Daily smokers!

smoker41

Experimenterende gebruiker
omdat er ook zulke topics zijn als : non smokers enz...
bij deze ook een topic voor de dagelijkse gebruiker van ons geliefde kruid

ik vroeg me nu dus af hoeveel jullie wekelijks roken?
ik zelf rook nu bijna 2 jaar in het begin was het 5 gram op een week
maar nu ongeveer 10 gram op de week toch wel soms wel iets meer :smilingimp: :tearsofjoy:

ik heb mijn eerste joint gerookt toen ik 15 jaar was maar dan lang niets tot mijn 17 jaar.
op mijn 18 jaar iets ouder ben ik dagelijks beginnen roken nu ben ik bijna 20

zelf heb ik niet de drang om te stoppen

voordien had ik vaak last van depressies enz heb ook paar keer opgenomen geweest (dit was allemaal voor ik begon te roken) sinds ik weed rook heb ik nog maar 2 keer een gevoel gehad van een klein dipje
maar nooit zo erg als voordien
dus voor mij heeft het wel degelijk een positive resultaat
:grin:

ciao , :wave: :stoned:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Re: DAILY SMOKErS!!!!!!!!!!

Haha, wacht maar af, de nadelen laten soms lang op zich wachten, maar als ze komen, komen ze met zn allen tegelijk and raise hell. Maar geniet ervan zo lang het nog kan (:

smoker41

en welke nadelen bedoel jij dan

lichamelijk?
geestelijk?

want lichamelijke nadelen zijn er niet aan cannabis

alles wat je voelt zit gwn in je kopje hoor

stevenkeuh

Bewuste gebruiker
Ik begon zelf expirimenterent te blowen op men 15-16jaar , ik probeerde en deed maar tot ik op een gegeven moment echt letterlijk knetterstoned werd.
Vanaf toen wist ik dat ik dit gevoel wel leuk vond...
Ik begon meer en meer te blowen en begon uit te kijken naar het weekend. (toen blowde ik enkel in het weekend)

enkele jaren later begon ik ook savonds te blowen maar ontkende aan mezelf dat ik verslaafd was...
Ik stelde me dan wel elke keer de vraag , waarom blow ik ? kost het me niet te veel ?
Word ik er echt dommer van ?

maar de dag van vandaag denk ik niet eens meer na als ik savond's mijn geliefde en gewoontelijk jointje aan steek.
Ik heb het aanvaard als een deel van m'n leven een verslaving weliswaar..
Maar ik ben er van overtuigd dat ik geen slechter mens ben geworden in tegendeel zelfs...

nu blow ik savonds voor het slapen gaan 1jointje omdat ik ECHT belangrijke dingen in het leven nog wel voor laat gaan...
In het weekend doe ik helaas weinig of niets anders wanneer ik niets belangrijks te doen heb.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
smoker41 zei:
en welke nadelen bedoel jij dan

lichamelijk?
geestelijk?
Both.

smoker41 zei:
Haha, sorry to burst your bubble, als je wiet verbrandt kom er ook gewoon teer en shit vrij hoor. Ik heb aan het einde, vlak voordat ik besloot dat het zo wel genoeg was, vaak last van mn keel en maag gehad.

GanjaLove

Newbie
smoker41 zei:

Nou dus niet, naja, tis zowieso superslecht voor je huid. En nooiit gezien bij mense die elke dag blowe dat aan de buitenste hoeken van hun ogen soort van kuiltjes of een vlek zegmaar ontstaan:) Naja, je ziet het wel aan iemand kop hoor of die vaak smoked.

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
Kan me niet voorstellen dat je een beetje fatsoenlijk vitaal leven kan hebben als je zo veel smoked. Degenen die ik ken sowieso niet. :tearsofjoy:

smoker41

ik smoor een goede 5 joints per dag

ik werk nog elke dag
ik heb alles wat ik moet hebben
en ik heb alles zelf gekocht
ik woon nu 1,5 jaar alleen en het lukt mij toch ook nog allemaal
ik heb zoveel vrienden die dagelijks 5-7 joints per dag smoren
ik ben verslaafd ja
maar ik loop er nu toch wel niet als een zombie bij hoor

smoker41

vind het zelf heel raar dat hier op een drugsforum
je raar word bekeken als je zegt dat je 10 gram op de week smoort

zo zie je maar dat hier toch veel opscheppers en mensen die nog in hun eigen geloven zitten

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
Er is een verschil tussen gebruik en misbruik he. Jij bent gewoon verslaafd dat zeg je zelf, je kunt niet meer zonder. Ik denk niet dat er veel mensen raar opkijken, maar ik zou toch eens gaan nadenken of je de boel niet eens moet omgooien.

