coke is passé

FerdFatoehaus

Badass junkie
Spijt me maar heb er toen de volgende dag echt niks van gemerkt en de twee maatjes met wie ik dat toen deed ook niet. In ieder geval niet bewust... Trouwens sterker nog.... bij 1 keer kan ik me nog goed herinneren dat ik me de volgende dag mega goed voelde. Daarmee zeg ik niet dat dit door de crack kwam... Maar nee geen kater gehad... zou ik wel gehad hebben als ik het die hele nacht had gebruikt ja maar precies zoals je zei gebeurd dit ook met 24uur wakker blijven zonder drugs
Je dopaminesysteem krijgt een flinke optater dus een kater is onvermijdelijk, inclusie bijbehorende schade.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Je dopaminesysteem krijgt een flinke optater dus een kater is onvermijdelijk, inclusie bijbehorende schade.
Gast.... als ik zeg dat ik en mijn maten daar totaal geen last van hadden dan is dat zo..... Nogmaals dit hangt volledig af van hoelang, hoeveel en hoevaak er is genomen. Dan nog niet gesproken over de individuele verschillen. Ga me hierna ook niet nog een keer herhalen want spijt me voor jou dat IK en me maten er geen last van hadden. . Dan laat ik zelfs die dag dat ik me erna juist lekkerder voelde er maar buiten. Ook die andere keren hadden wij er geeeeeeen last van. PUNT

SoulAssassins

Badass junkie
Hangt wel een beetje af wat je allemaal onder de kop drugs zet..... Meeste medicijnen van de dokter is in principe ook gewoon drugs.
Psychedelica noemen ze ook drugs maar die doet vaker goed dan fout. Nee niet altijd nee maar schadelijk? Tot nu toe in ieder geval niet bewezen want tot nu toe vinden ze alleen maar "gezonde" effecten.. my 2 cents.

Maar wat zat er in die capsules Angeldust? De naam Angeldust is onderhand al voor zoveel poedertje gebruikt. Ben wel nieuwsgierig....
Drugs is voor mij Coke ,Bruin ,speed ,xtc ect ,dus geen pilletjes van de dokter.
Puur drugs die als drugs geclassificeerd word.

Angeldust PCP of ook wel eens Cyanide ,beide bij 1 beet dodelijk

SoulAssassins

Badass junkie
Gast.... als ik zeg dat ik en mijn maten daar totaal geen last van hadden dan is dat zo.....
Ik ga hier in mee ,goede coke maar ook goede verzorging zorgt voor een betere comedown.
De hoofdpijn wat men dan kater noemt is te weinig vocht ,voor de rest ben ik in mijn geval gewoon beetje moe meer niet

_shikantaza

Badass junkie
Spijt me maar heb er toen de volgende dag echt niks van gemerkt en de twee maatjes met wie ik dat toen deed ook niet. In ieder geval niet bewust... Trouwens sterker nog.... bij 1 keer kan ik me nog goed herinneren dat ik me de volgende dag mega goed voelde. Daarmee zeg ik niet dat dit door de crack kwam... Maar nee geen kater gehad... zou ik wel gehad hebben als ik het die hele nacht had gebruikt ja maar precies zoals je zei gebeurd dit ook met 24uur wakker blijven zonder drugs
Dit herken ik wel uit de begin van mijn (snuif) gebruik. Een afterglow in plaats van een kater. Maar die komen vanzelf bij toenemend gebruik. Daarnaast is het feit dat je je goed voelt niet per sé een indicatie dat er niets aan de hand is. Hoe je het ook wendt of keert je lichaam krijgt een klap(je).

FerdFatoehaus

Badass junkie
Gast.... als ik zeg dat ik en mijn maten daar totaal geen last van hadden dan is dat zo..... Nogmaals dit hangt volledig af van hoelang, hoeveel en hoevaak er is genomen. Dan nog niet gesproken over de individuele verschillen. Ga me hierna ook niet nog een keer herhalen want spijt me voor jou dat IK en me maten er geen last van hadden. . Dan laat ik zelfs die dag dat ik me erna juist lekkerder voelde er maar buiten. Ook die andere keren hadden wij er geeeeeeen last van. PUNT
Dat je het niet merkt betekent niet dat je lichaam geen kater heeft. Dat jij en je maten dat niet door hebben gehad kan prima maar is ook puur anekdotisch. Nogal een een vreemde uitspraak voor een moderator hier. Net als deze:
Niet met 1 koppie nee.... neem een kilo suiker en dan neem ik liever een gr coke als we het over gezondheid hebben :wink:
Echt een non-argument. Wie neemt er nou een kilo suiker? Zo ken ik er een nog wel een paar.

