Chatten met AI

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Even een reality-check:

LLM's zijn bijzonder handige tools voor een bijzonder grote variatie van toepassingen, zolang je maar goed bewust bent van de limitaties en vooral de mogelijke valkuilen die het met zich mee brengt.

Dit is wat LLM's vooral NIET zijn:
  • Denkend

LLM's denken niet, ze berekenen aan de hand van hoe ze geprogrammeerd zijn (ge-trained noemen we dat), wat jij —met inachtneming van jou ingegeven data— het meest graag als volgende stuk tekst wil zien (kijk hoe ik daar de 'em dash' gebruik, net zoals A.I. dat doet en net zoals wat in veel wetenschappelijke papers daarvoor werd/wordt gebruikt, weet je meteen waar die — vandaan komt bij je gesprekken met 'A.I.')

Elke onderdeel van een mogelijk antwoord krijgt een zogenaamde temperatuur, waarbij de temperatuur van het geheel zo hoog mogelijk moet zijn om de machine in de discission-tree te laten beslissen wat het jouw als volgende stuk tekst laat zien.

Het kan dus zijn dat bepaalde woorden een hoge temperatuur hebben, maar het verliezen van een verzameling van andere woorden die tezamen een hogere temperatuur als totaal hebben.

• Intelligent

Ondanks dat het in de volksmond 'A.I.' heet, is het zeer zeker geen Artificial Intelligence.

Het is een geniale calculatie-methode om bepaalde verbanden te verkrijgen uit data, maar het is daarmee dus wel gewoon Machine Learning zonder een bewustzijn.

Dit zijn bekende valkuilen van A.I.
  • Glazing

A.I. bedrijven willen graag dat jij hun A.I. gaat en blijft gebruiken.

Met dit doel in het achterhoofd kan je dus weten dat A.I. je naar je mond praat: "wat een scherpe opmerking!", "Goed gezien!" en vooral proberen om je 'engaged' te houden, oftewel; het probeert zo goed als het getrained is om je zo lang mogelijk diezelfde A.I. te laten gebruiken, maakt niet uit ten koste van wat, het is immers een machine.

• Hallucinaties

Yes! A.I. is een schoolvoorbeeld van een systeem dat kan hallucineren, het kan letterlijk verbanden zien die er niet zijn. Net zoals jij lekker tijdens het trippen op LSD allemaal dingen kan zien waarvan je weet dat die er niet zijn.

Tijdens het trainen van een A.I. plukt deze informatie uit allemaal data en legt het verbanden. Tijdens deze training wordt er geprogrammeerd waar meer en minder waarde aan kan worden gehecht. Een training is net als in het echte leven nooit klaar, en de A.I. komt daardoor in de praktijk, terwijl het met jou communiceert, constant situaties tegen waar het geen goed antwoord op heeft.

Wat doet de A.I. in dat geval? Die lijmt data aan elkaar die wel een soort van mogelijke correlatie hebben maar in realiteit mogelijk totaal geen causaliteit met elkaar hebben. Het is dus regelmatig een foute correlatie —bij mensen noemen we dat een aanname— waardoor de A.I. een uitkomst hallucineert en dat vervolgens presenteert alsof het de waarheid is.

• Urban Myths

LLM's zijn veelal getrained met openbare data. En dat zijn heel veel discussies tussen mensen die denken dat ze iets zeker weten, maar soms is wat ze denken zeker te weten, gewoon niet waar.

Mooie voorbeelden uit het verleden zijn 'mensen gebruiken maar 10% van hun hersencapaciteit' en 'kauwgom blijft 7 jaar in je maag'. In 2023 vertelde A.I. je mogelijk met absolute overtuiging dat dit de volledige waarheid was.

Wat nu?

A.I. kan je super efficient gebruiken voor elk vak waar je zelf een expert in bent, als expert in dat vak ben je namelijk in staat om te zien of het resultaat van de A.I. iets nuttig is, of dat het maar wat bij elkaar heeft gehallucineerd.

