concerta en drugs?

trippie443

Experimenterende gebruiker
hallo

ik heb een vraag: ik heb vandaag(21-02-0:sunglasses: een recept gekregen voor het medicijn Concerta, dat moet ik vanaf morgen gaan gebruiken voor mijn ADD. en omdat ik nog wel eens een jointje pak is mijn vraag: is het verstanding om die medicijnen te nemen en daarnaast ook nog af en toe te blowen?? en hoe zit dat met andere drugs??
ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

greetzzz, trippie443 :stoned:

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ik ken wel wat add'ers en adhd'ers die er geen problemen mee hebben. Af en toe blowen zal wel nie veel kwaad kunnen, kan misschien wel wat anders aanvoelen, maar gevaarlijk is het niet denk ik.

Maar als je betrouwbaar advies wilt, vraag je het best aan de dokter die je concerta heeft voorgeschreven.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
zelf behoorlijk fout op gegaan
de high is niet echt prettig soms
en je kan last hebben van duizelige momenten

als je wilt blowen bij methylfenidaat , gebruik dan ritalin , en "skip" een dosis , zodat je dat moment in kan vullen met een joint.

zelf ook niet echt voorstander van mixen van methylfenidaat met alcohol.

Je hebt die pillen niet voor niets.
Gebruik ze dan met verstand.
Gescheiden inname houdt je hoofd kalm.

Taat

Bewuste gebruiker
Ik heb vaak zat geblowd terwijl ik die pillen op had..
Met blowen merkte ik er vrij weinig van..

Met alcohol merk ik toch wel dat ik me veel eerder draaierig en een soort van dronken begon te voelen dan normaal en heb dan ook veel minder alcohol nodig op een avond om strontbezopen naar huis te sjouwen dus dat is eigelijk wel voordelig..

Of het gevaarlijk is weet ik niet, maar heb dit al heel vaak gewoon in combinatie gedaan zonder ook maar een enkel probleem

esth0r

Belezen gebruiker
ik heb wel vaak die pillen genomen terwijl ik ze niet nodig heb, best een leuke party-drug!

ik slik zelf ook concerta en rook regelmatig een jointje.
bij mij is het wel zo dat het effect van een joint bij mij wordt omgedraaid.. terwijl de rest van de mensen een beetje stoned voor zich uit zitten te kijken heb ik nog voldoende energie om de dansvloer op te gaan en enorm uit mijn dak te gaan.
ik weet niet wat voor een uitwerking het bij jou heeft,
dat is iets wat je zelf moet uitproberen.
ik kan alleen zeggen dat het bij mij nog nooit een negatieve combinatie is geweest.

Dr. Tommy

Badass junkie
Confusion in her eyes that says it all.
She's lost control.
And she's clinging to the nearest passer by,
She's lost control.
And she gave away the secrets of her past,
And said I've lost control again,
And a voice that told her when and where to act,
She said I've lost control again.

And she turned to me and took me by the hand and said,
I've lost control again.
And how I'll never know just why or understand,
She said I've lost control again.
And she screamed out kicking on her side and said,
I've lost control again.
And seized up on the floor, I thought she'd die.
She said I've lost control
She's lost control again.
She's lost control.
She's lost control.

Well I had to 'phone her friend to state her case,
And say she's lost control again.
And she showed up all the errors and mistakes,
And said I've lost control again.
But she expressed herself in many different ways,
Until she lost control again.
And walked upon the edge of no escape,
And laughed I've lost control again.
She's lost control.
She's lost control.

I could live a little better with permissible (the miserable?) lies,
When the darkness broke in, I just broke down and cried.
I could live a little in a wider line,
When the change is done, when the dare is gone,
To lose control. When the dare is gone...

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
hallo.

ik heb zelf ook Concerta gebruikt wegens ADD,,
het concerta zelf,,Vond ik geen succes en het was me te duur.
maar concerta en drugs gingen bij mij wel samen,,,
maar zal niet weten hoe het lichaam van jou er mee om gaat,,,mischien langzaam beginnen
je merkt het vanzelf wel :wink:

Spor

Wijs gebruiker
Ik heb geen ervaring met concerta op zich, wel met methenylphendidate en blowen:

Het "triggert" bij mij paniek. Nou heb ik sowiso al last van paniek en angstaanvallen, maar ik merk duidelijk als ik eerst ritalin pak, en dan ga blowen dat het heel erg getriggerd word. Chemische paniek vind ik dat, omdat het alleen het paniekgevoel is zonder reden, in tegenstellen van als ik die normaal krijg.

Ik weet dat ritalin anders werkt als concerta, maar dit is mijn ervaring met de werkende stof.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring met ritalin (methenylphendidate) en blowen is dat het altijd gewoon goed gaat. Het heeft ook niet zo veel invloed op elkaar. je raakt zelfs iets minder injezelf gekeerd en het versterkt soms mijn paranoide gedachten die ik soms krijg tijdens het blowen (nog lang niet sterk genoeg dat ik mezelf dingen ga wijs maken).

Fulairyn

Belezen gebruiker
Ik slik zelf ook concerta wegens AD(H)D. Als ik alcohol drink wordt ik veel sneller zat, wat dus geld bespaart :). Met blowen lijkt het alleen alsof ik helaas veel meer moet roken dan voor ik hiermee begon. Mijn psycholoog waarschuwde er wel voor dat het psychisch minder goed is en het sneller psychoses zou kunnen triggeren, maar voor mijn gevoel is dat meer bangmakerij.

Bovenaan