Dagboek: Ninanina's afkickrace!

Reiziger888

Experimenterende gebruiker
Ninanina zei:
Hoi lieve mensen,

Reiziger!!!!! veel succes!!!! Laat vooral weten hoe het is!!

Ik ben inmiddels 2 maanden verder, craving, trek, heb ik niet echt!

Had wel 10 jaar methadon onderschat!! Het gaat goed, maar ik ben nog steeds moe! Vooral 's ochtends, ik slaap nog steeds slecht, mijn darmen zijn nog steeds van streek, maar het is allemaal veel draaglijker geworden.

Ik hoop echt dat ik weer het meisje van zestien kan worden (hoewel ik nu heel wat ouder ben!).
Maar leren leven zonder constante verdoving gaat niet zonder afzien. En alle vervelende kwaaltjes die ik nu relateer aan Meet gebruik hebben andere meisjes van 43 blijkbaar ook!

Ik hou jullie op de hoogte!!

Lieve NinaIk ben bijnade eerste week door,en het is nog zwaar,maar ik ben zo blij als een jongkje van 17 weer!!!Dankje voor je bericht en als de letters minder dansen ben ik er weer....
xxx De Reiziger :wave:
:wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi nina,

ik heb net je dagboek gelezen en ik vind het echt knap van je dat je zo door hebt gezet!!
zelf gebruik ik vanaf mijn 18de( ben nu 42) al methadon, de eerste jaren vaak alleen 's morgens omdat ik de rest van de dag gewoon bruin had maar sinds 22 mei 2005( verjaardag)alleen meet.
veel te lang op 5 pillen blijven hangen maar goed, ik zit nu sinds vandaag op 1 pil, ben de afgelopen week met om de dag een kwart pil naar beneden gegaan en vanaf morgen ( ik slik nu 's morgens en 's avonds een halve)brokkel ik er gewoon wat af, wil eind van de week er klaar mee zijn.
uiteraard ben ik brak, slaap klote ed maar waar een wil is, is een weg!
ben wel heel benieuwd hoe je je voelt, hoelang je al op 0 staat, vanaf hoeveel ed.
ik had deze site veel eerder moeten ondekken, ik heb er echt wat aan aangezien ik verder een heel normaal leven leid weet bijna niemand wat er met me aan de hand is en kan ik er behalve met familie niet over praten en de fam. weet natuurlijk niet hoe het voelt.
ik wens jou en iedereen die hiermee worstelt heel veel suc6 toe :wave:

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi Jolie!

De laatste loodjes hè!!
Ik was 3 jaar gestopt met bruin maar nam ook al 10 Meet!
Sinds 1 met alles gestopt!

Ik heb heel lang gesukkeld met die laatste mg!

Nu, 3 maanden later, voel ik me eindelijk terug een beetje normaal! Had het toch wel onderschat. Ik dacht oh, die ene mg maakt nu ook niks meer maar helaas!
Maar het is te doen! Je voelt je de eerste maand zwaar klote, darmproblemen, wiebelbenen, niet slapen je kent het wel! Maar dat gaat over, geestelijk had ik er dan weer niet zo'n moeite mee omdat ik het echt beu was!

Ik heb twee zoontjes die me nogig hebben en heb ook altijd een normaal bestaan gehad met job etc.

Veel succes! Laat maandag weten hoe het gaat!

Ik schrijf niet zo vaak meer maar lees regelmatig mee!

Ook hiep hiep hoera voor de reiziger!