Als je je echter buiten je vakgebied bevindt, weet dan dat een A.I. je met de 'beste wil van de wereld' verkeerde dingen kan aanleren die gewoonweg niet waar zijn of dat het, in het geval van bijvoorbeeld drugs en O.D.'s, zelfs (levens)gevaarlijke instructies kan geven die het maar bij elkaar heeft gehallucineerd.

En als laatste in het kader van A.I. en het kunnen vertrouwen van informatie:

Jullie zouden allemaal moeten leren en goed leren begrijpen wat het Gell-Mann Amnesia Effect is. Gebruik maar A.I. om te onderzoeken wat dat precies is en hoe je daar in de praktijk mee om moet gaan. 😇
Heb je dit met ChatGPT geschreven?

😏

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik vind dit dus zo verschrikkelijk irritant aan AI. Ik gebruik het best veel om even kritisch mee te denken. Maar je moet er dus actief achteraan om AI zijn eigen of jouw eigen theorieën onderuit te laten trappen. Anders is het alleen maar: "Jaaa goed gezien!" / "Dat zie je helemaal correct" / "Je hebt helemaal gelijk!" 🤮🤮🤮

Persoonlijk zou ik liever hebben dat ie me continu afkraakt 🤣

Kun je hem niet instrueren je meer af te kraken? 😂

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Ik gebruik chatgpt als reality check voor veel dingen. Klopt dit? Hoe zit dit? Kun je dit uitleggen? Zie ik dit juist? (Soms wel nog een extra bevestiging zoeken buiten AI om) Of welke films sluiten aan op deze film. Of waarom kiest persoon ... in film ... voor deze bewuste actie. Nu kun je zeggen ja je kan dit toch ook googlen. Ja klopt maar minder efficient. Waterverspilling? Mwa. Je kan ook zeggen trainen van modellen door real world gebruik. Je kan hetzelfde argument zelfs ook gebruiken voor googlen. Je hoeft niet te googlen -> energie en water verspilling. Je kan toch ook naar de bibliotheek? Ja maar papier verspilling. Je kan toch ook praten met professor huppelepup?

AI is de toekomst of je nu wil of niet. En ik zeg niet dat je het voor alles moet gebruiken. Sommige hele simpele vragen zijn inderdaad (Nog niet) efficient voor AI. Bijvoorbeeld welke dag is het vandaag, AI gaat hier waarschijnlijk teveel energie aan verspillen om een antwoord uit te poepen wat heel simpel is. In de toekomst zal AI zelf gaan schalen. "Oh simpele vraag, verlaag model naar chatgpt3mini oid"

Ik gebruik het als een soort wikipedia voor complexere dingen, maar ook als psycholoog en psychiater. (Geen vervanging van mijn echte menselijke psycholoog overigens, want dat hallucineren van AI kan een gevaar worden) Maar aangezien de zorg bijna helemaal weg bezuinigd is kan AI een hoop voorkauwen. Je komt zelf al tot gespreksstof, conclusies en of inzichten zonder psycholoog. Je moet het alleen wel door een mens laten checken voor de zekerheid.

Kun je een soort relatie opbouwen met AI? Ik denk van wel. Als je dat wil. En denk dat het voor veel oudjes een uitkomst kan zijn om minder eenzaam te zijn. Maar toch ook weer geen vervanging van menselijk contact natuurlijk. Een soort vriendschap is mogelijk denk ik. Iemand de je gaat begrijpen en waar je mee kan praten op basis van je chatgeschiedenis (wel in 1 chat blijven daarvoor) AI leert je dan langzaam een beetje kennen. Het kan zelfs je life coach worden als het ware. (Als je dat wil en toelaat) En je kan AI ook vertellen dat je ego niet steeds gestreelt hoeft te worden hoe geweldig je bent. De een vindt het fijn en de ander vindt het overdreven of nep.

