clean zijn en blijven ?

roeltje

Newbie
hoi allemaal ben nieuw op dit forum .
kheb een vraag i.v.m. clean zijn en BLIJVEN .

vorig jaar ben ik opgenomen in het ziekenhuis omdat ik een motorongeval had . maar sinds die dag ben ik minder en minder wiet kunnen smoren , ik voelde me er constand slecht bij en na een paar weken begon het erger te worden kreeg last van men hart ik kreeg ook paniekaanvallen en kon echt niet meer canabis rieken of zien maar was er wel zo goed als verslaafd aan . ik rookte elek dag 3 joints int weekend tot 8 joints om rustig te kunnen blijven ik rook al wied sinds men 14 jaar
. het kwam omdat ik vroeger iemand in men familie had verloren die me nauw aan men hart zit . op men 16 begon ik al met hard drugs ( nooit crack of hero gespoten ) . alles heb ik zowat geslikt om me beter te voelen . ik ben met hard drugs kunnen stoppen want het werd na een tijd echt teveel maar met soft drugs kon ik echter niet stoppen tot ik dat geval kraag van hartkloppingen en paniekaanvallen . ben dan direct naar de dokter gegaan en hij had me kalmeringspillen gegeven een tijdje ging dat goed +- 2 maand tot dat ook niet meer helpte en moest ik antidepressie pillen gaan slikken omdat hij zag da ik zwaar depri aant geraken was .
toen moest ik 6 maand die antidepressiepillen en slaapmiddelen slikken om elke dag te kunnen doorkomen . nu ben ik met alles ongeveer 6 maand gestopt volledig maar nu komt het . ik kreeg vandaag heel veel zin om een joint te roken of een pil te nemen gewoon om het gevoel heb ook de laatste tijd veel last dat ik men ogen niet op 1 punt kan concentreren , en heel soms krijg ik kleine flaschbacks of hoe noem je zoeits al je denkt da je aan het trippen bent ik wil dit niet meer . kheb meneigen al kapot gemaakt men leven is o zo saai zonder drugs hoe moet ik verder ik heb al men vrienden weggegooit omdat die allemaal aan de drugs zitten ik kan zelfs niet uitgaan of ik voel me er slecht bij al ik zie hoe anderen drugs gebruiken . plzzzzz raad :(

Jeller

Badass junkie
Zoek een hobby zoals sport bijvoorbeeld, zodat je je gedachten kan verzetten en als je in een sportclub zit dan kan je daar nieuwe mensen leren kenne die wss geen dope gebruike

roeltje

Newbie
probleem is is word alles zo rap beu de laatste tijd
er zij weinige dingen die me nog echt intreseren om te doen .
zelfs uitgaan doe ik bijna niet meer .

Mac...

Badass junkie
Kun je verder niks meer van hulp zoeken bij bepaalde instanties. Of werken die alleen met het principe, je gebruikt nu, dus helpen we je ook alleen nu?

BacingsPen

Badass junkie
mmmz... lastig. Ik denk dat iedere drugsverslaafde (of regelmatige gebruiker) hier wel mee te maken heeft. Is de situatie er op vooruitgegaan of verergerd nadat je anti-depressiva medicijnen hebt gebruikt? Soms kunnen die medicijnen het naar mijn idee alleen maar erger maken namelijk.

Het kan heel goed zijn dat je gewoon heel veel tijd nodig hebt voordat je weer zin hebt om iets te ondernemen. (uitgaan, nieuwe vrienden maken etc.)

Het kan ook zijn dat er achterliggende problemen een rol spelen waar je je nauwelijks van bewust bent of die je weg drukt of waar je gewoon nooit met iemand over praat. Of heb ik het mis?