Liefs

Reiziger888

Ha Nina,
HIEP,HIEP,HOERA VOOR ONS CLEANEN,EN ONDERWEGZIJNDEN(JOOLIA BV......!!)BEDANKT OOK!
Bijna 7 weekjes(zondag) en ook mijn krachten nemen dagelijks toe,op soms klotemomenten na!!!
Door de drukte van de dagelijkse gang van zaken,en kleintje enzo neem ik snachts nog een half valiumpje 5,soms twee halfjes...Verder is bezig blijven de beste remedie voor mij,en we gaan nu zeker door,ben bezig om tweede implantaat naltrexon te nemen voor 2 mnd,de halfjaarsimplantaten zijn uit de handel...hoop dat ik straks na aantal maanden weer gewoon zonder verder kan,maar wil geen risico meer lopen eerst!!! Het ga je goed,en beter...
We horen weer van elkaar..
Lief groetje en sterkte De Reiziger :sunglasses: :wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi nina( en reiziger)
ik vind het echt fijn om te horen dat het goed gaat met jullie, ik denk vaak: " als ik het kan, kan een ander het ook" nu moet ik de rollen omdraaien en denken,als een ander het kan, kan ik het ook!
ben absoluut niet meer bang om terug te vallen naar heroine, ik vind het leven zonder veel te leuk, ik heb een hele leuke dochter (22) en al zijn haar vader en ik sinds een jaar niet meer bij elkaar,zijn we nog steeds elkaars beste vrienden.
ik woon ondertussen weer samen met een nieuwe man, die nota bene rechercheur bij de politie is, kan ik als er ooit weer aan me gevraagd wordt of ik met politie in aanraking ben geweest, zeggen:" ja, ik woon ermee samen :wink: "
heb een lekkere auto en ga over een paar maanden eindelijk een motor kopen, de laatste dingen zijn natuurlijk puur luxe maar wel mijn hobby, dus al met al hou ik van mijn leven!
maar goed, ik ben de afgelopen week erg hard naar beneden gegaan met mijn pillen, beb nu 28 uur geleden mijn laatste kwart pil op, aangezien ik daar al nix van merkte dacht ik, nu stop ik maar helemaal. voel me waaaaaaardeloos maar ook trots want er liggen hier nog wel 200 pillen in huis!
mijn vriend is heel lief voor me maar weet niet wat ik doormaak, jullie wel, dus ik vind dit een uitkomst.
ik vind het echt goed van jullie, ik ben ook vaak ziek geweest toen mijn dochter nog klein was.
en Nina, ik heb er geestelijk ook geen last van, ben er ook helemaal klaar mee, maar daar zit het hem ook in, als je het maar echt wilt, dan lukt er erg veel!
groetjes Joolie

Reiziger888

Beste Joolie,
Ik wens je heel veel sterkte de komende weken,en waar een weg is,is een wil !!!!! :)
En de wil is sterk hoor ik wel...De rest volgt vanzelf,nou ja vanzelf,je zult goede en minder goede momenten hebben,maar JE GEVOEL KOMT MET DE DAG VERDER TERUG,EN DAT IS HEEEEERLIJK!!!
Hoop dat het wat meevalt,en nogmaals sterkte..
Groet De Reiziger :sunglasses: :wave:

EN OOK NINA,GA ZO DOOR....TOPPIE!!! :wink:

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi Nina en reiziger,
ik ga nu dag 4 op 0 in, ik zat in oktober nog op 4 pillen, begin maart 2 en half, de laatste week van maart en de 1ste van april heel snel gaan afbouwen, dus ik voel me al een paar weken niet zo geweldig.
maar goed, ik ga door, nooit geweten overigens dat er zoveel uren in een dag zitten, vannacht helemaal niet geslapen, de nachten ervoor weinig en lig ik eindelijk in een houding waarvan ik denk dat hou ik wel ff vol, moet ik weer plassen.
ik bel straks wel de arts op om haar op de hoogte te brengen en of het verstandig is om evt. voor de nacht iets te krijgen( hoewel ik dat liever niet heb) maar ik begin een beetje uitgeput te raken, ik hoor dat je vrij snel aan benzo's verslaafd raakt en dat wil ik echt niet!!!!!
ik heb ondertussen al een hele pot melatonine op waar ik ook nix aan heb.
hoe heb jij dat 's nachts gedaan nina, uitzingen of toch iets van een slaappil ?
gek genoeg heb ik soms wel honger en kan ik op een enkele x na alles binen houden.
het gammele brengt ook veel flashbacks uit de tijd dat ik nog veel bruin gebruikte, ook niet allemaal even leuk, maar ja het hoort er allemaal bij denk ik.
op naar betere dagen, maar ik zet door!
joolie :wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
weer ik, ligt het aan mij of is het toch mogelijk dat je de 4de dag nog beroerder bent dat de voorgaande dagen?
ik heb van mijn arts zopiclon a 7.5 tabletten, 1 zonodig 2, ik heb er 2 op, viel op de bank inslaap, vriend heeft me naar bed gehesen, enmal in bed kregen voor mijn idee, hoofd en benen ruzie, dus zit ik hier werderom op de bank me kut te voelen.
ik ben ff bang dat na regen het gewoon wee gaat regenen, maar ik ben halverwege in week 1 en zet door :wave:

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi Jolie!!

Klote gevoel hè!!

Maar het gaat over na een tijd!