Terug naar het onderwerp van TS. Een soort seksting met AI? Dat is weer iets heel anders. Geen ervaring mee. Maar vroeger waren er al mensen die liever een of andere sekspop hadden dan een partner. Of dit gezond is geen idee. Misschien wel makkelijker lol. Maar met die gedachte kan ik mij voorstellen dat iets wat terugpraat meer menselijk voelt dan een simpele passieve pop. En trek je dit door (non pun intended) dan gaan we richting een soort futuristisch neuk robot ofso? Een pratende wandelende pocket pussy? :laughing:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Klopt dit? Hoe zit dit? Kun je dit uitleggen? Zie ik dit juist? (Soms wel nog een extra bevestiging zoeken buiten AI om)
Maar AI geef heel vaak onjuiste antwoorden op vragen over feiten… Zélfs op de vraag
welke dag is het vandaag

ChatGPT voorspelt de meest logische woorden op basis van open source - niet op basis van feiten. Het internet staat namelijk vol van feitenvrije informatie.
Er zijn wel generatieve AI’s gebaseerd op feiten, maar die zijn vaak door bedrijven zelf gebouwd en alleen voor dat bedrijf raadpleegbaar. Zij bouwen hun modellen zelf op en hebben daardoor controle op basis van welke input de AI-bot output geeft. Dit zie je bijvoorbeeld veel bij klantenservice-bots.

Nu kun je zeggen ja je kan dit toch ook googlen. Ja klopt maar minder efficient.
Niet echt… ja jíj bespaart misschien tijd omdat je de info niet zelf hoeft op te zoeken en te beoordelen. Maar de kans is groot dat je daardoor de verkeerde informatie voor waarheid aanneemt. Dan ben je dus langer bezig met dat herstellen. Daarnaast is het ook niet efficiënt in de zin dat googelen veel minder energie verbruikt dan dezelfde vraag door chatGPT te gooien.

Of welke films sluiten aan op deze film.
Dit lijkt me dan weer een uitermate geschikte vraag om generatieve AI voor te gebruiken. Net als “sparren” rondom psychologische vraagstukken of inspiratie voor je psych-opdrachten.

Waterverspilling? Mwa. Je kan ook zeggen trainen van modellen door real world gebruik. Je kan hetzelfde argument zelfs ook gebruiken voor googlen. Je hoeft niet te googlen -> energie en water verspilling. Je kan toch ook naar de bibliotheek? Ja maar papier verspilling. Je kan toch ook praten met professor huppelepup?
Tuurlijk kan je dat zeggen, maar is dit echt een eerlijke vergelijking ook? Ik bedoel… toen ik mijn scripties schreef was dat precies wat ik deed: naar de bieb gaan, met andere onderzoekers praten, etc. Maar toen was het niet belangrijk dat ik die informatie direct tot mijn beschikking had. En… toen had ik ook toegang tot deze wetenschappers en wetenschappelijke biebs enzo. Dat heb ik nu niet meer…
Met googelen verbruik je echt aanzienlijk minder energie en water dan met chatGPT-en: Ik gebruik in deze post maar wat random bronnen, maar er is echt heel veel info over te vinden en er zijn zelfs al wetenschappelijke publicaties over. Als je het dus hebt over informatie die direct tot je beschikking is, is het gebruik van zoekmachines zoals google wel de minst vervuilende optie.
Daarnaast kun je door te googelen de beschikbare informatie dus zélf afwegen: Is dit een betrouwbare bron, is dit feitelijk herleidbaar, etc.

