Concerta (ook middel tegen ADHD)iemand ervaring?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dags
  • Startdatum Startdatum

Dags

Bewuste gebruiker
He ik vroeg me af of iemand weleens concerta heeft geprobeerd(iemand zonder ADHD uiteraard), en wat je ervaringen ermee zijn. Zelf heb ik het 1 keer geprobeerd met 2 vrienden en wij werden er gewoon erg wakker van en je bleef bewegen, verder niet het effect van Ritalin (dat je het ook in je hoofd voelt).

ff in het kort:
Concerta neem je als ADHD patient 1 keer per dag, het verdeelt zich dan over 12 uur (Ritalin wordt meestal meerdere keren per dag genomen omdat het maar een bepaalde tijd werkt, dit ligt overigens heel erg nauw). Een Concerta pil is overigens erg duur als medicijn: 3 euro per pil/dag.

concerta is toch gemaakt om ritalin misbruik tegen te gaan??

concerte werkt lang , er komt steeds weer een beetje van vrij .

zo blijf je wakker , maar ga je niet strak staan,.

Jah precies, toen ik Ritalin nam ging ik wel een btje space, maar van Concerta dus niet, maar bleef wel in -5 graden om half 6 's ochtends zonder muziek nog dansen.........gewoon omdat me benen dat deden, zelf had ik er weinig behoefte aan :P.

Mijn broertje kreeg het trouwens omdat hij dus 7 ritalin per dag moest, en hij dit vaak "vergat" waardoor hij redelijk onhandelbaar werd.

Gebruik Concerta

Ik gebruik ook Concerta en heb geen last van de rebound verschijnselen zoals wel bij Ritalin aanwezig zijn.

Wordt er rustig van en maak dingen wel af.

Ik slik de zwaarste versie 54 mg pil.

Heb geen wisselende buien meer, want ik gebruikte 7 pillen Ritalin op een dag.

Dus das een voordeel.

Terug
Bovenaan