Combinatie MDMA - lachgas

ellington

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen,

Gisteren heb ik desbetreffende combinatie gebruikt, maar in grote mate. zo'n 350 mg MDMA en een 15-tal lachgas ballonnen. Ik wist dat het een aangename combinatie is, door mijn ervaring ermee vroeger, maar deze keer ging het wel extreem. Ik heb bijvoorbeeld wel zo'n 20 keer na mekaar dezelfde scene die zich afspeelde in de discotheek opnieuw gezien. Een vriend die iets vroeg aan een andere vriend. Zelfde vraag, zelfde gelaatsuitdrukkingen, zelfde bewegingen. Dat zo'n 3 minuten lang (zo ervaarde ik het tenminste). Verder zag ik ook vele kleurpatronen, en ik zag de gezichten van mensen veranderen in het gezicht van iemand die die avond nog op reis vertrok. Zijn die hallucinaties te wijten aan de MDMA, of aan de grote dosering en lachgas? Ik wist namelijk niet dat het zo ver kon lopen...

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
ik denk dat het vooral te wijten is aan de mdma, die gezichten die je ziet, deja vu's enzo. komt mij redelijk bekend voor.

kheb zelf ook een keer xtc + lachgas gedaan, bij mijn eerste ballonnetje zag ik een psychedelische afbeelding voor mijn ogen, ik zou het nog kunnen tekenen, dat was de eerste keer dat ik hallucineerde van lachgas. Bij het 2é ballonnetje werd vooral het nirvana gevoel van mdma enorm versterkt. Het zal wel een beetje de combi van de twee zijn die zorgt voor de unieke ervaring maar de halluicinaties zijn toch vooral te danken aan de mdma vermoed ik.

Debris

Bewuste gebruiker
Komt door 't gas. Ik heb al rare dingen gezien door lachgas.
MDMA versterkt 't effect alleen. Pas op met 't gas want 't is erg ongezond (met regelmatig gebruik).

Drientje

DF-koning
Debris zei:
MDMA versterkt 't effect alleen. Pas op met 't gas want 't is erg ongezond (met regelmatig gebruik).

Waar baseer jij je kennis op? Dit lachgas is bacterie vrij, wordt ook in het ziekenhuis gebruikt bij ontwaken na operaties omdat je anders ineens wakker bent. Lachgas is ook pijnstillend waardoor ambulancebroeders het gebruiken bij botbreuken en zwangere vrouwen in labor...

Ongezond..... :rolleyes:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je de slagroomspuit niet vaak genoeg schoonmaakt kan je wel vuil in je longen krijgen. Ook is het natuurlijk erg ongezond om zo lang niet te ademen, dat is gewoon erg schadelijk voor je hersennen bij veel gebruik.

Lauu

Badass junkie
Ik ben hier door ongeveer 10min door out gegaan...allemaal kleuren overal en keihard soort van gelach in mn oren gehad(waarschijnlijk gelach van mn vrienden maar dan zwaar versterkt) terwijl ik gewoon voor me uit zat te staren...was niet echt geweldig

Debris

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Debris zei:

Waar baseer jij je kennis op? Dit lachgas is bacterie vrij, wordt ook in het ziekenhuis gebruikt bij ontwaken na operaties omdat je anders ineens wakker bent. Lachgas is ook pijnstillend waardoor ambulancebroeders het gebruiken bij botbreuken en zwangere vrouwen in labor...

Ongezond..... :rolleyes:
Medisch lachgas is 50% zuurstof, 50% lachgas.
Slagroompatronen zijn 100% lachgas.
Het gas is misschien bacterie vrij, maar als ik 200 ballonnetjes spuit is m'n spuit wel zwart van binnen.

Waar ik mijn kennis op baseer? Ik heb al zoveel ballonnen gedaan dat ik al vele hallucinaties heb gehad (op lachgas alleen) en al gekke combo's met lachgas heb gedaan. Ik heb 't ondertussen al zoveel gas gedaan dat als ik nu nog een ballon trek, ik niks voel als koppijn. En zelfs constante sneeuw heb van die rotzooi. Ik word niet voor niks ballonnenman genoemd.