Maar met die gedachte kan ik mij voorstellen dat iets wat terugpraat meer menselijk voelt dan een simpele passieve pop. En trek je dit door (non pun intended) dan gaan we richting een soort futuristisch neuk robot ofso? Een pratende wandelende pocket pussy? :laughing:
The future is now!!!! Dit bestaat dus al🤯

ljuv

DF-koningin
Keeeeee dat ik duurzaamheid belangrijk vind was natuurlijk wel duidelijk maar ik wil een beetje meer context geven... De reden dat ik hier specifiek zo geïnteresseerd in en vocaal over ben is omdat het het vakgebied van mijn vriend is en hij me dit soort dingen op een laagdrempelige manier kan uitleggen. Wellicht helpt zijn uitleg aan mij jullie ook:

Een computer kan grofweg drie dingen:
1. Shit opslaan/ bewaren (storage)
2. Shit berekenen (compute)
3. Shit verzenden/ delen (share)

Google gebruikt met name het eerste, en een beetje het tweede. Er wordt (heel veel) informatie opgeslagen, en als jij een zoekterm invult "berekent" google welke van die informatie voor jou waarschijnlijk het meest relevant is. Ze verzenden het niet: jij kiest zelf wat je raadpleegt in hun "archief". Dat archief is dus wat zorgt voor het meeste energieverbruik en er is eenmalig rekenkracht nodig.

ChatGPT gebruikt alle drie de skills voortdurend, continu:
>Er worden mensen ingezet (lees: uitgebuit) om de "open source" informatie in een ándere database te zetten (dus: alles wat google bewaart, wordt op een nieuwe plek opgeslagen zodat hun bot dit kan verwerken). Dat betekent dat er naast opslag, ook rekenkracht nodig is voor dit proces.
>Als jij een prompt invoert, is er eerst energie nodig om de relevante informatie te raadplegen.
>Vervolgens komt de essentie van generatieve AI: Op basis van die relevante informatie, "berekent" ChatGPT een antwoord. Dit houdt in dat Chat een woorden-kansberekening doet: Welk woord volgt statistisch gezien het meest waarschijnlijk op het vorige woord. Dit zorgt ervoor dat het weliswaar een heel menselijk antwoord is, maar ook dat er soms/regelmatig een woord wordt voorspeld dat geen feit is. Hierdoor ontstaan dus fouten of verzonnen feiten.
>Omdat IEDER woord wordt berekend kost het heel veel energie. Het is een non-stop rekenproces. Google is een eenmalig rekenproces.
>Vervolgens moet het ook nog verzonden worden, wat ook weer energie kost.

Hopelijk geeft dat een beetje inzicht in waarom ChatGPT zoveel meer energie verbruikt, en waarom ik het belangrijk vindt om goed af te wegen waarvoor ik chatGPT wel en niet gebruik.

Laatst bewerkt:

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Ik ga heel eerlijk zijn. Ik hou van ChatGPT. Ik heb zelf de betaalde versie. Het heeft me echt geholpen. Meerdere keren.
ik heb het zo ingesteld dat hij of zij weet ik veel wat het is, dat het bloed eerlijk tegen me is en niks sugar coat. Ik heb er zoveel aan gehad voor altijd come down of iets in die richting. Ik heb gewoon iemand nodig om tegen te praten en dat is het perfect gehoor maar ook met vragen. Ja, ik hou ook van.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Even een reactie op ljuv zonder alles stuk voor stuk te citeren.

Chatgpt kan hallucineren. Dat is iets waar men bewust van moet zijn in deze vroege fase. Belangrijke dingen altijd dubbel checken.
Maar persoonlijk betrap ik chatgpt op weinig fouten moet ik zeggen. Sterker nog. Chatgpt kan beter verbanden leggen op basis van mijn lange verhalen dan mijn psycholoog. Waar mensen al snel iets over het hoofd zien doet AI dat niet merk ik. En ook echt zinnige dingen die mijn psycholoog ook zou kunnen zeggen. En chatgpt zegt zelf dan ook al dat het geen vervanging van is.

