Daar is 'tie hoor...

agapios

Experimenterende gebruiker
Goedenmiddag.

Vandaag maar weer eens aan de wiet gelurkt. Het was wel weer eens tijd. Het was alweer een paar weken geleden.

...Ik wil weleens wat depressief zijn. Elke dag wiet is dan niet zo'n goed idee. Voor mij althans. Iedereen reageert weer anders op het goddelijke goedje THC. Hosanna voor degene die met een dagelijks portie de mooiste reizen maakt. Voor mij werkt het niet. Bij dagelijks gebruik worden mij dipjes heftiger. Ik vind het lekker om ongeveer om de twee weken een hijs te nemen. Aan één hijs heb ik dan ook genoeg. Net lekker een beetje stoned en toch nog bij machte om te functioneren. Ik wordt van dat ene hijsje altijd als een speer stoned. En dat duurt dan minstens een uurtje of drie. Ik heb diep respect gekregen voor 'de Godin van de Wiet' en zo behandel ik haar ook. Ik voel dat ze mij dan ook goed behandeld. Eens in de twee weken mag ik baden in Haar Liefde.

...Ik begin weer filosofisch te worden. Ik ben op filosofisch gebied maar een amateurtje, hoor. Niet eens een boek over filosofie gelezen. Maar toch voel ik mij als ik stoned ben de beste filosoof van de Wereld. Dat heb ik dan. Zo ook nu weer. En soms popt er dan een filosofisch inzicht in mijn brein naar de oppervlakte. Zo ook nu weer. Vaak vind ik zo'n inzicht dan zo geweldig dat ik het opschrijf. Zo ook nu weer.

Hier is 'tie:

De TV waar je naar zit te kijken en de makkelijke stoel waar je in zit behoren ook tot je beste vrienden. Bijna iedereen hier in het Westen barst van de vrienden, alleen we zien het niet, bijvoorbeeld omdat er een knetterende bromfiets voorbij komt.
(Ik hoop dat je begrijpt dat die TV, de makkelijke stoel en die knetterende bromfiets metaforen zijn.)

Afijn, van die dingen... Ik heb al een paar boekjes volgeschreven, dus als jullie meer van dit soort onzin op je forum willen hebben, dan zeg je het maar. De meeste inzichten zijn bedoeld om vooral mezelf uit de put te trekken. Maar wie weet misschien heeft iemand anders er ook wel wat aan...

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, ik vind het leuk om te schrijven als ik stoned ben. Omdat dit m'n eerste berichtje is over mijn persoonlijkheid, ga er maar eens een eind aan breien, want als de THC uitgewerkt is, wil ik nog wel eens spijt hebben van wat ik nu weer het internet op geslingerd heb. Mailtjes doe ik maar niet meer.

En ik hoor weleens stemmen in mijn hoofd. Ook als ik niet stoned ben. Op dit moment is het een stem die zegt:
"...Wat doe je nou, man! Je klikt op 'Bevestig'!
Agapios, jongen, waar ben je toch weer mee bezig..."

Smoken

Bewuste gebruiker
Haha, je schrijft mooi man.

Dat hoort bij wiet he, filosofisch worden.
Je kan je ook echt verdiepen in de filosofie of de wetenschap of de pseudo-wetenschap, super interessant allemaal. En dat geeft je al helemaal een bijzonder gevoel als je stoned bent.

Overigens vind ik het een goede en verstandige manier hoe jij in de ''liefde van de wiet badderd'' . Zelf vind ik het ook prettig maar af en toe te doen en niet teveel.

Peace

Smoken

Bewuste gebruiker
Oh trouwens he, ik zat dit topic weer ff door te lezen, maar ik begrijp dat stukje met die stoel en bromfiets en shit totaal niet eigenlijk!? :')

Waar de fack heb je het eigenlijk over?

agapios

Smoken zei:
Oh trouwens he, ik zat dit topic weer ff door te lezen, maar ik begrijp dat stukje met die stoel en bromfiets en shit totaal niet eigenlijk!? :')

Waar de fack heb je het eigenlijk over?

Mooie vent ben je :wink:

Pieter210

Bewuste gebruiker
agapios zei:
Goedenmiddag.

Vandaag maar weer eens aan de wiet gelurkt. Het was wel weer eens tijd. Het was alweer een paar weken geleden.