No offense, been there done that, maar heb wel gemerkt dat je er mentaal/lichamelijk niet gezonder op wordt, ook al is het maar wiet :wave:

Evil_Eyes

Er zijn tijden geweest dat ik minstens 5 gram per dag rookte. Nu blow ik nog steeds dagelijks maar probeer het op maximaal 4 joints per dag te houden.
Mijn doel is stoppen, want het is gewoon niet leuk meer.
Misbruik inderdaad, het doel ik weg, voorbij gestreefd zelfs.
Nu zit ik met een papiertje waarop staat 'psychotische stoornis door cannabisgebruik'.
Zoveel blowen als eerst kán ik niet eens meer, niet zonder knettergek te worden.
Het is om van te huilen eigenlijk, en toch lukt helemaal stoppen nog steeds niet.
Ruim een jaar terug een 10 daagse detox gedaan, waardoor ik twee maanden niet geblowd heb, maar toch weer terug gevallen.
Blowen kan leuk zijn, maar als het verkeerd gaat, dan is het ook mis.
Softdrugs my ass.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
smoker41 zei:
Het feit dat je dat bijzonder vindt zou al genoeg moeten zeggen.

smoker41 zei:
Hebben je ouders vroeger wel eens aan je gevraagd of jij ook in de sloot springt als je vriendjes dat doen?

smoker41 zei:
Hoe lang ben je al op deze manier bezig? Het komt vanzelf wel hoor, onvermijdelijk.

smoker41 zei:
Dat is niet raar, 10 gram op een week is keeenkerveel.

smoker41 zei:
zo zie je maar dat hier toch veel opscheppers en mensen die nog in hun eigen geloven zitten
En daar ben jij er 1 van? Wat?

smoker41

ExceptionalInsight zei:
smoker41 zei:
Het feit dat je dat bijzonder vindt zou al genoeg moeten zeggen.
ik bedoel hiermee dat alles toch mooi lukt betaal op tijd de huur ,heb nog bijna nooit met de politie in sprake gekomen ,ik maak zelden problemen

smoker41 zei:
Hebben je ouders vroeger wel eens aan je gevraagd of jij ook in de sloot springt als je vriendjes dat doen?
mijn ouders niet nee want die ken ik niet,en ik rook zeker niet omdat mijn vrienden het doen dat zou idd pas dom zijn :openmouth: maar snap wel wat je bedoelt

smoker41 zei:
Hoe lang ben je al op deze manier bezig? Het komt vanzelf wel hoor, onvermijdelijk.
zoals ik dus al zij rook ik nu al 2 jaar elke week minstens 10gram

smoker41 zei:
Dat is niet raar, 10 gram op een week is keeenkerveel.
ja het is veel maar als je dagelijks 3 joints rookt en je gooit er bijna een halve gram in dan zit je toch aan snel een 10gram
ik rook 5-7 joints per dag maar ik doe in een joint maar tussen 0.2g-0.3g

smoker41 zei:
En daar ben jij er 1 van? Wat?
zeker niet,stoefen op het internet is voor nerds en mensen die geen sociaal leven hebben,ik rook mss veel maar denk je dat ik daar zo trots op ben :confused: ik dacht het niet nee :( maar het is zo en voor de moment wil ik nog niet echt gaan stoppen
zolang ik niet paranoia wordt of mensenschuw