Ik neem ook liever een kilo crack dan 20000 kuub suiker 😂😂😂😂😂

Lemmy

Badass junkie
Misschien wordt het wel wat minder gebruikt nu. Maar de kwaliteit lijkt me weer wat beter. Heb vorig weekend nog eens een grammetje gekocht en dat was het beste spul dat ik mocht proeven sinds lang.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dat je het niet merkt betekent niet dat je lichaam geen kater heeft. Dat jij en je maten dat niet door hebben gehad kan prima maar is ook puur anekdotisch. Nogal een een vreemde uitspraak voor een moderator hier.
Dat over suiker had ik duidelijker kunnen maken dat het een beetje een grap is met een kleine kern van waarheid. Knipoogje heeft dit niet duidelijk genoeg gemaakt.
Maar @_shikantaza legt het misschien beter uit hier:
Dit herken ik wel uit de begin van mijn (snuif) gebruik. Een afterglow in plaats van een kater. Maar die komen vanzelf bij toenemend gebruik. Daarnaast is het feit dat je je goed voelt niet per sé een indicatie dat er niets aan de hand is. Hoe je het ook wendt of keert je lichaam krijgt een klap(je).
En daarom voegde ik ook toe "in ieder geval niet bewust".
En ben niet de enige:
Ik ga hier in mee ,goede coke maar ook goede verzorging zorgt voor een betere comedown.
De hoofdpijn wat men dan kater noemt is te weinig vocht ,voor de rest ben ik in mijn geval gewoon beetje moe meer niet

Maar de opmerking dat het voor een moderator een vreemde uitspraak is slaat nergens op. Omdat ik Moderator ben mag ik niet een eigen mening of ervaring hebben?
Ik deel net als elke member mijn ervaringen zoals ik ze heb ervaren. In dat opzicht ben ik niet anders dan jij.
Alleen op de achtergrond hou ik een beetje het forum bij, niets meer of minder.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dat over suiker had ik duidelijker kunnen maken dat het een beetje een grap is met een kleine kern van waarheid. Knipoogje heeft dit niet duidelijk genoeg gemaakt.
Maar @_shikantaza legt het misschien beter uit hier:

En daarom voegde ik ook toe "in ieder geval niet bewust".
En ben niet de enige:

Maar de opmerking dat het voor een moderator een vreemde uitspraak is slaat nergens op. Omdat ik Moderator ben mag ik niet een eigen mening of ervaring hebben?
Ik deel net als elke member mijn ervaringen zoals ik ze heb ervaren. In dat opzicht ben ik niet anders dan jij.
Als moderator zou je moeten snappen dat je crack niet met suiker kan vergelijken. En dat je van crack roken sowieso een kater krijgt. Iets met harm reduction?

SoulAssassins

Badass junkie
Ik val je niet aan dat is zeer zeker niet de bedoeling ,maar deels ga ik in de mening van Ferd mee.
Het is appels vergelijken met peren en dat snap ik wel, verder ben ik geheel neutraal.
Dat wij geen kater krijgen is voor ons wel duidelijk waarom dat is.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Als moderator zou je moeten snappen dat je crack niet met suiker kan vergelijken. En dat je van crack roken sowieso een kater krijgt. Iets met harm reduction?
Ik val je niet aan dat is zeer zeker niet de bedoeling ,maar deels ga ik in de mening van Ferd mee.
Het is appels vergelijken met peren en dat snap ik wel, verder ben ik geheel neutraal.
Dat wij geen kater krijgen is voor ons wel duidelijk waarom dat is.
hebben jullie beide deze zin van mij gelezen?
"Dat over suiker had ik duidelijker kunnen maken dat het een beetje een grap is met een kleine kern van waarheid. Knipoogje heeft dit niet duidelijk genoeg gemaakt."

Volgens mij geef ik hier toch toe of mis ik iets? Beetje onnodig vind ik om het er nog een keer in te hameren als iemand al toegegeven heeft.

Maar bedankt @SoulAssassins voor je mening en voel me niet aangevallen door je hoor. Waardeer het juist meer als iemand zijn mening eerlijk deelt ipv schijnheilig zeggen wat de ander wil horen, maar het er eigenlijk niet mee eens te zijn :praying2:.
Dat over de kater is voor ons inderdaad duidelijk en helemaal niet erg als andere daar een andere kijk of mening over hebben. Zoals jij ook aangaf kan het zelfs een positieve afterglow geven, echter verdwijnt deze wel heel snel in een HEL als men het wat vaker en langer gaan gebruiken. Dit is BY FAR het effect wat het geeft niet waard. Toch nog wat harm reduction @FerdFatoehaus :wink:

Edit: Oeps het was @_shikantaza die het over die afterglow had haha maargoed het zijn hier al drie dus die bij een enkele keer geen kater hadden "bewust".

