Cocaine vs MDMA

Sos of MDMA, op een feest?

• Liever sos want dan blijf ik helder

Stemmen: 0 0,0%
  • Liever MDMA want dan space je em tenminste flink

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    0

J0rrit

Badass junkie
Ik vind dat cocaine en mdma een soort gelijk " king of the world " gevoel geven. Ik vind coke best relaxt maar zeker niet zoals mdma. Ik ken mensen die juist het omgekeerde beweren en zweren bij sos. Hetgeen ik jammer is aan sos is sowieso de korte duur, maar dat terzijde. Hetgeen mdma voor mij juist zo leuker maakt dan sos voor mij is dat je er lekker van de kaart van raakt en knetterhard van spaced, in tegenstelling tot coke zeker, daarvan blijf je zo nuchter en helder, hetgeen ikzelf heel saai vind op bijvoorbeeld een feest. Terwijl vrienden van mij een feest op de sos leuker vinden dan op de mdma, maar sos maakt de muziek niet mooier, de mensen niet leuker, de lichten niet mooier, raak je niet van de kaart, ik snap die mensen dus ook totaal niet.

Wat vinden jullie?

TeQ

Bewuste gebruiker
MDMA zonder enige twijfel. Vind sos niets voor op een feest. Helemaal niet handig. Meer een drug voor tijdens een het uitgaan.

MDMA, lekker hardgaan, opgaan in de muziek. Genieten... en wanneer op het laatst je benen moe worden een klein beetje pep er bij. Thats it :grin:

Zou het fucking irritant vinden op een feest door te moeten sossen, steeds weer innemen enzo. Bovendien vind ik de muziek dan bij lange na niet zo tof als op mdma.

shakes

Belezen gebruiker
Ben het wel eens met TeQ. Ben zelf geen xtc fan maar om op een groot feest nou elk half uur naar de plee te gaan is niet bepaald leuk. Coke vind ik relaxed voor als je gewoon rond hangt met een paar maten thuis met bier en sigaretjes.

Frisko

Badass junkie
ik mis de optie "ligt eraan bij welke gelegenheid" dus ik stem niet :)
i like both very much...
mdma voor zo kwijt mogelijk te zijn,en goeie sossa voor lekker te chillen... :)

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
Psychedelic_Fairytale zei:
geen 1 van de twee
is slechte rommel die je kop naar de klote helpt :(
geef mij maar een tripje :wave:

Hahaha

Ik hoop dat dat sarcastisch was :rolleyes:
nee was niet sarcastisch
heb een tijd lang (te) veel mdma gebruikt, in het begin is het leuk maar dan begin je negatieve neveneffecten te krijgen...
gelukkig ben ik er mee kunnen stoppen, het is echt slecht voor je kop, en dat dan voor maar 2-3 uurtjes plezier?
nee dank u, geef mij maar lsd, 8 uur lang plezier zonder neveneffecten :wave:

maar ik snap best dat veel mensen graag mdma gebruiken, heb het dus een tijd lang ook heel graag gedaan...

J0rrit

Badass junkie
GewoonVOL zei:
geen 1 van de twee

Hahaha

nee was niet sarcastisch
heb een tijd lang (te) veel mdma gebruikt, in het begin is het leuk maar dan begin je negatieve neveneffecten te krijgen...
gelukkig ben ik er mee kunnen stoppen, het is echt slecht voor je kop, en dat dan voor maar 2-3 uurtjes plezier?

maar ik snap best dat veel mensen graag mdma gebruiken, heb het dus een tijd lang ook heel graag gedaan...

precies, ik heb ook zon 2-3 maanden wekelijks 1 of meerdere keren gebruikt, en had door de week zeker 5 dagen last van dat elke dag zo uitzichtloos leek, voelde me dus beetje down, sloom, echt energieloos. Ook last van nachtmerries en slapeloosheid. Had jij ook dat soort dingen?

was toen 3 maanden gestopt, heb t nu weer 2 weken achter elkaar gedaan en krijg meteen weer last ervan. Zo zie je maar weer dat die dingen echt niet na 3 maanden al weg zijn.

