concerta

takedown84

Belezen gebruiker
Maat van me moest tijdje gelden concerta (36mg) nemen maar is sinds kort overgeschakelt op relatine
Ik zou graag een keer met een andere maat van me 'n concertapilletje probere aangezien dit dezelfde werking als amfetamine heeft (dacht ik toch?)
heeft iemand hier ervaring mee?
is het leuk?
wat zijn de bijwerkingen?
hoeveel pille moete ik nemen?

ik heb het bij speed gezet omdat het amfetamine was, kweet ni of hij juist staat.

heb ook nog nooit speed gebruikt. dus ben ni veel gewoon.

Funky Monkey

Badass junkie
concerta en ritaline bevatten precies dezelfde werkende stof... heeft alleen met de opbouw van de pil zelf te maken. Check google en wikipedia anders ff :beer:

takedown84

Belezen gebruiker
Nick de Neger zei:
concerta en ritaline bevatten precies dezelfde werkende stof... heeft alleen met de opbouw van de pil zelf te maken. Check google en wikipedia anders ff :beer:

heb ik al op gezocht, vond niet echt veel info over mensen zonder adhd :)
rilatine weet ik ook niets vn/ nooit gebruikt ofzo

azgaza

Badass junkie
De werkzame stof in ritaline heeft voor mensen die geen ADHD of verwante stoornis hebben inderdaad een vergelijkbaar effect aan speed omdat die stof er ook in zit. Op dit forum is hier uiterst veel over gepost door de tijd heen, en ergens bovendien, tussen FAQ en Gebruikerslijst staat: zoeken. Zoek gewoon even op beide stoffen een keertje en lees door wat er staat. Ik ben zelf weer niet echt het meest bekend met deze dingen, maar andere leden wel, en het is allemaal al te vinden. Ik laat je topic nog even open voor het geval er iemand zit heeft alles even voor je uit te typen; maar succes met zoeken.

nutsss

Wijs gebruiker
Bedenk wel dat het hier om doseringen gaat waar je niet de hele nacht van op en neer stuitert... Ten slotte zijn het medicijnen die zo zijn samengesteld dat een AD(H)D-er er juist rustiger van wordt en als zodanig minimaal gedoseerd moeten worden.

Om het als speed te gebruiken heb je meestal meer dan 1 pilletje nodig.

:smoke:

Flameon

Badass junkie
Van ritalin of concerta zal je je niet zo voelen als met pep. Lijkt me niet dat je er een hele nacht nonstop op kan dansen. Je zult je echter wel geconcentreerder voelen. Ritalin is meer een drug om te studeren, werken bv. Waar dus concentratie vereist is.

Ritalin tabletten zijn er in 10 mg. Als je daar 2 van neemt kan het denk ik weinig kwaad. Veel meer nemen de eerste keer zal ik je niet adviseren.
De bijwerkingen kunnen zijn: duizeligheid, misselijk, verward, hartkloppingen. Maar als je het allemaal een beetje rustig aan doet dan zal het denk ik wel mee vallen. Ik weet niet in welke vorm jij concerta hebt, maar het zal overeen komen met deze mg aantallen denk ik.

Is het leuk? Ik noem het niet leuk, maar het kan wel heel handig zijn.
Als je bijvoorbeeld eens geconcentreerd moet zijn.

Tip: Het is niet aan te raden om meer mg te nemen dan je lichaamsgewicht. Weeg je 60, is het niet raadzaam om 12 pillen ritalin in te nemen bv. Dan is 60 eigenlijk de maxium dosis.

Succes ermee!

Taat

Bewuste gebruiker
Heb een keer 15 ritalin pillen kunnen bemachtigen
Het lijkt niet echt op het gevoel maar sommige symptomen zijn wel vergelijkbaar..

De eerste keer snoof ik 2 tabletten op, moet zeggen dat 'de rush' aangenaam was: vrolijk, lekker praten net als bij pep, alleen véél korter en minder hevig..
Ik kon me supergoed concentreren en vond het niet erg om dingen te doen waar ik normaal niet echt voor op zou staan..Met pep heb ik dit ook, maar dan gaat het me toch allemaal iets te snel en te hyper om ook daadwerkelijk bij dezelfde taak te blijven en er lang mee door te gaan..

Bij mij was het na anderhalf uur wel weg en voelde ik dat het wat chaotiser werd, maar ik voelde me niet extra down ofzo..

De volgende morgen nog maar 2 tabletten gesnoven om te kijken of je er lekker wakker van werd, moet zeggen dat ik actiever was dan normaal in de morgen maar na een paar uurtjes kwam de lamheid toch weer terug...
Dagen erop had ik het gevoel dat ik met bijnemen niet veel bereikte dus heb er toen een keer 5 geslikt wat wel echt ff goed voelde qua actief zijn, de andere in een week tijd nog opgesnoven..

Ik kan niet echt zeggen dat ik ritalin wil hebben als ik peploos ben, terwijl ik het gemakkelijk kan verkrijgen..
Het is gewoon een superzwakke pep eigenlijk die voor een paar keer in lekker grote dosissen plezier kunnen geven..

pepito

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
De werkzame stof in ritaline heeft voor mensen die geen ADHD of verwante stoornis hebben inderdaad een vergelijkbaar effect aan speed omdat die stof er ook in zit. Op dit forum is hier uiterst veel over gepost door de tijd heen, en ergens bovendien, tussen FAQ en Gebruikerslijst staat: zoeken. Zoek gewoon even op beide stoffen een keertje en lees door wat er staat. Ik ben zelf weer niet echt het meest bekend met deze dingen, maar andere leden wel, en het is allemaal al te vinden. Ik laat je topic nog even open voor het geval er iemand zit heeft alles even voor je uit te typen; maar succes met zoeken.

De werkzame stof is gelijk, alleen de opbouw van de pil niet. Concerta heeft gereguleerde afgifte door ingenieus systeem: een kant van de capsule heeft een gaatje, de helft van de capsule bevat een "duwstof" die zorgt dat het werkzame deel langzaam afgegeven wordt... sommige gebruikers breken hem voor afgifte in een keer. Geen aanrader.

Bovenaan