Drientje

DF-koning
Ja alles is ongezond als je er te veel van gebruikt. Gebruik met verstand en je zult genieten.

Lachgas en lsd geeft hele bizarre visioenen. Laatst na mijn trip met een koptelefoon op met de muziek van Glass een ballonnetje op en ik was echt te bizar voor woorden aan het trippen...

X

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Debris zei:
Het gas is misschien bacterie vrij, maar als ik 200 ballonnetjes spuit is m'n spuit wel zwart van binnen.

Nou mijn slagroomspuitbus, ondanks dat ik hem nooit heb schoongemaakt, is nog helemaal wit van binnen en daar hebben zeker wel +-700 ballonnetjes mee gespoten :confused:

XtCliffix

Experimenterende gebruiker
Pille en gas is een felle combinatie , bij mij toch :)
Ik beelde me levensechte dingen in alleen zat ik dan op andere plaatsen zoals in illusion en groovy tunes , als ge na 20 seconden ff terug grip op de situatie krijgt dan denk ge , woow Nog een Ballon :d

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
je zou m eens met water kunnen omspoelen, erg goed mogelijk dat aluminium, na verloop van tijd gaat afgeven. ik werk zelf met die kidde's, maar dan voor de slagroom zelf. Als je die een week niet gevuld met slagroom hebt gehad en je haalt er een stuk papier doorheen, is die ook redelijk grijs.

Immo

Badass junkie
Mijn eerste keer lachgas was met MDMA op dit vond ik een behoorlijk intense en leuke ervaring ik zag allerlij patronen over de vloer lopen, ik vond het maar erg vaag omdat mij verteld werd dat ik er geen dingen van ging zien etc. Was een leuke eerste keer. :)

Ratty

Newbie
Hoi allemaal,

Ik zou wel voorzichtig zijn met lachgas. Het spul werkt eigenlijk op dezelfde manier als koolmonoxide: het bindt zich als een gek aan het hemoglobine in het bloed en verdringt de O2 moleculen... Het spul wil ook heel snel weer het lichaam uit (via de longen) waardoor een "diffusiehypoxie" en "diffunderende hypoxie" kan ontstaan. Moeilijke termen voor vormen van zuurstofgebrek...

Als analgeticum wordt het nog wel toegepast in een 1 : 1 verhouding met zuurstof. Je kunt wel een andere verhouding inhaleren, maar hoger dan N2O : O2 = 2 : 1 zou ik niet gaan.

Als je regelmatig lachgas gebruikt kan er op de lange termijn een beenmergdepressie ontstaan. Dat is tenminste wat ik geleerd heb tijdens de colleges erover :wink:

Groetjes,

Ratty

Drientje

DF-koning
^precies, maar is dat niet zo met alle drugs? Gebruik met mate, 1-2 balonnetjes per 3-4 weken kan volgens mij geen kwaad...

De tijd dat ik een hele doos in 1 keer leeg maakte is nooit geweest en zal nooit komen ook!

KNIFTIGEKARELTJE

Bewuste gebruiker
Lauu zei:
Ik ben hier door ongeveer 10min door out gegaan...allemaal kleuren overal en keihard soort van gelach in mn oren gehad(waarschijnlijk gelach van mn vrienden maar dan zwaar versterkt) terwijl ik gewoon voor me uit zat te staren...was niet echt geweldig

Ik kan me niet voorstellen dat dit werkelijk 10 minuten zijn geweest. Vioor jou gevoel is het misschien 10 minuten geweest. Lachgas via een ballon is zen werking volgens mij hooguit 1 a 1 1/2 minuut. Meestal zelfs korter, ikzelf vind het een erg heftige ervaring omdat alles zo keihard snel aan je voorbijflits hard gelach etc wat jij dus ook noemt. Als je dat effect 10 minuten keihard hebt kan dit volgens mij niet echt relaxed zijn en kan je erg angstig worden omdat het een erg intense ervaring is. Ik zou het gevoel iig geen 10 minuten willen meemaken.

