Creativiteit en Wiet

Juultjuh

Experimenterende gebruiker
Hoi,

Ik had gelezen dat je van wiet creativier wordt. Heeft iemand iets prachtigs gemaakt toen ie high/stoned was?

een songtext, tekening ofzo?

Bengt

Bewuste gebruiker
Ik vindt dat je van weed allesbehalve creatief wordt.
Ik denk dat kunstenaars rapper trips zullen nemen om creatief te worden.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Ik word er niets creatiever van hoor.
Lana zei:
Depressie maakt mij creatief. Gek genoeg.
Dat leidt bij mij dus ook tot extreme creativiteit en té veel inspiratie. Het nadeel is alleen dat er bij mij dan 9 van de 10 keer ook iets negatiefs uit komt, en dat is dan wel weer moeilijk.

Liefde maakt ook creatief :hearteyes: , maar dan voelt het bij mij altijd zo negatief omdat je niet weet hoe je het precies moet uiten of er nooit tevreden over bent omdat het gevoel veel sterker is dan dat je op papier oid hebt staan.

Lana

Wijs gebruiker
Vanadesse zei:
Lana zei:
Dat leidt bij mij dus ook tot extreme creativiteit en té veel inspiratie. Het nadeel is alleen dat er bij mij dan 9 van de 10 keer ook iets negatiefs uit komt, en dat is dan wel weer moeilijk.

Liefde maakt ook creatief :hearteyes: , maar dan voelt het bij mij altijd zo negatief omdat je niet weet hoe je het precies moet uiten of er nooit tevreden over bent omdat het gevoel veel sterker is dan dat je op papier oid hebt staan.

Ja daar heb je idd gelijk in. In alle gedichten enzo heeft negativiteit de overhand. Dat moet je dan in een goeie bui ook niet zitten nalezen :grin:
Daar dacht ik pas geleden nog aan, eigenlijk zou ik wel eens een mooi gedicht willen maken over hoe mooi het leven kan zijn. Maar zo'n zwever ben ik niet, over bloemen die openbloeien enzo.
Uit de liefde kan ik ook niet echt iets positiefs putten :rolleyes: Wel als ik het heb over de liefde naar mijn zoon toe. Daar heb ik ook een liedje over geschreven haha.

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Bengt zei:
Ik vindt dat je van weed allesbehalve creatief wordt.
Ik denk dat kunstenaars rapper trips zullen nemen om creatief te worden.

:openmouth:

Ik word juist SUPER creatief, da's buiten het lekkere gevoel toch wel het tweede waar ik het voor doe, ik kan pagina's volschrijven/tekenen als ik stoned ben...aardig wat van mijn beste teksten schreef ik toen ik stoned was... :stoned:

Nostic

Newbie
Zo ik heb altijd wel dat ik creatief wordt van het blowen, vooral tekenen en het produceren van muziek. De meeste ideen ploppen op zodra ik er 1tje gerookt heb :wink:

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik word soms wel creatief van weed, maar als ik wat op papier heb staan en ik kijk het nuchter terug blijkt het echt nergens over te gaan :grin:

Yuppie 2 Waste

Ik produceer regelmatig (house)muziek als hobby en van een aantal tofste en beste nummers heb ik de basis stoned gelegd, de verdere uitwerking moet redelijk nuchter gedaan worden, zoniet dan denk ik meestal : "Waar was ik nou zo enthousiast over?" Ik word ook redelijk laks in afmixen als ik stoned ben en hoor het zowieso niet echt echt goed.Toch haalt het bepaalde barrieres weg zodat je wat minder in de geikte regels denkt en zo tot nieuwe invalshoeken komt.

Doodkapje

Wijs gebruiker
ik ben van nature creatief... wiet onderdrukt dit eerder bij mij... spiet is de brenger van uitvindingen...

m+

niet als dusdanig, ik ben zelf kunstenaar/ontwerper en dope doet je tot andere inzichten komen, maar echt creatiever? naaaaaaah

CyberMonkey

Veel kunstenaars zeggen dat drugs de creativiteit juist uitdooft. Al hebben ze het dan meestal over periodes dat ze halfdood aan de herospuit liggen.

Ook eens een verslag gelezen over de invloed van LSD op kunstproductie, waarbij LSD aan enkele kunstenaars werd gegeven. Tijdens hun trip meenden ze allemaal dat ze prachtige kunst aan het vervaardigen waren, maar achteraf waren ze helemaal niet meer zo enthousiast over hun eigen werk.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Van alcohol wordt ik creatief, van wiet nie zo eigelijk... en vn lsd natuurlijk, muziek maken onder trip is t beste ooit...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Creativiteit, nee. Luiheid, ja.

CyberMonkey zei:
Ook eens een verslag gelezen over de invloed van LSD op kunstproductie, waarbij LSD aan enkele kunstenaars werd gegeven. Tijdens hun trip meenden ze allemaal dat ze prachtige kunst aan het vervaardigen waren, maar achteraf waren ze helemaal niet meer zo enthousiast over hun eigen werk.

Misschien hadden ze dat na de trip moeten doen. Ik weet niet, maar mijn hand oog coördinatie is tijdens lsd echt belabberd.

azgaza

Badass junkie
Ik ben al creatief en als ik stoned ben vind ik de rust om iets af te maken. Dus het helpt mij wel maar het is niet het geen dat de creativciteit opwekt, meer een beetje.. vasthoud en stimuleert.

