Hopaaateee
Experimenterende gebruiker
Precies t gaat tijdje duren maar daarna pluk ik de vruchten er weer van 💪
Je hebt Xanax voorgeschreven gekregen tijdens een diazepam afbouw?Intussen ben ik al op 30 mg per dag kan weer beetje lachen afgelopen maanden vet geïrriteerd ik gebruik nu wel 1 xanax 0.5mg voor t slapen zodat ik s ochtends weer uitgerust wakker word
Je bent bezig met het afbouwen van benzo's en je krijgt ineens xanax (kortwerkende benzo) voorgeschreven? DIt gaat ontwenningsverschijnselen alleen maar erger maken denk ik.Je hebt Xanax voorgeschreven gekregen tijdens een diazepam afbouw?
Lijkt mij ook.Je bent bezig met het afbouwen van benzo's en je krijgt ineens xanax (kortwerkende benzo) voorgeschreven? DIt gaat ontwenningsverschijnselen alleen maar erger maken denk ik.
Nee had ik zelf nog liggenJe hebt Xanax voorgeschreven gekregen tijdens een diazepam afbouw?
Ga je van 10 Dia naar 0?En t werkt prima morgen weekje 20 mg dan nog 1 keer 10 en dan is dat ook afgelopen 💪
Je gaat als een sneltrein! Voel je je er ook goed bij? Want als je xanax erbij nodig hebt (hoe weinig ook) dan ga je misschien iets te snel?En t werkt prima morgen weekje 20 mg dan nog 1 keer 10 en dan is dat ook afgelopen 💪
Yeess ga in ieder geval proberenGa je van 10 Dia naar 0?
Voel me op zweethanden na wel prima eigenlijk soms wel heel erge hoofdpijn maar dat had ik hiervoor ook alJe gaat als een sneltrein! Voel je je er ook goed bij? Want als je xanax erbij nodig hebt (hoe weinig ook) dan ga je misschien iets te snel?
Je moet het natuurlijk doen zoals het voor jou het beste is. Maar ik neem aan dat het de bedoeling is dat je ooit weer zonder benzo’s gaat slapen?Yeess ga in ieder geval proberen
Voel me op zweethanden na wel prima eigenlijk soms wel heel erge hoofdpijn maar dat had ik hiervoor ook al
Die xanax is eigenlijk alleen in te kunnen slapen dat wil niet lukken met alleen dia of ik moet een hogere dosis dia nemen dan werkt t wel maar dat is juist net niet de bedoeling
Toevallig was me xanax op en inslapen ging wel moeilijker maar na een dikke joint ging dat na een uurtje toch ook wel dus kan ik idd beter de xanax niet weer aanschaffen en heb alsnog wel goed nachtrust gehad dankzij de diazepam had er ook niks extra's van genomenJe moet het natuurlijk doen zoals het voor jou het beste is. Maar ik neem aan dat het de bedoeling is dat je ooit weer zonder benzo’s gaat slapen?
Ik wil absoluut niet belerend overkomen want heb ook een handje ervan om in te slapen met benzo’s al 12 jaar lang op en af.
Straks ben je van de dia af en gebruik je de xanax alleen om in te slapen. Dan raakt je lichaam gewend en heb je steeds meer xanax nodig om in slaap te vallen en heb je je dia verslaving (of afhankelijkheid) ingeruild voor een afhankelijkheid aan xanax.
En niet slapen is een hel, ik weet er alles van, maar kan je ook vertellen dat het na een week of 2 echt al stukken beter gaat als je geen benzo’s meer neemt. De eerste dagen zijn kut en slaap je helemaal niet, de dagen erna zijn ook kut want slaap je slecht in (en ga je ineens veel dromen) en maar telkens kleine beetjes slaap maar daarna word het echt beter! Succes ermee!
Heb net gehoord dat ik nog familiedag van de week heb dus wacht ik die af en dan is het stoppen 💪in het begin was afbouwen makkelijk maar hoe dichter bij nul hoe vervelender gelukkig dat ik hier anoniem me verhaal kan doen veel gehad aan de kennis van meeste reactiesHiervoor is tijd nodig. Dat heeft het lichaam niet 1, 2, 3 gerepareerd.
Bezie dit over enkele weken eens met een arts zou ik zeggen.
Groot respect om te lezen dat je afbouw van die diazepam naar 0 kan gaan,. Chapeau!
10 mg per dag was een gouden advies werkte voor mij goed100mg Diazepam CT stoppen kan echt niet, dat wordt je dood in het ergste geval en een helse afkick die maanden gaat duren in het gunstigste geval. Ik weet niet welke SEH je gebeld hebt maar hun advies is grote BS. Waarschijnlijk heb je een stagiair aan de lijn gekregen ofzo.
