Comedown MDMA - Ervaringen?

crazyb00

Newbie
Yoo. Vroeg me af of iemand dit gevoel herkent & wat ertegen kan gedaan worden.

Ik ga regelmatig eens naar techno feestjes. MDMA bommetjes zijn mijn go-to.
Dit is een gemiddelde avond.
23.00 - eerste bommetjes. (1x lichaamsgewicht)
01.00 - een bom bijnemen. (0,5x lichaamsgewicht) --> peak uren tussen 1-4
(03.00 - soms nog een bom bijnemen. (0,5x lichaamsgewicht))

4.30u - tot hier ga ik lekker. maar rond dit uur word ik pots super neerslachtig, ben ik totaal niet sociaal & wil ik niet meer dansen. Tegelijk wil ik ook allesbehalve naar huis. Het voelt als een soort paniekerig gevoel van 'ik wil niet dat het stopt' ofzo. Maar neem ook niet meer bij. Vind dit gevoel echt vreselijk. Meestal vertrek ik een uurtje hierna.

Mijn vrienden hebben daar totaal geen last van, met dezelfde dosis gaan zij lekker tot 7u.

Dagen erna weinig last behalve moeilijk slapen.

Dus aantal vragen:
- nog iemand die zo'n comedown-gevoel heeft gehad? ervaringen?
- Waaraan kan het liggen ?
- Kan ik iets doen om het te vermijden ?
- Kan ik iets doen op het moment zelf ?
- Ben niet flink wat de 3-maanden betreft. maar sowiezo minstens anderhalf maand. Ik heb het ook als er meer dan 3 maanden hebben tussen gezeten tho.

Is gewoonweg later beginnen misschien een oplossing ? Lijkt me gwn niet leuk als iedereen al in die vibe is en ik nog niet.
Was aan het denken om evt. sleutel Keta/4mmc te snuiven als vriendjes het beginnen voelen, en dan op hetzelfde moment mijn eerste bommetjes zodat die inwerken als de ket/4mmc uitwerkt. Het zou sowiezo bij die ene sleutelpunt blijven want wil zo weinig mogelijk combineren. (Ik weet dat het 'volgens de regeltjes' sws niet mag, maar vraag me af wat iemand met ervaring ervan denkt)

Lemme know what you think :tongueout:

_shikantaza

Badass junkie
Tweede redose eigenlijk niet doen. Verder zijn je doseringen goed. Houd je je aan de 3 maanden regel?

Later beginnen klinkt logisch. Je zou je eens kunnen verdiepen in 6-APB, dat werkt langer dan MDMA maar lijkt er wel op.

En anders lekker een keer nuchter naar een feestje 👍

jackhan

Belezen gebruiker
Je kan proberen later te beginnen met nemen.
En dan 1,3 en 5 nemen.

Of, maar dan neem je teveel, om 5 nog een extra dosis toevoegen.

Nemen je vrienden wel langer pauze? Dat je vaak maar 1.5 maand tussen hebt zorgt er ook voor dat je meer moet nemen en 't korter werkt. En je comedown dus al eerder inzet.

Ik zit niet in waarom je aan 't begin 4mmc zou nemen, dan kan je beter extra x nemen. Zelfde idee en je skipt het combineren

crazyb00

Newbie
Later beginnen klinkt logisch. Je zou je eens kunnen verdiepen in 6-APB, dat werkt langer dan MDMA maar lijkt er wel op.
Zal ik doen, thanks !
& nuchter lukt wel op mijn eentje, maar met vrienden geraak ik nogal snel in verleiding xd.

crazyb00

Newbie
Ik zit niet in waarom je aan 't begin 4mmc zou nemen, dan kan je beter extra x nemen. Zelfde idee en je skipt het combineren
Wil niet te ver boven aanbevolen dosis zitten, daarmee dacht ik mss iets anders zoals 4mmc. Heb ondertussen lijstje gevongden met risico van combinaties. 4mmc blijkt niet zo slim te zijn. o.a. Keta & cannabis stond onder 'laag risico'. Denk dat het een van deze 2 zal worden om te beginnen, en anderhalf uurtje later ga ik aan de M.

Comedown accepteren is het enige wat je kunt doen.
Een punt heb je zeker. Probeer gewoon een manier te vinden waarop ie wat later komt. Rond 6 ofzo zou al goed zijn.

Ik ga vanavond naar techno feestje, en ik ga gewoon wat later beginnen met de M, wat ik daarvoor doe weet ik nog niet, maar zal jullie morgen op de hoogte houden!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hoort erbij met XTC of MDMA.
Je kan dit voorkomen door iets later te nemen.
Je kan het niet langer rekken dan een bepaalde tijdspanne (5 a 6uur).
Dan is het gevoel echt wel done en ben je mentaal klaar om naar huis te gaan en slapen.

Torchic

Badass junkie
Denk dat 6-APB wel misschien iets voor jou. Staat genoeg informatie over op het forum dus misschien leuk om eens door te lezen😊

crazyb00

Newbie
Hey!
Geweldige nacht gehad for sure. Beginnen nemen rond half 1, bijgenomen om 2 en nog eens rond 3.
Comedown rond 6u. Dan nog jointje gerookt en naar huis vertrokken. Mijn vriend was erbij en bleef ook slapen, dat heeft het echt veel gemakkelijker gemaakt. Heel de nacht heerlijk gedanst, gepraat met iedereen en veeeel sidequests gedaan 😎. Heb zelfs handtekening van DJ alignment gefixt en een babbeltje geslaan bij de EHBO (was mijn sleutel kwijt, ze hadden zeker door dat ik high was maar waren super vriendelijk. De sleutel bleek uiteindelijk gwn in de zak van een vriendin te zitten). Gister plafonddienst en vannacht goed geslapen.

gewoon wat later beginnen is dus zeker een goede oplossing. Ga het in 't vervolg altijd zo doen: ervan uit gaan dat ik 5 en half uur na het nemen een comedown krijg. Zo vermijd ik een onverwacht rotgevoel & kan ik me aanpassen aan wanneer ik naar huis zou willen. Ja, de nacht duurt wat korter. Maar kwaliteit > kwantiteit, right?

Denk dat 6-APB wel misschien iets voor jou. Staat genoeg informatie over op het forum dus misschien leuk om eens door te lezen😊
Heb toevallig iemand ontmoet bij die 6APB had gebruikt :)
Hij leek wel lekker te gaan en noemde het zelf 'MDMA Lite' xd. Hij leek wel wat in zijn eigen wereld te zijn. niet zo sociaal, maar dat zal van persoon tot persoon afhangen wss.
Zal er me zelf ook eens in verdiepen! Thanks!

Nu examens, dus een aantal maandjes rust voor mijn lichaam xd. Bedankt voor de tips guys!

Bovenaan