Laatst bewerkt:

StraffeNeel

Badass junkie
Met echt echt top kwaliteit, die amper reukt, die totaal niet prikt in je neus, die amper tot geen comedown heeft is het nog best wel een leuke drug vind ikzelf voor zo nu en dan.
Zelfs dan vind ik er nog erg weinig aan. Gelukkig maar, want wel veel gedaan en geen probleem gehad met nooit meer doen na stoppen. Waarom dan zou je denken, maar dat was toen wat veel voorbij kwam. Ondanks dat de prijs al jaren stabiel is vind ik het ook nog eens totaal z'n geld niet waard.
Maar lees een paar mensen over snel oud worden door coke..... Maar wat dacht je van alcohol? Wel eens de huid van een zware alcoholist gezien? Denk dat coke dan nog wel meevalt.
Helaas heb ik het over jongeren hier die dus coke + alcohol gebruiken en daardoor hard aftakelen.
Hier in de buurt zie je die combinatie juist veel, ook bij de wat ouderen. Dan nemen ze coke om weer lekker nuchter te worden... (??? -> drink dan niet!)
Vaak ook nog stiekem, de vrouw mag er niet van weten en is dan tegen drugs 😂... hoe hypocriet. Goede basis voor een relatie ha ha

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hier in de buurt zie je die combinatie juist veel, ook bij de wat ouderen. Dan nemen ze coke om weer lekker nuchter te worden... (??? -> drink dan niet!)
Vaak ook nog stiekem, de vrouw mag er niet van weten en is dan tegen drugs 😂... hoe hypocriet. Goede basis voor een relatie ha ha
Precies de rede waarom ik over alcohol begon. En inderdaad werd/wordt dit hier ook veel gedaan en begint meestal omdat ze zich dan te dronken voelen maar wel meer willen drinken. Bizar eigenlijk... Terwijl ik dit zelf ook een bepaalde periode heb gedaan al is dat gelukkig een tijd geleden.

Het is ook nog zo dat cocaine en alcohol in de lever wordt omgezet naar Coca-ethyleen wat langer werkt en meer euforie geeft. Maaaaaar geeft beduidend meer stress voor hart en bloedvaten buiten dat het natuurlijk extra belastend is voor de lever. Maar hierdoor wordt het vaak een verslaving van een combi gebruik. Zodra er een drankje in gaat, krijg je trek in coke en vice versa.

Ondanks dat de prijs al jaren stabiel is vind ik het ook nog eens totaal z'n geld niet waard.
Vind ik ook ja ondanks ik het bij "echt" knappe kwaliteit wel lekker vind maar inderdaad het geld niet waard voor wat je ervoor terug krijgt. Dan zijn er veeeeele goedkopere betere en lekkerdere middelen voor. Al begrijp ik het gemak van coke ergens ook wel. Werk niet te lang en op "korte termijn" niet heel veel nadelen zoals een kater. Maar het niet ( "bewust" voor ik weer aangevallen word lol ) hebben van een kater de volgende dag maakt het juist nóg gevaarlijker in mijn ogen. Want omdat het daardoor onschuldig lijkt en of voelt, denkt men sneller dat het niet zo erg is vaker of meer te gaan nemen.

StraffeNeel

Badass junkie
Het niet ...
hebben van een kater
Is niet helemaal zo bij mij, maar je vergeet dat ook een soort. Of je hebt het niet goed door. Ook wel een paar weken gedaan toen ik veel sportte en moest pieken, maar dan ga je echt wel wat terug in je opbouw. Daarnaast lag ik vaak toch ook wakker, terwijl ik probeerde te slapen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is het gevoel van valse nuchterheid.

Ik hoor dat ze het doen om voor het gevoel helderder te worden en zo langer door te kunnen drinken, etc.

Haha ja, idd drink dan niet zou je zeggen. Maar het is hier zo'n enorme zuip cultuur. Heel veel hier drinken echt omdat het er gewoon bij hoort, of om maar wat in de handen te hebben, anders voelt het awkward. En: sociaal smeermiddel. Weet nog goed dat ik het vroeger daar ook voor nodig dacht te hebben.

StraffeNeel

Badass junkie
omdat het er gewoon bij hoort,
Dat is hier ook en drank wordt wel algemeen geaccepteerd en (andere) drugs in z'n algemeen niet. Coke is dan veilig: wel tot de "stoere" mannen horen, maar dat wel stiekem met het eigen kringetje en gaat er een keer eentje over de rooie kunnen ze dat voor leken nog steken op sterke drank... en dat is dan wel "gewoon".

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ook wel een paar weken gedaan toen ik veel sportte en moest pieken, maar dan ga je echt wel wat terug in je opbouw.
Ja dat geloof ik wel ja. Hoeveel gebruikte je toen dit je opviel? was dat al bij bijvoorbeeld 1x per een gr dat je dan al achteruitgang merkte?

StraffeNeel

Badass junkie
Ja dat geloof ik wel ja. Hoeveel gebruikte je toen dit je opviel? was dat al bij bijvoorbeeld 1x per een gr dat je dan al achteruitgang merkte?
Ja, was toen na enkele maanden zomaar èèn keer een gram ofzo. Tenminste ik geloof niet dat ik meer had gekocht. .. en dat was ongeveer 2,5 week voor het pieken. Baalde toen echt wel, maar gelukkig na anderhalve week ongeveer conditie wel weer terug. Gooide eigenlijk m'n schema best in de war en als ik dichter bij dat pieken had gezeten, dan misschien wel niet gehaald.

Pielemuis

Newbie
Helemaal mee eens.
Ik woon in Utrecht en vroeger had ik 5 nummers die ik kon bellen bewijze van spreken, tegenwoordig is het lastig om ze te vinden, dus ja mee eens!

Bovenaan