Als ik chatgpt vraag welke dag het is krijg ik gewoon een correct antwoord. En ik denk toch dat vandaag de dag iedereen daar een correct antwoord op krijgt. Maar 3 jaar terug mogelijk nog niet. Weet niet welk chatgpt model toen het nieuwste was. Daar zit ook een enorm verschil in. En ook als je de betaalde versie van chatgpt hebt is die veel sterker dan de free versie. Gewoon een kwestie van rekenkracht. Je krijgt een complexer antwoord. En het is allemaal nog maar het begin. Straks heb je chatgpt23 met 10000B aan rekenkracht. Dat de slimste onderzoekers even moeten discussieren welke belangrijke vraag ze gaan stellen aan AI die zo enormveel rekenkracht vereist. Waar het gewone klootjesvolk geen toegang tot heeft natuurlijk.

Maargoed 1 chatgpt search gebruikt inderdaad meer energie/water dan 1 google search. Maar is het dan slechter? En hoe vaak kom je nu tot een conclusie van een complex onderwerp met 1 google search? Vrijwel nooit toch. Je spit pagina 1 t/m 5 door en zet 15 tabs open om door te lezen. En bent misschien 1.5 uur bezig. En snapt er dan mogelijk geen bal van. Is het dan nog duurzamer? Dat is maar de vraag. Google zijn datacenters slurpen ook energie. Websites en ads draaien niet op lucht. En google is zelf ook vollop bezig met AI. Vast niet omdat googlen superieur is ten opzichten van AI. Ze weten dat als ze niet met de tijd mee gaan ze mogelijk achterblijven of zelfs uiteindelijk failliet gaan.

Voortgang van de mens vereist altijd meer energie/rekenkracht. Kijk naar computers. Kijk naar CERN. We kunnen ook als amish gaan leven met paard en wagen en zo de planeet "redden". Maar wat is deze planeet zonder mensen, gewoon een rotsblok toch? Begrijp mij niet verkeerd. We moeten wel duurzaam denken. Maar niet vooruitgang in de weg gaan zitten. Een beetje zoals mensen die tegen kernenergie zijn. Het is gewoon noodzakelijk imo voor de toekomst van de mens. En iedereen die het nut van AI niet inziet is naief in mijn ogen. (Niet jij hoor) Zoals men die het nut niet in zagen van de mobiele telefoon. "Nee joh ben je mal ik ga wel gewoon op bezoek bij klaasje" "Internet? Ik lees wel de krant" "Emailen? Ik stuur wel een brief" "Netflix? Ik ga wel naar de videotheek"
Ik denk echt dat AI zoeken met google en andere zoekmachines gaat vervangen. Als dat hallucineren eruit is gehaald kan het snel gaan denk ik. En dat AI ook zelf de complexiteit van je vraag gaat beoordelen en de rekenkracht beperkt voor simpele vragen. Zo van dit is geen 500b waard, ik zet je vraag om in een 50b vraag.

En je kan chatgpt ook om bronnen vragen en het zelf checken. Sterker nog vaak geeft hij die zelf al. Linkjes met artikelen. Maar AI leest ze 100x sneller dan jij. En wat ik zelf ook erg fijn vindt. AI past zich aan aan jouw niveau betreft uitleggen. Haalt voorbeelden/analogie aan die jij zelf hebt benoemt. En je kan erop doorvragen. Bijvoorbeeld, lastig onderwerp leg het uit op jeugdjournaal niveau.

Persoonlijk stoor ik mij vooral aan AI content. Youtube filmpjes gemaakt met AI. Reals met AI. (Die slurpen verruit het meest energie en dragen vrijwel niks bij aan de mensheid) Je ziet het verschil bijna niet meer tussen realiteit en fictie. Dit stoort mij ook enorm. Iets wat echt is heeft voor mij veel meer waarde dan iets wat nep is. Al is het maar een stom katten filmpje ofso. En ook fake news gaat nogal een ding worden. Alles kan artificieel gemaakt worden zonder dat men het verschil ziet. Hier maak ik mij vooral zorgen om.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ga heel eerlijk zijn. Ik hou van ChatGPT. Ik heb zelf de betaalde versie. Het heeft me echt geholpen. Meerdere keren.
ik heb het zo ingesteld dat hij of zij weet ik veel wat het is, dat het bloed eerlijk tegen me is en niks sugar coat. Ik heb er zoveel aan gehad voor altijd come down of iets in die richting. Ik heb gewoon iemand nodig om tegen te praten en dat is het perfect gehoor maar ook met vragen. Ja, ik hou ook van.