...Ik wil weleens wat depressief zijn. Elke dag wiet is dan niet zo'n goed idee. Voor mij althans. Iedereen reageert weer anders op het goddelijke goedje THC. Hosanna voor degene die met een dagelijks portie de mooiste reizen maakt. Voor mij werkt het niet. Bij dagelijks gebruik worden mij dipjes heftiger. Ik vind het lekker om ongeveer om de twee weken een hijs te nemen. Aan één hijs heb ik dan ook genoeg. Net lekker een beetje stoned en toch nog bij machte om te functioneren. Ik wordt van dat ene hijsje altijd als een speer stoned. En dat duurt dan minstens een uurtje of drie. Ik heb diep respect gekregen voor 'de Godin van de Wiet' en zo behandel ik haar ook. Ik voel dat ze mij dan ook goed behandeld. Eens in de twee weken mag ik baden in Haar Liefde.

...Ik begin weer filosofisch te worden. Ik ben op filosofisch gebied maar een amateurtje, hoor. Niet eens een boek over filosofie gelezen. Maar toch voel ik mij als ik stoned ben de beste filosoof van de Wereld. Dat heb ik dan. Zo ook nu weer. En soms popt er dan een filosofisch inzicht in mijn brein naar de oppervlakte. Zo ook nu weer. Vaak vind ik zo'n inzicht dan zo geweldig dat ik het opschrijf. Zo ook nu weer.

Hier is 'tie:

De TV waar je naar zit te kijken en de makkelijke stoel waar je in zit behoren ook tot je beste vrienden. Bijna iedereen hier in het Westen barst van de vrienden, alleen we zien het niet, bijvoorbeeld omdat er een knetterende bromfiets voorbij komt.
(Ik hoop dat je begrijpt dat die TV, de makkelijke stoel en die knetterende bromfiets metaforen zijn.)

Afijn, van die dingen... Ik heb al een paar boekjes volgeschreven, dus als jullie meer van dit soort onzin op je forum willen hebben, dan zeg je het maar. De meeste inzichten zijn bedoeld om vooral mezelf uit de put te trekken. Maar wie weet misschien heeft iemand anders er ook wel wat aan...

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, ik vind het leuk om te schrijven als ik stoned ben. Omdat dit m'n eerste berichtje is over mijn persoonlijkheid, ga er maar eens een eind aan breien, want als de THC uitgewerkt is, wil ik nog wel eens spijt hebben van wat ik nu weer het internet op geslingerd heb. Mailtjes doe ik maar niet meer.

En ik hoor weleens stemmen in mijn hoofd. Ook als ik niet stoned ben. Op dit moment is het een stem die zegt:
"...Wat doe je nou, man! Je klikt op 'Bevestig'!
Agapios, jongen, waar ben je toch weer mee bezig..."
Wil je nog eens wat inzichten wegschrijven op het forum?

agapios

Pieter210 zei:
Wil je nog eens wat inzichten wegschrijven op het forum?
Nou, vooruit dan maar...
=
Door al het geluk dat voor handen is, raak je van het pad, want je wilt altijd meer.
Niet: gelukkig heb ik een computer met internet, gelukkig heb ik een dak boven mijn hoofd, gelukkig kan ik communiceren d.m.v. woorden, gelukkig ........, vul maar in...
Maar: als ik een .......... heb, ben ik pas echt gelukkig.
...Stop met verlangen naar meer. Je bent al zo gelukkig; als je 't maar ziet.
=
Het leven is te mooi om niet waar te zijn.
=
Onze 'sociale' omgangsvormen worden hoofdzakelijk gewenst doordat de meeste mensen zich bezig houden met het gooien van roet in andermans eten, zonder dat men er zichzelf bewust van is.
=
Godsamme, is het alwéér nu. Jezus, d'r komt geen eind aan. Altijd dat nu...
=
Niemand is perfect, dus als je perfect wilt zijn, wees dan niemand.

agapios

Laten we (h)eerlijk zijn: het gaat bij het roken van wiet om de THC. De THC doet 't em. Van de THC geraak je in hogere sferen, wordt je stoned, reis je naar een andere dimensie, wordt je filosofisch, ga je uit je dak tijdens een lachkik of... Met andere woorden: kun je het Hemelrijk der Aarde bewandelen. Hoe dan ook... Er gebeurt dus iets met je.
Iemand die zijn bewustzijn (of liever: het bewustzijn) voelt veranderen na het roken van wiet weet dat dat komt doordat de THC-moleculen, die op een of andere manier in je longen (of maag) terecht zijn gekomen, hun uitwerking hebben in je brein (voor degene die dit nog niet wist: bij deze...).

