coke verslaafde moeders

ps:en coke hoef je niet te zien aan iemand.bij mij zag je nooit iets dat is waarom ik een cokeverslavind had van plusminus 12 maanden.
gelukkig was ik het echt helemaal zat,maar omdat mijn toenmalige vriend bleef gebruiken heeft het wel onze relatie gekost dus...

zint eer gij begint!succes

Flugeltje

Wijs gebruiker
cannabisverslaafdmeisje zei:
ps:en coke hoef je niet te zien aan iemand.bij mij zag je nooit iets dat is waarom ik een cokeverslavind had van plusminus 12 maanden.
gelukkig was ik het echt helemaal zat,maar omdat mijn toenmalige vriend bleef gebruiken heeft het wel onze relatie gekost dus...

zint eer gij begint!succes

Vreemde mensen zien het misschien niet., daar heb je wel gelijk in...
Als je een man of vrouw hebt die een jaar coke verslaafd is, dan ben je goed dom als je dat niet doorhebt. Alleen al op financieel gebied moet er toch een belletje gaan rinkelen

Je zegt dat je alleen gebruikt dat je op stap gaat, maar ook dat je coke verslaafd bent. Dat noem ik niet coke verslaafd.... maar jij mag het noemen hoe je wil natuurlijk, no offense

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind dat als je kinderen hebt je geen drugs moet gebruiken... En al helemaal geen coke.. het is niet alleen je eigen leven dat je op het spel zet, of al verspeelt. Het is ook het leven van je kinderen, en het leven van hun moeder. Waarom zou je dat allemaal verspelen voor een klein genotsmomentje voor jezelf?

jcutter

Badass junkie
Een slechte opvoeding resulteerd in verknipte kinderen wanneer ze niet al te clever zijn. Ik vind het niet kunnen wanneer ouders drugs gebruiken tijdens het opvoeden van hun kinderen. Net als Lake; heb ik zeker no repsect voor drugs gebruikende ouders.

nee dat heb ik een beetje verkeerd uitgelegd.
ik heb vroeger een coke verslaving gehad.ik was 17 woonde net samen hij pak met geld en zeeen van tijd.
dat is nu 8 jaar geleden.en gelukkig is die tijd voorbij
nu als ik een avondje opstap ga neem ik weleens een puntje gewoon voor de gezelligheid en dat maakt geen ene fuck uit.
nooit als ze thuis zijn of wat dan ook. ze slapen in het weekend vaak bij me tante..
en het is niet zo dat ik ieder wekeend gebruik,gewoon af en toe een keertje..
het is niet zo dat als je kinderen hebt je hele leven stopt,ja dan wordt je een uitgezakte huismoeder in een wibrapyjama..ik ben mamma en partychick.

ik heb geen respect voor mensen die alchol drinken of drugs gebruiken,waar kinderen bij zijn of als kinderen thuis komen.dat is andere koek.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
het is niet zo dat als je kinderen hebt je hele leven stopt,ja dan wordt je een uitgezakte huismoeder in een wibrapyjama..ik ben mamma en partychick.

Je denkt wel erg in extremen. Of een uitgezakte huismoeder in een wibrapyjama, of een cokegebruikende partychick? Er bestaat een middenweg. Het is echt mogelijk om een boeiend leven te hebben zonder drugs, dan hoef je echt niet gelijk achter de geraniums te belanden. Probeer spanning, en uitdaging in andere zaken te zoeken, die wel opbouwend zijn. Misschien iets wat je vroeger leuk vond om te doen, maar wat er nu niet meer van komt?

En over die puntjes... Ik kan het niet met je eens zijn, want je kunt wel zeggen dat je af en toe eens een puntje neemt, maar waarom zou je daarmee het risico nemen om opnieuw verslaafd te raken? Zeker als je al eens verslaafd ben geweest is het risico op terugval groot, en jouw inzet is daarvoor te hoog.

