atbboy zei:
Ik ben nu 16 en.... Bij deze mijn verhaal, ik was 14 jaar toen ik voor het eerst coke nam ik werd toen der tijd altijd veel gepest en ik kwam erachter dat coke mijn gelukkig kon maken Ohhh!, wat een goed gevoel gaf coke mij toen altijd, ik kon met een halve gemakkelijk 2 avonden doorkomen, wat wil ik graag dat ik dat nu nog zou kunnen. Ik gebruikte toen ook nog eens in de 3 manden ofzo, later werd het elke maand toen kwam wekelijks gebruik... Dit is waar het echt verkeerd ging de laatste 3/4 weken zit ik elke dag aan de coke dagelijks 0.5-1.5g, ik probeer te stoppen maar als ik `s ochtensd niks gebruik dan voel ik me `s middags altijd zwaar moe en helemaal kapot en dan pak ik toch weer me sealtje...
beste atbboy,
Om eerlijk te zijn denk ik eigenlijk dat je heel goed bezig bent en ik denk dat je dat zelf ook wel inziet.
Je herkent een patroon, je weet de oorzaak en je weet dat je de laatste 3, 4 weken niet goed bezig bent. Chapeau, ik vind dat erg knap voor iemand van jouw leeftijd!
Dit was stap 1. Je moet nu verder kijken naar de volgende stappen. Je zou het bijvoorbeeld aan je ouder(s) kunnen vertellen. Ik weet dat dit misschien echt niet kan dus daarom zou je ook naar de huisarts kunnen gaan. Hij heeft namelijk beroepsgeheim en ik denk dat hij het net als ik heel knap van je vind dat je je problemen onder ogen ziet. De stap die daarna komt is afkicken en dit kan best nog weleens vervelend zijn. Je zult echt uit dat cirkeltje moeten komen maar met een paar weken goed slapen, goed eten en goed uitrusten kom je al een heel eind. Je hoeft heus niet gelijk naar een afkickcentrum want zo te horen ben je eigenlijk sterker dan je zelf denkt.
Maar dan volgt er nog een stap, en dat is misschien de zwaarste maar wel de enige stap die je gaat helpen: Werken aan de oorzaak! Ik denk dat het helemaal geen kwaad kan om dat bij je huisarts aan te geven. Wellicht kan hij je doorsturen naar een professioneel hulpverlener waar je mee kunt praten en die jou misschien kan helpen met leren jezelf beter te voelen zonder daar drugs voor te gebruiken.
Oh en schaam je daar absoluut niet voor. Ik durf denk ik wel te zeggen dat waarschijnlijk het gros van de mensen op dit forum ooit weleens met een psycholoog of iets in die richting in aanraken is geweest.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes! En hou ons op de hoogte
Liefs Bounty