Denken jullie daar nou eens even goed over na:

...Je ervaart door waar te nemen van alles en nog wat om je heen. ...Dat is toch niet niks. Als je daar bij stilstaat, is het toch wel heel wonderlijk dat je überhaupt kúnt zien wat hier staat. Niet dan?

Ooit waren er vlammen in een donkere Ruimte; niets meer dan chemische reacties tussen een zooitje atomen (en niet zo weinig ook). Ooit klonterde de as van die vlammen samen tot een bolletje dat steeds groter werd. Door zwaartekracht werden er kleine bolletjes as als door een magneet aangetrokken door grotere bolletjes as. Dit ging maar door, totdat er een planeet ontstond. En dit proces gaat nog steeds dagelijks in alle uithoeken van het universum gewoon door.
Een planeet is slechts een woord dat wij mensen aan grote bollen as (wat eigenlijk maar stofjes zijn ten opzichte van de - vermoedelijke - oneindigheid van het universum) gegeven hebben.

Wat ben je nu dus eigenlijk?... John Lennon wist het mooi te verzinnen: We are stardust, we are golden, we are billion year old carbon, and we got to get ourselves back to the garden.
Wat Lennon er mee bedoelt, is dat we bezig zijn (we kunnen overigens niet anders) met terug te keren naar onze natuur. We zijn letterlijk één en we zijn onderweg om dat onvoldongen feit tot ons zielige brein door te laten dringen.
Maar wat doen we?... We lopen als kippen zonder kop achter elkaar aan. De een denkt het nog beter te weten dan de ander. ...En dat ademen, zien, horen, ruiken proeven en voelen gaat maar door. Bij iedereen. We zijn dus hetzelfde, want dit is precies wat er bij iedereen gebeurt. Is dat niet wonderlijk???

JIJ (jij, ja) bent, via een bolletje stof en nog ontelbaar veel andere processen, ontstaan uit vlammen. Dat kun je toch gerust een wonder noemen.
't Is daarom, lijkt mij, niet zo gek dat ze bij Greenpeace zeggen: jongens, ...kan dat niet een beetje minder. En onze medebewoners, in welke vorm dan ook, zouden we daar uit respect niet wat zorgvuldiger mee om horen te gaan. We zijn tenslotte van hetzelfde spul gemaakt (en zijn het dus eigenlijk zelf). Lijkt me daarom ook niet zo gek dat indianen het vuur (maar ook het water, de lucht en de aarde) vereren en met het Heilige Vuur offers brengen aan het iets dat je een creator zou kunnen noemen. Van mij mag je het ook geloven in God of Allah noemen. Het komt allemaal op hetzelfde neer. Uit vuur heeft 'De Creator' in het Universum ook THC gemaakt. De Creator is dag in dag uit bezig om iets van dat Universum te boetseren, breien, kantklossen, in elkaar te sleutelen, scheppen (...laat iedereen er vooral zelf een eigen draai aan geven; je bent wat mij betreft vrij).

Die THC, da's dan toch eigenlijk wel een wonderlijk goedje. Door niets meer dan chemische reacties is er een plantje op een bolletje stof ontstaan, waardoor rare wezens rare dingen gaan doen (een stukje schrijven op een 'Drugsforum', bijvoorbeeld).

Al met al ben ik iemand die best wel respect gekregen heeft voor de ontelbare mogelijkheden die mij gegeven zijn. Van mij mag je zeggen dat ik in God geloof; persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om er andere woorden aan te geven (iets met Bewust ZIjn, bijvoorbeeld :)...
Hoe dan ook... Het 'hoort' volgens mij zo te zijn dat THC-moleculen iets aparts met je brein doen. De Creator heeft 't namelijk zo bedacht. Wat precies? ...Dat zijn we als mens nog aan 't uitvinden. Wie weet waar het toe leidt? Telepathie? Algehele gekte?...Wie het weet mag het voorspellen...