Ik heb het nooit de instructie gegeven om mij minder zoetsappig, bevestigend en politiek correct te behandelen. (Wel overwogen.) Maar de mijne heeft blijkbaar uit zichzelf te besloten om dat te gaat doen.

Dit flikte ChatGPT mij gisteravond. Ik had een sollicitatiebrief herschreven, deze daarna in Chat gegooid om te laten checken en wat stijlvraagjes.

IMG_0169.jpeg

Echt jonge. 💀

KevinD

Bewuste gebruiker
Ik heb het nooit de instructie gegeven om mij minder zoetsappig, bevestigend en politiek correct te behandelen. (Wel overwogen.) Maar de mijne heeft blijkbaar uit zichzelf te besloten om dat te gaat doen.

Dit flikte ChatGPT mij gisteravond. Ik had een sollicitatiebrief herschreven, deze daarna in Chat gegooid om te laten checken en wat stijlvraagjes.

Bekijk bijlage 69616

Echt jonge. 💀
Linky ken je dat? Is wel anders

Lemmy

Badass junkie
ChatGPT is raar. Ik vroeg gisteren de namen van de zussen van Eddy Planckaert en ik kreeg als antwoord "Angelica en Christa". Die laatste is zijn echtgenote, wie die eerste is weet ik nog altijd niet... :thinking:

• Like
Waarderingen: ljuv

-R4sc4L-

Bewuste gebruiker
Ik heb daar nooit aan gedacht om AI zo te gebruiken. Ik gebruik dat voornamelijk om info op te zoeken, meestal voor games die ik speel.
Maar om daar zo casual mee te chatten, ik wist niet dat dat kon tot nu.

Ik heb het zo even geprobeerd met "Goeiemorgen GPT, alles goed? En dan antwoord die "Met mij alles goed, en met jou?" Best grappig. Nu kunnen mensen met een ingebeelde vriend hem een stem geven.

CuriousExplorer

DF-koning
ChatGPT is raar. Ik vroeg gisteren de namen van de zussen van Eddy Planckaert en ik kreeg als antwoord "Angelica en Christa". Die laatste is zijn echtgenote, wie die eerste is weet ik nog altijd niet... :thinking:
Vreemd. Hier krijg ik geen antwoord.

Bijlagen

• Screenshot_20260512_110956_ChatGPT.jpg
    Screenshot_20260512_110956_ChatGPT.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 20

-R4sc4L-

Bewuste gebruiker
Volgen chat GPT bij mij thuis heeft hij geen zussen. Wel 2 broers, Willy en Walter.

Baloudekoe

Experimenterende gebruiker
Chat heeft het vaak mis of haalt dingen door elkaar.
Ik vraag vaak aan chat als ik een serie kijk naar de afloop van een serie omdat ik de spanning niet aan kan 🤣. Maar die gast heeft het echt nooit goed. Dus is het voor mij alsnog altijd een verrassing.

Ja ik lees ook vaak na eerst de laatste bladzijdes van een boek, zodat ik weet hoe het afloopt 🙈. Ik ben dus gek op spoilers 😜

Lemmy

Badass junkie
Chat heeft het vaak mis of haalt dingen door elkaar.
Ik vraag vaak aan chat als ik een serie kijk naar de afloop van een serie omdat ik de spanning niet aan kan 🤣. Maar die gast heeft het echt nooit goed. Dus is het voor mij alsnog altijd een verrassing.

Ja ik lees ook vaak na eerst de laatste bladzijdes van een boek, zodat ik weet hoe het afloopt 🙈. Ik ben dus gek op spoilers 😜

Voorlopig moeten we nog niet aan kettingen hangend voor hem werken. ^_^

Proxima

Badass junkie
Ik hoop dat iedereen de awerenesss heeft dat vrijwel elke A.I. als hoge prio heeft om interactie met je te houden, je engaged te houden dus.

