Coke... waarom? snap er niks van..

caat

Newbie
Ok, leg mij nou eens uit wat Coke doet.
En dan bedoel ik 1 keer per maand, maar wel al een jaar of 3-4 lang..

Judas

Wijs gebruiker
Het vergif in Coke stapelt zich op in je vetreserves en na een jaartje of 4 zal je chronisch geiriteerd en rustelloos worden. Na 5 jaar wordt de situatie riskant: het drinken van een glas cola kan je dan fataal worden. Je zal hoe dan ook sterven als je doorgaat met Coke drinken :tearsofjoy:

Deranged

Badass junkie
Alles wat ik ooit over cocaine heb gezegd blijkt wellicht te positief na de geretardeerde levensvormen waar ik deze avond mee ben geconfronteerd.

Kalm en beheerst zoals gewoonlijk probeerde ik hem te helpen met zijn parabullshit, waarop hij zei: ''Je bent een misselijke vent'.''

Wederom was de ironie overdonderend en prachtig.

Cocaine is geniaal.

Voor de buitenstaander.

caat

Newbie
mmm... ok. Iedereen is anders.
Drinken vind ik lekker, maar eigenlijk is het vaak een beetje een vlucht. Pillen doe ik niet meer... It fries your brain. En coke... Ik heb het gewoon nooit begrepen.
Maar ik zie zoveel mensen om me heen in de weer met cocaïne, liegen over hun gebruik tegen mensen die dicht bij ze staan.. ik kan nauwelijks inschatten hoe vaak mensen om me heen het doen en wat het doet met hun attitude tov anderen. Ik merk dat ik er achterdochtig van word; hoe echt zijn deze mensen nog. Ligt hun onverschilligheid aan mij of aan die treurige drug?

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Naar mijn idee is coke dure slappe verslavende troep die foute mensen veel geld oplevert. Waarom zal je coke gebruiken als er ook speed, LSD en 2cb bestaat?

Ewie

Belezen gebruiker
De vergelijking van coke, speed of LSD vind ik nogal vreemd... Het zijn allen hele andere drugs. De uitwerking van speed vind ik gewoon kut, terwijl ik van coke nergens last van heb. LSD is niet echt een drugs om te vaak te doen vind ik. De laatste tijd vind ik Coke wel wat hebben, je kan lekker praten en drinken en maakt me actiever, de dag erna sta ik fris op :)

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Ewie zei:
De vergelijking van coke, speed of LSD vind ik nogal vreemd... Het zijn allen hele andere drugs. De uitwerking van speed vind ik gewoon kut, terwijl ik van coke nergens last van heb. LSD is niet echt een drugs om te vaak te doen vind ik. De laatste tijd vind ik Coke wel wat hebben, je kan lekker praten en drinken en maakt me actiever, de dag erna sta ik fris op :)

Typische reactie van een coke gebruiker, moet het op elkaar lijken dan??? Coke is gewoon slappe verslavende troep waar je op en duur na veel gebruik arrogant/irritant van word. Mijn periode van aantal maanden dagelijks cokegebruik is echt de minst boeiende periode van mijn leven geweest, was ook altijd blut... Werd er ook gierig van, als ik een lading zegels LSD of zak speed heb mag iedereen hebben, met coke hield het vaak na een of twee lijntjes op. Als je drugs gebruikt doe het dan goed :rock:, als je lekker los wil komen en slap wilt ouwehoeren kun je ook een paar biertjes pakken scheelt je weer 50 euro. Enough said

speeseend

Wijs gebruiker
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Naar mijn idee is coke dure slappe verslavende troep die foute mensen veel geld oplevert. Waarom zal je coke gebruiken als er ook speed, LSD en 2cb bestaat?

Omdat het de minst chemische is van je rijtje? Of misschien omdat het met mate gewoon 't lekkerste van die drie is, vanuit mijn oogpunt?!

Typische reactie van een coke gebruiker, moet het op elkaar lijken dan??? Coke is gewoon slappe verslavende troep waar je op en duur na veel gebruik arrogant/irritant van word. Mijn periode van aantal maanden dagelijks cokegebruik is echt de minst boeiende periode van mijn leven geweest, was ook altijd blut... Werd er ook gierig van, als ik een lading zegels LSD of zak speed heb mag iedereen hebben, met coke hield het vaak na een of twee lijntjes op. Als je drugs gebruikt doe het dan goed :rock:, als je lekker los wil komen en slap wilt ouwehoeren kun je ook een paar biertjes pakken scheelt je weer 50 euro. Enough said

Peptalk?

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
speeseend zei:

Omdat het de minst chemische is van je rijtje? Of misschien omdat het met mate gewoon 't lekkerste van die drie is, vanuit mijn oogpunt?!

Peptalk?

