Combinatie Coke + Alcohol = verslaving

T-Bone

Experimenterende gebruiker
Hey ! dit is mijn eerste post hier op het forum en wou graag jullie ervaring eens horen ivm coke en alcohol.

Ik ben 22 jaar en heb sinds een jaar of 2 geleden eens coke voor het eerst gebruikt. Vond er niet echt iets speciaal aan en snapte niet waarom iemand 50 euro extra zou geven voor dit 'poedertje'
Nu zijn we 2 jaar verder en heb het coke gebruik altijd zeer sterk gecontroleerd (1x om de 3 maanden ofzo) maar wel altijd in combinatie van alcohol. Ook omwille van dat dit niet financieel haalbaar zou zijn om elke week 2 gram op te snuiven.

Nu heb ik de laatste keer coke gebruikt met nieuwjaar (wat trouwens een top avond was ! ) en heb er toch wel een goede kater aan overgehouden, waaronder depressief gevoel de dag erna en geen zin meer om gewoon 'iets' te doen. Omdat ik voor het eerst dat depressief gevoel heb gehad had ik er opeens genoeg van. De week erna ging ik weer op stap met vrienden (gelijk elk weekend) en had ik na een paar glaasjes rum cola een ongeloofelijk grote drang naar coke. :confused:. Ik heb die avond niets gebruikt maar was wel zeer blij dat er geen personen aanwezig waren die mij een lijntje zouden aangeboden hebben omdat ik anders 'ja' zou gezegd hebben.

Nu eergisteren weer op stap gegaan en na een paar glaasjes weer die ongeloofelijk grote zin in coke. Dit gevoel heb ik nog nooit gehad. Ik had hier vroeger nooit last mee en aangezien in mijn gebruik toch echt heel goed controleer heb ik toch precies een verslavingsgevoel. Het voelt aan alsof ik iets 'mis' op het feesje, iets dat in mijn maag ligt te knagen en te vragen achter een lijntje coke. Nu hoelang blijft dit gevoel nog aanslepen ? Want dit vind ik best wel zeer vervelend en wil terug plezier maken zonder aan dit goedje te denken. Ik begin toch wel te beseffen dat dit toch wel een smerige duivel is onder de drugs en je zomaar bij je keel kan pakken. :(
Dankjewel alvast voor jullie reacties. :wink:

Fool

Badass junkie
Dat wisselt heel erg per persoon, hoe langer als het duurt hoe minder je het zal onthouden. Ik heb er zelf gelukkig (tot nu toe) nooit last van, maar ben bang dat het wel enkele maanden kan duren. Knoop het in je oren dat het vanzelf minder wordt als je dit niet vaker doet. Kan ook schelen om op andere plekken te drinken dan op de plek waar je 'normaliter' de sosa gebruikte. :)

Ben bang dat je de rest van de tijd van dit spul af moet blijven, als je die cravings niet wilt houden/laten terugkomen. :wink:

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Ik ken het man, had het zelf ook, alleen niet de zelfcontrole zoals jij :P. Na een paar biertjes ontzettende trek in coke, en hoe meer bier er bij kwam hoe meer zin ik er in had. Maar om je vraag te beantwoorden, nadat ik ongeveer een maand of 3 geen sos meer gebruikt had ging het wel redelijk weg. Maar nog steeds had ik er af en toe nog wel zin in. Voordat ik er helemaal niet meer aan dacht duurde wel even, half jaartje ofzo. HOpelijk heb je hier wat aan.

shakes

Belezen gebruiker
Doe je niks aan behalve gewoon niet meer doen als je drinkt :) Ik heb 8 jaar lang zwaar gebruikt (altijd met veel alcohol) en ben nu 1 jaar gestopt met coke, en heb er nog steeds last van als ik een paar biertjes drink.

Ik reageer haast nooit, maar op dit topic moest ik toch echt reageren. Jouw verhaal had de mijne kunnen zijn. Ik zit momenteel met precies hetzelfde. Verantwoord en gecontroleerd coke gebruik willen houden in verband met financiën EN het willen blijven gebruiken op recreatieve basis.

Het blijft natuurlijk altijd aantrekkelijk om na een paar bier of vodka (in mijn geval) coke te gebruiken. Helaas ligt de drempel altijd veel lager na alcohol te hebben gedronken en heb je vanzelf het 'schijt' idee, zoals ik het altijd zelf noem. 'Boeiend, wat maakt het uit ik doe het gewoon'.

Toch weet ik mij vaak in te houden en situaties te creëren zodat ik er helemaal niet aan denk. Mijn tips voor jou zijn dan ook; Drink + ga niet elke keer uit met mensen die gek zijn op dit goedje en het altijd bij zich hebben! Wat ik doe is dan vaak drinken en uitgaan met mensen waarbij het geen issue of gespreksonderwerp is.

Op deze manier zal je ervaren dat je er nauwelijks tot niet aan denkt en zo lang je genoeg afleiding hebt zoals goede, diepgaande gesprekken en daarna lekker uitgaan, dan denk je er helemaal niet meer aan! Ik hoop dat je er wat aan hebt, we zijn hier immers om elkaar te helpen niet? :)

Bovenaan