cocaïne en tandpijn

Karentje

Belezen gebruiker
Beste leden,

zaterdag heb ik voor het eerst cocaïne gebruikt op een fuif: een 200 mg in totaal. Het was fantastisch natuurlijk en ik wil dit zeker nog vaker doen. Ik heb gelezen dat de tolerantie voor cocaïne na 2 weken alweer op nul staat. Zou het kwaad kunnen om de 2,5 à 3 weken een kleine hoeveelheid te gebruiken, bv 100mg? Of kan ik daarmee al in de problemen komen?
Daarnaast vraag ik me af of tandpijn 2 dagen na gebruik iets normaals is. Ik heb het heel licht, alleen als ik eet. En kan dit op de lange termijn kwaad?

Groetjes

Evilcoffee69

Experimenterende gebruiker
Tja wat zullen we hier eens over gaan zeggen ...

Velen weten naar het schijnt niet juist wat ze "moeten voelen" bij de eerste keer coke, ik in elk geval ook niet, en merken er de eerste keer daarom nauwelijks wat van. Maar als het bij jou meteen top was, vooruit dan, dit terzijde.

Wat die dosering betreft waar je over spreekt: Mij lijkt het niet dat je daarmee al in de problemen kan komen, is de korte uitleg. Maar laat me daar wel even een joekel van een kanttekening bij maken: Ten eerste bestaat er niet (heus) zoiets als "veilig drugsgebruik." Je kan van je eerste lijn al dood gaan. Die kans is uiteraard erg klein, maar het kan. Als er een keer iets erg giftigs tussen je coke zit … Tja. Met die mindset gebruik ik het zelf ook: Uiteindelijk is het elke keer een risico. Wil je dat niet, dan blijf je er beter vanaf. (Als je echt nooit geen enkel risico wil nemen kom je beter ook je deur niet meer uit, maar soite.)

Ten tweede, en vooral dit, is coke razend verslavend. Als je het na de eerste keer al meteen regelmatig wil gaan gebruiken ondanks de prijs krijg ik wat angst in jouw plaats … Tegen dat ik zelf "wist wat ik ervan moest voelen" was het bij mij al zo ver: verslaafd. En nu durf ik van mezelf zeggen dat ik niet overdreven verslavingsgevoelig ben. Dat heeft me een hoop geld gekost. Ik doe het nu nog steeds, ik meen het nu in de hand te kunnen houden, zit dit ook te typen met een gepoederde neus, maar opnieuw: Ook dit is een risico, waarschijnlijk nog een groter risico dan puntje één.

Wat die tandpijn betreft: Dat heeft volgens mij niets te maken met dat klein beetje coke dat je gebruikt hebt. Coke werd vroeger gebruikt door tandartsen om tanden lokaal te verdoven, dus als het extra tandpijn gaf hadden ze dat wss niet gedaan, toch? Wel is het spul behoorlijk corrosief en slecht voor je neusbeen (zoals je wel zal weten) maar ook voor je tanden, zeker als je zo'n dikke lijnen snuift dat ze tot in je keel doorkomen of je vingers aflikt na het leggen van een lijn. Maar meteen tandpijn van een beetje coke lijkt me dus haast onmogelijk: het is coke, geen zwavelzuur.

Groetjes Karentje!

• Like
Waarderingen: Bas

Karentje

Belezen gebruiker
Ik ben ook wel bang voor verslaving en vraag me af of langdurig recreatief gebruik wel mogelijk is. Leidt het vroeg of laat altijd tot verslaving? Zaterdag had ik me voorgenomen slechts 200 mg te gebruiken en ik heb me hier ook aan gehouden. Ik heb de dip ervaren maar toch geen drang gehad om bij te nemen. Heb hier nochtans nog een halve gram liggen.

Evilcoffee69

Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Om je mijn idee te geven: Zelf vind ik nicotine nog verslavender dan coke, als je zelf niet rookt weet je vast wel van anderen hoe moeilijk het kan zijn daarmee te stoppen, maar coke komt anders wel aardig in de buurt. Ik wil hier niet de pastoor gaan uithangen en zitten preken … Tja. Ik heb het bij deze denk ik zo goed uitgelegd als ik kan en als ik het zelf kan inschatten, wat je nu doet zal je zelf moeten inschatten en beslissen Karentje ...

edit: ps: Ik heb zelf ooit één keertje heroine gerookt, omdat ik benieuwd was en ook de gelegenheid had. Ik ben daar achteraf gezien helemaal niet fier op, maar goed, het is dus zo. Achteraf had ik nul komma nul craving. Om maar te zeggen: Dat je na de eerste keer geen craving hebt wil niet zeggen dat het niet snel kan gaan...

Laatst bewerkt:
R

Revolutionair

Gast
Zou het kwaad kunnen om de 2,5 à 3 weken een kleine hoeveelheid te gebruiken, bv 100mg?

Zo begint het altijd als je vaker coke neemt is 100mg niet veel.
Je zou al snel een eigen pakje willen hebben als je vaker gaat gebruiken.

Het is moeilijk te zeggen of jij in de problemen komt..
Cocaïne is verslavend.
De een kan er mee om gaan en de andere niet.

Ik heb periodes dat ik heel veel snuif en dan ineens weer heel lang niet.
Maar als ik het doe dan doe ik veel achter elkaar in een paar weken en dan stopt dat weer.

Maar ga het iig niet roken!

WAZA

Belezen gebruiker
zaterdag heb ik voor het eerst cocaïne gebruikt op een fuif: een 200 mg in totaal. Het was fantastisch En kan dit op de lange termijn kwaad?

ga gewoon 3-4x per jaar goed naar de klote snuif 1-2 gram, haal een nacht door en laat het daar bij. Kleine beetjes met regelmaat is voor junken.
Als er iets slecht voor je is is het wel drank, dat gedraai/onbalans en hersenuitdroging is al helemaal niet lekker voor je.

LunaMila

200mg is zeker niet veel.
Maar om elke keer kleine beetjes te nemen is ongeveer het zelfde als gewoon een nacht doorhalen.
Of je nu een beetje neemt of gewoon een hele gram dat maakt dan ook niet zo veel meer uit.
Let wel op als je nu om de paar weken doet dat wordt straks elke week en dat je er niet verslaafd aan raakt dat is namelijk zo gebeurt.
Mischien heb je je tanden te hard op elkaar gedrukt zonder dat je het door had. Waar door je tandpijn hebt.
Anders geen idee nooit last van.

Bovenaan