Hehe nou nee, ik heb in mijn hele leven maar een stuk 15 keer pep op en veel te veel coke. Ben nu gelukkig alleen nog maar aan de psychedelica en MDMA :wink:

Ewie

Belezen gebruiker
Ewie zei:

Je hebt ook mensen die wél de kracht hebben om ervanaf te blijven :rolleyes: ik gebruik zo'n 3 jaar af en toe coke (lees; 1 keer in de 2 maanden ongeveer). De prijs is een van de redenen. Dat gierige is ook goed te verklaren, coke is te duur om zomaar weg te geven. Als ik speed na een leuke avond overheb geef ik het vaak aan een goede vriend mee, omdat ik er toch de komende tijd geen zin meer in heb..

_Kat_

Bewuste gebruiker
speeseend zei:

Misschien. Maar LSD en 2CB zorgen niet voor lichamelijke vergiftiging daar waar coke dat wel doet, overigens is het ook zeer moeilijk om verslaafd te raken aan LSD en 2CB. De meeste mensen raken er nooit aan verslaafd omdat het nou eenmaal niet verslavend is voor de doorsnee persoon. Dat is met coke wel even anders. (Zal nooit meer vergeten hoe kut ik me voelde na een beetje coke.)

aapkut

Badass junkie
ik had net een nakkie op vond het niks aan, het was om te kijken wat een paar van me vrienden er zo leuk van vinden. ik was lekker dronken neem 1 nakkie en het is weg vind het allemaal geen kut aan :P Nee mensen doe mij maar lekker eens in de zoveel tijd een lekkere paddo trip :grin:

Ewie

Belezen gebruiker
Ik dacht ook na m'n eerste lijntje dat het niks met je doet.. :wink: mja, eigenlijk blijft het gewoon veel te duur spul voor wat het met je doet..

Javaanse Jongen.

Experimenterende gebruiker
het doet juist fucking veelmet je alleen omdat je er zo nuchter onder blijft heb je het de eerste keren nog niet zo goed door

Sarori

Bewuste gebruiker
TS, Ik snap er ook niet zoveel van hoor.

Natuurlijk, coke geeft je wat meer zelfvertrouwen en maakt je losser en nuchterder als je het een enkele keer gebruikt.

Maar als je het vaker gaat gebruiken komt de geestelijke craving om de hoek kijken en de gebruiker wordt arrogant, verwaand en egocentrisch. Het leuke van het begin is er dan ook al gauw vanaf. Bovendien gaat een gebruiker zich zonder coke in zijn lijf al snel miserabel en opgefokt voelen....reden voor een volgend lijntje om weer The King of the World te kunnen zijn.

Niets saaier dan coke-feestjes als je het mij vraagt, want men heeft meer oog voor de spiegel met de lijntjes (..."als ik ook nog maar wat krijg"... dus gierig en hebberig ja) dan dat men noch werkelijke aandacht voor elkaar heeft.

caat

Newbie
Sprak iemand die het kan weten.. en die zei dat recreatief gebruik van sos, dus een keer per maand maar dan wel al een jaar of 4 lang, iemand behoorlijk kan schaden. Niet goed meer bij emoties kunnen. Hij noemde het vluchtgedrag. En real life is nogal beangstigend.. I know.

Poeh.. waarom doen dit toch?

ParanoidAndroid

Experimenterende gebruiker
caat zei:
Sprak iemand die het kan weten.. en die zei dat recreatief gebruik van sos, dus een keer per maand maar dan wel al een jaar of 4 lang, iemand behoorlijk kan schaden. Niet goed meer bij emoties kunnen. Hij noemde het vluchtgedrag. En real life is nogal beangstigend.. I know.

Poeh.. waarom doen dit toch?

Een keertje per maand en dat 4 jaar lang en dan hersenschade? Lijkt me wat overdreven.. Dat gaat met MDMA niet eens zo snel volgens mij :P

ben3012

Newbie

2cb leg eens uit

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
ben3012 zei:

2cb leg eens uit

Gebruik de zoekknop maar gij luie belhamel!!! Het is nooit mijn bedoeling geweest om te zeggen dat MDMA/Psychedelica vervangers zijn, vooral niet bij dagelijks gebruik! Wat is de meerwaarde van elke dag overbetaalde troep weg te snijven waar je alleen maar nuchter en verslaafd aan word, je krijgt van coke niet eens die rush zoals van speed... Geniet lekker af en toe van een trip en vind je zen zodat je die coke lekker achterwege kan laten. Het stelt echt niet veel voor...

Tony Montana

Belezen gebruiker
caat zei:
Ok, leg mij nou eens uit wat Coke doet.
En dan bedoel ik 1 keer per maand, maar wel al een jaar of 3-4 lang..

Is niet goed uit te leggen.
De een zegt dat het gewoon lekker is en de ander heeft de smoes om even alle problemen te vergeten. Dus... er is niet een echt eenduidig antwoord op je vraag mogelijk.

