coke verslaafde moeders

noortje

Newbie
Hoi,
Ben nieuw op dit forum. Ben een moeder van 36 en heb 2 kinderen van 2 en 5. Worstel al een tijdje met een cokeverslaving, waar niemand vanaf weet. ook mijn partner niet. Was benieuwd of er nog meer ontaarde moeders zijn.
Ben gek op mijn knderen en man, ze komen niks te kort. Maar af en toe moet ik uit de band springen zeg maar. Voel me best eenzaam hierin en schaam me er ook voor, maar besef me dat ik ook niet kan stoppen. Zou graag wat lotgenoten "spreken"

XX

Holymoly

Experimenterende gebruiker
Gewoon stoppen, op een gegeven moment komt je partner of de omgeving wel erachter en dan heb je alles verloren en dan is het al te laat, stop er nu mee, confrontreer je partner ermee en zeg dat je hulp wil zoeken.
Als hij echt van je houdt zou hij met je hulp gaan zoeken en zou hij je steunen om te stoppen. Maar als je zelf niet wil stoppen houdt het alweer op.

El Retro

Wijs gebruiker
Stuur eens een PB naar "melissa". Zij is ook moeder van 3 kinderen en is nu een jaar clean, ze was ook verslaafd.

noortje

Newbie
Ben er al mee bezig. heb afspraak bij de Brijder. Maar besef me dat ik het hem wel moet vertellen, want alleen red ik het niet.
rare spiraal, als ik het niet vertel zal ik hem kwijtraken en als ik het wel vertel, misschien ook, maar dan is er wel een kans. En inderdaad hij houdt heel veel van me, dus dan zou hij me moeten steunen.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Hi, je kan wel de hele nacht chatten en lijntjes leggen maar ik zou morgen de volgende regels nemen:

- Coke dealer aangeven, die houdt je liever hooked dan clean.
- Coke gsm nummers weggooien.
- Je man smeken om begrip en hulp.
- De Brijder stichting gedag zeggen, die helpen je echt niet.
- Stoppen met innemen van ale soorten drugs inclusief de nicotine en drank.
- God danken dat je nooit based ( hoop ik voor je )

Anders eindig je alleen in de goot met de andere crackhoertjes achter het centraal station, je kinderen afgepakt en de voogdij naar je ex en zijn nieuwe vriendin. Een hard advies maar je bent geen kleuter meer, dus mijn toekomst visie is zeker niet onmogelijk.

Groetjes en heel veel sterkte, Stonie

noortje

Newbie
Basen doe ik echt niet. Gelukkig.
Maar je doet wel alsof je alle wijsheid in pacht hebt. Heb je zelf ervaring met de Brijder?
Je bent behoorlijk hard, maar wel duidelijk en het zijn uiteraard allemaal dingen die ik zelf ook al had bedacht.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik behoorlijk veel ervaring met de Brijder ja, en ik ken de heroineverslaving van redelijk dichtbij, en ik ben ooit cokejunk geweest.

Daarnaast kun je alleen jezelf helpen, als de
Brijder het kon hadden we geen verslaafden in dit land. Verslavingszorg is geld en methadon is onzin.

:hearteyes:

Stonie

noortje

Newbie
Als je het dan zo goed weet, waar moet ik dan wel heen? Want alleen en eventueel met een beetje steun van, ga ik het niet redden. Mijn zus (die ik in vertrouwen heb genomen) raad mij ook een privekliniek aan.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Noortje, je stelt je aan gewoon thuis blijven en stoppen.
eignelijk heel simpel, je doet net alsof je dood gaat ...
Je spuit geen coke en je based ook niet. Stoppen met de coke is makkelijker dan stopen met roken van nicotine.

:mrgreen:

Wie moet hier nou stoppen jij of de wereld ?
Open je ogen en kijk om je heen, wil je je kinderen en man verliezen.
Je stopt om je leven te redden dit is geen spelletje meer, je bent geen 15.
Je hebt een gezin en je speelt met coke !
Rusisch roulette !!