Osi`

Bewuste gebruiker
Pff, wiet is alleen maar goed voor geniale idee'kes, elke keer als ik dik hard blow, zit ik gewoon lekker te dromen, zoals bv, een eigen eilandje oprichten met alles erop en eraan wat men nodig heeft, kleuren, m'n eigen wetten. Daar is wiet goed voor :tongueout:

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Osi` zei:
Pff, wiet is alleen maar goed voor geniale idee'kes, elke keer als ik dik hard blow, zit ik gewoon lekker te dromen, zoals bv, een eigen eilandje oprichten met alles erop en eraan wat men nodig heeft, kleuren, m'n eigen wetten. Daar is wiet goed voor :tongueout:

Daar heb ik echt geen wiet voor nodig :wink:

Yuppie 2 Waste

Ik heb over dit onderwerp even nagedacht en ben v.w.b. mezelf tot de conclusie gekomen dat ik in die toestand niet nadenk over de "geeikte" regels , ik ken ze wel maar heb er een soort van maling aan en wordt dan zoals ik het wil noemen "Niet gehinderd door kennis"

Wacky

Badass junkie
maiskorrel zei:
Osi` zei:

Daar heb ik echt geen wiet voor nodig :wink:

We kunnen misschien nog gaan meevechten om de noorpool en daar een eilandje maken als de boel ontdooit en opdroogt :)

Antondebeuker

Het hangt van de wiet af. Tot voor kort had ik een prima thuisdealer, kweekte zelf perfecte wiet, heerlijke actieve high, daar heb ik wel goeie muziek mee gemaakt. Helaas is ie out of business wegens gezinsuitbreiding, en nu ben ik weer veroordeeld tot de coffeeshopwiet. :angry:
Nee, daar word ik bepaald niet creatief van, wel dement. Wat een triefel.
Binnenkort maar weer es naar Amsterdam inkopen doen.

azgaza

Badass junkie
Vreemd genoeg heb ik stoned juist meer zin om iets te doen dan nuchter. Nuchter onderneem ik echt niks, en stoned begin ik aan dingen en maak ik ze vaak nog af ook.

Funky Monkey

Badass junkie
azgaza zei:
Vreemd genoeg heb ik stoned juist meer zin om iets te doen dan nuchter. Nuchter onderneem ik echt niks, en stoned begin ik aan dingen en maak ik ze vaak nog af ook.

Dat had ik ook meestal, had alleen ook soms de gedachte van ik ga dat ff doen, maar eerst ff smoke en dan heb je gesmoked en dan heb je geen zin meer :P

azgaza

Badass junkie
Nick de Neger zei:
azgaza zei:

Dat had ik ook meestal, had alleen ook soms de gedachte van ik ga dat ff doen, maar eerst ff smoke en dan heb je gesmoked en dan heb je geen zin meer :P

Ik ging soms blowen voor iets zodat ik er niet na 3 minuten weer mee op zou houden, ik ben nuchter nog al rusteloos.

DreamWeaver

Badass junkie
Vanadesse zei:
Lana zei:

Serenity

Badass junkie
^ Lana, je verwoord het weer perfect inderdaad. Als ik in een dipje zit schrijf ik de beste dingen, of schets ik prachtige tekeningen in 'n halfuurtje. Maar inderdaad wel allemaal verdrietige shit.
En als ik verliefd ben, zoals eerder gezegd, voldoet niks omdat niks zo mooi op papier komt dan dat je het voelt.
Wiet/hasj kan me wel creatiever maken, maar dan moet ik er echt voor gaan zitten. Met speed kan ik me nergens meer op concentreren en vind ik creativiteit duf. Kom overigens wel op goede ideeen dan, maar geen zin om ze uit te werken.

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Misschien moet ik toch mijn eerdere post een beetje veranderen, het is bij mij meer dat ik zelf tot andere inzichten kom, het op andere manier bekijk en daar put ik mijn creativiteit weer uit...een soort in-directe creativiteit dus...

vogel

Bewuste gebruiker
laat al die rommel aan de kant want het is tijdelijk neem een kwast een potlood en papier met wat papier van hennep gemaakt en gij hebt een robuust stukje creativiteit wel efe goed combineren en dan heb je iets voor aan de muur

je kan paddo,s eten en naar de bomen kijken hoe die veranderen maar weer nuchter rest alleen maar een herrinnering en een kater

Boner

Belezen gebruiker
Als ik puur rook, dan doe ik meestal grappige en creatieve dingen en zeker als men maten er bij zijn.

Als ik wiet & tabak rook, dan word ik stoned en ga ik chillen in een zetel met muziek op :grin:

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ik wordt meestal vrij creatief als k echt goed stoned ben.. meestal duurt t dan ook niet lang voor ik photoshop heb opgestart. Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat stoner-art kan uploaden :wink:

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik vind toch dat het blowen mijn geest verruimd.
Dus ja, het kan je creatievER maken.
Maar elke mens voelt zoiets anders aan he.

Ik heb dankzij cannabis en hasj toch mooie teksten kunnen neerlappen op papier.

Eckster C

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Nick de Neger zei:
azgaza zei:

Ik ging soms blowen voor iets zodat ik er niet na 3 minuten weer mee op zou houden, ik ben nuchter nog al rusteloos.

slecht bezig? :grin: ik denk iedereen hier wel een beetje

Bovenaan