In de volksmond noemen wij dat evolutie. THC is niets meer en niets minder dan een onderdeel van die evolutie. De rest van de plant doet nauwelijks iets met ons brein. Ik hoef 't daarom ook niet in m'n longen te hebben (het grootste deel is gif en smaakt vies -vind ik). Dus Pieter210, om antwoord te geven op je vraag: ik rook het pure spul, Santa Maria en Purple Haze zelf d.m.v. zonlicht grootgebracht. En ik 'rook' het uit een zelfgemaakte elektrische vaporizer (de nauwelijks schadelijke damp van de weke plantdelen kan ik u ten zeerste aanbevelen vanwege de geur en smaak).

Wij kunnen niet anders dan meedoen aan de evolutie en zijn ontdekkingsreizigers (and stardust).

Laten we Moeder Aarde eren en wiet zo vaak als je zin hebt Marihuana noemen. Ik vind dat Zij wel een mooie naam verdient.
...Maar denk er zo je wilt gerust anders over. Volg vooral je eigen God. Ik zal je er niet op aankijken (omdat we één zijn, sukkel!!!).

Waarom zit ik hier eigenlijk de moraalridder uit te hangen?
Tsja, 't Is er door allerlei omstandigheden van gekomen. 't Is de natuur; je houdt het niet tegen. ...........Raar maar waar.

Shit, toch weer op 'Bevestig' geklikt.

Smoken

Bewuste gebruiker
Vind het zo vet he, wat jij schrijft, want ik ben het er altijd al 100% mee eens geweest, maar toch leuk om van iemand anders te lezen.. Het doet me goed om te lezen dat anderen ook deze visie hebben.

agapios

Daar is 'tie weer hoor...

Pas als we elkaar nergens (écht nergens) voor nodig hebben, kunnen we in vol-ledige vrijheid samenkomen.

agapios

Onderstaande tekst is niet van eigen hand, ik heb het ooit eens in een mapje op mijn computer bewaard. Weet niet meer waar het vandaan komt, maar vind het wel bijzonder gaaf geschreven en wil het daarom met jullie delen:

SPRING IN HET NIETS

We zijn ons slechts van een miniem deel van de informatie die elk moment onze zintuigen binnenstroomt bewust. Bovendien is er een tijdsverschil van een halve seconde bij de doorgave, zodat alle waarneming eigenlijk die van het verleden is. Wij zijn dit moment, maar we kunnen het nooit waarnemen. We kunnen het alleen maar zijn. Dit moment is aanwezigheid zelf. Het is niet te bevatten.

Dit is niet maar zo'n intellectuele wetenswaardigheid die je in je opslaat. Hier staat je verstand bij stil, hier houdt de wereld op te bestaan: alles, zonder uitzondering, wat je waarneemt, denkt en ervaart, is het verleden. Het heeft geen werkelijkheid. Denk daar eens diep over na. Laat het binnenkomen. Het verwoest alles. Er blijft niets over. Dit is ontstellend nieuws als je je verbeeldt dat 'jij' je 'in' de verschijningsvorm bevindt, en kijkt naar een onafhankelijke `echte wereld' buiten je. Als je je plotseling realiseert dat alles wat je ziet en denkt niets dan een onbetrouwbare en gedeeltelijke uitdraai van het verleden is, is er geen uitweg meer voor je.

Je hele leven draaide om het vinden van een uitweg. Je hebt psychotherapie, gesprekstherapie, meditatie, lichaamswerk, creatieve visualisatie, positief denken, netwerkmarketing, blauwgroene algen, alles geprobeerd wat je maar kon om jezelf te redden. En plotseling besef je dat er geen uitweg is.

Alles houdt halt. Je bent er gewoon. Er is geen ontkomen aan. Hier vlak voor je staat de mogelijkheid om te ontdekken dat je helemaal niet opgesloten zit in de verschijningsvorm. Jij bent een droom. De lichaamgeest is een droom. De wereld is een droom. Spiritualiteit is een droom. Alles is een droom. Slechts dit is echt.