Lauu

Badass junkie
KNIFTIGEKARELTJE zei:
Lauu zei:

Ik kan me niet voorstellen dat dit werkelijk 10 minuten zijn geweest. Vioor jou gevoel is het misschien 10 minuten geweest. Lachgas via een ballon is zen werking volgens mij hooguit 1 a 1 1/2 minuut. Meestal zelfs korter, ikzelf vind het een erg heftige ervaring omdat alles zo keihard snel aan je voorbijflits hard gelach etc wat jij dus ook noemt. Als je dat effect 10 minuten keihard hebt kan dit volgens mij niet echt relaxed zijn en kan je erg angstig worden omdat het een erg intense ervaring is. Ik zou het gevoel iig geen 10 minuten willen meemaken.

mn vrienden zijde het dus zal wel zo zijn

Ratty

Newbie
KNIFTIGEKARELTJE zei:
Lachgas via een ballon is zen werking volgens mij hooguit 1 a 1 1/2 minuut. Meestal zelfs korter, ikzelf vind het een erg heftige ervaring omdat alles zo keihard snel aan je voorbijflits hard gelach etc wat jij dus ook noemt.

De snelheid waarmee iemand onder zeil gaat door een anestheticum wordt uitgedrukt in de MAC50 waarde. Hoe lager, hoe sneller... De MAC50 van lachgas is zo hoog dat je er nog geen vlieg mee onder zeil krijgt :wink: Eén zo'n ballonnetje zal ook heel kort werken. Bij een teug krijg je ook niet alles binnen, er is ong. 1/3 aan "dode ruimte" in je bovenste luchtwegen waar geen alveolaire gasuitwisseling plaatsvindt :wink:

Bij het inhaleren van N20 blijf je meestal in het 1e stadium van de "anesthesie". Dat werd ook wel het "analgetisch" stadium genoemd en dat is wat de meeste mensen nog wel fijn vinden. Je bent nog redelijk bij bewustzijn, maar je nociceptie (pijnprikkelwaarneming) neemt af. Je voelt soms tintelingen, soms krijg je een prettig "doof" gevoel en soms een prettig "wattig" gevoel in je hoofd. Het pijnstillende effect wordt als zeer prettig ervaren (toch is bij een botbreuk morfine een stuk prettiger!)

Lachgas gaat ook heel snel je lichaam weer uit. Het wordt bijna volledig weer uitgescheiden via de longen. Eén ballonnetje met - laten we zeggen 5 liter N2O - zal dus niet zoveel effect sorteren. Daarbij moet je ook even weer denken aan die "dode ruimte" in je luchtwegen. Misschien dat je daar net een halve minuut lol aan beleeft...

Wat dat betreft is de verkoop van die ballonnetjes wel een lucratieve business! Wij betalen voor een 10 liter cilinder lachgas iets minder dan Eur. 90,- En daar gaat dan 2000 liter uit... :wink: Ik heb één keer even "gespeeld" met dat lachgas. Was wel leuk. Ik gebruikte een 2 : 1 mengsel van N2O met O2 met een totale flow van 12 L/min.

Ik weet niet wat het effect is van MDMA met lachgas. Wel van isofluraan (anestheticum) met O2/N2O. Daar werd ik behoorlijk dizzy van en dat was niet de bedoeling (we hadden geen goede afzuiging en ik zat iets te dicht bij het patiëntje...) Gelukkig gaat iso ook heel snel je lichaam weer uit via de longen... Ik kreeg een soort "kloppend" gevoel in mijn hoofd en geluiden klonken veel harder en hadden een soort "echo". En mijn rugpijn verdween als sneeuw voor de zon :wink: Toch leek het me niet "reproduceerbaar"...

De waarschuwing blijft: pas een beetje op met 100% N20. Je kunt bij inname van een grote hoeveelheid op een gegeven moment een zuurstoftekort krijgen. Als iemand dan zonodig het wil gebruiken dan doet ie er verstandig aan om af en toe even gewoon lucht te happen. En als je echt een "zware" gebruiker bent: neem af en toe even wat Roosvicee Ferro en vitamine B12 tabletjes. Dat komt de rode bloedcelletjes in je lichaam ten goede :wink:

En tenslotte: je hebt medisch zuivere lachgas en je hebt industrieel lachgas. Dat laatste zit dus in die slagroompatronen en kán verontreinigingen bevatten...

"Happy inhalating!" :grin:

Bovenaan