CDT waarde

Beste forum gebruikers

Bij de eerste bloedtest was de CDT waarde 0,2 percent.
Bij de laatste 0,4 percent. Dit is nog steeds onder de 1,3 %

Bij de rechter is het 0tolerantie voor alcohol.
Is dan een waarde van 0,4 percent te hoog?

Vriendelijke groeten

De Zandman

DF-koning
Tsja, wat denk je zelf,?
0 procent is minder dan 0,4 procent, nietwaar.
Dus?
De rechter beslist en oordeelt.

Tsja, wat denk je zelf,?
0 procent is minder dan 0,4 procent, nietwaar.
Dus?
De rechter beslist en oordeelt.
Beste zandman.
Na acht maanden niets te drinken was de cbt waarde 0,2 . Dus de cdt waarde in bloed hangt ook nog af van andere dingen veronderstel ik dan.

mijn vraag was misschien niet duidelijk genoeg,
Als de cdt waarde 1,3 is van iemand die regelmatig drinkt. Tussen welke waardes cbt schommelt iemand dan die niets drinkt?

De Zandman

DF-koning
Het lichaam maakt mss zelf enige alcohol aan. Dat is erg weinig, en per lichaam verschillend.
Ik weet niet welke waarde een lichaam heeft als de eigenaar daarvan helemaal niets drinkt.
Maar dat is dus erg laag.
Dat zeker

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik heb het even aan Google gevraagd.

Welke methoden worden gebruikt voor CDT?
"Met ingang van 2013 zijn de volgende methoden door de NVKC goedgekeurd voor CBR keuringen: de N-Latex CDT methode van Siemens (bovengrens normaal 2,2%, afkappunt 2,6% ), de Analis CE methode (bovengrens normaal 1,5%, afkappunt 1,9% ), de RECIPE HPLC methode (bovengrens normaal 1,6%, afkappunt 2,0%) de HPLC methode van BioRad (bovengrens normaal 1,5%, afkappunt 1,8%), de Sebia CE methode (bovengrens 1,4%, afkappunt 1,7%) en de HPLC methode volgens Helander (bovengrens normaal 1,7%, afkappunt 2,0%). Als confirmatie- (of bevestiging) onderzoek is alleen de HPLC methode volgens Helander de aangewezen methode.
De marge tussen bovengrens normaal en afkappunt kan als een soort "grijs gebied" worden beschouwd, in deze marge is zowel de biologische spreiding binnen een persoon als ook de onderlinge verschillen tussen laboratoria verrekend. Boven het afkappunt kan met 95% zekerheid gesteld worden dat een enkelvoudig gemeten CDT uitslag niet meer kan horen bij resultaten van een groep normale mensen. Elke methode kent zijn eigen bovengrens en afkappunt. Let daarom goed op met welke methode het CDT gemeten is."

Andere bron:
Screenshot_20220509_233257.jpg

Volgens mij zit je goed

Bovenaan