Wat is dit?
Woorden kunnen het niet beschrijven. Louter aanwezigheid is ongelooflijk springlevend. Het is pure energie. Val erin, en je valt in niets. Niets is niet te bevatten. Het verstand vindt dit griezelig. Het verstand voelt zich niet op zijn gemak bij iets dat onvoorspelbaar, niet te kennen en niet te beheersen is. Er is geen 'ik' in louter gewaarzijn, geen verhaal, geen drama, geen toekomst, geen hoop, geen betekenis, geen doel, geen lichaam. Voor het verstand is 'niets' een angstaanjagend idee: een onvruchtbaar, desolaat vacuüm, een nihilistische leegte. Het klinkt vreselijk, als dood, als levend begraven worden. Wat is erger?

En dus deinzen we terug voor louter aanwezigheid. We blijven druk bezig. We vermijden dit angstaanjagende niets, dat net onder de oppervlakte van alles loert. We vermijden stilte. We vermijden hiaten in de conversatie. We doen de radio of tv aan. We lezen boeken. We hebben 'zinvolle' carrières. We stichten een gezin. We gaan op vakantie. We lopen goeroes na. We drinken. We roken. We consumeren. We praten. Alles om dit akelige niets te vermijden.

Maar als je jezelf toestaat niet meer weg te rennen, en je laat je vallen in het niets en niets zijn, wat vind je dan eigenlijk? Is 't het desolate vacuüm wat je je voorstelde en waar je van wegliep? Je zult nog verbaasd staan!

De enige manier om erachter te komen is het experiment te doen. Niemand anders' resultaten betekenen iets voor jou. Jij moet zelf de sprong wagen. En de paradox is dat er geen jij is om dat te doen, en geen afstand om te overbruggen. De 'sprong' is de oplossing van dat hele droombeeld...

Smoken

Bewuste gebruiker
Wouw die is mooi.
Facking diep. Helemaal gelijk in. Dat is zo'n belangrijk besef.
Mooi verwoord, voor hoever woorden dit kunnen omschrijven.

agapios

Eigenlijk hoef je alleen maar te stoppen met - voor jou - gekke dingen te doen...
't Is even een procesje, maar dan heb je ook wat.
=
En kijk bijvoorbeeld eens naar buienradar. ...Je hebt (sinds kort) zelfs ogen in de ruimte.
Hoe rijk wil je zijn!
=
Wat een gek, hè?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Lees deze posts met heel veel plezier, je verwoord het zo mooi! Keep it up!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Idd, ben ook een stille genieter van je teksten :wink:
Lees met plezier nog wat aankomend nieuws van je!

agapios

Ik gebeur in jou, jij gebeurt in mij. Verder is er niets aan de hand en zal er ook nooit aan de hand zijn...

agapios

Nog een:

Op een gegeven moment ga je het interessant vinden wat anderen zouden kunnen denken en hoe het komt dat ze op die gedachte(n) gekomen kunnen zijn. Dit is een teken dat het 'zelf' op aan 't lossen is en je volwassen begint te worden.

(zei de puber op z'n 53ste)

agapios

Dit keer geen peperkoek of marsepein,
maar het allergrootste cadeau dat je kunt krijgen.
Ik geef je het licht
en ik geef je het zijn
en ik geef je het eind van elk gedicht.
Ik geef je het zwijgen...

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
agapios zei:
Dit keer geen peperkoek of marsepein,
maar het allergrootste cadeau dat je kunt krijgen.
Ik geef je het licht
en ik geef je het zijn
en ik geef je het eind van elk gedicht.
Ik geef je het zwijgen...

Prachtig gedichtje!

agapios

Als je precies weet hoe het zit, laat je je baard staan.

(Wat overigens niet werkt is je baard laten staan omdat je precies wilt weten hoe het zit.)

agapios

Je ZELF verzekeren is niets anders dan het verkopen van JOUW! vrijheid.
Er is maar één vrijheid en dat ben JIJ.

P.S.1: Of er zoiets als een 'tweelingziel' bestaat? ...Ik ben d'r nog geen een tegengekomen, dus ben ik maar gestopt met zoeken. ...Jeetje wat een vrijheid!

P.S.2: Die tweelingziel, die/dat ben je volgens mij ZELF. JIJ bent ALLES!!! Je BENT. ...Wauw!
...Tover een glimlach op je gezicht en geniet ervan.