Ik kan je ook niet adviseren want ik ben van de harde stempel. Je kickt gewoon af zonder hulp, je huilt niet, je laat zien wie je bent.
WEaarschijnlijk blijf je ook snuiven tot het drama geheel explodeert, je snuift nu nog steeds als je echt wilt stoppen smijt je nu ALLES de deuruit.

Anders vecht je tegen een spook net zoals Don Quichote.

Stonie

noortje

Newbie
Jeeezus zeg, wat ben jij een enorme eikel!
Alsof je zelf een heilig boontje bent. Rot op.
Dit is geen opbouwende kritiek.
Waarschijnlijk ben je zelf zo stoned als een garnaal, ga zelf lekker afkicken..

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
noortje zei:
Want alleen en eventueel met een beetje steun van, ga ik het niet redden.

Noortje wat denk je dan ? Het zijn de junks die dit zeggen en denken die het minst kans maken.

De deur gaat open in Alkmaar en je hulpverlener raakt je aan en je bent clean ? alsof ze God zijn de messias ....sorry dat is niet de realiteit.

Wilskracht moet je opbouwen, sommige moeten eerst hun leven vergooien inclusief hun gezondheid teriwjl andere in 1 dag kappen.
Wilskracht krijg je niet van de Brijder, niemand kan daar iets voor je doen. Ze vertellen je wat ik je vertellen met andere woorden.

Waarom gebruik je de coke ?
Ooit in behandeling geweest voor geestelijke problemen ?
Wil je echt stoppen met de coke en andere drugssoorten ?

Mijn broers hebben hun leven vergooit aan de heroine, de Brijder heeft er eentje zijn graf in geduwd.
De ander gaat dood aan Hepatitus C.

Stonie

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
..... lotgenootjes ga je hier niet vinden.

De waarheid is keihard meeouwhoeren is niet mijn stijl.

het is al goed ik rot wel op cokejunk die zijn kinderen op spel zet en beweert een goede moeder te zijn.

noortje

Newbie
Ja het is hard. Een honderd procent goede moeder ben je natuurlijk niet, daar moet ik je gelijk in geven. Probeer echt mijn leven om te gooien. Hoopte inderdaad wel lotgenoten te vinden, maar krijg alleen maar de volle laag.
Maar vind het wel een beetje te simpel gezegd dat je gewoon maar moet stoppen. Beetje kritiek vind ik best ok, mag ook best, maar we weten wel allemaal hoe moeilijk het is, Vraag ook echt geen medelijden ofzo, want inderdaad uiteindelijk doe je het jezelf aan.

Northawke

Wijs gebruiker
Het lijkt misschien alsof lysergine je hard de grond in wil stampen, maar hij probeert je gewoon de realiteit te laten zien. Afkicken is hard, maar je moet het gewoon gaan doen. In principe zal je het gewoon alleen doen; zelfs een begeleider van een afkickcentrum kan je alleen maar duwtjes geven in de goede richting. Je staat op zo'n punt in je leven waarop je een keuze moet maken: je gezin of de coke. Die keuze lijkt me niet te moeilijk of wel?

Ik snap dat je graag wat sympathie en dergelijke wilt van ons hier, maar wat je nodig hebt, is een goede dosis realiteit. Geloof me, ik vind het echt heel naar voor je, maar je moet nu gewoon actie ondernemen. En die actie is stoppen, heel simpel gezegd inderdaad. In ieder geval veel succes ermee.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Sorry Noortje,

Ik wil je niet in de diepte stampen, ik zal ook niet meer reageren op je topic.
Ik wens je wel heel veel sterkte toe, de wilskracht die je zoekt zit in je kinderen en je man. Kijk ze aan en overwin je angsten, overwin je verslaving. Als ik het kan kan iedereen het, ik ben ook maar een normaal mens.

Groetjes

Stonie

El Retro

Wijs gebruiker
noortje zei:
Jeeezus zeg, wat ben jij een enorme eikel!
Alsof je zelf een heilig boontje bent. Rot op.
Dit is geen opbouwende kritiek.

