CYP2D6 enzyme vraagje.

MDMAmazing1

Experimenterende gebruiker
Beste DF'ers,

Een maatje van me wil binnenkort graag eens truffels proberen, maar hij heeft mij verteld dat hij een bepaald enzyme: CYP2D6 (of iets dergelijks?) mist/weinig van heeft ofzo?

Kan het zijn dat door deze afwijking hij geen truffels kan gegruiken (Oftewel: er rare/toxische dingen kunnen gebeuren)

Hij heeft al eens wiet/alcohol gedaan en dat gaat zonder problemen.

Alvast bedankt, ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben, want weet niet of hij nu wel of geen truffels mag.

-MDMAmazing1

dewilde

Experimenterende gebruiker
Even kort googlen leert me dat dat enzym o.a. verantwoordelijk is voor het afbreken van medicijnen (en dus mogelijk ook andere stoffen) en een aantal lichaamseigen stoffen als serotonine.
Psilocybine lijkt op het eerste gezicht wel verwant aan serotonine, beide zijn tryptamines (psilo= O-fosforyl-4-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine; serotonine= 5-hydroxytryptamine), maar of dat een probleem oplevert weet ik niet.

Als het al niet gevaarlijk is, zou je in elk geval rekening moeten houden met een veel heftiger effect dan iemand zonder het tekort. Als hij het al gaat proberen zou ik starten met een zeer lage dosis. Zonder eerst even bij een arts na te vragen zou ik het overigens sowieso afraden.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja, tenzij iemand op die forum dit heel toevallig weet, zou ik het even navragen bij een dokter. Een dokter moet hier namelijk wel een antwoord op hebben. Zonder antwoord van een dokter of zo lijkt het me ook dat je veel sneller in paniek raakt tijdens de trip. Je wilt tijdens een psilo trip je echt geen zorgen moeten maken over of je misschien vergiftigd bent. :wink:

Bovenaan