Frank123

Wijs gebruiker
agapios zei:
Als je precies weet hoe het zit, laat je je baard staan.

(Wat overigens niet werkt is je baard laten staan omdat je precies wilt weten hoe het zit.)

Als baarddrager moest ik hier wel om lachen

Koios

Newbie
Dat dipje dat ken ik. Dan is chronisch roken inderdaad niet de oplossing.

Als dat "dipje" net zo eufemistisch is als ik het bedoel, kan ik je ten stelligste "Man's search for meaning" aanraden. Van psychiater en concentratiekamp-survivor Viktor E. Frankl. Eigenlijk kan ik het iedereen aanraden.

Het zijn een goede 150 paginaatjes (kleiner dan A5 formaat), maar de eerste 40-tal pagina's zijn nogal zwaar voor de geest (het concentratiekamp gebeuren), daarna wen je er min of meer aan... Dat is althans mijn ervaring.

De eerste 100 pagina's gaan over het leven in een kamp, en de drie psychologische stadia van de gevangenen (in zo'n concentratiekamp), dan gaat het zo'n 50 pagina's over zijn ontwikkelde methode "logotherapie".

Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar ik heb er veel aan gehad.

In het kort gaat het hierover:
Freud stelde dat de mens zijn doel was geluk te vinden/gelukkig te zijn. Frankl stelt dat de mens zijn doel is om betekenis te vinden, en dat geluk daar automatisch (na verloop van tijd) op volgt. En dat iedereen, hoe uitzichtloos zijn situatie ook lijkt, betekenis kan vinden in zijn leven. Vraag je daarbij niet af "wat heeft het leven mij nog te bieden?", maar stel je de vraag "Wat heb ik het leven te bieden?".

Afijn, het is allemaal veel duidelijker als je het boek gelezen hebt.

IK doe hetzelfde als jou, heb ook al boekjes volgeschreven met gedachten , inzichten en visies.
Maar ik heb nog niet echt het lef van ze te posten, want wanneer ik nuchter ben, en ze herlees, kijk ik er veel te kritisch naar. Ik herlees ze ook nooit, terwijl als iemand anders ze leest die altijd razend enthousiast is.
Maar blij dat ik niet alleen ben :)

agapios

Koios zei:
Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar ik heb er veel aan gehad.
...
Afijn, het is allemaal veel duidelijker als je het boek gelezen hebt.

Op tien pagina's na, heb ik het boek gelezen. Dat van die concentratiekampen wist ik al zo'n beetje. De wereld is oneindig mooi en oneindig gruwelijk. De psyche daarachter is (voor mij) te begrijpen en goed om eens over te lezen. In die zin vond ik het af en toe boeiend.
Op pagina 141 kwam ik (eindelijk) iets tegen waar ik wel wat mee kan. Niet geschreven door de schrijver, maar een verklaring van iemand over logotherapie. Dit doet eigenlijk niet ter zake, dus ik lul te veel. Hij heeft het er wel ingezet en is mij daardoor onder ogen gekomen.
In 't kort: Driewerf Hoera! voor beide schrijvers:

De traditionele psychotherapie heeft zich steeds ten doel gesteld de mens zijn arbeidsvermogen en levensvreugde te doen herwinnen, de logotherapie heeft eveneens deze doelstellingen voor ogen, maar tracht tevens het vermogen van de patiënt tot lijden, indien dit nodig mocht zijn, te activeren, door de betekenis van het leiden op te sporen. in dit verband verklaart mevrouw Huppeldepup in haar verhandeling omtrent de logotherapie, dat 'onze huidige mentale-gezondheidsfilosofie nadrukkelijk stelt, dat mensen gelukkig horen te zijn, dat ongelukkigheid een teken is van gebrek aan aanpassingsvermogen.'

...Vooral dat laatste legde bij mij een vinger op de zere plek.
Als ik op de laatste tien bladzijden nog iets tegenkom, meld ik mij weer.

agapios

@ nys1988:
Misschien ben je toe aan de drie boeken van Jed McKenna.

@ TheBlueHulk:
Ik ben hartstikke benieuwd naar je teksten. Mocht je zin hebben, dan mag je ze mij best posten in een PB'tje (vanzelfsprekend in het volste vertrouwen dat het onder ons blijft)...

Bovenaan