Hij heeft wel gelijk hoor.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
noortje zei:
Maar vind het wel een beetje te simpel gezegd dat je gewoon maar moet stoppen. Beetje kritiek vind ik best ok, mag ook best, maar we weten wel allemaal hoe moeilijk het is,

Het is zo moeilijk als je het zelf maakt. Als jij echt, oprecht wilt stoppen met coke dan kun je het ook op eigen kracht. Het enige wat je moet doen is je coke weg gooien, het nummer van je dealer wissen en iedere keer nee zeggen tegen jezelf als je in de verleiding komt.

"Addiction is a decision. An individual wants something, whatever that something is, and makes a decision to get it. Once they have it, they make a decision to take it. If they take it too often, that process of decision making gets out of control, and if it gets too far out of control, it becomes an addiction. At that point the decision is a difficult one to make, but it is still a decision. Do I or don't I. Am I going to take or am I not going to take. Am I going to be a pathetic dumb shit Addict and continue to waste my life or am I going to say no and try to stay sober and be a decent Person. It is a decision. Each and every time. A decision. String enough of those decisions together and you set a course and you set a standard of living. Addict or human. There is always a decision. Take responsibility for it. Addict or human. It's a fucking decision. Each and every time."

BADJASMAN

Belezen gebruiker
Ga je schamen Noortje.
Je zal moeten kiezen tussen je coke verslaving of je gezin.
Geloof mij, die twee dingen gaan NIET samen. Je gezin wordt
er uiteindelijk de dupe van. Aan jou de keuze dus.. stel jezelf niet
zo zwak op, neem de beslissing zelf. Het is jouw leven..

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
El Retro zei:
noortje zei:

Hij heeft wel gelijk hoor.

hier in heeft ze ook gelijk, ik moet ook stoppen met blowen. Gelukkig leef ik alleen en kan ik onder die kutsmoes nu een jointje rollen.
Maar vanaf overmorgen gaat deze jongen het doen !

Terug pakken wat van mij was ... mijn zuiverheid zo als ik uitm ijn moeders baarmoeder kwam. Clean schoon en sterk.

Stonie

Djo

Badass junkie
Safire goed geschreven. :)

Maar Noortje even een vraagje hoeveel gebruik je dan?
En hoeveel gebruik je per keer?

Kijk die klinieken helpen vaak niks, misschien als je daar zit, maar je moet het toch op eigen kracht gaan doen.
En weet je vriend/man er echt helemaal niks van, dat je gebruikt?

yellowmoon

Bewuste gebruiker
ik ken wel een moeder die aan coke zit sinds haar 30de met 2 dochters, nu is ze 44 jaar 2 dochters werken in amsterdam walen, crackhoertjes en zij zelf is ook niet vies voor 20 euro anaal seks, je gelooft het mischien niet maar in de cokewereld ben je echt zwaar GENAAID als je een vrouw ben dus als je door wil gaan

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
yellowmoon zei:
ik ken wel een moeder die aan coke zit sinds haar 30de met 2 dochters, nu is ze 44 jaar 2 dochters werken in amsterdam walen, crackhoertjes en zij zelf is ook niet vies voor 20 euro anaal seks, je gelooft het mischien niet maar in de cokewereld ben je echt zwaar GENAAID als je een vrouw ben dus als je door wil gaan

Dat hoeft echt niet zo te zijn.

Enne voor Noortje, deze reacties komen misschien hard over, maar het zijn allemaal aardige mensen die het beste met je voor hebben... Choose life! En denk aan je kinderen, wat is belangrijker voor je: je kinderen,en je man, of de coke..? Misschien heb je het gevoel dat je die keuze niet perse hoeft te maken, maar dat moet wel, anders doet de coke het over een paar jaar/maanden voor jou!

Succes ermee! Als het mogelijk is, kom uit je vertrouwde patroon, en ga een paar weken weg, op vakantie ofzo. Veel nadenken, voor jezelf dingen op een rijtje zetten.. Haal lekker eten in huis, verwen jezelf een beetje, kijk mooie films, doe dingen waar je van geniet, en blijf af van die rommel. Vertel het je man... Hij zal zich waarschijnlijk rot schrikken, maar hij zal niet zomaar bij je weggaan... tenminste dat lijkt me logisch, en je kunt steun aan hem hebben bij het stoppen.