groetjes

acidboy

Badass junkie
Wauw, ExceptionalInsight, wat kan jij zeiken om niets zeg.
Wat probeer je nou te bereiken? die jongen af te kraken omdat ie te veel wiet rookt?
Duidelijk maken dat jij het allemaal beter weet dan hij, omdat jij 7 jaar dagelijks gerookt hebt en uiteindelijk toch bent gestopt? Of loop je gewoon te muggenziften, zoals je wel vaker kan doen hier op het forum.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het vaak met je eens, maar soms vraag ik me echt af met wat voor intenties jij een post plaatst.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
acidboy zei:
Wauw, ExceptionalInsight, wat kan jij zeiken om niets zeg.
Wat probeer je nou te bereiken? die jongen af te kraken omdat ie te veel wiet rookt?
Duidelijk maken dat jij het allemaal beter weet dan hij, omdat jij 7 jaar dagelijks gerookt hebt en uiteindelijk toch bent gestopt? Of loop je gewoon te muggenziften, zoals je wel vaker kan doen hier op het forum.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het vaak met je eens, maar soms vraag ik me echt af met wat voor intenties jij een post plaatst.

+ 1 :(

Ewie

Belezen gebruiker
Ja, ik ben toch wel een flinke wiet gebruiker :grin: ik ben er niet echt trots op maar het maakt me ook niet echt veel uit eigenlijk (wellicht een symptoom van de wiet :P ). Ik doe gewoon alle dingen, werk en hou het door de weeks alleen bij een, en als ik bij vrienden zit vaak wat meer jointjes na het werk. In het weekend, als ik niets te doen heb, wel een stuk meer (zoals nu :smoke: ).

Een half jaar terug rookte ik toch wel een stuk meer, zat een periode zonder werk en het was van tot de coffeeshop openging tot sluiten iedere dag daar.. Na een tijdje is dat echt niet leuk meer, het geld ging ook alleen daaraan op, en ik werd er niet echt socialer van behalve de vaste klanten in de chop.. Nu rook ik vaak zelfs een paar dagen niet, dat probeer ik zo te houden wat wel goed lukt.

ibra_is_imba

Belezen gebruiker
smoker41 zei:

ik rook ook 2 a 3 jointjes s'avonds na m'n werk, en in het week end rook ik vanaf ik wakker ben, is ook bijna 10 gr per week.. doe dit nu bijna 8 maanden.
Maar ik geef toe, wanneer ik geen meer heb voor het slapen, slaap ik bijna niet, en zweet ik echt heel veel. maar voor de rest heb ik geen problemen, ik geraak elke dag om 5u uit m'n bed om te gaan werken, dus voor mij dat geen probleem
Heb liever elke dag jointje of 2 dan, elke dag een paar pinten of glazen wijn te drinken

ps: ik ben 23

Tekno

Rook nu driekwart jaar een gram per dag, 7 dagen per week. Waarom? om rust te vinden in mijn kop. ben echt een chaoot en als ik blow word ik chill en vind ik rust, heeeeeerlijk aan het eind van de dag. Heb onlangs het topic gelezen bij 'drugs algemeen' over AD/HD en drugsverslaving. heb me ingelezen over het onderwerp en verschillende testjes gemaakt, conclusie: ik weet bijna zeker dat ik OF AD/HD of ADD heb. ik weet dat je dit nooit zeker kan weten als je een slechts een paar tests op internet hebt ingevult en heb dus een afspraak bij de huisarts staan voor volgende week. Als blijkt dat ik AD/HD of ADD heb ga ik sowieso in therapie, ben er van overtuigt dat ik een stuk meer van mijn leven kan maken als ik iets meer structuur in mijn kop kan krijgen. Ben tevens van plan om dan meteen met blowen te stoppen omdat ik het nu alleen gebruik als middel om even tot rust te komen. Ben benieuwd hoe 'moeiljk' dat stoppen gaat worden.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je inderdaad AD(H)D hebt, en de medicatie slaat aan ( is geloof ik met Ritalin in 35% van de gevallen) heb je dus gewoon je blowtje om tot rust te komen ingeruild voor speed :rolleyes:

Ik zeg niet dat je je niet moet laten testen of niet moet stoppen met blowen, ik vermeld alleen even dat Ritalin nou ook niet echt het fijnste en onschadelijkste middel is om rust in je kop te krijgen.

Heb zelf ook AD(klein h'tje)D en heb vanalles geprobeert ( na gesopt te zijn met blowen) en voorgeschreven gekregen ( is aantal jaar terug, Ritalin hielp niet ( liep NOG harder te stuiteren) en er waren verschillende 'experimentele' medicijnen die ook geen snars hielpen.