De eerste maand heb ik amper geslapen ,kon mijn benen geen seconde stil houden, had constant buikrampen!!

Nu na bijna 4 maanden begin ik me weer redelijk normaal te voelen!
De eerste twee weken zette ik kruisjes omdat het zo langzaam ging een uur leek een jaar!

Maar nu volhouden!!!
Wel opletten met benzo's, dat blijkt nog erger te zijn en na een week of twee zit je er al aan vast!

Alleen goed voor soms of de eerste dagen!

En ja dag 4 is klote!! Methadon werkt pas echt uit na drie dagen!

Reiziger!! :sunglasses:

Doorgaan zo!!

Liefs

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi nina,
ik vind het lief dat je reageert!
je bent nl al zover dat ik me kan voorstellen er nooit meer wat van doen te willen hebben.
ik heb 23 jaar af en aan meet geslikt en sinds 5 jaar non stop, ik raak het ook nooit meer aan.
had het gisteren erg zwaar, vooral geestelijk en dat had ik nooit verwacht, bruin interesseert me niet meer, al gebruiken ze onder mn neus, maar van al die flashbacks werd ik zo opgefokt erbij.
half 10 nog een slaappil genomen en tot 6 uur!! vanmorgen geslapen, dat is me al geen maand meer overkomen, ik heb er 15, meer wil ik niet.
vandaag voel ik me wat beter, ik woon aan de rand van een bos en heb 2 grote honden, daar heb ik vanmorgen een half uur mee gelopen, daarna ben ik wel weer op maar toch ff fijn.
joh, 4 mndn en nou pas weer een beetje jezelf ?
heb je het gevoel dat je anders bent dan toen je nog wel meet gebruikte? ik heb nl. altijd het idee gehad met meet gewoon mezelf te zijn geweest, ook niet afgevlakt of afgestompt, toen ik na 17 jaar met bruin stopte kreeg ik wel alles voor mijn kiezen( mijn gevoelsleven), maar daar heb ik 1 voor 1 mee moeten dealen, wel met hulp hoor, want er zat nogal wat maar daar ben ik nu ook al een paar jaar "klaar" mee, dus ik hoop dat mijn ikke niet verandert.
nou ga ik maar weer eens douchen.
liefs joolie :wave:

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi Jolie!

Weet je wat zo raar is, ik gebruikte ook al een aantal jaren geen bruin meer en dacht, die Meet doet me niks!

Pas toen ik stopte merkte ik dat het toch wel af vlakt!

Maar zoals ik al zei, geestelijk, buiten de onrust, gaat het wel, 't was vooral bij lichaamlijk vooral zwaar, hoewel ik ook afgebouwd had!

Hoewel ik dus ook altijd dacht dat dat "beetje" methadon niks met the brain deed, ondervind ik nu toch dat het toch wel iets doet!!

Maar ik ben er ook wel helemaal klaar mee!! Toen ik 1 januari, na lang zeiken en zeuren die halve mg. had afgeschaft heb ik me echt een hele maand en meer pffffffffffffffff gevoeld!!

Ik heb twee klein kids dus ik moest wel vooruit, maar met momenten!!!!!!!! :angry:
Maar nu ben ik oh zo blij dat het gedaan is voor goed!!!
Had nog een hoop pillen in huis maar heb ze onlangs weg gegooit. Verval datum overschreden!!

Doe je best Meis!! Nog even tanden op elkaar en dan is het over!!

Liefs!

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Nina,

Fijn dat het zo goed gaat, meid! Dat heb je toch maar mooi geflikt! Gebruik/drink je verder helemaal niet? Ik hoop dat alles met jullie allemaal goed gaat thuis!

Dikke kus,
R@ :wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi R@,
ik heb hier de afgelopen dagen veel rond gelezen en ben uiteraard jouw naam vaak tegengekomen, heb lang niet alles gelezen maar ik wilde je toch ff zeggen, dat ik enorm veel respect voor je heb!!!!!!!
ik heb zelf( toen had ik een deeltijdbaan) ook veel op hc gezworven, heb niet zoals jij dat zo mooi zei:"dingen gedaan die een vrouw zo goed kan"ik had andere"gaven"
ik heb mijn dochter altijd bij me gehad, mijn toenmalige man( ook verslaafd)werkte gewoon en als ik een weer eens een x in een cel zat, kon mijn dochter naar mijn zus.
als ik haar kwijt was geraakt weet ik niet hoe het dan met me afgelopen was.
ik vind het heel goed en dapper van je dat je zo doorgezet hebt en het staat hier misschien wel ergens maar wonen ze nu wel volledig bij je?
groejes joolie

