concentratie middelen

jasper

Wijs gebruiker
ik wou eigenlijk weten of jullie enkele middelen kennen die er voor zorgen dat je jezelf beter kunt concentreren, waar je dus gemakkelijker van leert en of je die met of zonder voorschrift kunt kopen

ritalin ken ik en ook een middeltje bij de apotheker maar deze naam ben ik vergeten

ook zijn er eigenlijk nadelen aan verbonden als je deze middelen pakt? bv gemakkelijk black out ofzo

pepito

Bewuste gebruiker
concentratiemiddelen....die kun je in de synthetische smart hoek zoeken maar moeilijk te krijgen,
beter is mijns inziens dit te zoeken in kruidenhoek, dit omdat ze ten eerste al eeuwen gebruikt worden en dus relatief veiliger in gebruik. Ten tweede omdat ze mijns inziens gezonder zijn....
Denk aan kruiden als ginko biloba, fo tie ting (Hydrocotyle Asiatica Minor), guarana en bijv ginseng...De meesten zijn ook als tonicum te gebruiken...dus als je oud wilt worden nemen zou ik zeggen :)
Zorg ook voor een gezonde levenswijze,,,,je kent t wel.......vette vis....fruit......leuk voor t libido ook.....

De jongen

Bewuste gebruiker
Voledig akkoord met bovenstaande. Zelf neem ik iedere morgen een ginseng drankje en visolie pillen.
De ginseng werkt echt best verhelderend.
De visolie neem ik nog maar sinds kort. Hiervan zou je pas wat merken na een aantal weken gebruik.
Die laatste is ook goed voor colesterol en dergelijke.

Relatin werkt bij mij wel goed om te leren maar het is echt niet gezond. Ben dan heel actief en heb nogal klamme handen enzo. Dan loop ik steeds te ijsberen met men bladen in men hand. Maar het werkt wel best.

Concerta zou nog een zwaardere variant van relatin zijn. Maar een vriend van me raad ze sterk af en krijgt er ook ontzettende woede aanvallen van.

Ik hou het liever bij de natuur.

En eventueel meditatie om je hoofd te ledigen van storende gedachten.

Cheers

Jeller

Badass junkie
ik gebruik af en toe ritalin in de examens..
concert is zelfde als rilatine, maar werkt gewoon langer doordat er een tragere afgifte is.. echt gevaarlijk is het niet mar je moet er natuurlijk neit in ovedrijven.. ik neem meestal eentje van 10 mg om 10-12 uur in de morgen..verder moet je gewoon nog altijd genoeg eten en drinken enzo

pepito

Bewuste gebruiker
concerta bevat dezelfde werkzame stof als Ritalin maar is een capsule met vertraagde afgifte voor een langdurige werking. Overigens een intelligente capsule met een laser geboort gaatje en een duwstof die de werkzame stof naar buiten duwt...

jasper

Wijs gebruiker
koffie helpt je gewoon om wakker te blijven helpt je toch niet om je betr te concentreren

nog iets kan je ritalin eigenlijk zonder voorschrift verkrijgen?? vroeger haalde ik het soms wel bij mensen die adhd hadden.

en heb je eigenlijk een vergrote kans op black outs als je zo iets pakt??

psychonaut'86

Bewuste gebruiker
een goede nacht slapen en een stevig ontbijt doet een hoop :wink:
genoeg fruit en gezonde groenten tijdens het avond eten... :grin:

Ik studeeer en ik gebruik heeeel af en toe ritalin.... Dan 2 tabletten in een keer. Ik kan daarna 3 a 4 uur goed en geconcentreed huiswerk maken maar ja het moet geen gewoonte worden natuurlijk anders zou ik me niet meer zonder kunnen functioneren :confused:

Ik heb eergister een huisarts een mailtje gestuurd met de vraag of ritalin slecht is voor mensen die geen adhd of add hebben. Ze gingen het aan de hypotheker vragen en ik moet het antwoord nog ontvangen :)

