Oke, Ik vind dit onderwerp toch wel leuk. Zeker omdat ik zelf dus wel bezig ben geweest met trippen op wiet en ik heb er toch meerdere keren wel succes mee gehaald. Kreeg net er weer interesse in en dacht laat ik het eens google searchen.
Vond een reddit post van iemand die ongeveer het zelfde doe al ik alleen dan met edibles.
Grootste voordeel is dat wiet bijna geen negatieve effecten heeft. En als je op deze manier wiet rook dan is de ervaring zo intens dat je het niet zo vaak kan tolereren dus misschien ook wel een manier om verslaving te vermeiden.
Ik dacht sins deze topic er toch al over gaat schrijf ik even wat ik precies doe.
Wiet: Zelf gegroeide amnesia haze onder groeilamp. Geoogst op het moment dat de tricomes melk kleur waren. Dus voor ze amber worden. Dit geeft je de hoogste THC en deze wiet werkt voor mij het beste. Coffeeshop wiet werkt ook.
Set: Zorg er voor dat je geen behoeftes heb. Dus volle maag, geen lust, geen afleidingen. Niet te veel kopzorgen. Ga geen videos kijken of stimulerende dingen doen waar je dan vervolgens op gaat space.
Setting: 1 of beter nog 2 weken geen wiet gerookt. Je wil geen tolerantie hebben. Thuis op de bank of in bed. Alleen. Rustige omgeving. Pak er een deken bij.
Hoe neem je de wiet: De truc is dat je heel heel high wil worden. Dus veel wiet snel naar binnen werken.
Ik gebruik hier een bong voor. Bij mij kan 0,1 / 0,2 gram puur (kurk droog) al voldoende zijn. Ik hit het vaak met een gasbrander dan lijkt het wel beter te gaan dan met een vlam om de hele bowl in 1 keer te hitte. Als je het idee heb dat je niet echt onbeholpen high ben neem bij.
De meditatie: Als je al je afleidingen heb opgelost ben je als het goed is nu zo high dat je het liefst gaat leggen. Kruip onder een deken en focus je "nu" op je lichaam. Probeer te letten op hoe je lichaam voelt tegen de deken. Als het goed is ben je zo high dat je lichaam fris voelt en als het goed is ga je als een malle bibberen.
Dit bibberen voelt ongelooflijk goed en euforisch dat het erg aantrekkelijk is om dat lekker te blijven doen. Ik heb dit zelf ook wel op een hoge dosis mdma gehad en op 4g paddenstoelen. Als je je lolletje met het bibberen gehad heb probeer dit dan te ontspannen. Probeer jezelf zo rustig mogelijk te maken door je ademhaling rustig te maken en let op hoe je longen voelen. Als het goed is voelt het langzaam diep inademen ook zeer goed. Je kan als het goed is de lucht tot het diepste punt van je longen voelen stromen en dit vult je longen met een sensatie van euforie.
Dit roept kalme sensatie op waarbij je je hele lichaam voelt stralen en dit lijkt erg genezend. Het lijkt net alsof je je eigen cellen energie voel uitstralen.
Als ik te rustig werd dan kreeg ik een sensatie van doom. Geen idee of dat een grens was waar ik door had moeten breken.
Na dit punt raak ik vaak in een loop van gedachtes en sensaties. Ik heb bijna altijd de sensatie dat ik wakker ben geworden als middelpunt van het "netwerk" en daarbij heb ik een gevoel dat "iedereen" mij toe juicht.
Soms gaan de gedachtes en inzichten zo raar dat ik op dat moment niet eens meer helemaal weet waar het over gaat. Alsof ik tegen een calculatie limiet ben gebotst. Ik heb wel eens de inbeelding gehad dat ik op 3 dimensies probeerde te denken maar dat ik niet verder dan 2 aan kon.
Ik heb hierbij eigenlijk nooit visuals. In de trip zelf ben ik compleet overtuigd dat het allemaal echt is. Pas als ik weer een beetje bij kom kan ik me er weer een beetje van af zetten. Dit maakt het behoorlijk intens omdat het behoorlijk met je aan de loop kan gaan.
Conclusie:
Dit is een beetje hoe ver ik er mee gekomen ben. Ik heb de envelop nooit echt gepushed. Ik zou veel meer wiet kunnen nemen maar ik durf het niet helemaal.
Ik heb deze ervaring of iets in die trend nog nooit gehad voor ik een echte psychedelic had geconsumeerd. Ik heb het ook nog nooit met spacecake geprobeerd. Ik kan me wel bedenken dat je dan helemaal op rare plekken kom.
Ben benieuwd of iemand anders zo iets ook wel eens geprobeerd heeft
Reddit poster:
Reddit poster die zelfde strategie gebruikt