maak je maar niet druk, het is capsacaine, nog geen pepperspray.
Wet wapens en munitie(cat. II, sexies 6)
6°. voorwerpen, bestemd voor het treffen van personen met giftige, verstikkende, weerloosmakende, traanverwekkende en soortgelijke stoffen, met uitzondering van medische hulpmiddelen en van vuurwapens in de vorm van geweren, revolvers en pistolen, bestemd voor het afschieten van munitie met weerloosmakende of traanverwekkende stof;
dat beschijft volgens mij een voorwerp, welke bedoeld is om de "payload" effectief te gebruiken, zover ben ik nog niet hoor...
ik ben nog de samenstelling, en vorm(viscositeit, drager voor de werkzame ingredienten(ik heb er al 2 meer gevonden die ik ook wil proberen en evt toevoegen aan de mix), houder etcetera.
tot nu toe is het allemaal vrij educatief, de beste pepers uitzoeken, beste solvent voor extractie en methodes voor extractie te zoeken, eerst heb ik bijvoorbeeld aceton, ethanol, methanol, isopropanol en acrylaatbenzine gebruikt om te kijken wat het verschil zou zijn. wat ik zoek is geen rood/oranje prut, maar lange witte kristallen, dat is nu wel gelukt. dus ben ik nou op iets grotere schaal bezig met de extractie.
verder is het nog allemaal theoretisch. ik kan ook gewoon een busje kopen, maar daar is toch niks aan. als laatste staat er dus in de wwm dat het bestemd moet zijn tegen personen te gebruiken, afhankelijk van wat ik in elkaar McGyver zal dat best lastig aan te tonen zijn, misschien wil ik wel een bbq treffen zonder uit mn zwembad te komen...
PS: wel extreem off-topic, als een mod iets wil verwijderen of verplaatsen, laat het even weten, dan kan ik de boel nog copy-pasten voor een topic om verder door te lullen over mn ervaringen.
PPS: Ik zoek nog proefpersonen. nadat ik een halve minuut een natte latex handschoen aanhad ben ik op nitrile overgegaan, dit spul is echt voor bikkels.