet in orde hebben. :beer:

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Chris Pontius zei:
KapiteinPinda zei:

Volgens mij gaan de meeste juist blowen omdat ze hun zaakjes niet in orde hebben. :beer:

True, als er niks meer te verliezen valt... Maar het zou gewoon zonde zijn als je alles wat je hebt bereikt vervolgens als een zandkasteeltje stuk gaat trappen met blowen.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ben het wel met je eens hoor KapiteinPinda. Maar eigenlijk is dat zo met alle drugs, ik denk dat je verkeerd bezig bent als je drugs gebruikt om je niet kut te voelen.

Ik gebruik het alleen als ik me goed voel om me nog beter te voelen :stoned:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Als je school, werk oid verneukt dan heeft dat aan veel meer dingen gelegen dan aan blowen. Waarschijnlijk kon je het dan sowieso niet opbrengen.

In de 7 jaar dat ik regelmatig blow ga ik af en toe niet uit omdat ik heb geblowt of ik heb eens een keer sporten overgeslagen, maar belangrijke dingen zoals school en werk heb ik nooit verzaakt.

Bovenaan