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi nina!

dag 6 alweer, ik durf nog niet teveel te hopen dat het langzaam beter gaat, want ik ben bang het gevoel van dag 4 nog eens te krijgen, heb vannacht met 2 slaapillen goed geslapen maar werd weer vroeg wakker met die ellendige spierpijn.
knap hoor, doorzetten met 2 kleintjes, ik heb het vaak genoeg meegemaakt en vooral de tijd dat "nee" het favoriete woord was, grrrrrr.
ik zit hier met 2 ridgebacks, de 1 is 5, de ander 10 maanden en die begint erg te puberen, ze weegt al 42 kilo, (de ander 47)dus als ik het pad afloop en het bos in ga, ze een kat zien, sleurt 90 kilo me mee,ik heb geen kracht meer, maar als ik ze los kan laten vind ik het toch wel lekker zo te lopen in het bos, met een snotspoor achter me aan.
ik eet veel fruit, drink veel thee en koolzuurvrije ijsthee( op de 1 of andere manier lust ik nu geen water!?)
ik ben er geestelijk ook helemaal klaar mee, dag 4 kwam ook door slaapgebrek en die ellendige flashbacks.
op naar betere tijden he?
ben stiekem best trots op ons allemaal, we laten zien dat alles mogelijk is, als je maar wilt!
liefs :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
joolie-ah zei:
hoi R@,
ik heb hier de afgelopen dagen veel rond gelezen en ben uiteraard jouw naam vaak tegengekomen, heb lang niet alles gelezen maar ik wilde je toch ff zeggen, dat ik enorm veel respect voor je heb!!!!!!!
ik heb zelf( toen had ik een deeltijdbaan) ook veel op hc gezworven, heb niet zoals jij dat zo mooi zei:"dingen gedaan die een vrouw zo goed kan"ik had andere"gaven"
ik heb mijn dochter altijd bij me gehad, mijn toenmalige man( ook verslaafd)werkte gewoon en als ik een weer eens een x in een cel zat, kon mijn dochter naar mijn zus.
als ik haar kwijt was geraakt weet ik niet hoe het dan met me afgelopen was.
ik vind het heel goed en dapper van je dat je zo doorgezet hebt en het staat hier misschien wel ergens maar wonen ze nu wel volledig bij je?
groejes joolie

Hoi Joolie,

Leuk om jou zo open te "zien" vertellen. Ik herken me in veel dingen in je...

Op HC heb ik nooit gezworven, ik was op andere plekken van die stad :flushed:

En ja: na heel wat rechtzaken waarbij ik elke keer weer een beetje meer omgang met mijn kinderen kreeg (van een maar 3 dagen per week + helft schoolvakanties) tot nu al weer 2 jaar praktisch fulltime bij mij en mijn nieuwe man. Ze gaan alleen de helft van de Kerst-, Zomer- en Meivakantie naar hun vader; de oudste 2 zoons dus. De jongste is van mijn nieuwe vent en mij, die heb ik gelukkig altijd bij me gehad :wink: We hebben niets met OTS of wat voor bemoeienis/zorgen van instanties te maken. Ik vind het mooi dat we in Nederland altijd een kans krijgen onze kinderen bij ons te houden, zelfs als we het even hebben verkloot... (al is de keerzijde ervan dat ik het soms weer te soft vind; wat een ellende ik heb gezien. Sommige ouders blijven kansen krijgen ten koste van het kind, verschrikkelijk... :kots: ). Maar dat terzijde :)

Gelukkig ook nooit vastgezeten in een cel. Als dat wel was gebeurd, had ik nu nooit in het onderwijs kunnen werken (Verklaring Omtrent Gedrag).
Mijn werk, nu 4 dagen p.w., geeft me mijn houvast, in combinatie met mijn gezin; mijn man en kinderen. Het totaalplaatje aan "zingeving" maakt dat ik nu weer geloof dat mijn leven maakbaar is zoals ik dat wil.

Ik ben net op tijd uit die KUTgoot (lees: Utrecht) geklommen, nu gelukkig al weer 6 jaar geleden... Nog steeds als ik zo heel af en toe in die stad kom krijg ik kippenvel "Dit NOOIT meer!"

Ik wens je alle goeds en veel kracht toe, meis!