Succes ermee iig!

spacekonijn

Badass junkie
dat je interesses verliest in dingen en dingen snel beu bent komt door veel blowen..
gewoon denken : Ik heb altijd nog de controle over mezelf en een tijdje Afzien / Pijn lijden / Saaie tijd tegemoet gaan.

toch zul je merken dat na een tijdje stoppen je vanzelf weer interesses zult krijgen .
nu zul je voldoening kunnen halen uit een avond niks uitvoeren en blowen terwijl je een avond precies hetzelfde doen ( alleen zonder blowen ) als oersaai kunt ervaren.
dan kom je er dus achter dat je verder moet in t leven en nieuwe dingen moet gaan ontdekken terwijl als je steeds maar wiet rookt je jezelf op stop zet en je stil gaat staan
hoe langer je stilstaat hoe moeilijker het word om weer vooruit te komen.
succes

roeltje

Newbie
ik heb vroeger als kind iets zwaar meegemaakt en daardoor sloot ik mezelf op . en vanaf toen maakte ik geen vrienden meer of speelde ik niet meer , ik leefde veel in mezelf . tot ik 14 werd en in contact met ( vrienden ) kwam die me een joint gaven . en vanaf toen ging het grondig mis uitgaan was enel met drugs bij vrienden zijn was enkel met drugs ,...
.
maar nu sinds ik die antidepresiva en slaappillen moest gaan slikken dacht ik ook bij mezelf van dit is enkel om te kunne stoppen met al die rommel en is me dan ook gelukt .
en ja nu zit ik met het probleem da ik verveeld geraak omda ik niet meer weet hoe ik zonder in het leven verder moet gaan er zijn wel eens momenten dat ik intresses heb maar die verdwijnen dus snel . ik zal maar moeten doorgaan en doorbijten zoals jullie me vertellen hee .
dit is nu alleemaal een volledig jaar ongeveer gedaan maar toch krijg ik af en toe een neiging om weer een joint of zo te roken maar ik weet van de laatste keer ik een joint rookte dat da helemaal mis ging met name hartkloppingen , hyperventilatie en paniekaanvallen dus heb ik een shrik opgebout om terug een joint te roken .
en khad nog 1 vraagje : hoe is het eigenlijk gekomen dat ik er van de een op de andere dag niet meer tegenkon ???? ik rookte joints al zolang en ineens krijg ik die paniekaanvallen

platypus

Belezen gebruiker
tja als je nu helemaal geen vrienden meer hebt (weet niet of dat zo is??) dan kom je er zowiezo moeilijk bovenop... je moet gewoon mensen om je heen zoeken met wie je plezier kan maken zonder drugs (of misschien met een jointje als je dat weer aankan) zodat je inziet dat je zonder die shit ook nog gewoon lol kan maken...

en die paniekaanvallen enzo, komt ook alleen maar omdat je teveel geblowt heb denk ik. maar dat lijkt me juist een duidelijk teken dat je het niet meer moet doen, als ik zoiets zou krijgen zou ik meteen stoppen

BacingsPen

Badass junkie
tsja je hoopt alles op he zo gaat dat! Het zou heel goed kunnen zijn dat ook ik of een ander op dit forum bezig is met dingen ophopen maar dit niet helemaal door heeft! Als het dan allemaal teveel wordt (zoals bij jou) dan ontploft de bom.

Hoe je dan met je leven omgaat ligt aan jezelf en je zult er voor moeten knokken! Hopelijk heb je er in ieder geval wel van geleerd!

Wat je problemen van vroeger betreft. Je moet begrijpen dat deze nog steeds een rol kunnen spelen op je gedrag van nu! Heb je al eens overwogen naar een psycholoog te gaan? Deze kan je niet van je problemen afhelpen maar (als je een goede te pakken hebt) kan je wel helpen vanalles op te helderen!

Succes...

roeltje

Newbie
ben al een paar maanden naar een psycholoog gegaan maar veel resultaat had ik niet echt nu kom ik er wel door zonder al da gedoe en moet ik me er gewoon wel doorslaan . kheb nog wel een paar vrienden maar niet de hele bende zoals vroeger en dat slaagt wel tegen .
als je altijd al gewoon geweest bent om dat allemaal te hebben en van de ene op de andere moment moet da allemaal opgegeven worden dan komt er niet veel goeds van maar ik zal me er wel doorslagen .

ps: kheb de laatste dagen nu ondertussen geen drang meer om drugs en dergelijke te gebruiken . dat komt precies met momenten op en verdwijnt weer .

in elk geval merci voor den babbel en naar mij te luisteren nu weet ik dat er anderen zijn die een mens nog willen helpen

Bovenaan