Daar is 'tie hoor...

agapios

Experimenterende gebruiker
Dan toch ook nog maar een die net voor het douchen uit het Universum aan kwam waaien:

Als je het niet naar je zin hebt op deze Wereld, dan 'moet' je zo stout zijn als een kind tegenover jouw 'God' en daar lering uit trekken, of je kunt jezelf ophangen.

(Weet iemand nog meer mogelijkheden?)

agapios

En dan die vogeltjes... Laat ze toch gewoon hun bek houwen met hun zielige gepiep.
Dat kunnen wij toch veel beter. Zet maar eens een plaat van Bach op.

De combi is goed te doen, vooral op zondagmorgen. Dat dan weer wel.

darkbull

Bewuste gebruiker
oh dat heb ik ook.

ik ben der zelfs gelovig van geworden, van hasj.
(volgens mij zat jezus aan de weed)
en hatsikke filosofisch.

en het kan niet anders of alle groten der aarden moeten hebben gerookt of iets dergelijks.

agapios

Dit is er echt eentje voor het Drugsforum:

Wat meer heb je nodig om een nog gelukkiger gevoel te krijgen dan het gevoel dat je op dit/een nuchter moment al hebt? (Je leeft!)

...Maar waarom zou je niet af en toe eens een feestje vieren met de elementen. Toch?

Of toch niet?...

MeejheM

Badass junkie
Welkom terug.

zulke vraagstukken over cannabisgebruik houd ik me meestal buiten. deze dus ook, maar tof dat je nog bezig bent.

agapios

Hij is herboren...!

Met:

't Is hier, uhhh... Nou; jeweetwel: geschreven door Harry Mulish...

Laatst bewerkt:

agapios

Wat vertoon ik hier toch een gestoord gedrag...

In het wilde weg achterlijke 'filosofische' woorden op een beeldscherm knallen. Hoe gestoord kun je zijn? Hoe gestoord kun je niet zijn? Wie/wat bepaald de norm?

...Je bent de piloot van je eigen lichaam (dus ook van je gedachten).

Of ben jij iets/iemand anders dan je gedachten/gewaarwordingen?

In Lak'Ech

agapios

Ik gooi er na lange tijd nog maar weer eens een in:

...'t Is taalkundig maar één letter, maar er zit een verschil zo groot als het Universum tussen:
"Dit is het dan." (of "Is dit het dan?")
en
"Dit ís het man!"

Laatst bewerkt:

agapios

Verlicht kun jij niet zijn. Ook ik niet. De dalai lama of wie dan ook kan nooit verlicht zijn. ‘Verlicht’ ben je namelijk niet. Een verlichte zal nooit van zichzelf zeggen dat hij of zij verlicht is. Een verlichte zou kunnen zeggen: Ik heb mij ontdaan van verzwaring of van verduistering.

De verzwaring/verduistering waarover dan gesproken wordt, is de illusie dat alles buiten jou bestaat en dat je daar een mening over moet hebben. ...Maar er bestaat helemaal niks, terwijl alles (als één!) alleen maar in je hoofd bestaat. Ook het ego; dat met dat zogenaamde ‘alles’ aan de haal gaat, zodat er altijd iets bij moet of er wat vanaf moet.

…Zo binnen, zo buiten. Dit is de sleutel tot vrijheid.

Niets is de waarheid.
Wat een wonder!

Laatst bewerkt:

agapios

Als nuchtere Hollander (ik weet het: dat zou je niet zeggen als je zo mijn berichtjes hier leest), begeef ik mij vrij vaak tussen de ‘spirituelen’ (o, vandaar…). En wat ik daar steeds meer zie, zijn focking halve bananen!
Hoezo halve bananen? Wat is de gedachte dáár nou weer achter?
Spirituelen zijn over het algemeen vegetarische (of vegan :tongueout:) geitenwollensokkenvreters die lokale producten en lokaal voedsel nogal hoog in het vaandel hebben. …Is dát het dan? Een banaan komt uit een ver buitenland, dus als ik maar de helft neem is dat maar half zo slecht. Als je zo denkt, zou ik zeggen: bewaar die andere helft dan maar op een plek waar het altijd donker is…

Afijn, dit moest ik even kwijt op de vroege zondagmorgen.
Sorry.

Bovenaan