Groetjes,

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi, hoi
alweer dag 7, morgenochtend een hele week en dankzij mijn slaapillen,( waarvan ik er 1 zonodig 2, steeds 3 heb genomen :flushed: )slaap iktoch wel een uur of 7. maar ik heb er 15 en op is op!
ik voel me nog gesloopt, maar de allerergste kwalen worden minder, met name het gevoel alsof er ijswater door je aders loopt, ben er nog niet, maar ik tel al niet meer in uren.
hoe hebben jullie het 's nachts gedaan, wiet roken bevalt me al een hele tijd niet meer, ik kreeg er paniekaanvallen van, en dat wil ik er nu zeker niet bij hebben.
melatonine 3mg slaat ook niet aan valeriaan hetzelfde en ik wil van m'n leven niet meer vast komen te zitten aan troep.
we doen het toch maar ff he? ieder op zijn manier, maar dat we sterk zijn hebben we wel bewezen!
alvast heel erg bedankt en ik kijk uit naar jullie tips en hart onder m'n riem(altijd heerlijk)
en R@, super wat je me hebt laten zien!! zo kan het dus ook he?
hele dikke X voor jullie
joolie :wave:

Winehouse

Badass junkie
Super dat je dit al een week lukt! Volhouden he!
Persoonlijk zou ik de komende week (of weken) nog wel benzodiazepines pakken om de grootste afkick te weren, en daar dan langzaam mee af te bouwen..

joolie-ah

Belezen gebruiker
bedankt winehouse, ik hoop dat jij zelf een gezonder leven leidt dan zij :wink:
en volhouden doe ik maar als ik zie hoe snel mijn slaappillen erdoor zijn, blijf ik verder maar af van alle troep!
lieve nina en r@
week 1 zit erop! en ondanks mijn brakheid ben ik trots, ga vannacht proberen te slapen zonder pillen, ik denk dat ik met mijn duffe kop iets teveel heb geslikt, ze zijn op :confused:
maar ik HEB geslapen, voel me al met al wel iets beter.
x joolie :wave:

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi Jolie,

Goed zo!! Ik heb de eerste weken geen slaappillen genomen maar dan weer wel te veel wijn gedronken om het toch maar iets warmer te krijgen en te kunnen slapen.

Je moet dan zowel met slaappillen als alcohol opletten dat je niet de ene verslaving door een andere gaat vervangen!

Maar na een tijdje gaat dat beter, bij mij was het zo dat ik na rwee maanden sterk genoeg voelde en vanzelf ook met de wijntjes ben gestopt.

Hey lieve Ra!!!

Alles goed hier hoor!!

We moeten nu het beter weer word nog es afspreken!!

Alles goed reiziger?

nonna

HC? Hoog Catharijne?
Goh, daar heb ik ook nog wel eens tijden rondgezworven. Misschien kennen we mekaar wel!
Ik kom nooit meer in het centrum, toch een beetje slechte associaties mee.
Joolie, ik kan ook niet tegen water als ik dopeziek ben. Terwijl het juist zo goed moet zijn.
Ik snap helemaal wat je doormaakt, de puf niet hebben om ook maar iets te doen.
idd, vooral na dag 3.

Nina, goed dat je al weer 4 mnd. van die meet af bent! Ik zou zeggen; wat gaat de tijd toch snel. Maar voor jou zal het lang hebben geduurd.
Kunnen pillen(meet) over datum raken?
Ik heb zoveel meet in huis dat ik wel eens een doosje uit 2008 pak. Er staat geen vervaldatum op volgens mij.
Dacht dat ze eindeloos goed bleven.

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi nonna,
ik was er tussen eind jaren 80tot 2000 ongeveer, ik heb er ooit eens een dealer geript( niet al te grote palestijnse man) heb me er daarna maar ff niet meer laten zien.
ik heb er helemaal geen moeite meer mee hoor om door utrecht te slenteren, er is niemand meer die me daar nog kent en het geeft me een gevoel van, dat heb ik toch mooi ff geflikt!
ik weet alleen niet of dat nu anders gaat worden i v m geen meet meer, ik heb tijdens deze afkick zoveel herinneringen, waarvan ik het bestaan niet meer wist.
raar he, dat water zo smerig kan zijn, ik drink veel ijsthee( koolzuurvrij)ben ik normaal gek op maar dat is ook minder lekker nu, weet je eigenlijk of suiker echt een extra opgefokt gevoel geeft in deze weken?

hoi nina,
mijn slaappillen zijn op, ik vraag ook geen nieuwe, ik zal het idd maar proberen met een drankje, das al jaren niet echt mijn ding dus ben ik niet zo bang om daar een verslaving in te creeren( bij mij slaat een kater om in een migraine aanval, dan leer je het zeer snel af)

r@r@

Wijs gebruiker
Opkikkertje voor alle afkickers of onlangs-afgekickten...