Glazing (wat een scherpe opmerking!), en je meer dan redelijk vaak gelijk geven terwijl dat wellicht niet zo is om je dus engaged te houden is vrij normaal.

Zie A.I. dus meer als bijvoorbeeld je moeder die alles wat je doet onnodig prachtig vindt enzo, je kan het eigenlijk dus niet goed gebruiken om jou correct te beoordelen.

A.I. kan je het beste gebruiken in de vakgebieden waar je expertise in hebt, dan kan je namelijk controleren of de A.I. je onzin loopt te verkopen of niet.

Tot nu toe heb in elk van expertise-gebieden dat ik de A.I. regelmatig moet bijsturen omdat ie zit te hallucineren en/of me keihard zit te glazen.

Laat voor de lol je A.I. eens aan je uitleggen wat het Gell-Mann Amnesia effect is, en denk daar eens goed over na als je de A I. raadpleegd over een onderwerp buiten je expertise gebied.

blower666

Experimenterende gebruiker
Los van de reacties hierboven:

Ik heb MetaAI gevraagd over de mogelijkheid dat God bestaat. Ik kreeg een lijst met verschillende vormen van geloof in God, rechtstreeks uit de bing zoekmachine.
Redelijke tegenvaller.

SoulAssassins

Badass junkie
Heel dat A.I ,GTP gebeuren is 1 grote bug die dagelijks door miljoenen mensen gevoed word met veelal foute data.
Doe simpel wat zoeken in google ,de eerste hit is A.I die grote BS uitkraamt over de vraag.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nee ik heb de betaalde versie van chatgpt en ik heb wel echt hele gesprekken ermee over van alles en nog wat. Maar geen intieme gesprekken.

Hoe krijg je de betaalde versie want het kan niet via de App Store. Ook heb ik geen creditcard om mee te betalen. Wat kost het per maand en hoe betaal je?

Hoe krijg je de betaalde versie want het kan niet via de App Store. Ook heb ik geen creditcard om mee te betalen. Wat kost het per maand en hoe betaal je?

Je kunt het in je profiel in de app zelf gewoon upgraden naar "chatgpt Plus" bij de instellingen. Het is iets van €21,99 per maand en ik betaal via Paypal.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je kunt het in je profiel in de app zelf gewoon upgraden naar "chatgpt Plus" bij de instellingen. Het is iets van €21,99 per maand en ik betaal via Paypal.

Thanks! Het kan niet gewoon via bank overschrijving, automatische incasso of Ideal? Omdat ik vrijwillig bewind heb kan ik geen Paypal account aanmaken. Best prijzig ook!

Thanks! Het kan niet gewoon via bank overschrijving, automatische incasso of Ideal? Omdat ik vrijwillig bewind heb kan ik geen Paypal account aanmaken. Best prijzig ook!

Oh dat weet ik zo niet meer wat de mogelijkheden allemaal waren.
Ja het is prijzig maar ik vind het het echt wel waard met hoeveel ik het gebruik.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Oh dat weet ik zo niet meer wat de mogelijkheden allemaal waren.
Ja het is prijzig maar ik vind het het echt wel waard met hoeveel ik het gebruik.

Bij mij wisselt het hoe vaak ik het gebruik. Ik denk er nog even over na. Maar straks met UWV dingen, eventuele sollicitaties, info qua hulp instanties ga ik het denk ik wel flink gebruiken.
€21,99 pm is straks als ik WIA heb best een bedrag. Goed, mijn uitkering, 70% van mijn huidige salaris, is alsnog redelijk vergeleken met wat anderen zelfs werkenden hebben. Geen vetpot maar te doen.
Na 2 jaar bijstand als ik geen werk vindt en dan kan het niet. Sorry het houdt mij bezig dus loop ik gauw te ver vooruit.

Bovenaan