Clipper aansteker bijvullen...

Paffert

Newbie
Heb dus een Clipper aanteker, maar die is nou leeg.

Dus ik heb hem nu bijgevuld zoals op dezelfde manier als bij iedere andere aansteker, alleen nou komt er echt zo'n klein piemolvlammetje uit :confused: Heb hem gewoon gevuld met butaangas voor aanstekers...

Weet iemand een oplossing?

Al geprobeerd leeg te laten lopen en weer te vullen... zelfde hoogte van de vlam.

whyme

Belezen gebruiker
Misschien de schuif voor de aanvoer open zetten? Kan zijn dat het een schroefje aan de onderkant is, of ergens een schuifbalkje rond de 'uitlaatklep' voor de vlam(heeft dat onderdeel eigenlijk een fatsoenlijke naam? :stoned: )

Paffert

Newbie
Nee dat is gewoon helemaal schoon zo goed als nieuw :wink:

Moet wel zeggen als ik de aansteker uit mijn zak haal, dan is ie natuurlijk een beetje warm, dan krijg je wel een fatsoenlijke vlam. Maar als je hem even op tafel legt en je pakt hem op dan geeft ie echt zo'n kleine vlam...

Dat was eerst niet zo.

psych-out

Bewuste gebruiker
Paffert zei:
Nee dat is gewoon helemaal schoon zo goed als nieuw :wink:

Moet wel zeggen als ik de aansteker uit mijn zak haal, dan is ie natuurlijk een beetje warm, dan krijg je wel een fatsoenlijke vlam. Maar als je hem even op tafel legt en je pakt hem op dan geeft ie echt zo'n kleine vlam...

Dat was eerst niet zo.

iedere aansteker gaat slechter als ie koud is, als je vanavond een ''warme'' aansteker die goed gaat buiten in bv het tuinhuisje legt en morgenvroeg hem gaat proberen is de kans heel groot dat ie niet eens meer een vlam krijgt.
heeft niks te maken met een probleem aan de aansteker.

ps. clipper is chill, heb me laatst zo 3 van azarius gekocht, de groene.

Paffert

Newbie
Aha ik heb precies dezelfde van Azarius maar dan die gele... en hij kwam koud via de post binnen en toen deed ie het gewoon op goede hoogte.

Ik laat hem niet buiten liggen ofzo, gewoon op kamertemperatuur presteert ie al slecht... ding is pas nieuw.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Kan je deze aanstekers ook gewoon in een winkel kopen? Dus niet via internet..
Weet iemand of Euphoria (Den Haag) ze heeft?

(sorry voor offtopic)

Paffert

Newbie
Ja je kunt ze vast wel ergens in een winkel kopen... anders bel je gewoon die coffeeshop eens op of ze die hebben.

Ik heb het probleem inmiddels opgelost:

Heb ander busje gas gebruikt die al bijna op was (merk: Swan) en eerst gebruikte ik van de Bruna het merk Maxim... blijkbaar ligt het dus echt aan de kwaliteit van het gas.
Trouwens op Swan staat made in england op en die van Maxim made in holland :tearsofjoy: Swan was ook veel goedkoper als ik me goed herinner

moest een aantal keer 'pompen' voordat ie helemaal vol was, maar nou doet ie het perfect! :grin:

cropp

Badass junkie
hee je kunt het wieltje van je clipper er uit halen, dan zit er een stokje aan om je joint mee aan te stampen, en dat kun je er zo terug in klikken...

Paffert

Newbie
cropp zei:
hee je kunt het wieltje van je clipper er uit halen, dan zit er een stokje aan om je joint mee aan te stampen, en dat kun je er zo terug in klikken...
Ja dat is een van de redenen waarom ik hem gekocht heb, hij is goedkoop, ziet er mooi uit, en zeer hoge kwaliteit, die dingen gaan jaren mee...

Je kunt er heel wat bekijken op fire-flow.de of op ebay trouwens

dannyk

Newbie
Zelfde probleem gehad, terwijl een aansteker van Clipper vrij relaxt is. Toendertijd gekocht op http://www.aanstekercenter.nl en doet het nog steeds. Had zelfde probleem met het gas, tot ik de oplossing vond.

Gebruik sindsdien aansteker gas van Swan, niet al te duur en super kwaliteit!

MeejheM

Badass junkie
goede kwaliteit gas bevat minder onzuiverheden, welke een brander kunnen verstoppen. betere bussen gas hebben trouwens ook meestal een wat hogere druk.

de goede herken je vaak aan de metalen tuit ipv plastic.

Bovenaan