combineren van banzodiazepines

slashkia

Newbie
hoi... dus hoi!

mijn dokter heeft me diazepam10mg voorgescheven als spierontspanner, en temesta 2.5mg indien nodig. Soms geraak ik zwaar gestrest en kan ik 2x per dag een temesta nemen.

ik moet toegeven dat ik die medicatie af en toe recreatief gebruik, meestal een coctail van beide. soms neem ik een hoge dosis. 10x diazepam en dan nog 5 temesta. dat is veel, dat weet ik :rock:

is dit een herkenbaar fenomeeen?

slashkia

Newbie
Fool zei:
Daar zijn hier wel meer mensen schuldig aan, ja. :P

dat is nog niet alles, ik gebruik contramal en tradonal, maar die misbruik ik niet, is de combi van opiöde geneesmiddelen en misbruik van benzodiazepines gevaarlijker?

Fool

Badass junkie
Dat ligt er een beetje aan wat er in huis is, maar zoek het in de trend van etizolam(op :(), diazepam(op :(), nifoxipam, flubromazepam, flubromazolam en dicholoro-diazepam. Meer dan twee verschillende soorten neem ik er niet vaak tegelijk. Vaak zit er nog wel een biertje of twee bij en heel enkel wel een opioïde, als ik er zeker van ben dat de doseringen niet overdreven zijn.

En ja, combinatiegebruik tussen benzodiazepines en opioïdes brengt zeker meer risico's met zich mee dan losstaand gebruik. Al is het risico met iets als tramadol natuurlijk een stuk gematigder dan combinaties met fentanyl.

MeejheM

Badass junkie
Recreatief van je voorgeschreven benzodiapinen kan maar 1 kant op gaan. je raakt verslaafd en tolerant, totdat je arts de kraan dicht draait.

succes met je verslaving.

Bovenaan