Coca bladeren importeren

pascal828

Badass junkie
Hallo,

Ik wist echt niet waar ik het zou moeten plaatsen en ik zag ook al dat er een topic was hierover, viewtopic.php?f=9&t=21145&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=
Daarbij zou het fijn zijn al de admins/wat dan ook hierover praten.

Maar nu tot mijn punt.

Ik zit al dagenlang te zoek of coca bladeren nou legaal zijn in Nederland en of het legaal is om het te importeren. Ik weet dat je zelf Coca zaadjes mag hebben en het zelf ook mag kweken, maar ik weet nou niet of het legaal is om het te importeren uit bijv. Peru.

Ik kijk in verschillende wetten en ik zie niets over dat coca illegaal is en op andere fora zie je dat ze zeggen dat het illegaal is om te importeren of op het andere fora zeggen ze dat het legaal is.

Ik weet nu geen raad meer en weet iemand of het nou legaal is om het te importeren?

Bij voorbaat dank,

Greetz.

psych-out

Bewuste gebruiker
In de opiumwet Lijst 1 staat dat het bezit en verhandelen van cocablad verboden is, maar over de cocaplant en cocazaad is niets beschreven in het wetboek. De legale status van de cocaplant is dus onduidelijk. Verkoop van bladeren is strafbaar, het bezit van cocablad is immers verboden. Het bezit en verhandelen van cocazaad is met zekerheid legaal.

pascal828

Badass junkie
psych-out zei:
In de opiumwet Lijst 1 staat dat het bezit en verhandelen van cocablad verboden is, maar over de cocaplant en cocazaad is niets beschreven in het wetboek. De legale status van de cocaplant is dus onduidelijk. Verkoop van bladeren is strafbaar, het bezit van cocablad is immers verboden. Het bezit en verhandelen van cocazaad is met zekerheid legaal.

Ik zie op marktplaats iemand die groeiende cocaplaten verkoopt.
Is deze man dus illegaal bezig, maar als hij dus legaal bezig is, dan zou je wel volgroeide platen kunnen laten importeren. wat idioot is.

maar ik zie op andere fora mensen die online het bestellen. Zou het door de Douane heen komen?

Nathaniel

Wijs gebruiker
De verwarring omtrent de status is in elk geval groot genoeg dat sommige smartshops potjes gemalen cocablad verkopen :P :grin:

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Zijn deze gewoon in smartshops verkrijgbaar? Nooit gezien, maar het lijkt me wel erg leuk om een keer te proberen! Maar zijn die bladeren niet gedecocainiseerd?

Bovenaan