Cocaine en parania, dit ging echt te ver

Hallo,

Af en toe gebruik ik coke, eigenlijk alleen met uitgaan. Met af en toe bedoel ik gemiddeld 1 keer in de maand. Afgelopen 2 weken helaas meer, aangezien ik het 2 weekenden achter elkaar op de zaterdagnacht heb gedaan.

De kwaliteit is vaak rotzooi en de prijs dus niet zo hoog. Ik denk dat ik gemiddeld 0.5 tot 1 gram gebruik.

Afgelopen zaterdag met uitgaan dus weer. Wat er vervolgens met mij gebeurde was echt heel bizar. Na ongeveer een half uur begon ik een enorm achterdochtig gevoel te krijgen. Ik had het gevoel dat iedereen in de hele club mij afkeurend aangekeek met een blik zo van wat een loser. Vervolgens had ik het gevoel dat ze als ik langsliep mij aan het nakijken waren en over me aan het roddelen waren. Dit gevoel had ik niet 1 keer, maar eigenlijk de hele avond. Mijn avond was eigenlijk verpest.

Later buiten de club ging dit gevoel door. Alsof iedereen over mij aan het roddelen was en slechte dingen over mij zei. Ik vroeg het nog aan een vriend of dit zo was en hij ontkende het. Maar ik geloofde hem niet omdat de signalen zo sterk waren. Ik zag het met mijn eigen ogen.

Deze angst heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Ik heb gister en vandaag ook erg goed nagedacht over hoe nu verder, want dit gevoel geeft toch aan dat er iets mis met mij is. Want drugs versterken de gevoelens die je normaal al hebt, dus blijkbaar heb ik een soort van sociale fobie o.i.d.

Herkent iemand dit en nog belangrijker is het waar, of speelt dit alles zich slechts in je hoofd af? Of is het een combinatie van beide? En wat kan je ertegen doen?

bietsky

Newbie
Coke versterkt niet per definitie de gevoelens die je normaal ook al hebt, coke kan bij iedereen paranoia opwekken, dat is 1 van de nadelige effecten van coke.

Pieter210

Bewuste gebruiker
JohnDoe111 zei:
Hallo,

Af en toe gebruik ik coke, eigenlijk alleen met uitgaan. Met af en toe bedoel ik gemiddeld 1 keer in de maand. Afgelopen 2 weken helaas meer, aangezien ik het 2 weekenden achter elkaar op de zaterdagnacht heb gedaan.

De kwaliteit is vaak rotzooi en de prijs dus niet zo hoog. Ik denk dat ik gemiddeld 0.5 tot 1 gram gebruik.

Afgelopen zaterdag met uitgaan dus weer. Wat er vervolgens met mij gebeurde was echt heel bizar. Na ongeveer een half uur begon ik een enorm achterdochtig gevoel te krijgen. Ik had het gevoel dat iedereen in de hele club mij afkeurend aangekeek met een blik zo van wat een loser. Vervolgens had ik het gevoel dat ze als ik langsliep mij aan het nakijken waren en over me aan het roddelen waren. Dit gevoel had ik niet 1 keer, maar eigenlijk de hele avond. Mijn avond was eigenlijk verpest.

Later buiten de club ging dit gevoel door. Alsof iedereen over mij aan het roddelen was en slechte dingen over mij zei. Ik vroeg het nog aan een vriend of dit zo was en hij ontkende het. Maar ik geloofde hem niet omdat de signalen zo sterk waren. Ik zag het met mijn eigen ogen.

Deze angst heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Ik heb gister en vandaag ook erg goed nagedacht over hoe nu verder, want dit gevoel geeft toch aan dat er iets mis met mij is. Want drugs versterken de gevoelens die je normaal al hebt, dus blijkbaar heb ik een soort van sociale fobie o.i.d.

Herkent iemand dit en nog belangrijker is het waar, of speelt dit alles zich slechts in je hoofd af? Of is het een combinatie van beide? En wat kan je ertegen doen?
Het was een korte psychose waarin je verkeerde. Gelukkig was het tijdelijk...

Tufnut

Badass junkie
Jovanovic zei:
je bent paraniade haha
:tearsofjoy:

bietsky zei:
Coke versterkt niet per definitie de gevoelens die je normaal ook al hebt, coke kan bij iedereen paranoia opwekken, dat is 1 van de nadelige effecten van coke.
Dit.

Pieter210 zei:
Het was een korte psychose waarin je verkeerde. Gelukkig was het tijdelijk...
In feite vertoon je idd de kenmerken hiervan, al is het zo at zwaar geformuleerd.

JohnDoe111 zei:

Ik denk dat de meest coke gebruikers dit ergens wel herkenen (als ze eerlijk zijn). Als je er in het dagelijks leven al (een beetje en al dan niet onbewust) last van hebt, is de kans met coke nog groter. Mogelijk ga je het nu ook nuchter beter herkennen. Je kunt zorgen dat je het onderliggende gedrag aanpakt, maar het beste is om geen of in iig weinig kook te gebruiken (en dan zeker te weten dat je goed spul hebt).

Skippy

Wijs gebruiker
Dit is zooo herkenbaar!
Ikzelf heb dit wel vaker, vooral bij speed.
Wat ik ook nauwelijks meer gebruik daardoor want het is een bijwerking als je het langdurig gebruikt.
De 1 kan meer hebben dan de ander dus zal er misschien nooit last van krijgen.
Zelfs al weet ik dat het door de drugs komt blijven de gedachten spelen.
Bij mij is het zelfs zo dat ik denk dat mijn vrienden over me praten , terwijl ik er gewoon bij zit.
Ik zit mezelf dan helemaal gek te maken.
Heel de avond verpest idd, ik sluit me af voor iedereen en voel me rot.
Denk dan bij mezelf ik gebruik die troep nooit meer.
Maar is bij mij ook zo gekomen omdat er mensen inderdaad over me hebben gepraat, en eigenlijk moet het je niks kunnen schelen .. en daarbij , mensen praten nu eenmaal over elkaar en dat hoeven niet eens slechte dingen te zijn.
Wat ik er tegen doe, ik probeer ergens anders aan te denken want anders zit je jezelf alleen maar nog gekker te maken.
En als je de gedachtes blijven aanhouden zou ik een tijdje stoppen want het gaat van kwaad tot erger. Het moet wel leuk blijven :)

shakes

Belezen gebruiker
Ik heb de reacties niet gelezen, maar ik snap precies wat je bedoeld (<- 8 jaar coke gebruik). Als je regelmatig coke neemt, word je steeds meer para TENZIJ je ook genoeg alcohol drink (of benzos, wiet etc). Snuif minder, of neem meer alcohol. (ja dus snuif minder of stop:)

Bovenaan