Maar ik ben er als nog van overtuigd dat het ook zonder middelen bahalve slaap, fruit en groente moet kunnen! :grin:

jasper

Wijs gebruiker
ja maar het is wel leuker met :)

een maat van me heeft ooit eens een krantenartikel laten zien (een jaar ofzo geleden) waarin stond waarom ritalin niet gewoon aan iedereen werd gegeven omdat het toch goed helpt bij het leren

ik denk dat de reden was omdat het lichamelijk en geestelijk verslavend is

Mindless1985

Badass junkie
Koffie werkt ook zeker wel concentratie bevorderend, je bent wat helderder in je hoofd, ik althans. Speed is ook een goede, net als ritalin en concerta. Ik gebruik vooral koffie, speed en concerta. Nouja, nu geen speed meer, maar dat deed ik nog wel eens :P

Jelle Snel

Belezen gebruiker
gewoon speed..keihard de neus in knallen en boeken maar :wave:

k beetje overdreven maar met wat speed kun je wel beter concentreren

jasper

Wijs gebruiker
nja ik ga niet voor m'n eerste keer speed pakken tijdens de examens
dus ben ik maar magnesium pillen gaan halen en in het weekend eens horen voor ritalin

Mindless1985

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
Dzy zei:
Nouja, nu geen speed meer, maar dat deed ik nog wel eens :P

Is 't zo? :P :wink:

Dit jaar nog niks hards gepakt, en ik ga in ieder geval januari en februari ook niks hards meer nemen. In maart is er weer een goede gelegenheid voor pep, dus ik denk dat dat wel weer gaat gebeuren dan.

MetaalKonijn

Badass junkie
Op die manier. :)

Ben zelf ook niet van plan iets hards te pakken tot eind maart. Op acid na dan. Als iets 'hard' is naar mijn mening, heeft dat toch vooral met de lichamelijke schadelijkheid te maken, vandaar.

Hopen dat ik niet bezwijk voor de mdma. :mrgreen:

Moon

Bewuste gebruiker
Ik kan me erg goed concentreren met een jointje op. Dat zal niet voor iedereen zo zijn natuurlijk. Ik wordt van wiet niet meer super stoned en ik merk dat als ik bezig ben iets te lezen voor mijn studie dat ik me super goed kan concentreren als ik een jointje heb gehad.

matthijs

Badass junkie
Ik heb, als ik met wiet ga leren, inderdaad wel dat ik me goed kan concentreren erop maar als ik er later aan terugdenk heb ik die hele tekst niet echt kunnen vatten.

Flipkip

Newbie
Kan je met speed echt beter concentreren? Ik word er normaal (voor we naar een feesje gaan, anders gebruik ik het niet) heel frullerig van met mijn handen wat me nou niet zo bevorderlijk lijkt. Neem je dan de leerstof ook effectief goed op in je geheugen?

Solidius

Badass junkie
Flipkip zei:
Kan je met speed echt beter concentreren? Ik word er normaal (voor we naar een feesje gaan, anders gebruik ik het niet) heel frullerig van met mijn handen wat me nou niet zo bevorderlijk lijkt. Neem je dan de leerstof ook effectief goed op in je geheugen?

Absoluut, maar wel met een bescheiden hoeveelheid ... 35mg is ruim voldoende :)

matthijs

Badass junkie
Solidius zei:
Flipkip zei:

Absoluut, maar wel met een bescheiden hoeveelheid ... 35mg is ruim voldoende :)

5 mg ritalin werkt voor mij al.

matthijs

Badass junkie
Ritalin een amfetamine-achtige toch?
En hoe dan ook merk je van 5 mg ritalin minder dan van 35 mg speed lijkt me.

Mindless1985

Badass junkie
Ja het lijkt op amfetamine, maar dat is meth ook bijvoorbeeld, en ik zie mezelf nog geen gram meth in mn neus stouwen terwijl me dat met pep wel lukt, ik bedoel gewoon dat je moeilijk kunt zeggen dat 35 mg amfetamine veel meer is dan 5 mg ritalin. Mijn broertje kreeg vroeger 10 mg, en dat dan drie keer per dag, nu slikt hij dextro amfetamine tabs van 15 mg per stuk, en er daar 5 per dag van, dus blijkbaar is ritalin wel iets sterker per mg :wink:

Jeller

Badass junkie
idd 10 mg is genoeg voor 4 uur..
das trouwens methylphenidate, familie van amfetamine

min of meer zelfde werking dus.

Bovenaan