Dale = dead.

gvv74

Newbie
Lieve mensen.

Mijn lieve vriend, partner, Dale (echte naam Dean) is op 16 december '08 op 28-jarige leeftijd overleden. Aan een hersenbloeding.
Er werden sporen van intoxicatie in zijn bloed gevonden, methadon. Hoewel hij al bijna een jaar van de methadon af was.
Alcohol -en vooral benzo's!- waren nog steeds een probleem voor hem. Hoewel hij vaak zei dat hij het onder controle had wisten ik en zijn moeder beter. Af en toe liet hij zich zélf ook wel eens ontvallen dat hij de controle kwijt was. In zijn aantekeningen tref ik aan : "mam, G., sorry; ik heb dit nooit gewild. Ik raakte erin verstrikt."
De dokters zeggen dat er geen bewijs is voor een rechtstreeks verband tussen het gebruik en de hersenbloeding. Maar komaan; hij schrijft immers zelf dat hij een "uitgebreide ervaring met drugs en psychotrope stoffen" heeft, en "een lange voorgeschiedenis van opiaten, benzo's, centrale stimulantia, antidepressiva, neuroleptica, enz."..
Hijzelf zei trouwens heel vaak dat hij gewoonweg wíst dat hij z'n brein had beschadigd door het gebruik, al toe hij als 14-, 15-jarige LSD uitprobeerde, daarna coke, rilatine/ritaline, opiaten, methadon...
D. heeft zó veel dingen in zijn leven gebruikt - voornamelijk om te kunnen ontsnappen aan zijn depressie, zijn fundamentele eenzaamheid en onzekerheid.
Maar lieve mensen, iets als dit wil niemand meemaken. De mensen die van jullie houden zouden eraan kapot gaan, zoals ik en D's mama nu kapot gaan. We zijn iemand kwijt waarvan we intens hielden, die intens van ons hield. Hij was, zo bleek enkele dagen geleden, pas nog op het internet aan het zoeken geweest naar betaalbare verlovingsringen!!
Denken jullie ook dat jullie 'het' onder controle hebben maar twijfelen jullie daar soms stilletjes aan? Laat niet met jullie gebeuren wat met D. gebeurd is...

memberlist.php?mode=viewprofile&u=4744

gvv74

Newbie
Ik heb dit niet geplaatst om gecondoleerd te worden, vrienden.
Ik wou alleen maar zeggen:
don't fuck with your brains.

djstayla

Belezen gebruiker
gvv74 zei:

Dit geeft weer aan wat je kan oplopen als je verstrikt raakt in verschillende soorten drugs, gebruik met mate en voor recreatief gebruik alleen..

En Gvv74, na het lezen van je verhaal vind ik het voor mezelf ook wel weer even verplicht om je te condoleren..Topic brengt me in de gedachten hoe het aan mijn kant zou zijn, als het mij zou overkomen..

Pikachu

Wijs gebruiker
Gecondoleerd.

Denk je dat al het drugsgebruik schadelijk is? Hmm, wanneer ben je de controle kwijt? Een vraag die veel mensen, mits op tijd beantwoord, zou kunnen redden.

gvv74

Newbie
Ik geloof niet dat alle drugsgebruik schadelijk is. Overigens ben ikzelf geen gebruiker (op alcohol na en dit met mate), en nooit geweest.
Maar als iemand als D., m.a.w. iemand die aan depressies, angsten, neuroses lijdt (kortom, een emotioneel onstabiel iemand) zich inlaat met drugs, dan loert er een zéér groot gevaar om de hoek.

gvv74

Newbie
djstayla zei:
Dit geeft weer aan wat je kan oplopen als je verstrikt raakt in verschillende soorten drugs, gebruik met mate en voor recreatief gebruik alleen..

Hij was al 'n negental maanden, schat ik, van alles af hoor, zoas ik zei - alleen benzo's kon hij niet laten, en occasionneel methadon. Maar volgens mij was de schade al aangericht; vorige zomer had hij plots, out of the blue, drie epilepsieaanvallen op korte tijd. Het betrof symptomatische epilepsie, d.w.z. dat er geen epilepsiehaarden in z'n hersenen zaten, maar dat de aanvallen alles weg hadden van epileptische. Zelf heb ik dat 'n 8-tal jaar geleden ook tweemaal gehad, door extreme stress - het kan dus.
Maar in zijn geval vind ik : dat was een voorbode..

L

Lid 6909

Gast
gvv74 zei:

Gecondoleerd!