Ga d'r voor, je kinderen verdienen een moeder die helemaal voor hen gaat, en die over tien jaar ook nog gezond is...

exact

Belezen gebruiker
oke, ik ben dan misschien wel een jonkie en ik heb nog nooit hardrugs gebruikt maar hier komt mijn advies. ik ben redelijk verslaafd aan wiet, en ik ben erachter gekomen dat ik kan stoppen door de momenten waarop ik het meest zin heb in een joint niet op te zoeken. in myn geval doe ik het met vrienden. ik zie hen vaak, dus ik blow vaak. Als ik alleen thuis ben doe ik het als het kan. De enige tijd datk niet blow of stoned ben, is als het niet gunstig is, en voor mij is dat als dr geen wiet aanwezig of iemand die me niet stoned mag zien is wel aanwezig. Alsk alleen ben en ik kan het doen, is het gewoon een kwestie van niet doen....
Dus ik raad je aan het gewoon een keertje niet te doen als je de kans heb en wat anders doet, en dit een paar keer herhalen. als je het nog eens gebruikt moet je niet denken dat je weer terug bij af bent. ik weet niet hoe vaak je het gebruikt, maar het is verstandig om de nuchtere dagen te tellen als je eraan toe bent. het geeft een ontzettend goed gevoel, bij mij tenminste, als ik kan zeggen dat ik al een week niet meer hebt gebruikt :mrgreen: al is dit voor mij momenteel niet de waarheid...

Djo

Badass junkie
Ik sluit me aan bij Technora. En ook Exact heeft goede punten.

Denk eens aan het geld, dat je ermee uitspaart.

Denk aan je kinderen. Misschien lijden ze er nu nog niet onder, maar als je dadelijk helemaal in de greep bent en er geen weg meer terug is, lijden ze er wel onder.
Je man, als hij echt heel veel van je houd, onvoorwaardelijk, gaat hij je vast helpen. Hij zal je eerlijkheid waarderen en hij zal je helpen en steunen waar je kan.

Stop, nu het nog niet te laat is.

Je maakt alles kapot wat je lief is. (de drank slogan, maar geldt nu ook dik en dubbel voor jou!)

Succes! :wave:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
De volgende stap is dat Noortje echt verslaafd zal geraken, ik vermoed dat ze nu nog een probleem gebruikster.
De echte duistere kant van de verslaving kent ze nog niet eens.

een verslaving komt in fases, en is verbonden met de omgeving en de staat warin die verkeerd.

Stonie

Willemijn

Bewuste gebruiker
noortje zei:
Hoi,
Ben nieuw op dit forum. Ben een moeder van 36 en heb 2 kinderen van 2 en 5. Worstel al een tijdje met een cokeverslaving, waar niemand vanaf weet. ook mijn partner niet. Was benieuwd of er nog meer ontaarde moeders zijn.
Ben gek op mijn knderen en man, ze komen niks te kort. Maar af en toe moet ik uit de band springen zeg maar. Voel me best eenzaam hierin en schaam me er ook voor, maar besef me dat ik ook niet kan stoppen. Zou graag wat lotgenoten "spreken"

XX

iedereen met karakter kan stoppen!
iedereen!

Miriam

Bewuste gebruiker
Mijn zus zit ook aan de de coke en heeft een kind maar ze gebruikt nooit als t kind er bij is. dus kan prima hoor basen en een kind als je maar niet te veel doet en je zelf in de hand kan houden. Ze wa echt een junkie maardoor de baby helemaal verandert en nu doet ze t af en toe omdat het gewoon te lekker is dat eet iedereen die t ooit heeft gedaan. maar nooit overdag en waar debaby bij is.