Iedereen is anders en iedereen ervaart het anders.

Is dit een antwoord voor je?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Caatje, ik denk dat coke toch vooral echt een "mannendrug" blijft. Uiteraard zijn er ook nog altijd een hoop vrouwen die het goedje weten te waarderen, maar coke hoort gewoon een beetje bij zo'n "macho-cultuur". Vrouwen zijn daar veel minder gevoelig voor en kunnen er uiteindelijk ook makkelijker weer uitstappen als ze het een periode gebruikt hebben. Dat het toch zo onweerstaanbaar is/blijft voor veel (mannelijke) mensen, is dus inderdaad voor het gemiddelde "vrouwmens" soms moeilijk te bevatten!

Echter, ik ken dat "neusje van de zalm" best goed: heb het zelf namelijk ook een aantal jaar toch best wel op zeer regelmatige basis gebruikt. Ik was verder echt zo'n "jongens-meisje" en - gedurende mijn tiener - en begin twintiger jaren het enige meisje in een groep van acht hechte vrienden. Omdat ik me dus in een bepaalde levensfase hoofdzakelijk in mannelijk gezelschap bevond, heb ik hierdoor - als "chickie" - ook een soort mannelijk "derde oog" ontwikkeld en kan ik me goed verplaatsen in dat bekende "haantjesgedrag" met het bijbehorende ego. Juist een drug als coke streelt hun (kwetsbare) ego zo goed: je kan er namelijk zo makkelijk mee wegvluchten en de alledaagse onzekerheden even vergeten. De meeste jongens/mannen praten niet zo makkelijk over deze gevoelens, want dan vinden ze je misschien wel een mietje en dat is natuurlijk funest voor het ego. Men zegt niet voor niets dat je je van coke "DE MAN" gaat voelen. Mannen houden van dit gevoel!

Dus vrouwen: Coke is een beetje net als chocolade, maar dan meer voor mannen... Ze worden er alleen op andere manier dik van.

Frisko

Badass junkie
ben3012 zei:

2cb leg eens uit

Gebruik de zoekknop maar gij luie belhamel!!! Het is nooit mijn bedoeling geweest om te zeggen dat MDMA/Psychedelica vervangers zijn, vooral niet bij dagelijks gebruik! Wat is de meerwaarde van elke dag overbetaalde troep weg te snijven waar je alleen maar nuchter en verslaafd aan word, je krijgt van coke niet eens die rush zoals van speed... Geniet lekker af en toe van een trip en vind je zen zodat je die coke lekker achterwege kan laten. Het stelt echt niet veel voor...
aaaargh dit bewijst nog maar eens hoe goeie coke de meerderheid snuift!!!!
je krijgt van coke niet eens de rush als die van speed whaha!!!
dude gebruik eens goeie coke,als je daar geen rush van krijgt dan weet ik het ook niet meer!!!
de halfwaardetijd van de rush duurt gewoon niet lang,maar is zeker erger als bij speed... :beer:

dood aan alle manitolsnuivers die coke afbreken!!! :beer:

cripple

Newbie
effe over de vraag, coke waarom en wat doet het?

ik zal het je is in een nutshell zeggen:
euforisch gevoel, jij bent de man, beetje emotionele kak, de kosten zijn hoog maar niets vergelijken om onder de sos zat te worden. en als je goeie sos hebt dan moet je niet zeggen dat je geen rush hebt.

het probleem met van die drugsvragen van waaarom je het doet enzo is: het uitleggen wat voor gevoel je krijgt, dan sta ge daar na te denken hoe het voelt en dan kan je al zien wat de andere partij over je denkt.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
van alle dope is coke nog de gene waar je het minst bevredigend gevoel van overhoudt na gebruik.

ernstig verontreinigd , ook indien "goed" spul , en een gegarandeerde aanslag op je gezondheid.
coke is ernstig gehyped , en vooral zielig om te gebruiken.

ik ken wel mensen die het stoer vinden te gebruiken.

coca blad is wel erg happy spul, gewoon gekauwd , vers van de struik

Holden

Bewuste gebruiker
Afghaan-Gek zei:
van alle dope is coke nog de gene waar je het minst bevredigend gevoel van overhoudt na gebruik.

en vooral zielig om te gebruiken.

coca blad is wel erg happy spul, gewoon gekauwd , vers van de struik

Dat eerste is voor mij de reden geweest om ermee te minderen, kappen is nog niet gelukt :)

Zielig om te gebruiken; als je je persoonlijkheid erdoor laat veranderen en al je principes verwaarloost; inderdaad. Als je bijvoorbeeld 1 keer om de drie à vier maanden gebruikt vind ik het niet zielig om te gebruiken.

Coca blad vers van de struik kauwen; ervaring mee?

Bovenaan