-spaceman-

Badass junkie
Misschien heeft cannameisje haar leven wel gewoon op orde. Ik begrijp niet waarom de mensen hier zo fel anti zijn als het gaat om ouders en drugsgebruik. Uiteraard; een drugsverslaving en het opvoeden van kinderen kan en gaat niet samen. Maar het recreatieve gebruik is toch niet uit den boze? Waarom zou je in het weekend als de kiddo's bij tante Sjaan zitten niet een lsd-tripje mogen proberen. Of whoppa, je halfjaarlijkse mdma avondje met je partner om de band weer te versterken... Als ze zelf aangeeft dat het totaal niks voorstelt (okay ontkennen hoort bij verslaving) en dat ze er controle over heeft, denk ik niet dat we ons hier druk over hoeven te maken.

inferno33

Bewuste gebruiker
Ik zie geen reden waarom ouders geen drugs zouden mogen gebruiken, wel waarom ze niet verslaafd mogen zijn, maar gewoon afentoe een tripje, of eens in de maand een lijntje zou ik geen probleem mee zien, zeker niet als je het al jaren zo doet en in de hand hebt, als je een stabiel leven met stabiel gebruik hebt, waarom niet dan?

Larz

Belezen gebruiker
drugsverslaafd zijn met een gezin is waarschijnlijk heel kut.
ik kan hier niet echt advies op geven want met mijn jonge leeftijd (18 ) heb ik hier geen ervaring mee.
ik vind wel dat als je voor het gezin hebt gekozen dat je dan het best een minieme gebruiker word en als dat niet kan gewoon stopt.
ikzelf kies nu wel voor de drugs (= vrijheid) want kinderen interesseren mij niet, ik zie mezelf ook niet als een (goede) vader.
wie dit stom vind kan de boom in, want je doet met je leven wat jij wilt.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb er ook zelf geen ervaring mee, maar wel van de andere kant van dichtbij meegemaakt, en daarom ben ik er tegen. Zeker in dit geval, als je eenmaal verslaafd bent geweest aan coke, dan speel je echt met vuur als je af en toe gaat snuiven.

Normaal ben ik van mening dat iedereen lekker moet doen wat hij wilt, maar als je kinderen hebt, dan heb je met meer rekening te houden dan alleen jezelf. Dat is hoe ik erover denk.

esmee

Belezen gebruiker
-spaceman- zei:
Misschien heeft cannameisje haar leven wel gewoon op orde. Ik begrijp niet waarom de mensen hier zo fel anti zijn als het gaat om ouders en drugsgebruik. Uiteraard; een drugsverslaving en het opvoeden van kinderen kan en gaat niet samen. Maar het recreatieve gebruik is toch niet uit den boze? Waarom zou je in het weekend als de kiddo's bij tante Sjaan zitten niet een lsd-tripje mogen proberen. Of whoppa, je halfjaarlijkse mdma avondje met je partner om de band weer te versterken... Als ze zelf aangeeft dat het totaal niks voorstelt (okay ontkennen hoort bij verslaving) en dat ze er controle over heeft, denk ik niet dat we ons hier druk over hoeven te maken.

Mee eens :grin:

boris75

Experimenterende gebruiker
Lake zei:
Dat dus.. ik heb zero respect voor ouders aan de drugs.
Sorry.

Helemaal mee eens... Tjesus, als ik dit allemaal lees ga ik bijna spontaan CDA of Christen Uni stemmen. Ik begrijp best dat er momenten in je leven zijn geweest waarin je een verkeerde keus hebt gemaakt. Het resultaat kan bijvoorbeeld een verslaving zijn...

Maar dat neemt niet weg dat je NU je VERANTWOORDELIJKHEID moet nemen en moet kappen met die bullshit. Een kind hoort niet in de omgeving van een gebruikende moeder of vader. Dat kan gewoon niet niet. Wat voor voorbeeld geef je zo'n kleine in hemelsnaam. Je kunt kunt wel zeggen: ik gebruik niets als de kleine erbij is, maar ze pikken altijd iets op. Al is het maar bepaalde spanningen...

Het is iig wel goed dat je van jezelf inziet dat er iets moet veranderen. Ik zou zeggen: ZOEK EEN SPORT. Daar bouw je in no-time zelfrespect mee op en de nodige discipline, want ik denk dat het daar aan schort
: discipline!

