Concentratie

Bardcore_

Newbie
Hi,

Ik heb al verschillende smartshops afgelopen en op google veel opgezocht. Maar zonder een echt duidelijk resultaat.

'k Zoek een middel dat de concentratie en geheugen echt bevordert. (geen rilatine/ritaline)

Guarana -> Pillen of kruid?

En ten slotte, zijn er mensen met ervaring met valeriaan en/of hop (humulus lupulus)?

Thanx

Scooby-Doo

Bewuste gebruiker
Misschien dat kanna wel zou kunnen werken. anders guarana of caffeine?
ik denk dat valeriaan niet gaat werken, dat is meer om te ondspannen.

Bardcore_

Newbie
Ja inderdaad, dat van die Valeriaan vroeg ik ook gewoon als natuurlijkmiddel om eens te relaxen of bv. voor het slapen.

zjimiz

Bewuste gebruiker
gewoon bij de drogist een potje Ginko Biloba plus halen, dan wordt je een stuk scherper

:wink:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
zjimiz zei:
gewoon bij de drogist een potje Ginko Biloba plus halen, dan wordt je een stuk scherper

Nee, daar merk ik dus echt niets van. Beter ga je op zoek naar nootropics.
- Piracetam
- DMAE
- Vinpocetine
- Guarana
- L-tyrosine.
- Mucuna Pruriens.

Succes!

zjimiz

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
zjimiz zei:

Nee, daar merk ik dus echt niets van. Beter ga je op zoek naar nootropics.
- Piracetam
- DMAE
- Vinpocetine
- Guarana
- L-tyrosine.
- Mucuna Pruriens.

Succes!

Ok, het werkt niet bij iedereen. Ik merk in ieder geval wel duidelijke positieve resultaten.

Desalniettemin ben ik benieuwd naar jouw tips. Guarana is bekend, de rest niet. Zijn dat natuurlijke of chemische middelen? En kan je ze zo in de winkel kopen of ben je op het net aangewezen?

Hoor graag :rock:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Alles is makkelijk te halen in de smartshop. Piracetam wordt wat moeilijker en is alleen via internet te verkrijgen of op voorschrift.

Op google is alles makkelijk en duidelijk te vinden over de werking, je komt er wel uit. :wink:

zjimiz

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
Alles is makkelijk te halen in de smartshop. Piracetam wordt wat moeilijker en is alleen via internet te verkrijgen of op voorschrift.

Op google is alles makkelijk en duidelijk te vinden over de werking, je komt er wel uit. :wink:

ok thanks

ik ga mijn huiswerk doen; hopelijk zitten er nog wat natuurlijke middelen bij die effectief zijn (voor de chemische ben ik nl een beetje huiverig vanwege mogelijke bijwerkingen, of valt dat wel mee?)

:)

Einstein

Badass junkie
Chemische middelen hebben in het algemeen vaak minder bijwerkingen dan natuurlijke middelen, zolang het maar om pure, onvervuilde stoffen gaat. Natuurlijke stofjes komen vaak in de vorm van zaadjes e.d. waardoor er al wat gezellige kotsreflexopwekkende extra stoffen bij komen kijken.
Als het om bijvoorbeeld capsules met extracten van natuurlijke producten gaat (dus zonder het extra maagzuur over je meubilair) wordt de grens tussen chemisch en puur natuur erg klein, hoewel ik het idee krijg dat de werking (dus ook de gewenste effecten) van veel natuurlijke producten veel minder duidelijk is.

steaker

Experimenterende gebruiker
Scooby-Doo zei:
Misschien dat kanna wel zou kunnen werken. anders guarana of caffeine?
ik denk dat valeriaan niet gaat werken, dat is meer om te ondspannen.
Naar eigen bevindingen vind ik caffeine geen echte aanrader
Je bent wel wakker maar concentreerd je niet
Waarom geen speed, voor mij werkt deze wel om te studeren en dergelijke

steaker

Experimenterende gebruiker
mandragora zei:
steaker zei:
Waarom geen speed, voor mij werkt deze wel om te studeren en dergelijke

De dag erna (op de dag van het examen) zal het wel een pak minder zijn lijkt me.

Als je nachten doorhaalt en niet eet op speed. Moet ik je volkomen geliijk
Geven, maar indien je niet overdreven veel gebruikt en eet en sllapt
Kortom zoals het zo mooi verwoord is in het speed topic de speed
respecteerd dan is dit beter dan spieken lol

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ook van een klein beetje pep sliep ik vroeger niet hoor...of je moet heel vroeg op de dag een heel klein beetje gebruiken...dan 'misschien' wel, ik zeg wel misschien.

Maar ik denk dat de TS het bij 'natuurlijke middelen' wil houden...omdat het ook in het gedeelte van 'natuurlijke empathogenen' staat :wink:

groetjes

Bovenaan