Funky Monkey

Badass junkie
Beter doe je het niet, maar uit ervaring weet ik dat het wel kan... als je er maar voor zorgt dat je kind er inderdaad geen last van heeft en je er altijd voor hem kan zijn als hij je nodig heeft :)

Miriam

Bewuste gebruiker
Nick de Neger zei:
Beter doe je het niet, maar uit ervaring weet ik dat het wel kan... als je er maar voor zorgt dat je kind er inderdaad geen last van heeft en je er altijd voor hem kan zijn als hij je nodig heeft :)

Haar :wink:
Maar ze rookt wel overdag maa rze zorgt dat ze geen honger heeften dat soort dingen niet dat ze aan de pijp zit en dat tkind geen aandacht krijgt ofzo :) Wel zo dat na veel roken je meer aandacht voor de pijp hebt maar niet dat ze daar voor leeft en t kind verwaarloosd Maar als ze later ouder word is t wel verstandig om te stoppen en er meer voor je kind te zijn

Lektroluv

Bewuste gebruiker
Miriam zei:
Nick de Neger zei:

Maar ze rookt wel overdag maa rze zorgt dat ze geen honger heeften dat soort dingen niet dat ze aan de pijp zit en dat tkind geen aandacht krijgt ofzo :)

Je bent altijd verantwoordelijk voor je kind... kinderen zijn onvoorspelbaar, mocht je ineens naar de ehbo moeten (oid) dan kan je dat niet!

Miriam

Bewuste gebruiker
Lektroluv zei:
Miriam zei:
Nick de Neger zei:

Maar ze rookt wel overdag maa rze zorgt dat ze geen honger heeften dat soort dingen niet dat ze aan de pijp zit en dat tkind geen aandacht krijgt ofzo :)

Je bent altijd verantwoordelijk voor je kind... kinderen zijn onvoorspelbaar, mocht je ineens naar de ehbo moeten (oid) dan kan je dat niet!

dat is altijd maar je blijft er wel helderder bij dan met alcohol

Miriam

Bewuste gebruiker
Nick de Neger zei:
Dat zou nog beter zijn idd :mrgreen:

ach zo lang het gaat kan t gewoon hoor pijpje op ze tijd doet ze denk ik nog wel Anders gooit ze alles wat er mee te maken heeft wel weg :wink:

Flugeltje

Wijs gebruiker
+1 voor lysergine25

Hoe kun je nu coke verslaafd zijn zonder dat je man het doorheeft?

Coke
Mijn naam is cocaine, ook wel coke genoemd.
Ik ben je land binnen gekomen zonder paspoort.
Ik maak de wereld rijk, arm en afhankelijk.
Sommigen worden zelfs voor mij vermoord en teruggevonden in een sloot.
Mijn waarde wordt hoger geschat dan die van diamanten en goud.
Gebruik mij één keer en ik maak je mijn slaaf.
Zelfs de scholieren zijn mijn dienaren.
Ik zorg dat ze geld stelen van hun eigen moeder.
Als je mijn slaaf bent, kan ik je zelfs laten moorden om wat te krijgen.
Ik verneuk acteurs, politici, DJ's, clubbers, mensen die ooit leuk waren en van anderen hielden.
Ze gaan aan mij kapot, worden door anderen gehaat omdat ze mij gebruiken.
Ik roof bankrekeningen, miljoene mensen komen door mij in het rood.
Ik hou van het snuiven en de messen, de bende-oorlogen die om mij worden uitgevochten.
Ik hou ervan als je me smeekt je met rust te laten.
Ik maak je leven een hel, ik neem je aardigheid weg.
Vergeet mijn naam niet.
Gebruik mij niet, anders zal je leven een hel zijn,, voor eens en voor altijd.
Vlucht voor de naam coke... want nu kan het nog... hoop ik voor je.

Dit versje zat blijkbaar niet in z'n kop gebrand als spelregel. Ik vrees dat er iemand schaakmat gezet gaat worden

hoi hoi

ik ben 25 en heb zelf 2 heerlijke kids.ik neem alleen als ik opstap ga af en toe nog een puntje gewoon voor de sfeer zeg maar.
ik begrijp dat je leven vast ook vermoeiend moet zijn,ik weet niet of je naast de kids ook werkt of dat ook...
neem gewoon wat als je een avondje weggaat, en als je overdag vermoeid ben haal je gewoon wat partypoppers van de etos hahaha helpen eerlijk waar!je kan ook uit de ban springen zonder je een hele verslaving op de hals te halen

groetjes

Bovenaan