Coryfeeën en dope.

MarkV

Experimenterende gebruiker
Bijna alle kunstenaars waren opiumgebruikers;ook Rembrandt en van Gogh.
John Lennon was verslaafd aan heroine;net als Lou Reed,Nico,Eric Clapton,de lijst is eindeloos,zelfs fotomodellen [de ''junkielook''] gebruiken bruin.
Als je financien dit toelaten,ontwikkel je geen nare eigenschappen en blijft je sociale leven ook o.k.
Net als de miljoenen chinezen die eeuwenlang opium gebruikten,het was goedkoop dus had geen verwoestend effect op hun leven.

BillyBilo

Badass junkie
op de een of andere manier is heroine de laatste tijd een drug die me bestwel weer trekt, net als codeine trouwens.

Mac...

Badass junkie

kon toch echt niet missen in het rijtje! :)

BillyBilo

Badass junkie
HDA zei:
mathijs zei:
Pete Doherty natuurlijk.
Misbruik van zowat alles tegelijk...

Zwaar overschatte muzikant trouwens... (zijn ex daarentegen is wel hot ! :mrgreen: :hearteyes: )

Zwaar overschat? heb je zijn teksten wel eens gelezen? of the books of albion? duuuuuude hij heeft het gemaakt, jij nog steeds niet, libertines óf babyshambles alletwee gigantisch goede muziek en de teksten zijn puur poëzie.

matthijs

Badass junkie
De teksten zijn fantastisch maar ik moet zeggen dat ik babyshambles maar een heel erg slap aftreksel van the libertines vind.

BillyBilo

Badass junkie
hmmm ik weet niet hoor, nummers als 32nd of december, albion en from bollywood to battersea, damn nee, ik denk dat ik ze wel even vet vind :)

Deranged

Badass junkie
Vooral ongelooflijk overrated, zie je ook met Cobain en Hendrix. De jonge dood maakt hen tot een legende, de rest was echt niet zo fenomenaal. Vooral de ophef over zijn teksten heb ik nooit begrepen.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
caatje zei:
ik heet geen cory en ben ook geen fee, Maar wel onder invloed hahaha
moet dat niet heeheehee worden? :) rijmt beter

our archive of substance abusers
Throughout history artists, writers, musicians, politicians, and lame celebrities have experimented with mind-altering chemicals. Sometimes openly. Often secretly.

HALL OF FAME

Sigmund Freud - cocaine
Wrote effervescently of the "exhilaration and lasting euphoria" and its "stimulative effect on the genitalia" more

Judy Garland - amphetamines
Hollywood's favourite drug starlet. Developed an amphetamine addiction after using it to keep her weight down more

Stephen King - cocaine
1979-1987 was the schlock novelist cocaine-period - he cannot remember "a couple of books" he wrote during this time more

Eminem - ecstasy
After the usual blunts & cognac, takes half an E before every stage performance to "loosen up" more

Dr Timothy Leary - LSD
The Harvard Professor kick-started the psychedelic revolution after turning on, tuning in and dropping out more

Sigmund Freud
Wrote effervescently of the "exhilaration and lasting euphoria" and its "stimulative effect on the genitalia". Even penned a (now hard-to-find) essay, 'UberCoca,' extolling its virtues. " Changed his mind about the substance when a patient friend of his died of an overdose.

Sherlock Holmes
"Sherlock Holmes took? his hypodermic syringe from its neat morocco case. With his long, white, nervous fingers he adjusted the delicate needle, and rolled back his left shirt cuff...the sinewy forearm and wrist, all dotted and scarred with innumerable puncture-marks...sank back into the velvet lined armchair with a long sigh of satisfaction." The Sign Of Four

Sting
Claims that sex and drugs get better after 40. A born-again guru, practising extreme yoga, tantric sex and ecstasy.

Fat Boy Slim
"One pill changed my life" shocker! From ironic Housemartin to iconic DJ King of The World Fatboy Slim. One of the most influential men in music and popular culture, though obviously now doesn't touch drugs since his marriage to a well-known children's TV presenter.

weet wel niet of het zo betrouwbaar is ma kom:
http://www.thegooddrugsguide.com

BillyBilo

Badass junkie
ik denk dat je het sarcasme verkeerd opvat, aangezien hij en pete samen uit een pijp roken denk ik niet dat hij het zelf zo grappig vind :wink:

sick_pervert

Als je hitlers toespraken zag, zag je niet dat hij meth gebruikte, ja aan dat ie wel heel snel oud werd, maar dat hij zo agressief over kwam, kwam niet door de meth. Die overdreven gebaren, die harde schreeuwende (hypnotiserende) stem heeft hij aangeleerd gekregen van coaches, mensen die hem dus trainde om authoritair over te komen zeg maar. Net als zijn snor, die heeft hij ook niet zelf verzonnen.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Deranged zei:
Vooral ongelooflijk overrated, zie je ook met Cobain en Hendrix. De jonge dood maakt hen tot een legende, de rest was echt niet zo fenomenaal. Vooral de ophef over zijn teksten heb ik nooit begrepen.

Kurt Cobain was een geniale songschrijver en wat een stem. Zoveel emotie derin. Als hij schreeuwt kreeg ik dikwijls kippevel. :hearteyes:

En Jimi Hendrix nog nooit gitaar zien spelen? Met z'n tanden enzo.
Ik speel zelf gitaar en ik kan je zeggen dat hendrix een geniale gitarist was.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Om nog wat toe te voegen aan het lijstje:

De mannen van de Red hot chili peppers. ('k Heb een biografie van de zanger Anthony. Zwaar aan de dope gezeten, waaronder heroïne shotten)

En van de meeste grungebands van vroeger, zaten de leden ook aan de heroïne. Seattle was grunge & heroin.

matthijs

Badass junkie
needlefreak zei:
En Jimi Hendrix nog nooit gitaar zien spelen? Met z'n tanden enzo.
Ik speel zelf gitaar en ik kan je zeggen dat hendrix een geniale gitarist was.

Jimi Hendrix was een geniale muzikant en kon heel erg goed gitaar spelen natuurlijk maar qua techniek behoorde hij absoluut niet tot de groten der aarde. Kijk naar eric clapton en santana.

frapannn

Bewuste gebruiker
Mozart zat ook zwaar aan de drank en aan de medicijnen (wat ze met "medicijnen" bedoelen weet ik niet zeker. Kan wel morfine zijn waarschijnlijk.

HolySmoke

Schrijvers William S. Burroughs is er beroemd mee geworden.

En Brian Wilson van de Beach Boys geniet nog altijd na van zijn LSD-trips uit het verleden.

Solidius

Badass junkie
In 1982 kreeg ze een rol in de ziekenhuissoap General Hospital. Rond dezelfde tijd raakte ze verslaafd aan cocaïne. In 1985 volgde haar grote doorbraak met de film St. Elmo's Fire. Het verhaal gaat dat ze tijdens de opnames vanwege haar drugsmisbruik is ontslagen door de regisseur Joel Schumacher, waarna ze ging afkicken en een week later terugkeerde. Opvallend genoeg was haar karakter in de film, Jules, ook aan cocaïne verslaafd.

Bovenaan