Ben nu toch weer aan de wiet gegaan, en op het gebied van rust in me kop:
Ben ondertussen zo vaak stoned, dat ik soms terug verlang naar die drukke maar snel denkende tijden.

Tekno

PepTalk zei:
Als je inderdaad AD(H)D hebt, en de medicatie slaat aan ( is geloof ik met Ritalin in 35% van de gevallen) heb je dus gewoon je blowtje om tot rust te komen ingeruild voor speed :rolleyes:

Ik zeg niet dat je je niet moet laten testen of niet moet stoppen met blowen, ik vermeld alleen even dat Ritalin nou ook niet echt het fijnste en onschadelijkste middel is om rust in je kop te krijgen.

Heb zelf ook AD(klein h'tje)D en heb vanalles geprobeert ( na gesopt te zijn met blowen) en voorgeschreven gekregen ( is aantal jaar terug, Ritalin hielp niet ( liep NOG harder te stuiteren) en er waren verschillende 'experimentele' medicijnen die ook geen snars hielpen.

Ben nu toch weer aan de wiet gegaan, en op het gebied van rust in me kop:
Ben ondertussen zo vaak stoned, dat ik soms terug verlang naar die drukke maar snel denkende tijden.

Weet jij hoeveel mensen AD/HD of ADD hebben? Je zegt net zelf dat 35% ritalin krijgt voorgeschreven door een dokter.. Neem aan dat het minder slecht voor me is als die 3/4 joints per dag.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kijk gezond is het allebei niet,
Maar aangezien het door een dokter voorgeschreven word denken mensen automatisch dat het beter voor ze is dan 'drugs'.

Als je kijkt dat Ritalin gewoon een ampfetamine is, kun je gaan kijken wat is beter voor me?

Maar zoals ik al eerder zei, stoppen met blowen is altijd positief! en kijk verder wat de tests en de evt. medicijnen met je doen.

Aangezien de Ritalin bij mij NIET aansloeg, had ik het gewone effect van ampfetamine.(speed)
Hierdoor sloopte het mijn lichaam wel redelijk, misschien bij mensen bij wie het wel aanslaat dit veel minder is...

Maar het blijft gewoon ALLEMAAL troep, wat je ook van de dokter krijgt.

cropp

Badass junkie
ik rook al 2,5 jaar iedere dag trouw mijn jointje, en in het weekeind soms wel 3 of 4 gram per dag

Chemical

Belezen gebruiker
1 dag blowen per 1.5 maand ofzo, heb echt geen behoefte om het meer te gaan doen, het blijft leuk zo :wink:

henkdevries

Belezen gebruiker
Ik blow ongeveer 2x per week vrijdag en zaterdag maar nu zit ik in mijn se week en heb ik ook wel vorige week niet gesmoord en dit weekend ook niet en komend weekend ook niet.
Ik plan het eigenlijk nooit komt meestal spontaan, had zon verslaving test gedaan daar kwam uit dat ik niet verslaafd ben maar dat het slecht is dat ik het niet plan of zo :confused:
plannen jullie het wel dan?
Het is bij mij ook meer een automatisme dat ik denk dat mijn weekend niet leuk is zonder blowen dus ja daar moet ik nog aan werken.

nicolai

Wijs gebruiker
Blow de laatste tijd weer een stuk meer. Had mezelf voorgenomen om te minderen en dat is ook een tijdje gelukt. Maar ja, dan is het mooi weer, lig je op een heuveltje langs het water met een gitaar in je hand in de buurt van alle beautiful people en dan ga je er toch weer automatisch in mee. Niet mee met die zogenaamde beautiful people, maar mee in je eigen realistische illusie dat schijt hebben aan alles gewoon echt beter is...gewoon omdat het ook echt beter is.

Tjah, kan niet zeggen dat ik me ervoor schaam ofzo. In verslavingen geloof ik niet...niet voor mezelf in ieder geval. Als ik wil stoppen, dan kan ik stoppen. Voor mij is het allemaal 1 groot examen, 1 groot experiment. En je kan het, in dit leven in ieder geval, maar 1 keer doen...En tussen slagen of falen zit geen verschil voor mij. Dat is geruststellend, maar tegelijkertijd ook angstaanjagend soms.

There`s no succes like failure..and failure is no succes at all - Bob Dylan.

Bovenaan