Coffeeshops grensgebied gaan sluiten

Wietje

Belezen gebruiker
Roosendaal en bergen op zoom gaat volledig dicht!
Dat hebben vandaag de 2 burgemeesters beslist, omwille van het 'drugstoerisme'

Hollanders zullen mss iets hebben: Eindelijk
maar als belg, heb ik zo iets van. DEBIELEN.
wat nu? Zelf kweken? op een illigalere manier eraan komen?

Ja, het zijn intelligente mensen daarboven!
Ik heb net zoals elke mens met vrij wil de keuze om te doen wat ik zelf wil!
Ik vind het ronduit belachelijk.
Nultolerantie, is echt zo'n domme noodoplossing.
Achterlijk, achterlijker, achterlijkst.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid ... d-af.dhtml

Milos

Belezen gebruiker
pas gelezen, ronduit belachelijk
afgelopen maandag nog geweest in roosendaal, en begin te houden van dat stadje en dan dit

maar de regering denkt zo iets van, ja het probleem zal wel opgelost worden

nee, we gaan (belgen) gewoon ergens anders.. :wave:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Zo gek vind ik het niet, eigenlijk moet belgië zijn eigen shops gaan openen. En zoniet dan kun je Nederland moeilijk kwalijk nemen dat ze de overlast zat zijn.

Aan de andere kant pleit ik er liever voor om te legalizeren als oplossing. Zodra wiet hier legaal is kunnen ze er accijns op vragen, drijf die prijzen maar lekker omhoog. Dan halen belgen wel liever illegaal voor minder geld.

Of zet gewoon een mega shop op de grens. :grin: :grin: :grin:

Amaranth

Bewuste gebruiker
Jongens, er is nu een dubbel topic, dat werkt toch niet? ._. Volgens mij is die ander beter geplaatst..

Mirrorball

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Zo gek vind ik het niet, eigenlijk moet belgië zijn eigen shops gaan openen. En zoniet dan kun je Nederland moeilijk kwalijk nemen dat ze de overlast zat zijn.

Aan de andere kant pleit ik er liever voor om te legalizeren als oplossing. Zodra wiet hier legaal is kunnen ze er accijns op vragen, drijf die prijzen maar lekker omhoog. Dan halen belgen wel liever illegaal voor minder geld.

Als de prijzen omhoog gaan zullen Nederlanders ook illegaal gaan kopen.. Geen briljant idee dus..

Ik ben hier overigens een beetje dubbel over. Nederlandse Coffeeshops zijn bedoelt voor nederlanders, niet voor Belgen, maar aan de andere kant gaat het sluiten van de Coffeeshops voor alleen maar meer problemen zorgen..

Oom Klaas

Badass junkie
frankiekrak zei:
wij belgen hebbe ook het recht om weed te smoke :stoned:

Niet in je eigen land,

en ga het dan gewoon kweken.

Coffeeshops zijn bedoeld voor Nederlanders,
al dat drugstoerisme geeft nu niet echt een goed beeld van ons soft-drugs beleid...

Wanneer er overlast is, die boel sluiten legaal is het toch niet (ze hebben vast meer dan een halve kilo in huis en waar halen ze de wiet vandaan.....)

Hypocriet,
of legaliseren of verbieden maar niet er tussen in.

smoker41

Experimenterende gebruiker
vergeet ook niet dat veel coffeeshops ook hun wiet halen van belgische
weed kwekers

en voor de mensen die gaan zegen dat dat bullshit is
wel geloof dan maar je eigen leugens of denk wat je wilt denken

feit is feit

Loenatik

hoeveel pandjes heb je in belgie niet waar nederlanders zitte kweken?
elke week lees zie ik wel een paar artikels over nederlanders die zijn gepakt
in antwerpe met kweken in huurhuizen

Amaranth

Bewuste gebruiker
smoker41 zei:
weed kwekers

feit is feit
Bron? Lul geen onzin zonder onderbouwing of bronnen..

Deranged

Badass junkie
Wat is dat toch met die mensen en hun totaal onzinnige besluiten. Die Belgen zitten straks gewoon allemaal in mijn geliefde thuisstad Breda, en dan straks hier ook alle shops weg vanwege een stel Belgen, dat zou echt ziekelijk ver gaan.

