Dagenlang ziek na xtc

pinda92

Experimenterende gebruiker
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van het volgende na xtc-gebruik.

De dag na gebruik (dag 1) ben ik "zoals gewoonlijk" helemaal brak. Prima, hoort erbij.

Maar sinds kort heb ik ook op dag 2 en zelfs dag 3 last van mijn maag, vlagen van enorme misselijkheid en dat ik slecht tegen licht kan.

Sowieso heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik vaker moet kokhalzen of moet kotsen tijdens gebruik, en dat had ik eerst nooit.

Hoe kan dit? Wat kan ik er tegen doen?

miles

Wijs gebruiker

De dag na gebruik (dag 1) ben ik "zoals gewoonlijk" helemaal brak. Prima, hoort erbij.

Maar sinds kort heb ik ook op dag 2 en zelfs dag 3 last van mijn maag, vlagen van enorme misselijkheid en dat ik slecht tegen licht kan.

Sowieso heb ik wel vaker de laatste tijd dat ik vaker moet kokhalzen of moet kotsen tijdens gebruik, en dat had ik eerst nooit.

Hoeveel neem je?

Pan

Verstandig is het niet om na twee weken weer te gebruiken maar dat zal waarschijnlijk niet maken dat je er zo ziek van wordt. Je gaf zelf al aan dat je er normaal gesproken ook al last van hebt. De dosis lijkt me ook niet zodanig hoog dat dat het probleem is.
Dat blijven er nog genoeg redenen over waarom jij er zo veel last van hebt. Je kunt er misschien lichamelijk slechter tegen dan anderen. Het kan zijn dat er andere stoffen in jouw pil zaten die niet zo lekker zijn (testen!). Misschien heb je tijdens het gebruik te veel (of te weinig) gedronken. Alcohol is sowieso een slecht idee.

Misschien heb je hier iets aan...

OtherShore

Badass junkie
Misselijkheid is een veelvoorkomende bijwerking van MDMA/XTC. Waarom die misselijkheid juist nu toeslaat en eerder niet en dan ook een paar dagen aanhoudt is moeilijk te zeggen. Dat kan met zoveel factoren te maken hebben.

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat de frequentie van gebruik te hoog ligt en dat kan zeker zorgen voor een toename in vervelende bijwerkingen. Dus het lijkt me een goed idee om een langere pauze in te lassen en daarna consequent de drie-maanden regel toe te passen. Dan ga je vanzelf merken of het helpt.

Laatst bewerkt:

pinda92

Verstandig is het niet om na twee weken weer te gebruiken maar dat zal waarschijnlijk niet maken dat je er zo ziek van wordt. Je gaf zelf al aan dat je er normaal gesproken ook al last van hebt. De dosis lijkt me ook niet zodanig hoog dat dat het probleem is.
Dat blijven er nog genoeg redenen over waarom jij er zo veel last van hebt. Je kunt er misschien lichamelijk slechter tegen dan anderen. Het kan zijn dat er andere stoffen in jouw pil zaten die niet zo lekker zijn (testen!). Misschien heb je tijdens het gebruik te veel (of te weinig) gedronken. Alcohol is sowieso een slecht idee.

Misschien heb je hier iets aan...
Ik drink altijd de aanbevolen hoeveelheid (een glas per uur). En geen alcohol.

pinda92

Misselijkheid is een veelvoorkomende bijwerking van MDMA/XTC. Waarom die misselijkheid juist nu toeslaat en eerder niet en dan ook een paar dagen aanhoudt is moeilijk te zeggen. Dat kan met zoveel factoren te maken hebben.

Wat in ieder geval duidelijk is, is dat de frequentie van gebruik te hoog ligt en dat kan zeker zorgen voor een toename in vervelende bijwerkingen. Dus het lijkt me een goed idee om een langere pauze in te lassen en daarna consequent de drie-maanden regel toe te passen. Dan ga je vanzelf merken of het helpt.
Ben benieuwd. Het is inmiddels dag 4 dat ik nog steeds misselijk ben. Hoef voorlopig ook even niet te gebruiken haha.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Misselijkheid kan met je maag te maken hebben. Zo'n pil is een aanslag op je maag, tis tenslotte synthetisch.

Je kan eens proberen om een maagbeschermer te nemen vooraf (wel checken of er geen wisselwerking is). En zuivel schijnt ook iets te helpen maar hoeveel impact dat nou echt heeft..

Damius

Bewuste gebruiker

Hoort erbij. Minder frequent nemen en lagere hoeveelheden reduceren de heftigheid van de kater. Ik zit inmiddels al op een xtc-kater van bijna een week, met vandaag de eerste dag dat ik niet meer misselijk was. Ben ook niet de jongste meer. En veel te veel gebruikt.

Frenk070

Bewuste gebruiker
Hoort erbij. Minder frequent nemen en lagere hoeveelheden reduceren de heftigheid van de kater. Ik zit inmiddels al op een xtc-kater van bijna een week, met vandaag de eerste dag dat ik niet meer misselijk was. Ben ook niet de jongste meer. En veel te veel gebruikt.
Herkenbaar ....

pinda92

Verschrikkelijk. Zo hoeft het niet van mij 😅

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Een kater van een week door 150mg MDMA, dan lijkt het alsof er meer aan de hand is. Weet je zeker dat er niks anders is? Griep? Dingen met voeding, uitputting? Ander lichamelijke dingen.

pinda92

Een kater van een week door 150mg MDMA, dan lijkt het alsof er meer aan de hand is. Weet je zeker dat er niks anders is? Griep? Dingen met voeding, uitputting? Ander lichamelijke dingen.
Er spelen geen andere dingen dan normaal... Ik denk dat het dan ligt aan dat ik zo kort op elkaar heb gebruikt. Heb ik ook wel eens eerder gedaan, en toen had ik geen last, maar toen was ik jonger.

ljuv

DF-koningin
Serotonine, de stof die voornamelijk wordt aangesproken bij mdma gebruik, werkt van zichzelf enorm op je darmen en maag. Het regelt bijvoorbeeld van nature misselijkheid in ons lichaam. Er zijn best wat forummers die liever geen middelen gebruiken die op je sero werken, omdat het standaard kotsen is. De ene persoon is daar helaas gevoeliger voor dan de andere. Als ik het zo lees, behoor jij tot die groep…
Volgens mij is je optie alleen om minder te gebruiken. Maar ik ben zelf geen ervaringsdeskundige hierin, sorry. Wat in elk geval niet helpt is te vaak mdma of andere serodrugs te gebruiken. Hoe meer serotonine, hoe meer misselijkheid.

StraffeNeel

Badass junkie

Ken dit van m'n vrouw. De volgende keer proberen we een hooikoortstabletje op de avond van dag 1 en dan vanaf de ochtend om de zes uur een wagenziekte tablet.
Het kan bij ons nog even duren voordat we pakken, de vorige keer was ze nogal erg ziek geworden. Ik laat het wel weten of het heeft geholpen.

Bovenaan