combinatie

janne

Newbie
Hoi hoi,
Ik ben hier pas nieuw, en ik weet ook niet precies of ik mijn vraag nu op de juiste plek plaats..
Ik gebruik best wel veel gecombineerd. Zo en zo heb ik al medicatie v een arts(remeron, seroxat, lormetazepam en oxazepam) Nu heb ik weer v een andere arts sinds kort tramal 50 mg, wlke ik nu 4 maal daags neem. Ook blow ik in 3 dagen 5 gram, en drink er een pilsje bij. Sinds een paar weken gebruik ik er ook af en toe om de paar dagen een xtc pilletje bij.
Ik voel me niks beter of goed, maar heel erg dood...Het is er zo ingeslopen en van het een kwam het ander....stopppen nu lukt me niet...Maar ben bang dat ik me een beetje ook vergiftig..Mss heeft iemand hier een advies voor me?
Groetjes Janne

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik wil je niet bang maken, maar dit klinkt als héél erg ongezond gebruik. Ten eerste omdat de drugs bij lang en veel gebruik lichamelijke schade kunnen aanrichten en ten tweede omdat je zelf aangeeft dat je er niet vrolijk van wordt en ik neem zelf de vrijheid om hieruit af te leiden dat je wel zou willen stoppen. Als je niet op eigen kracht kunt stoppen zou ik proberen naar een instantie te gaan die je hiermee kan helpen.

Je huisarts is altijd een hele goede eerste stap, die je kan je altijd verder helpen, het is een grote stap/hoge drempel, maar als je het eenmaal hebt gedaan word je er zelf alleen maar véél beter van. Voor uitleg wat je anders zou kunnen doen en waar je naartoe kunt:
viewtopic.php?f=41&t=24090

Heel veel succes met stoppen!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Naar je arts gaan en alles eerlijk vertellen wat je doet. Hoe kan hij jou helpen als je informatie achter laat?

Sinds een paar weken gebruik ik er ook af en toe om de paar dagen een xtc pilletje bij.
Om de paar dagen is echt ziek. Het duurt 3 maanden op te herstellen van een sessie. Dit is dus echt een enorme aanslag op je lichaam.

Probeer je gevoelens niet door drugs en medicatie op te krikken maar door hobby's, sport en leuke activiteiten te vinden. Dat maakt je veel gelukkiger op lange termijn dan de drugs.

njirem

Belezen gebruiker
aan de antidepressiva en dan mdma gebruiken?
besef je wel dat je daar aan kan overlijden?

Combineer XTC nooit tegelijk met medicijnen zoals anti-depressiva. Je kunt dan een fatale serotoninevergiftiging krijgen. MDMA maakt serotonine vrij en de medicijnen remmen de afbraak.
Antidepressiva zijn medicijnen die de klachten van een depressie verminderen. Serotonine is een stof in de hersenen die een belangrijke rol speelt bij stemming en emoties. Een van de belangrijkste oorzaken van een depressie is een te lage hoeveelheid aan serotonine in de hersenen. Antidepressiva zorgen voor een grotere beschikbaarheid van serotonine. Hierdoor vermindert de depressie en verbetert de stemming.
Bij gecombineerd gebruik van MDMA en antidepressiva bestaat het gevaar dat het serotoninegehalte in de hersenen te hoog wordt. Een teveel aan serotonine kan leiden tot serotoninevergiftiging. Dit uit zich onder andere in oververhitting, bewustzijnsstoornissen, bloedklontering en hartritmestoornissen. Met name de bloedklontering en hartritmestoornissen zijn levensgevaarlijk. Deze kunnen tot herseninfarcten, hartinfarcten en hartstilstand leiden.
In de lever kunnen antidepressiva (vooral fluoxetine, paroxetine, en fluvoxamine) de afbraak van mdma vertragen. Het gevolg hiervan is dat mdma minder snel afgebroken wordt en daardoor langer in het lichaam aanwezig is. Als je op een avond veel mdma gebruikt en daarnaast ook nog antidepressiva slikt kan dit tot levensgevaarlijke situaties leiden.

janne

Newbie
Ik schrik er best wel van :openmouth:
Stiekum weet en voel ik het ook wel.....weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Voel je weerzin/weerstand/tegenzin om naar de huisarts of een instelling te gaan? Zou je deze kunnen uitleggen en wat hier de reden van is? Misschien kunnen we je aan de hand daarvan wat meer uitleg of adviezen geven.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Kun/durf je daar uit te leggen wat er aan de hand is? Zij zouden je heel goed verder kunnen helpen.

Bovenaan