CDA op historisch dieptepunt

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
AMSTERDAM - De grootste regeringspartij CDA is gezakt naar een historisch dieptepunt van 28 zetels. Nooit eerder in de Nederlandse parlementaire geschiedenis was de grootste partij zo klein in de peilingen.
Dat blijkt uit de wekelijkse peiling van Maurice de Hond, die vandaag wordt bekendgemaakt. De coalitie zou als er nu verkiezingen worden gehouden niet verder komen dan slechts 59 zetels. Dat is 17 zetels minder dan het huidige aantal.
:grin:

gtedbro

Bewuste gebruiker
PVV staat op 16, die zijn helemaal anti-alles :kots: . Wel zie ik dat D66 op 12 staat in de peiling, wat me dan weer wel goed doet!

Grz. BT

phy

Bewuste gebruiker
Opa zei:
Ik ben er van overtuigd dat er 17 andere :kots: uitvreters :kots: voor terugkomen... :(

En toch zou het beter zijn.
dood aan het CDA.

Doe mij maar een nieuwe politicus. Eentje die het kan.

tomz0r

Badass junkie
Ja al die zetels gaan naar Wilders door die kloterechtszaak wat hem weer populair maakt.
Wat een vooruitgang...

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
PVV is ook hardstikke anti alles, anti coffeeshops in nederland, en nog veel meer. dus zeker geen goed nieuws.

Maar CDA is vaak de grootste partij en is in dit kabinet bv verantwoordelijk voor de CU-radicaaltjes.

ik hoop persoonlijk op d66, sp of groenlinks in de kamer.

Opa

Bewuste gebruiker
PipstothePoX zei:
PVV is ook hardstikke anti alles, anti coffeeshops in nederland, en nog veel meer. dus zeker geen goed nieuws.

Maar CDA is vaak de grootste partij en is in dit kabinet bv verantwoordelijk voor de CU-radicaaltjes.

ik hoop persoonlijk op d66, sp of groenlinks in de kamer.

+1,
behalve SP & Groenlinks, leuk dat er sociaal politiek kan worden bedreven, maar de centjes moeten wel blijven rollen, en niet bij allerlei wazige sociale projecten komen, imo... Daarom hoop ik persoonlijk op een coalitie van PVDA (voor de werkenden), VVD (voor de economie) en D66 (voor de balans) als grootste partij!
I vote D66!!!

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
pvda voor de multinationals en vvd die wanneer het ze uitkomt hun liberaliteit verloochenen. vvd heeft zich expliciet onttrokken van het drielanden wietteelt experiment dat vanaf paars klaar lag en reeds tijden door het cda wordt tegengehouden. is hoofdverantwoordelijk voor het paddo verbod, en heeft zelfs een toespraak gehouden dat hun partij zich toch niet meer wou onderscheiden van religieus geaarde partijen, maar dat ook het vvd hun fundament in het christendom erkent.
naja, dan vallen die voor mij dus al af.

groenlinks kun je veel over zeggen, maar die hebben het wel voor elkaar gekregen dat nieuwe wetten nu eerst aan de grondwet moeten worden getoetst, wat vooralsnog niet zo was, en sp zie ik eigenlijk niet zoveel vreemds uitvreten, behalve dat ze als geen andere partij naar voren brengen wat er onder het volk speelt en politiek gezien is dat niet altijd het meest gestroomlijnd.

maar dit gezegd te hebben, alles is beter dan religie achter het stuur en met d66 als evt grootste partij heb ik er vetrouwen in dat er vast een gechikte kleinere patij bij wordt gehaald.

Opa

Bewuste gebruiker
^.. Ik respecteer je mening echt voor de volle 100% :beer: , maar voor mij is politiek tav drugs geen hoofdzaak... :rolleyes:

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
voor mij ook niet, hoe dan ook, legaal of illegaal, ik blijf het gebruiken. als ik dus puur naar mijn eigen situatie kijk, laat het me volledig koud.

Maar coffeeshops hebben een ongekend hoge maatschappelijke waarde. Landelijk is het percentage ooitgebruikers ongeveer 20%. Dit percentage is elders, of net zo hoog, of veel hoger. In amerika gaat een substantieel deel hiervan naar het geprivatiseerde gevangeniswezen waar ze leren een maatschappelijk probleem te worden en waar behalve winst wordt gemaakt op hun aanwezigheid, winst wordt gemaakt door hen gratis werk te laten verrichten. Sommige landen geven boetes, anderen de doodstraf, en dat alles in onze huidige moderne tijd.