Ik ben voorgoed klaar met Belgen en zou er erg veel moeite mee hebben ook nog eens te moeten verkroppen dat ze hier even alle shops zouden komen sluiten.

ibra_is_imba

Belezen gebruiker
Deranged zei:
Wat is dat toch met die mensen en hun totaal onzinnige besluiten. Die Belgen zitten straks gewoon allemaal in mijn geliefde thuisstad Breda, en dan straks hier ook alle shops weg vanwege een stel Belgen, dat zou echt ziekelijk ver gaan.

Ik ben voorgoed klaar met Belgen en zou er erg veel moeite mee hebben ook nog eens te moeten verkroppen dat ze hier even alle shops zouden komen sluiten.
hou toch uwe apesmoel :wink: mongool
ben gisteren nog naar breda 5 gr shiva komen halen, k'neem gewoon m'n ding en ben terug weg, de meeste belgen of fransen die overlast bezorgen zijn meestal makakken

smoker41

Amaranth zei:
smoker41 zei:
weed kwekers

feit is feit
Bron? Lul geen onzin zonder onderbouwing of bronnen..

google,kranten,nieuws

zoek effe 2 min op google alleen al

en zelf hier in de buurt zijn al 3 grote plantage's in beslag genomen
de grootste vorig jaar in aalst maar liefst 10.000 planten(volgens bron de dender)
zal wel niet volledig kloppen maar toch

en zoals ik al zij
geloof wat je zelf wilt
feit is feit

smoker41

Amaranth zei:
Links, argumenten? Het is pas een fout met onderbouwing of bronnen.

beetje naar onder http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=gce3sl2r
http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=gd13slj7
dit geloof ik niet echthttp://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=oa1s69bv
en er zijn er nog wel meer hoor

en ik zeg niet dat alles van belgie komt

maar checkpoint terneuzen enzo (die nu gesloten is)

die had een heel grote dealer zullen we maar zeggen
die uit aalst(belgie kwam)
en heb nog wel meer gezien ook

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Mirrorball zei:
DrippTone zei:

Als de prijzen omhoog gaan zullen Nederlanders ook illegaal gaan kopen.. Geen briljant idee dus..

Ik ben hier overigens een beetje dubbel over. Nederlandse Coffeeshops zijn bedoelt voor nederlanders, niet voor Belgen, maar aan de andere kant gaat het sluiten van de Coffeeshops voor alleen maar meer problemen zorgen..

Wel een goed idee, is niks mis mee dat Nederlanders dan ook illegaal gaan kopen. Het enige verschil is dat die Belgen dat dan in eigen land illegaal gaan halen en niet hier, of althans veel minder. Dus nog mooier zou werken is alles illegaal maken, de productie en verkoop word er dan echt niet minder om. Of gewoon alles legaal maken, maar dan moeten België en Duitsland dat ook doen, en dat zie ik nog niet gebeuren.

Eury

Wietje zei:
Hollanders zullen mss iets hebben: Eindelijk
maar als belg, heb ik zo iets van. DEBIELEN.
wat nu? Zelf kweken? op een illigalere manier eraan komen?

Ja, het zijn intelligente mensen daarboven!

Debielen? Hoezo zijn wij Nederlands nou DEBIELEN? Omdat wij genoeg hebben van buitenlanders die, omdat ze in hun eigen land geen wiet/hasj mogen kopen, hier na toe komen en overlast gaan bezorgen?

Door deze reacties snap ik al waarom ze de coffeeshops op de grens hebben gesloten,

Smoker41 zei:
weed kwekers

feit is feit

Ja, dus? Wat wil je met je 'argument' na toe gaan?
Het blijft dat je het niet mag kopen in België.

Feit is feit

Wietje

Belezen gebruiker
jeezus. ik maak dus een toppic om even allemaal gezellig samen te zeggen hoe rot het wel niet is voor de 'gedupeerden' ..

Gaan ze hier effe allemaal elkaar ligge afzeiken.. goe bezig mannen.
Wie geeft er nu een reet of ge nu belg of nederlander zijt?
Ipv een beetje realistisch naar een oplossing te zoeken.. !?