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
GewoonVOL zei:
geen 1 van de twee

Hahaha

nee was niet sarcastisch

precies, ik heb ook zon 2-3 maanden wekelijks 1 of meerdere keren gebruikt, en had door de week zeker 5 dagen last van dat elke dag zo uitzichtloos leek, voelde me dus beetje down, sloom, echt energieloos. Ook last van nachtmerries en slapeloosheid. Had jij ook dat soort dingen?

was toen 3 maanden gestopt, heb t nu weer 2 weken achter elkaar gedaan en krijg meteen weer last ervan. Zo zie je maar weer dat die dingen echt niet na 3 maanden al weg zijn.
ja had ik ook, voelde me slecht, was soms depressief, was emotioneel instabiel, had last van vergeetachtigheid, en zo kan ik nog wel ff doorgaan...

GewoonVOL

Wijs gebruiker
GewoonVOL zei:
geen 1 van de twee

Hahaha

nee was niet sarcastisch

Ik denk als ik net zoveel tripmiddelen zou gebruiken als dat ik pillen vreet, dan zou ik nu in een gekken huis zitten. :wave:

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
GewoonVOL zei:
geen 1 van de twee

Hahaha

nee was niet sarcastisch

Ik denk als ik net zoveel tripmiddelen zou gebruiken als dat ik pillen vreet, dan zou ik nu in een gekken huis zitten. :wave:
van een tripmiddel als lsd ofzo moet je dan ook niet zoveel vreten :wave:
veel pillen vreten is trouwens ook niet echt bevorderlijk voor de geestelijke gezondheid, mdma veroorzaakt (onherstelbare) hersenschade, lsd niet hoor :wave:

GewoonVOL

Wijs gebruiker
GewoonVOL zei:
GewoonVOL zei:
geen 1 van de twee

Hahaha

nee was niet sarcastisch

veel pillen vreten is trouwens ook niet echt bevorderlijk voor de geestelijke gezondheid, mdma veroorzaakt (onherstelbare) hersenschade, lsd niet hoor :wave:

Hmm, dat is best wel raar, want ik ken niemand die dat heeft opgelopen. :confused:

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
GewoonVOL zei:
GewoonVOL zei:
geen 1 van de twee

Hahaha

nee was niet sarcastisch

Hmm, dat is best wel raar, want ik ken niemand die dat heeft opgelopen. :confused:
Dus wat wil je daar mee beweren? Dat het bullshit is dat mdma herschenschade veroorzaakt?
Het gebeurt niet ineens he, maar geleidelijk aan, in het begin merk je het dus niet...
en dit gebeurt dus alleen bij frequent gebruik, niet als je is 1 keer xtc gebruikt, onderzoek heeft uitgewezen dat hersenschade optreedt bij een gebruik van 50 gemiddelde pillen op 2 jaar...
als je dus meer dan 25 pillen per jaar pakt zal je dus hersenschade oplopen

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
als bij een gemiddeld persoon hersenschade optreedt na 25 pillen/jaar, kan j e er dus van uit gaan dat als je meer dan 25 pillen slikt, de kans groter wordt dat je schade oploopt, of de schade zelf groter wordt
het kan natuurlijk ook zijn dat je al sneller schade oploopt...

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
eigenlijk is dit topic daarvoor http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=4344

maargoed zoals ik al velen keren heb gezegd is het onzin om te zeggen dat je na 25 pillen hersenschade opgelopen hebt t' gaat tenslotte om de sterkte van de pillen, en ook hoe je gebruikt slik je veel in een keer dan zullen je hersens daar meer door beschadigd worden als dat jij 1 pil op 1 avond slikt, of je dat in een hete disco doet(slechter voor je hersenen) etc etc.... je kan zoiets nooit zeggen in de zin van na zoveel pillen heb je hersenschade :rolleyes: Daarbij zal het van persoon tot persoon ook nog verschillen en gewoonvol je zal best al wel wat hersenschade hebben opgelopen door die ronde vriendjes maar hoe groot die hersenschade is en in hoeverre je die hersenschade merkt is dan ook weer de vraag....

