Concentratie & geheugen flink verslechterd

NexxtGen

Belezen gebruiker
Ik heb in een periode (te) veel MDMA gebruikt en mijn geheugen en mijn concentratie is daar flink op achteruit gegaan. Vanaf juli vorig jaar 4 maanden elke week 2-6 pillen en daarna elke 2 weken 5 pillen.
Ik heb voor mezelf écht vastgesteld aan mezelf dat het erg achteruit is gegaan; er heeft dus 100% zeker beschadiging van mijn hersenen plaatsgevonden. Tevens is mijn serotonine-peil nog steeds vér beneden het peil, omdat ik in het algemeen een stuk emotielozer tegen het leven aankijk, in het bijzonder de afgelopen 2 maanden. Ik kan wel lachen om dezelfde dingen als normaal, maar als ik zeg maar in een neutrale status ben, dan voel ik gewoon een soort hele milde despressie; een soort constante ongelukkigheid dat in me zit, ook als ik niet aan drugs denk of zo.

Niet kut bedoeld hoor, maar kom aub niet aan met opmerken zoals: "weet je wel zeker dat je hersenbeschadiging hebt opgenomen, misschien denk je er wat negatief over?" want ik weet dat het zo is. Simpele dingen zoals rekensommen uit je hoofd uitrekenen gaat me écht veel moeilijker af dan ik van mezelf gewend ben. Ik vergeet ook gewoon de dingen waarmee ik letterlijk een kleine 10 seconden geleden mee bezig was, bijvoorbeeld het openen van Internet Explorer en dan alweer vergeten zijn waarom je het geopend hebt. Met dit soort dingen heb ik dagelijks tientallen keren te kampen.

Alhoewel ieder lichaam anders is, kan niet vastgesteld worden of mijn hersenen zich ooit zullen herstellen, maar toch vraag ik me af of er mensen hier zijn die ongeveer met hetzelfde te kampen hadden als ik en verbetering in bijv. het concenteren of geheugen ondervonden hebben.

Uiteraard ga ik de komende maanden geen MDMA gebruiken; dat zou gekkenwerk zijn, aangezien ik serieus tegenwoordig na elke keer dat ik gebruik een verslechtering van het geheugen en concentratie merk. Ja, écht.

Weet iemand trouwens of de verminderde concentratie en geheugen ook direcht samenhangt met de aanwezige hoeveelheid serotonine in je hersenen, dus dat het niet alleen aan de hersenbeschadiging ligt?

Oh ja en nog iets: ik weet dat het vooral met serotonine te maken heeft, en aangezien het nooit slim zou zijn om in deze periode andere drugs te gebruiken, zorgen drugs die alleen dopamine vrijmaken en geen serotonine zoals speed en coke (dacht ik) voor een extra kans op een extra beschadiging?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

caatje

Badass junkie
Hoe de samenhang is met serotonine zou ik je niet durven zeggen. Wat ik wel weet is dat ik een aantal jaren geleden ook veel en vaak gebruikte en dat ik in een lange periode daarna nog veel vergeetachtiger was dan daarvoor. (heb een 6 weken in coma gelegen voor die periode) Ook m'n gemoedstoestand was erg depri voor een lange tijd.

Nu ben ik een aantal jaar verder en heb een tussenstop gehad van 2 jaar en ik kan zeggen dat alles weer bij het oude is. (Of is het gewenning?) (Onthouden is nog steeds klote maar dat was het daarvoor ook. ) Maar m'n gemoedstoestand is gewoon weer op het niveau van gezellige Caatje die vrolijk door het leven banjert als vanouds.

Ook wil ik je niet voor het hoofd stoten met je idee van hersenbeschadiging maar dat zal je toch echt niet weten door een cursus "thuisdokteren" van internet. Daar hebben doktoren 10 jaar studie aan moeten wijden om diagnoses te stellen en wij weten het met een avondje internetten te vertellen?

Ik denk dat je door je veelvuldige gebruik van de afgelopen tijd een (tijdelijke?) zwartkijker bent geworden en dat als je serotinine zich weer heeft hersteld je hier hard om kunt lachen.

982

Bewuste gebruiker
Ik zit met dezelfde problemen... maar ik ben pas een week gestopt.

Ik heb het heel heftig de laatste dagen

Adrenochroom

Wijs gebruiker
XTC heb ik maar 1 keer gedaan, ik ben gelukkig meteen ermee gestopt. Volgens mij kun je het wel eens in de zoveel tijd doen maar het is echt super slecht voor je hersenen bij regelmatiggebruik. Maar als je even rustig aan doet kan er veel worden hersteld! Geloof me ik heb ergere gevallen gezien die veel beter terecht kwamen dan je zou denken.

fluffy spacemeisje

Belezen gebruiker
ik weet antuurlijk niet dat zit bij jou, maar ik heb eigelijk nooit probleme gehad met langdurig xtc gebruik... geen vlakke emotienele gevoelens, geen moeite met denken en dat soort dinge. misschien hangt t van de persoon af. gewoon n tijdje rustig doen, jezlef weer helemaal jezelf late worden..

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Je hebt van die pilletjes bij de smartshop waarvan beweert word dat het XTC gebruik enigzins hersteld. Je moet het dan wel de dag na het gebruik innemen, geen idee of het echt werkt, slecht zal het sowieso niet zijn want er zitten superveel vitaminen in.

NexxtGen

Belezen gebruiker
fluffy spacemeisje zei:
ik weet antuurlijk niet dat zit bij jou, maar ik heb eigelijk nooit probleme gehad met langdurig xtc gebruik... geen vlakke emotienele gevoelens, geen moeite met denken en dat soort dinge. misschien hangt t van de persoon af. gewoon n tijdje rustig doen, jezlef weer helemaal jezelf late worden..

ik zal ook zeker een lange tijd van MDMA afblijven. Het was bij mij wel zo, dat het me opeens overviel dat ik achteruit gegaan was, het kwam bijna van de ene op de andere dag. Dus als je nu nog veel gebruikt (2+ keer per maand) dan raadt ik je écht aan om te minderen. Het overvalt je gewoon.

Leiny

Belezen gebruiker
Adrenochroom zei:
Je hebt van die pilletjes bij de smartshop waarvan beweert word dat het XTC gebruik enigzins hersteld. Je moet het dan wel de dag na het gebruik innemen, geen idee of het echt werkt, slecht zal het sowieso niet zijn want er zitten superveel vitaminen in.

Ik heb deze wel een geprobeerd, de dag erna ben je wat minder brak, maar verder merkte ik niet zoveel verschil. Ik zelf heb altijd heel erg last van suiside thuesday en die werd er niet minder van. Maar idd er zitten heel veel vitamine in dus kwaad kan het niet.

knurft

Experimenterende gebruiker
Zelf heb ik eigelijk alleen de dag erna last van xtc-gebruik, en vaak de dagen daarna wat vermoeider. Maar dit ligt puur aan het feit dat ik zeker 2 nachten erg slecht slaap. @ topicopener:
Blow je ook naast je xtc-gebruik? Blowen + xtc combineren heeft voor mij altijd het gevolg dat het korte termijngeheugen bijna verdwijnt; in een gesprek bij zin 3 vergeten waar het ook weer over ging. Gelukkig ben ik na een dag of 3 redelijk hersteld. Waar ik altijd voor zorg bij xtc zijn veel anti-oxidanten nemen voor en na het gebruik: 1000mg vit c capsules; dit is belangrijk om de schadelijke werking van vrije radicalen tegen te gaan

Bovenaan