Overlast, ok ik snap dat, goed, maar vind dan een oplossing voor dat probleem.
En ik zeg niet dat nederlanders debielen zijn, maar wel degenen die dit beslissen.

En stop nu maar met elkaar af te liggen snauwen, ik dacht dat de meeste mensen hier
toch wel verstandiger waren dan dit.

Eury

Wietje zei:
jeezus. ik maak dus een toppic om even allemaal gezellig samen te zeggen hoe rot het wel niet is voor de 'gedupeerden' ..

En ik zeg niet dat nederlanders debielen zijn, maar wel degenen die dit beslissen.

En stop nu maar met elkaar af te liggen snauwen, ik dacht dat de meeste mensen hier

Ik neem aan dat je nu zo pissig reageert door mijn laatste topic,

Ik snap nu eigenlijk niet waarom je begint over Belg en Nederlander zijn, want ik heb daar niks over gezegd? Ik ben ook niemand aan het afsnauwe, gewoon een discussie houden, wat je volgens mij ook wou anders had je de topic niet aangemaakt :wink:?

Om verder op je reactie in te gaan, ik zou niet weten wat van oplossing er zou moeten komen behalve dan dat er shops moeten sluiten. :cry:

Frank123

Wijs gebruiker
Ik woon zelf in venlo,, Dicht bij duitsland. :( hopen dat ze hier niet gaan sluiten. was altijd wel gezellig met die duitsers

Wietje

Belezen gebruiker
Eury zei:
Wietje zei:

Ik neem aan dat je nu zo pissig reageert door mijn laatste topic,

Ik snap nu eigenlijk niet waarom je begint over Belg en Nederlander zijn, want ik heb daar niks over gezegd? Ik ben ook niemand aan het afsnauwe, gewoon een discussie houden, wat je volgens mij ook wou anders had je de topic niet aangemaakt :wink:?

Om verder op je reactie in te gaan, ik zou niet weten wat van oplossing er zou moeten komen behalve dan dat er shops moeten sluiten. :cry:
niet specifiek over jouw post, gewoon in het algemeen wordt er hier meteen met verwijten geslingerd enzo..
dat is toch niet de bedoeling :confused: ..

En tussen belg & nederlanders, wanneer zullen we die strijdbijl nu eens begraven..
het moet ergens beginnen, waarom hier niet :stoned:

Eury

@Wietje
Coffeeshop midden op de grens zetten en de enige voorwaarden om na binnen te komen is dat je een buddy uit het andere land mee moet nemen en bij binnenkomst een vredespijp moet roken :stoned: ?

tsjosh, sorry als je het vaag vind :hearteyes: ik ben effe in mezelf bezig :stoned:

Wietje

Belezen gebruiker
Eury zei:
@Wietje
Coffeeshop midden op de grens zetten en de enige voorwaarden om na binnen te komen is dat je een buddy uit het andere land mee moet nemen en bij binnenkomst een vredespijp moet roken :stoned: ?

tsjosh, sorry als je het vaag vind :hearteyes: ik ben effe in mezelf bezig :stoned:

haha nee man, schitterend, dat zou nogal een progressie zijn! haha :mrgreen:
:stoned: peace!

geekos

Bewuste gebruiker
Zoals hier al eerder vermeld heb ik zelf nog nooit overlast gezien in Terneuzen noch Roosendaal of B-o-Z maar ja, de gemiddelde Nederlander zal daar wel een andere visie op hebben. Zijn er hier mensen uit binnenstad Terneuzen? Zou graag eens horen welke overlast zij ervaren, kan echt niks bedenken hoor

Proces om naar een grensshop te gaan (zoek de overlast)
- grens oversteken
- parkeren
- shop binnengaan
- wiet kopen, 1 joint of een paar joints roken
- misschien iets gaan drinken of iets gaan eten
- terug naar ons Belgenland vertrekken

maar ja nu is het toch #care, de wiet hier is al een hele tijd beter (prijs-kwaliteit) dan die van in de Nederlandse grensshops en met zo'n hypocriet beleid kon het vanzelfsprekend niet lang meer duren tot er shops gesloten zouden worden

misschien wel een domper voor de Nederlandse belastinginkomsten, ken de btw op wiet in Nederland niet maar lijkt mij toch een serieus pakje inkomsten die jullie mislopen

Bovenaan