Concerta v.s Speed

Dadalife

Newbie
Ik koop dus afentoe wat concerta van een vriend van mij om te leren.
En ik vraag me ook af of speed een vervanging daarvoor zou kunnen zijn :confused:
En of het langer werkt en/of heftiger.

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Concerta werkt over het algemeen wat langer dan speed door de langzame afgifte.
Speed kan je gebruiken om te leren ja, maar het effect duurt bij een lage dosis minder lang (uurtje of 6). Te veel speed, dan sta je retestrak en is leren niet echt meer fijn. Voor je eigen gezondheid raad ik je toch aan om bij de concerta te blijven als je eraan kunt geraken.

Marsss

Experimenterende gebruiker
Probeer anders aan Ritalin te komen, die werken korter zodat je beter het wakker blijven of eigenlijk het weer gaan slapen in de hand hebt.

Als je een nacht doorgaat om te leren en dergelijke zorg dan dat je ook voor de dag erna nog ritalin/concerta hebt dan slaap je daarna beter en functioneer je overdag ook nog..

Concerta werkt dus 8 tot 12 uur, ritalin 2 tot 4 uur. :wave:

O ja, en slik het gewoon i.p.v. fijnmalen en snuiven. Het duurt even een half uurtje voor het werkt maar het werkt subtieler en gelijkmatiger zodat je je langer kunt concentreren en niet van die pieken en dalen hebt.

Ikzelf vind het effect van concerta en ritalin erg lijken op dat van speed, alleen heb ik bij concerta of ritalin meer negatieve bijwerkingen, ik kan er bijvoorbeeld een hele nacht van wakker liggen en ik heb hier bij speed of coke totaal geen last van als ik niet heel veel snuif. Maargoed, is misschien wel persoonlijk. Voor mij zou het in ieder geval een goede vervanger zijn, ga er wel verstandig mee om. :wave:

Bovenaan