CBR-onderzoek??????

Dekkurss

Newbie
Oke, ik begin maar gelijk. Een vriend van mij is op het moment opgepakt met 2 gr harddrugs en 15 gr softdrugs..
Vraag 1: wat is zijn juridische straf?

Hij moet nu naar een onderzoek van het cbr (toen hij opgepakt werd was hij tevens niet aan het rijden) waar ze een pyschologische test en een urine/bloed test doen...
Vraag 2: heeft iemand dit al een keer gehad, hoe gaat dit in zn werk etc etc?
Die harddrugs doet tie allang niet meer maar hij blowt af en toe nog wel..
Vraag 3: word af en toe blowen ook gestraf door het rijbewijs in te nemen?
Vraag 4: is de hoeveelheid van wiet aantoonbaar, dus hoevaak hij heeft geblowt?
Vraag 5: kunnen ze zien wanneer je hebt geblowt, gisteren, vorige week, vorige maand etc?

Ervaringen met dat cbr onderzoeken kunnen ook in een pb gestuurt worden.

Alvast bedankt mensen!

maffiamastah

Experimenterende gebruiker
Het kan heel lang gaan duren, thc is na 2 weken uit je lichaam. Hij kan er beter voor zorgen dat dit ook zo is als hij de urinetest gaat afleggen. Als ik hem was zou ik tegen de psycholoog zeggen dat ik geen drugs gebruik.

groetjes en succes

Wacky

Badass junkie
Ohja, hij heeft het helemaal verneukt met zijn leven :grin:

tevens niet aan het rijden is een beetje vreemde zin. Als hij niet aan het rijden was zal het allemaal zeker goed meevallen. Gewoon ff 2 weken niks gebruiken om je rijbewijs niet kwijt te raken en een boete betalen voor het teveel aan drugsbezit lijkt mij he. Denk enkele 100en euros ofzo. Verbaasd me nog dat hij dan naar CBR moet als ie niet aan het rijden was.

Als die zin niet helemaal klopte en hij was wel aan het rijden, dan is het ongeveer hetzelfde verhaal, maar dan erbij opgeteld dat ie toch eventjes zijn rijbewijs kwijt is (en het terug krijgt als ie de testen doorstaan heeft) en er een dikke boete voor rijden onder invloed bij komt. En dan zal het totaal wel over de 1000E kunnen zijn denk ik.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Als hij een zeer regelmatige blower is kan t wel iets langer dan twee weken duren voor t niet meer aantoonbaar is in zijn bloed. Tot de test dus gewoon niet meer blowen.. Wat t CBR verder kan doen, geen idee.. Lijkt me niet echt logisch als hij zijn rijbewijs kwijt zou raken als hij niet aan t rijden was op t moment dat hij gepakt werd.. En verder krijgt hij waarschijnlijk een heel dikke boete, als hij moet voorkomen kan t ook nog wel een taakstraf oid worden aangezien ze de hoeveelheid die hij bij zich had niet als gebruikershoeveelheid zien.. Kijk iig even op deze site: www.tolerantie.nu

Blowfishy

Newbie
Hee,

Voor de straffen voor drugs zou ik even kijken naar de vervolgingsrichtlijnen van het OM aangezien het de Officier van Justitie is die uiteindelijk bepaalt of je vervolgd moet worden of niet. http://www.om.nl/organisatie/beleidsreg ... _opiumwet/

t.a.v 2gr harddrugs: Hier is te zien dat 2g harddrugs geen gebruikershoeveelheid is..bij een gebruikershoeveelheid vindt geen gerichte opsporing en geen vervolging plaats. Moet je maar even verder lezen wat de eventuele sanctie is. Als het bij de OvJ niet geseponeerd wordt zal je waarschijnlijk niet zo'n hoge straf krijgen...T is maar 2 gram...Misschien seponeert de OvJ die 2 gram ook wel omdat het niet zo'n hoge prioriteit heeft om mensen die in het bezit zijn van kleine hoeveelheden te vervolgen.

t.a.v. 30 gr wiet: Bij hoeveelheden tussen de 5 en de 30 gram volgt bij ontdekking een strafrechtelijke reactie. http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?bo ... 110#keuzes Hier is te lezen dat de boete ongeveer 100 euro (richtlijn) zal bedragen als je vervolgd wordt.

Maarja succes en hoop dat je er wat aan hebt, ik weet t ook niet precies ik ben geen OvJ/rechter :tongueout:

Drientje

DF-koning
Dat hij niet aan het rijden was wil nog niet zeggen dat hij niet achter het stuur zat. Ik heb het vermoeden dat de persoon wel achter het stuur zat alleen wss ingeparkeerd stond ofzo. Als ze je thuis oppakken met drugs moet je heus niet naar het CBR.

Bovenaan