In andere landen worden de belangstellenden ook nog eens geforceert te handelen met mensen die belang hebben meer van hun producten aan je kwijt te raken, waardoor ook hier een percentage afglijd naar sociale en maatschappelijke onwenselijkheid.

Ik ben er dus op tegen om een vast percentage van onze jeugd op te offeren aan ontspoorde principialiteit van drankdrinkende antidrugsmoraalridders in de kamer.

Dit alles daargelaten. het gebruik van een middel wat anderen geen schade toe doet behoort bij de soevereinheid van het individu. hierop tegen zijn is dus antiliberaal en hier heeft de vvd zich reeds meermaals aan schuldig gemaakt.

gtedbro

Bewuste gebruiker
PipstothePoX zei:
Dit alles daargelaten. het gebruik van een middel wat anderen geen schade toe doet behoort bij de soevereinheid van het individu. hierop tegen zijn is dus antiliberaal en hier heeft de vvd zich reeds meermaals aan schuldig gemaakt.
+1

tomz0r

Badass junkie
Dat veel mensen hier hun politieke keuze voor een groot deel laten afhangen van het drugsbeleid vind ik enorm vreemd.

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
nav deze thread doel je met die mening iig ook op mij, maar ik verzeker je dat dat zeker niet het geval is.
Ik heb idd wel wat punten over drugs aangehaald maar slechts ter illustratie van enkele eigenschappen die ik afkeur.
Het coffeeshop beleid vind ik echter wel onwijs belangrijk. Als dat zou verdwijnen zou minstens 20% vd jeugd strafbaar zijn. De gevolgen hiervan zijn onvoorstelbaar vergaand. Dit moet kost wat kost bevochten worden, en deze mening zou ik als nietblower ook hebben gehad.
Ik ben gewoon voor partijen die het volk vertegenwoordigen, en tegen partijen die zeggen dit te willen maar vervolgens niets doen (VVD), of partijen die slechts hun eigen religieuze visie vertegenwoordigen (CDA, CU, SGP), of haat partijen (PVV, TON), of multinational partijen (PvdA), of bs partijen (Pvdd)..dus daarom, doe mij maar D66, SP, of Groen Links.

tomz0r

Badass junkie
CDA houdt politiek en religie prima gescheiden. Het enige wat daar niet op duidt is het paddoverbod wat veel van jullie interpreteren als religieuze beslissing zonder dat ergens op te baseren.
En de politiek is gewoon veel te abstract. Het enige wat de gemiddelde stemmer beïnvloedt is de media. Ik kan niet oordelen over het coffeeshopbeleid aangezien ik niet weet of we dit wel kunnen maken tegenover de EU. De EU heeft gewoon een grote invloed op onder andere onze economie en onze veiligheid. Het coffeeshopbeleid is een moeilijke zaak omdat er ook externe factoren meespelen.

De punten die D66 heeft spreken me inderdaad het meest aan, maar zouden ze wel moeite doen om die punten te realiseren als ze in het parlement zitten? Ik kan me herinneren dat D66 wel in de regering zat, maar verder niks te zeggen had. Pechtold vind ik ook niet bepaald een type die echt veranderingen wil maken. Sowieso vind ik een kabinet met alleen partijen die één richting op kijken fout. Dus naast D66 moet er ook een rechtsere partij in zitten.
Ik vind dat er wat meer duidelijkheid over de politiek moet komen. Alles is zo vaag.

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Alleen het feit al dat het CDA als grootste partij gekozen heeft de CU in het kabinet op te nemen is een demonstratie van het niet gescheiden houden van religie en politiek.
Daarnaast is iedereen die religieus op is gevoed onderhevig aan desbetreffend gedachtegoed, met daaruit voortvloeiende keuzes. De religieuze geaardheid zit dus verwoven in elke beslissing.
Misschien is het meest beeldende voorbeeld hiervan wel de terughoudendheid van gepasde kritiek tegenover Israel.

Ik kan niet oordelen over het coffeeshopbeleid aangezien ik niet weet of we dit wel kunnen maken tegenover de EU. De EU heeft gewoon een grote invloed op onder andere onze economie en onze veiligheid
gebracht zoals een echte CDAer :wink:
De politiek moet Nederland vertegenwoordigen, en wij Nederlanders hebben het nodig dat hetgeen wij masaal doen en wat anderen geen schade berokkend, niet verboden is.
Daarnaast zijn wij voor onze normale veiligheid(dan heb ik het niet over eventuele oorlogen) helemaal niet afhankelijk van het buitenland, en wat onze economie betreft zijn meer landen afhankelijk van ons dan wij van hun.