De doorverwijzing naar de verslavingszorg is wel een goede, daar weten ze hoe ze benzos moeten afbouwen (25% is veuls te snel btw. 10% van de meest recente dosis is realistischer). Slecht dat jouw dokter verder niets doet. Ga op zoek naar een andere huisarts.
Wat je nu kunt doen, er vanuitgaand dat je nog Diazepam kunt krijgen bij je dealer, ga over op 90mg per dag. Houd dat een week voel en kijk hoe je je voelt. Als je je goed voelt kun je 80mg overwegen. Dan moet je nog steeds idioot veel Diazepam op voorraad hebben maar ieder beetje helpt.
Laat even weten hoe de zaken er bij staan voor je.
Hangt van persoon tot persoon af.Had tijdje niks meer gepost vanwege omstandigheden zit nu nog steeds op 10 mg per dag als ik hier gelijk mee stop hoelang zouden de afkickverschijnselen dan nog duren qua niet kunnen slapen
Waarom zou je niet een week lang een tablet van 10 mg doormidden breken en zodoende even op 5 mg jezelf instellen?
Het is bekend dat juist het laatste beetje afbouwen heel vaak het moeilijkste is....
Rustig aan, zou ik zeggen en ik heb respect voor je omdat je al heel veel hebt kunnen afbouwen!
Goed gedaan zeg ik dus!
Had tijdje niks meer gepost vanwege omstandigheden zit nu nog steeds op 10 mg per dag als ik hier gelijk mee stop hoelang zouden de afkickverschijnselen dan nog duren qua niet kunnen slapen
Juist die laatste stap naar helemaal niks is het moeilijkst.. Naar mijn idee is je afbouw al best snel gedaan. Ik zou nu niet inneens van 10mg naar 0mg gaan. Het geeft risico's en maakt 'clean blijven' alleen maar lastiger.
De meeste met een medische achtergrond hebben geen flauw benul waar ze het over hebben mbt benzo's. Je kan beter naar een ervaringsdeskundige gaan imo.Tot zover mijn mening van iemand die absoluut geen medische achtergrond heeft.
Dat klopt! Ze worden helaas nog erg veel voorgeschreven, ook voor langetermijn en vaak zonder te vermelden hoe je er vanaf komt.De meeste met een medische achtergrond hebben geen flauw benul waar ze het over hebben mbt benzo's. Je kan beter naar een ervaringsdeskundige gaan imo.
Die heb ik succesvol afgerond met behulp van baflofen , 3x10mg p/d tegen de cravings.Juist die laatste stap naar helemaal niks is het moeilijkst.
Wat raar. In afbouw ineens 3 x zoveel voorschrijven?! Wat is dat voor een arts....daar ben je mooi mee aangemaakt zogezegd en waarom mag je zo'n hoge dosis niet weigeren?
Gelet op jouw voorgeschiedenis. Heel typisch...
Er wordt wat af gerommeld hè. En soms sta je daar als cliënt machteloos in... Het helpt in mijn ervaring wel als ze zie dat je echt wilt en gemotiveerd bent. En er zelf ook wat kennis van hebt.Ik maakte overigens het omgekeerde mee.
Ik moest met 30 mg temazepam in één keer stoppen. Nou, dat viel ook niet mee, dit leverde mij een week bijna niet slapen op naast overdag zowat van het padje zijn.
De arts die het zo voorschreef, was een plaatsvervanger van de gewone verslavingsarts ter plaatse en ik was daar verre van blij mee.
Hier heb je volledig gelijk in!Er wordt wat af gerommeld hè. En soms sta je daar als cliënt machteloos in... Het helpt in mijn ervaring wel als ze zie dat je echt wilt en gemotiveerd bent. En er zelf ook wat kennis van hebt.
Maar ook dan moet je maar net de juiste voor je hebben.
Het venijn zit hem inderdaad in de staart. Ik heb 3 weken in een kliniek gezeten waar ze een fast taper deden onder medisch toezicht. In het begin ramden ze er meteen ongeveer 25% vanaf. Man man. Benzo afbouw gaat standaard met Diazepam, maar ik kwam zelf van een RC benzo (clonazolam) en tja, daar zijn geen officiele omrekentabelletjes voor. Ze gaan liever te laag zitten dan te hoog met de startdosis. Vanaf 40mg diazepam ambulant (dus vanuit huis) afgebouwd maar bij de 20mg was ik het zo spuugzat dat ik toen ook op eigen initiatief naar de nul ben gegaan. Ik dacht dat me dat wel makkelijk af zou gaan. Ik heb het geweten.. Maandenlang angstklachten gehad en niet om je bang te maken maar slaapproblemen kunnen tot wel een jaar na het stoppen aanhouden als je te snel gaat. Daarom zijn die laatste kleine stapjes zo belangrijk.Juist die laatste stap naar helemaal niks is het moeilijkst.