Coryfeeën en dope.

jaja

Bewuste gebruiker
Wisten we dat bijv. William Shakespeare een verwoed morfinist was?
Wie kennen we zoal ng meer?

matthijs

Badass junkie
Hmm ja...artiesten he....zanger van the screaming trees is/was verslaafd geloof ik .
Nick Cave was verslaafd.
Kurt Cobain was verslaafd.
Keith Richards natuurlijk!
De 18e/19e-eeuwse dichter wordsworth was aan ed laudantium zoals erg veel intellectuelen uit die tijd.
Laudantium was een drank die uit alcohol en opium bestond. Het was erg verslavend, maar werd heel erg veel gebruikt in Europa.

matthijs

Badass junkie
Ja, daar zat ik ook al aant e denken. Maar was dat nou echt een dope verslaving? Ik dacht eigenlijk dat de man vooral aan "drugs"verslaafd was. Alles, en zoveel mogelijk dus. :)

Dr. Tommy

Badass junkie
mathijs zei:
Ja, daar zat ik ook al aant e denken. Maar was dat nou echt een dope verslaving? Ik dacht eigenlijk dat de man vooral aan "drugs"verslaafd was. Alles, en zoveel mogelijk dus. :)

ja klopt hij heeft zowat bijna alles gehad

BillyBilo

Badass junkie
Nou er zijn toch nog een paar:

Sid Vicious: 1957-1979 Rest in Punk
Nancy Spungen-1958-1979 Rest in Punk
Stiv Bators, Rest in Punk
Iggy Pop, nu clean geloof ik

Flashing Moments

Belezen gebruiker
"In de Tweede Wereldoorlog werd meth gebruikt door Japanse kamikazepiloten en Amerikaanse vliegers. Het was ook Hitlers drug. Zijn dokter spoot hem er naar verluidt acht keer per dag mee in terwijl het Derde Rijk brandde. Hij vertoonde de klassieke symptomen van een meth-verslaafde: paranoia, agressiviteit, irrationele gewelddadigheid."

mja zeker zullen we t nooit weten aangezien hij al een tijdje dood is :wink:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Diego Maradonna

Vonk

Newbie
Elektronik_dynamite zei:
pablo escobar A.K.A. el magico

de koning van coke kan je natuurlijk neit vergeten :grin:

en el magico was volgens mij gewoon een benaming voor iemand die het echt gemaakt had.. en niet zozeer een bijnaam van een persoon

matthijs

Badass junkie
HDA zei:
mathijs zei:
Pete Doherty natuurlijk.
Misbruik van zowat alles tegelijk...

Zwaar overschatte muzikant trouwens... (zijn ex daarentegen is wel hot ! :mrgreen: :hearteyes: )

Hmm, babyshambles vind ik inderdaad minder goed. Beetje raar allemaal. Gewoon een beetje kloten en dat wordt dan uitgegeven als "rauw en van de straat". Maar als je de eerste cd van the libertines hoort :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: Echt geweldig. Dat is wel rock 'n roll!!! De tweede is ook goed trouwens. Babyshambles gecombineert met the libertines. ("what became of the likely lads" is echt zo mooi!)

jaja

Bewuste gebruiker
:openmouth:

Lees ik zojuist in een ander topic op dit forum dat Willem III ook opium deed!!!

Zo zien we maar weer; 't komt in de beste kringen voor.

:smoke:

Bovenaan