Cocaine doesn't love me

awesomo

Newbie
Hoi,

Over de paar jaar dat ik recreatieve drugs gebruik ben ik een paar keer met cocaine in aanraking gekomen. Op verschillende gelegenheden de kans gehad om het te proberen in zowel grote als kleine hoeveelheden. Telkens weer kom ik tot de conclusie dat het geld en tijdverspilling is omdat ik er helemaal geen opgewekt, energiek gevoel van krijg.
Integendeel ik word er chagrijnig en humeurig van, krijg bijna altijd hoofdpijn. Al bij al geen positieve ervaring.

Ik begrijp niet hoe dit komt? Vrienden zweren dat het geweldig is, maar ik merk daar helemaal niks van?

Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik merk wel dat ik, in vergelijking met de mensen waarmee ik bijvoorbeeld xtc of mdma gebruik, altijd het meest 'normaal' blijf en nooit helemaal los ga. Heeft dit hier iets mee te maken?

Alvast bedankt!

mick swagger

Belezen gebruiker
Cocaïne is denk ik gewoon niet je ding. Ik heb ook meermalen cocaïne gebruikt en ik ervaar hetzelfde als jij. Ik laat het goedje mooi links liggen want, de 3 keer dat ik het heb gebruikt is het alleen een teleurstelling geweest.

mick swagger

Belezen gebruiker
awesomo zei:
Inderdaad, ik probeer het nu ook niet meer, maar ik vroeg me toch wel af hoe dat komt.

Ik kan geen conclusie's trekken maar ik weet dat mensen met add of adhd sneller tolerantie ontwikkelen tegen middelen als speed of cocaïne. Dit komt doordat mensen met add of adhd zelf weinig dopamine aanmaken dus als dit door een middel wordt opgebruikt dan zal dit ook niet zo snel aangemaakt worden na het gebruik van het middel. Heb je toevallig als je weet adhd of add?

awesomo

Newbie
mick swagger zei:
Heb je toevallig als je weet adhd of add?

Nee, geen van beide. Ook nooit problemen gehad die daarmee samengaan. Maar het kan altijd, toch?
Heb jij ADHD of ADD? Of hebben wij van nature een laag dopamine level?

89suited

Experimenterende gebruiker
Ik ben ook maar gestopt met coke. Ongeveer 50 keer gebruikt (in verschillende hoeveelheden, zonder drank en met drank). De effecten die jij beschijft ervaar ik ook, raak er vaak erg ingekeerd in mijzelf van, hoofdpijn en een vervelende besluiteloosheid vorm.

Bennie_Kook

Besluitloosheidsvorm? Ik raak juist in de besluitheidsvorm(en):

Als ik bezig ben: meer/meer, bijhalen, doorgaan!

Als ik echt niet meer kan, of hij 'leeg' is: Fuck, toch maar stoppen met drinken/snuiven. Totdat ie weer belt om te melden dat de boodschappenkar vol is haha!

Misschien heb je gewoon dikke troep? Of je verwacht er teveel van en denkt er juist teveel over na? Kweenie, maar meestal pak je gewoon wat, en de rest gebeurt vanzelf. En je raakt i.d.d. soms (wat) in jezelf gekeerd. Heerlijk toch, die rust die je dan hebt?! Zoals het in de film(s)/media omschreven wordt, zo werkt het echt niet. Werkt totaal anders. Je pakt het, en het blijft je achtervolgen. Je hele leven! Maar je wordt er echt geen koning van ofzo, bullshit!

89suited

Qua verwachtingen was ik er al achter gekomen dat ik voor een rush of lekkere kick in, bij andere middelen moet zijn. Dat ik het er niet van krijg is al een zwaar minpunt:grin:

In mijn beleving blijft het gewoon een zwaar overratted goedje, heeft met kwaliteit niet zo heel veel te doen voor het effect op mij tot nu toe (hoewel ik het 8 jaar sporadisch gebruik) omdat ik ook wel spul gehad heb uit de directe import.

Ik verveel me gewoon, raak besluiteloos over wat ik wil doen en dat frustreert. Het is alleen handig om meer te kunnen zuipen, maar om daar nou 20E per pakje voor neer te leggen,,,

Bennie_Kook

€20,- is een halve. Dat noemen we tegenwoordig 'de neus kietelen' a.k.a 'bijkomertje', als je net dronken bent. Vroeger, echt vroeger, jaar of 10/15 terug scheen je 1/2 dagen op een halfje door te kunnen gaan. Nu gebruiken we een halve om ff nuchter te worden en de zin naar meer te activeren. Minimaal 1, maximaal 3 gaan er tegenwoordig in. En dan zit je toch op 68-72%. Best netjes voor NL'se begrippen. Helemaal nagaand dat 'puur' geloof ik max. 89% is? Als het al geen 80% is? Zou die 'laatste' 10-17% dan zo'n verschil maken?

Waaaaaar zit dat verschil met vroeger? Zelfs de 'oudgedienden' weten 't niet. En de tests liegen er toch niet om....

89suited

Maximaal 0,4 per pakje van 20E, meestal 2 tot 5 pakjes p.p. idd. Waste of monies, tho!

Kan geen zinnig ding over kwaliteit zeggen, neem liever een aspirine:)

Bennie_Kook

Haha, als je het al met aspirine gaat vergelijken zou ik het i.d.d. maar links laten liggen jah.

Bij mij werkt het altijd wel (iets)...

Maar als je er echt geen ruk aan vindt, wees blij! Kun je ook niet hooked raken!

89suited

True, maar het spul op een spiegel gooien en er mee spelen met je pinpas, blijft gewoon wel kicken. Lijntjes maken, papier geld oprollen en dan snuiven. Stoer ritueel:)

Bovenaan