Ik zou het overigens wel met je man bespreken, want als het uit de hand loopt, komt hij er toch wel achter. Nu, in deze fase, kan hij je helpen en je hebt gelijk een stok achter de deur (controle).

succes en sterkte en wees aub een goede moeder!! Zo'n kind is nog jong en onschuldig, die moeten niet lijden onder andermans fouten...

noortje

Newbie
De moeder waar het allemaal om gaat is eindelijk weer eens online. ik ben goed bezig.Heb een baan gevonden, ben gestopt en in behandeling. Moeder blij, kids blij, man blij, iedereen blij...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
noortje zei:
De moeder waar het allemaal om gaat is eindelijk weer eens online. ik ben goed bezig.Heb een baan gevonden, ben gestopt en in behandeling. Moeder blij, kids blij, man blij, iedereen blij...

Ik ben ook heel blij voor je ....
Blijf bij je gezin, en geniet van het echte leven.

Stonie

Funky Monkey

Badass junkie
noortje zei:

Echt leuk dat je het nog even komt melden! :mrgreen: Keep it up en zoals Stonie al zei... Geniet van het echte leven!

68899

Bewuste gebruiker
Nick de Neger zei:
noortje zei:

Echt leuk dat je het nog even komt melden! :mrgreen: Keep it up en zoals Stonie al zei... Geniet van het echte leven!

Wens je ook veel suc6 en geluk toe in je verdere leven !!

sonja

Newbie
noortje zei:
Hoi,
Ben nieuw op dit forum. Ben een moeder van 36 en heb 2 kinderen van 2 en 5. Worstel al een tijdje met een cokeverslaving, waar niemand vanaf weet. ook mijn partner niet. Was benieuwd of er nog meer ontaarde moeders zijn.
Ben gek op mijn knderen en man, ze komen niks te kort. Maar af en toe moet ik uit de band springen zeg maar. Voel me best eenzaam hierin en schaam me er ook voor, maar besef me dat ik ook niet kan stoppen. Zou graag wat lotgenoten "spreken"

XX
hoi ik ben ook een verslaafde moere van 3 kids en ben 38 ,ik wordt 25 maart opgenomen want ik weet dat het een schande is als moeder, ben anderhalf jaar al bezig elke week soms om de dag maar wil echt stoppen , groetjes

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
het is een goede zaak dat je toegeeft en nog beter dat je een opname gaat doen, maar de daadwerkelijke kracht en motivatie zit in jezelf.
PM met Noortje hoe zij het doet maak een begin or nu alles weg te tiefen de goot in.
Een opname is leuk maar geen garantie ...

Noortje begrijpt nu hopelijk wel wat ik bedoelde, vraag het haar als je hetl icht nog niet gezien hebt. Denk aan je kinderen zij houden van je en zij hebben hun moeder hard nodig.

Succes ermee ...

:hearteyes:

boris75

Experimenterende gebruiker
Dit helpt. Ik heb mensen gesproken die werken met sport als behandeling. Ook in de VS is onlangs
meer dan 10 mln gepompt in nieuw onderzoek op dit gebied.

Regular exercise may prevent drug addiction
Washington Post

Washington, July 8 (ANI): Regular exercise can help you avoid and overcome drug addiction, suggests a new study.

The new study led by Mark A. Smith neuroscientist and Associate Professor from Davidson College has suggested that regular exercise can lower the tendency to become addicted to illegal drugs.

“We”ve known that individuals who engage in exercise have lower rates of substance abuse. But there were previously no data that showed a cause and effect relationship,” said Smith

Over a two year period Smith and his three Davidson student research assistants- Karl Schmidt, Jordan Iordanou and Martina Mustroph compared the tendency to self-administer cocaine between two groups of rats.

One group of rats lived in laboratory cages equipped with a running wheel, and the other group lived in a standard cage with no wheel.

During six weeks, the rats in the wheel cages increased their running to about 10 kilometres per day, while those without wheels got no exercise at all.

Later all the rats were connected to an infusion pump that would provide a dose of cocaine if they pushed a lever in their cage. However, the number of pushes necessary to deliver a dose increased geometrically for each subsequent dose.

They found that the fit rats abandoned the task when 70 lever presses were required for a cocaine infusion.