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wQ9ie4rHXJ0&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/wQ9ie4rHXJ0&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Reiziger888

Toppie,he? Tony sings it right...Nice Ra,

Maar Joolia,suiker is idd echt een opfokker,en ook koffie,ik neem geen koffie meer,en honing in de thee;scheelt een HELEBOEL!!!! alcohol is ook geen oplossing,maar ik snap het wel... :wink:
Zelf drink ik ook nix meer,luste het te graag,en was vaak een vette trigger tot terugval...
Heb door geen (behalve verborgen )suiker te gebruiken,weinig tot geen last meer van overmatig zweten enzo..Aan te raden,echt waar...Heel veel sterkte,en this time nothing is going to bring us down!!!!!!!!!!!! :sunglasses: groet De Reiziger :wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
hoi allemaal,
leuk om weer wat van je te horen reiziger en tevens balen dat ik nu ook moet afkicken van de suiker :smilingimp: en alcohol is zowiezo mijn ding allang niet meer.
dit was de eerste nacht zonder slaappillen, tja, op is op, het houdt wel in dat ik nu al 27 uur wakker ben, tel ik op de dag de uren niet meer, ga ik dat ´s nachts doen :confused:
weet iemand of propranolol een beetje werkt? het enige wat ik weet is dat het niet verslavend is.
r@, heb vannacht veel van je gelezen ( vooral moe van afkicken) en ik begrijp wat je bedoelt met dat je veel van jou in mij ziet, overigens denk ik dat jij net zo gestoord bent als ik :P
dat maak ik toch niet vaak mee :tearsofjoy:
terug naar de propranolol, ik heb totaal geen ervaring met betablokkers, ik liep er vannacht tegenaan, aangezien ik vreselijk zit te hyperen, m'n hartslag verdubbeld is, maakt het me niet vrolijker, wat een troep is die meet!
ik overleef het wel, want daar ben ik dan wel goed in.

r@r@

Wijs gebruiker
r@, heb vannacht veel van je gelezen ( vooral moe van afkicken) en ik begrijp wat je bedoelt met dat je veel van jou in mij ziet, overigens denk ik dat jij net zo gestoord bent als ik :P dat maak ik toch niet vaak mee :tearsofjoy:

Alleen als ik aan het afkicken was, meis :wink: Normaal gesproken ben ik heel normaal hoor :)

r@r@

Wijs gebruiker
Toppie,he? Tony sings it right...Nice Ra,

Ja, goed hè...! :rockband:

Maar Joolia,suiker is idd echt een opfokker,en ook koffie,ik neem geen koffie meer,en honing in de thee;scheelt een HELEBOEL!!!! alcohol is ook geen oplossing,maar ik snap het wel... :wink:

Zo zie je maar: iedereen toch een andere afkick... Bij mij werd de afkick juist minder als ik veel Mac Donalds/chickenwings/thee met suiker at c.q. dronk ... :wink:

nonna

Ja, zo zie je maar weer dat iedereen weer anders reageert op allerlei stofjes.
Suiker kan ik wel hebben, maar koffie niet.1 kopje en dan moet ik stoppen anders word ik zweterig, opgefokt gevoel etc.
Veel mensen zeggen goed te slapen op betablokkers, maar misschien toch beter om even aan je arts te vragen. Tja, dat slapen dat is toch wel een flink probleem na het stoppen met de meet.
Je lichaam (zenuwstelsel) is even zo van slag dat middeltjes als valeriaan, melatonine enzo ook niet veel meer kunnen doen. Je kunt wel aan je arts vragen of hij clonidine kan voorschrijven. Is een bloeddrukverlager en niet verslavend. Bij mij hielp het wel.
Sterkte!

r@r@

Wijs gebruiker
lieve nina en r@
week 1 zit erop! en ondanks mijn brakheid ben ik trots, ga vannacht proberen te slapen zonder pillen, ik denk dat ik met mijn duffe kop iets teveel heb geslikt, ze zijn op :confused:
maar ik HEB geslapen, voel me al met al wel iets beter.
x joolie :wave:

Goed zo, meis! Over een paar weken ben je de helft al weer vergeten; net als een bevalling van een kindje :)

Houd vol, jij bent het waard! Jij en je gezin!!!