Kortom heeft het met heel veel factoren temaken of je hersenschade hebt en hoe erg die dan wel niet is etc etc

Seneca

Experimenterende gebruiker
Inderdaad, de mate waarin MDMA de hersens beschadigt verschilt van persoon tot persoon; ik zelf ben er redelijk gevoelig voor en voelde nog 2 dagen na een flinke MDMA high dat er iets 'misde' in m'n hoofd. Op lange termijn kreeg ik last van gaten in gedachtenspinsels, 'niet op woorden kunnen komen', lange redeneringen die ik normaal eenvoudig kon maken werden moeilijker, etc.

Deze langetermijns effecten traden echter pas op na een maand of 3 van vrij regelmatig gebruik. Toen ik ze begon te merken ben ik meteen gestopt (wat overigens niet moeilijk was).

Voor zover ik dat kan beoordelen hebben mijn hersens zich na deze typische honeymoon-fase trouwens volledig hersteld. Ook wil ik even toevoegen dat ik deze langetermijns effecten misschien juist zo snel opmerkte omdat ik nogal intensief moet nadenken en sterk moet kunnen spreken bij mijn werk. Ik kan me voorstellen dat iemand die wat fysieker werk doet etc. minder snel deze 'hersenschade' zal opvallen aangezien het toch alleen een beetje de details aan leek te tasten, niet echt het grote plaatje.

paul

Newbie
ben zwaar uit men plaat. ff chillen met de gasten maar ben bang dat het vandaag of morgen mis gaat. maar toch door gaan tot het op is !!!

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
paul zei:
ben zwaar uit men plaat. ff chillen met de gasten maar ben bang dat het vandaag of morgen mis gaat. maar toch door gaan tot het op is !!!

Ben je ook zo bang,zou het echt mis gaan,tsja doorgaan tot het op is riskant.. :openmouth:

Jeller

Badass junkie
GewoonVOL zei:
Dzy zei:
Correctie, KAN je hersenschade oplopen.
Wou ik net zeggen. :mrgreen:

Ik heb in de afgelopen jaar meer dan 25 op. Geen hersenschade :openmouth:
25 is toch niet zo overdreven.. is ongeveer 2 pillen in een maand

niet dat ik het beter doe hoor, maar tzijn er genoeg die dat op 1 of 2 maad consumeren :)

daarbij je meot eigenlijk in mg rekenen, elke pil verschilt toch..
en tripmiddelen zijn idd veeeeeeeeeel leuker dan xtc
als je goedgaat op lsd is dat sowieso leuker dan xtc

^_^

Bewuste gebruiker
Hoor dat echt zo vaak dat LSD leuker is als XTC. Maar kan me dat echt niet voorstellen. Ik wil het wel gaan doen binnenkort maarja je zit dan echt in een trip van een halve dag dus moet even een dag ervoor vinden.

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Jeller zei:
GewoonVOL zei:
Dzy zei:

niet dat ik het beter doe hoor, maar tzijn er genoeg die dat op 1 of 2 maad consumeren :)

Idd, in mg rekenen, daar heb je gelijk in.

Maar 2 pillen per maand.. :rolleyes:

En over dat tripmiddelen leuker zijn? Tja, smaken verschillen. :wink:

Jeller

Badass junkie
GewoonVOL zei:
Jeller zei:
GewoonVOL zei:
Dzy zei:

Idd, in mg rekenen, daar heb je gelijk in.

Maar 2 pillen per maand.. :rolleyes:

En over dat tripmiddelen leuker zijn? Tja, smaken verschillen. :wink:
tripmiddelen in het algemeen mss niet, maar LSD sowieso, als je een goede trip hebt natuurlijk..
het heeft veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer potentiël , maar het wordt niet altijd benut, snap je?

J0rrit

Badass junkie
ik denk dat de meeste mdma leuker vinden dan lsd, omdat bad gaan daarbij echt een hele uitzondering is. Bij lsd hebben mensen meer het gevoel dat het niet per se een leuke avond hoeft te worden.

cadou

Belezen gebruiker
eh...... zommes....... liever een trip dan chemische happyness??? Volgens mij is lsd nog steeds zo chemisch als maar kan(misschien dat je het papier van een papertrip bedoelt?) haha.[/quote]

caatje

Badass junkie
eh.....cadou, paddo's zijn ook tripmiddelen en niet chemisch als je t mij vraagt maar een natuurproduct :sunglasses:

Bovenaan