Je hebt gelijk over D66, ze hebben zich destijds niet bewezen, maar persoonlijk heb ik er vertrouwen in dat die algemene wetenschap een leer voor hen is geweest en ze ditmaal woord bij daad plaatsen.

Maarja, ik denk dat het uiteindelijk iets wordt als PVV, CDA & Verdonk ofzo :wink:

tomz0r

Badass junkie
Ik schreef dat ik niet weet wat voor invloed de EU op Nederland heeft, niet per definitie dat het legaliseren van wiet onmogelijk is. En ik ben geen CDA-er.

De hele politiek vind ik nu eigenlijk fout. Ik vind het allemaal een nep toneelspel.
Ik snap inderdaad ook niet wat de CU in dit kabinet doet.
Voordat ik een echt oordeel kan vellen moet ik wat meer duidelijkheid krijgen over alles. Nu is alles veel te vaag. Wel weet ik dat geen enkele partij echt perfect past in mijn idealen en dat ik een eenzijdig kijkende regering niet goed vind.

Met andere woorden, ik weet niet waar over ik praat maar dat weet bijna geen enkele Nederlander. Wel weet ik dat stemmers vaak makkelijker over de uitvoerbaarheid en de slaagkans van beslissingen denken dan dat ze in werkelijkheid zijn. In de politiek moet gewoon met enorm veel dingen rekening gehouden worden.

>[tripper]<

Experimenterende gebruiker
tomz0r zei:
Dat veel mensen hier hun politieke keuze voor een groot deel laten afhangen van het drugsbeleid vind ik enorm vreemd.

Ik vind het niet vreemd, aangezien dit toch DF is. Maar ik vind het toch wel erg makkelijk om meteen een patij te veroordelen op 1 punt, er is eigenlijk geen 1 politieke partij waarmee ik het 100% eens ben, de VVD geef ik op de meeste punten gelijk, maar ik ben het lang niet altijd met ze eens. Met de CU en CDA daarintegen ben ik het eigenlijk (bijna) nooit eens. Maar uiteindelijk is dit toch waar we het voorlopig mee moeten nemen, laten we gewoon hopen dat mensen van hun fouten leren en de volgende keer op partijen stemmen die niet bekant alles verbieden...

Flip Trip

Bewuste gebruiker
acidboy zei:
Anon zei:
tomz0r zei:

Eensch.

Inderdaad, there's more to life than just that.

Ik vind het niet vreemd dat ik echt niet op mensen ga stemmen die mij willen veroordelen en als junkie neerzetten terwijl ze zelf lekker een biertje aan het drinken zijn. Ik weet niet of je het meekrijgt, maar er zijn mensen die hun baan kwijt raken, alles kwijt raken en dat niet direct door drugs, maar door de strafrechtelijke gevolgen van drugs. En als we hier niet oppassen hebben we dadelijk toestanden als in amerika. Daarnaast ben ik iemand die zo liberaal mogelijk is, dus ben ik ook voor een liberaal drugsbeleid. De regering moet de mens gewoon met rust laten en zich zo veel mogelijk op de achtergrond houden. Ze moeten alleen de kleine mens van de grote bedrijven beschermen en niet de kleine mens tegen zichzelf.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Die schijnheilige man met z'n clubje Gristen-democraten mag van mij vandaag nog afgezet worden! Blugh, ik walg echt zo van die man!!! :kots: :kots: :kots: :kots:

phy

Bewuste gebruiker
Hij kan er ook niets aan doen dat iedereen over hem heenloopt...

...Daarom loopt iedereen over hem heen.

Laten we hopen dat 'de kiezer' geleerd heeft van zijn fouten.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Ik stem lekker SP de eerstvolgende keer en hoop dat onze Nederlandse George Bush met bril deze keer de SP niet wegpest.
Sterker nog: ik hoop dat de SP deze keer het CDA weg kan pesten, omdat ze de meeste zetels hebben.

Ondanks dat zo'n wijze beslissing waarschijnlijk te veel gevraagd is van dit frans bauer minnende en bier en breezer drinkende volkje.
Nee, geef mij maar een coalitie van SP, Groenlinks en D66.

phy

Bewuste gebruiker
Of beter: Frans bauer for president. Hij is een goede representatie van het volk als je het mij vraagt...

Anyway, who cares...

http://reddepaddo.nl

Bovenaan