Lieve groet,

r@r@

Wijs gebruiker
Maar Joolia,suiker is idd echt een opfokker,en ook koffie,ik neem geen koffie meer,en honing in de thee;scheelt een HELEBOEL!!!!

Maar op wiki las ik dit (al eens eerder gepost):

Wikipedia:
Endorfines werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters.
De roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het vrijkomen van endorfine.
Opium en heroïne werken op dezelfde receptoren in als endorfine.
De smaakervaring bij suikers, vetten, chilipepers en ook chocolade produceert endorfine in het lichaam.
Ook werkt deze verslavende stof zeer actief bij automutilatie (zelfverminking).

Nou ja, kunnen we over doorlullen; voor iedereen anders dus! :wink:

Bij mij hielpen in elk geval: suikers, vetten, brandnetelthee, chocolade én hardlopen :)

joolie-ah

Belezen gebruiker
hey liefies,
ben nu al ruim 40 uur wakker, ben vanmiddag lekker naar de sauna geweest, heerlijk maar aan de andere kant heb ik vanavond echt een klap terug gehad, vreselijke spierpijnen, nou ja ik vertel jullie nix nieuws, das gelukkig nu weer minder maar ik zit te stuiteren, r@, ik leef nu jouw topics van" moe van afkick", daarom is het toch goed te zien dat het met jullie goed gaat!
nina,slaap jij alweer normaal ?
ik ben hier echt te oud voor geworden denk ik, vroeger kon ik n88 doorhalen, wel met de nodige middelen :mrgreen: , maar toch.....
gek genoeg heb ik de hele dag honger, das raar want ik kreeg normaal als ik dopeziek was geen hap door mn keel.
gisteren kwam mijn vriend thuis en zegt: " zit je nou nog steeds op de bank, das toch zonde van je dag?", ik denk: " lul, zie ik er nu uit als een levens genieter :angry: ", daarna ben ik wel blij dat ik het niet heb gezegd want het is een lieverd en hij bedoelt het goed maar om het te snappen moet je het toch meegemaakt hebben.
zijn zoon is afgestudeerd arts en psych in opleiding, hij zegt dat meet werkt op andere receptoren dan betablokkers, pijnstillers of wat dan ook, dus m a w nix helpt echt, af en toe een slaappilletje kan wel maar daar slik ik dan gelijk weer teveel van, dus das een no go voor mij,althans nu, verder is alles wat je neemt uitstel van executie, uitzitten dus, das dan wel weer kut met peren.
ik kom er wel hoor, het duurt alleen zolang en geduld is nou niet 1 van mijn sterkste kanten :grin:
nonna, ik reageer morgen,want de letters dansen.

Reiziger888

joolie-ah zei:
hoi allemaal,
leuk om weer wat van je te horen reiziger en tevens balen dat ik nu ook moet afkicken van de suiker :smilingimp: en alcohol is zowiezo mijn ding allang niet meer.
dit was de eerste nacht zonder slaappillen, tja, op is op, het houdt wel in dat ik nu al 27 uur wakker ben, tel ik op de dag de uren niet meer, ga ik dat ´s nachts doen :confused:
weet iemand of propranolol een beetje werkt? het enige wat ik weet is dat het niet verslavend is.
r@, heb vannacht veel van je gelezen ( vooral moe van afkicken) en ik begrijp wat je bedoelt met dat je veel van jou in mij ziet, overigens denk ik dat jij net zo gestoord bent als ik :P
dat maak ik toch niet vaak mee :tearsofjoy:
terug naar de propranolol, ik heb totaal geen ervaring met betablokkers, ik liep er vannacht tegenaan, aangezien ik vreselijk zit te hyperen, m'n hartslag verdubbeld is, maakt het me niet vrolijker, wat een troep is die meet!
ik overleef het wel, want daar ben ik dan wel goed in.