However, sedentary rats kept pushing the lever even when 250 lever presses were required for an infusion. In addition, the rats that ran the most on the wheel abandoned the task at a lower number of pushes than their fellow exercising rats.

“We concluded that aerobic exercise reduces the rewarding effects of cocaine, and probably also has protective effects against cocaine abuse.” Smith said. “That shows me that in the real world, exercise can be an effective intervention in drug abuse prevention and treatment programs,” he added.

Smith said exercise works because both exercise and illicit drugs prompt the same release in the brain of the euphoria-inducing protein, dopamine. Long-term exercise alters the number of dopamine receptors in the brain, meaning that drugs then have less of a euphoric effect.
Smith believes exercise can prevent not only addiction to cocaine, but other drugs as well since they all affect dopamine levels.

“Exercise has long been known to produce positive cardiovascular effects. We”re now also finding that it has positive psychological effects as well, in the treatment and prevention of drug abuse, depression, and anxiety disorders. I think there’’s even more and we”re just beginning to scratch the surface,” he said.

The study appears in the online version of the journal Drug and Alcohol Dependence. (ANI)

Djo

Badass junkie
Sonja & Noortje, heel veel succes tijdens de behandeling en natuurlijk ook daarna. Jullie staan zelf achter de behandeling, super. En het is echt heel knap, dat jullie die stap hebben genomen. Ook met het medeweten van de omgeving.
Het ga jullie goed. En misschien schrijven jullie hier nog wel eens, hoe het met jullie gaat?
:)

martin van nu

Belezen gebruiker
Feiten opsommen en ervaringen delen is een goede zaak.
En dan hoeven er echt geen doekjes om worden gewonden.
Mensen echter veroordelen, zonder ze te kennen, zonder te weten waarom ze gebruiken en zonder te weten in hoeverre hun gebruik ander (in dit geval hun kinderen) kwaad doet, is wel erg makkelijk.

Keihard zijn is soms nodig, maar je kan het ook eerst eens op een normale manier proberen.
De normale manier is meestal niet zwart/wit.
De keihare manier is nodig als iemand niet wil luisteren, maar in dit topic werdt de keiharde manier enkel gebruikt, omdat de normale manier blijkbaar te moeilijk was voor sommigen.

Ik heb het idee dat sommige mensen dolblij zijn als ze hun eigen zwakheden kunnen rechtvaardigen, met de gedachte dat anderen nog veel slechter als hun bezig zijn.
Als iemand zich dan kwetsbaar opstelt en toegeeft dat ze een moeder is die coke gebruikt, dan is dat wel een heel gemakkelijke prooi.
Als je zo'n reactie plaatst moet je je eens afvragen, of je dit nu doet om diegene te helpen, of om jezelf beter te voelen.
Kun je zelf eindelijk eens over iemand oordelen, zoals jouw omgeving dat ook altijd over jouw doet. (zoiets)

Het dringent advies om te stoppen was natuurlijk wel op z'n plaats en het is ook goed om te zien dat dat advies effect heeft gehad.
Als je het mij vraagt, was dit hele topic zowiezo een schreeuw om hulp vanuit Noortje der onderbewuste, dat dondersgoed wist dat dit soort reacties zouden komen. :)

*.exe

Belezen gebruiker
martin van nu zei:
Ik heb het idee dat sommige mensen dolblij zijn als ze hun eigen zwakheden kunnen rechtvaardigen, met de gedachte dat anderen nog veel slechter als hun bezig zijn.

Tony Montana: What you lookin' at? You all a bunch of fuckin' assholes. You know why? You don't have the guts to be what you wanna be? You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie. So say good night to the bad guy! Come on. The last time you gonna see a bad guy like this again, let me tell you. Come on. Make way for the bad guy. There's a bad guy comin' through! Better get outta his way!

dus . . :grin:

Sjaane

Newbie
Ik ben nieuw op dit forum en lees net alle verhalen
over en naar noortje en vind dat iedereen erg
hard reageert.
Zij doet haar verhaal en iedereen valt haar aan.
Ik hoop dat je dit leest en dat het goed met je gaat.
Ik vind het al een hele stap dat je toegeeft dat je een probleem hebt.

Bovenaan