Joolia,
Je zou voor je hartslag,en hoge bloeddruk evt clonidine kunnen vragen aan je huisarts..helpt goed voor een aantal dagen..
En voor het slapen,wel vast ritme doen dan,voor zover dat eerst gaat,melatonine 5 mg,werkt als inslaper,en is niet verslavend.Heel veel sterkte en zet door!!TOPPER!!
Groet De Reiziger :sunglasses: :wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
lieve allemaal,
heb eindelijk wat geslapen,wel een uur of 5.
buiten schijnt het zonnetje, ik ben zo slap als wat, ik moet het allemaal maar accepteren maar dat kost me moeite, ik heb mezelf eigenlijk altijd onafhankelijk gevoeld, wil altijd alles zelf doen
volgens mijn moeder zei ik nog eerder "zelluf doen" dan mama en dat met een boos hoofd.
dus het is ff zeer confronterend dat ik eigenlijk zolang wel afhankelijk ben geweest.
ik laat het nu maar gebeuren, uitzitten, heb gemerkt dat je vanzelf wel een x in slaap valt en me er bij neerleggen dat er geen goede lapmiddeltjes zijn en wat bij de 1 werkt, werkt bij de ander totaal anders he?
vanmiddag toch ff weg op de motor, wel achterop natuurlijk en desnoods bind ik mezelf met een met een touw vast :grin: maar het is mooi weer en afleiding van het bankhangen is welkom.
nina, r@ en reiziger, ik heb ondertussen jullie strijd gelezen en ik vind het echt geweldig van jullie!!!!!!

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi allemaal,

Jolie, eindelijk na 4 maanden slaap ik een beetje normaal. Wat wil zeggen, ik valrond 23h. normaal in slaap maar word welstevast om 4 of 5 uur wakker en dan is het gedaan.

Spierpijn heeft bij mij niet zolang geduurd, wel onrust en wiebelbenen vreselijk!!!
Ook mijn darmen!

Nonna, ikstuur je later nog een mail! Ben blij dat het goed gaat!!!

Reiziger, lekker genieten van het zonnetje met je kid op de fiets!!!

Ra leuk dat je een coole job hebt gevonden!!

Liefs aan allen!

r@r@

Wijs gebruiker
Jolie, eindelijk na 4 maanden slaap ik een beetje normaal. Wat wil zeggen, ik valrond 23h. normaal in slaap maar word welstevast om 4 of 5 uur wakker en dan is het gedaan.

Bij mij had het ook precies 4 maanden gekost voor ik weer normaal kon slapen! Had ik gepost in topic "Slaapproblemen na opiaatafkick", bij jou en mij dus hetzelfde gegaan :wink:

r@r@

Wijs gebruiker
He lieve Nina,

Leef je nog? Hoe gaat het meis? En met die heerlijke kindjes van je? Heb jij ook lekker 2 weken Meivakantie met je kindjes? Of is dat niet in België?

Liefs,

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi allemaal,

Lieve schat Ra, het gaat prima hoor. Wij hebben de lente vakantie al gehad.
Toch heb ik nog momenten (kleintjes dan) van niezen en slecht slapen, eind april ben ik 4 maanden clean. Ben best trots op mezelf. Zoals iemand me laatst zei, ik ben ook geen 20 meer,dus minder slapen en kleine kwaaltjes horen der nu eenmaal bij!
In de zomer vakantie gaan we zeker nog esiets samen doen, met de kids!!

Jolie, super meid! Het wordt alleen maar beter ,je zal het zelf ook al wel gemerkt hebben!

Reiziger, way to go man!! Super!! Zie je wel dat het kan!

Nonna, heb nu even weinig tijd maar neem zeker later terug contact op!! Hou ze sterk, je kan het.
Wil zeker nog verder praten over je thesis en wat je der mee gaat doen, want toch ook dank zij jou adviezen en je thee ben ik zo ver geraakt!!

Liefs, Nina

joolie-ah

Belezen gebruiker
hey nina!

leuk weer eens wat van je te horen, fijn dat het beter gaat joh!
ik voel me (20 dgn 0 ) al een stuk beter, de n88 zonder pillen zijn wat minder maar nu ik niet meer zo gammel ben wel te doen.
heb je alweer war energie ?
liefs joolie :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Lieve Nina,

Ik had niet echt een lekker gevoel toen ik je sprak de laatste keer...
Gaat het écht wel goed, meis?

Ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb; overtuig me (per PM?), als je dat wilt en kunt...

Liefs,

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
r@r@ zei:
Lieven Nina,

Ik had niet echt een lekker gevoel toen ik je sprak de laatste keer...
Gaat het écht wel goed, meis?

Ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb; overtuig me (per PM?), als je dat wilt en kunt...

Liefs,
en hier krijg ik nou weer rillingen van.Ik gun iedereen een goed en clean leven. :rock:

Bovenaan