Maar ik denk niet dat je mensen hier hoeft te vertellen wat je ons wilt vertellen, dit klinkt beetje hard misschien maar dat D zo onverantwoordelijk was wil niet zeggen dat wij dat zijn.

Het ga je goed!

Opa

Bewuste gebruiker
Ja toch gecondoleerd en veel sterkte met het grote verlies!!!

Ook bedankt voor de waarschuwing...

Maar er is maar één zekerheid in het leven, en dat is de dood...
So you'd better enjoy that road!

MCHZK

Belezen gebruiker
door dit te lezen voel ik me geneigd om toch met enkele vrienden eens te praten over hun gebruik/misbruik..

gecondoleerd alleszinds

Martijn.

Belezen gebruiker
Hm... triest verhaal. :(

Ik ben zelf eigenlijk beginnend gebruiker, ben sinds half jaartje vanalles aan het proberen. Soms denk ik ook wel'ns 'Waar ben ik in godsnaam mee bezig :confused:) aangezien ik een jaar geleden nog helemaal NIKS van drugs wilde hebben. Ik was er heilig van overtuigd dat ik nooit iets anders dan af en toe alcohol zou gaan gebruiken. Maar ik heb voor mezelf duidelijke grenzen gesteld mbt tot drugs, waar ik hopelijk nooit overheen zal gaan.

Djo

Badass junkie
Heel veel sterkte met het verlies van je vriend. Altijd droevig om te lezen/horen dat iemand nog heel jongs is overleden. :cry:

caatje

Badass junkie
gvv74 zei:

Erg aardig van je maar ik denk dat iedereen, net als je vriend. het toch zelf moet ondervinden. We zijn allemaaaaal verstandige gebruikers die het allemaaaaal beter weten. Iedereen is gewezen op de gevaren van drugs en alcohol, is het niet door je ouders dan is het wel op school maar allemaal doen we het toch.

gvv74

Newbie
Ik bedoelde het niet echt als waarschuwing, ik ben iemand die door de band niet zo gauw een ander zal beoordelen - laat staan veroordelen.
Of misschien is het toch een waarschuwing, voor erg emotionele mensen (zoals D.) die met drugs experimenteren - ik weet eigenlijk niet goed wat ik wou toen ik het bericht hier plaatste.

azgaza

Badass junkie
gvv74 zei:
Ik bedoelde het niet echt als waarschuwing, ik ben iemand die door de band niet zo gauw een ander zal beoordelen - laat staan veroordelen.
Of misschien is het toch een waarschuwing, voor erg emotionele mensen (zoals D.) die met drugs experimenteren - ik weet eigenlijk niet goed wat ik wou toen ik het bericht hier plaatste.

Dat hoeft ook niet persé, weten wat je wilde. Als iemand zó dicht bij je overlijdt is het vaak zo'n shock dat de meeste mensen niet weten wat ze moeten doen of hoe ze echt verder moeten. Heel veel sterkte aan jou en de familie.

gvv74

Newbie
Martijn. zei:
Hm... triest verhaal. :(

Ik ben zelf eigenlijk beginnend gebruiker, ben sinds half jaartje vanalles aan het proberen. Soms denk ik ook wel'ns 'Waar ben ik in godsnaam mee bezig :confused:) aangezien ik een jaar geleden nog helemaal NIKS van drugs wilde hebben. Ik was er heilig van overtuigd dat ik nooit iets anders dan af en toe alcohol zou gaan gebruiken. Maar ik heb voor mezelf duidelijke grenzen gesteld mbt tot drugs, waar ik hopelijk nooit overheen zal gaan.

Ik stond vroeger erg tolerant en progressief t.o.v. drugs, zelf nooit gebruikt.
Met wat er nu gebeurd is in D.'s en mijn leven, is mijn houding erg veranderd.
Ik ben nog altijd van het principe 'leven en laten leven' en dat je je eigen grenzen maar moet aftasten, maar waar ik kan zal ik toch mensen wijzen op wat er zou kunnen gebeuren als ze die grenzen uit 't oog verliezen. Ik ben vooral erg kwaad op dealers en zij die geld verdienen door hun methadon/medicatie verder te verkopen.

Martijn.

Belezen gebruiker
gvv74 zei:
Ik stond vroeger erg tolerant en progressief t.o.v. drugs, zelf nooit gebruikt.
Met wat er nu gebeurd is in D.'s en mijn leven, is mijn houding erg veranderd.
Ik ben nog altijd van het principe 'leven en laten leven' en dat je je eigen grenzen maar moet aftasten, maar waar ik kan zal ik toch mensen wijzen op wat er zou kunnen gebeuren als ze die grenzen uit 't oog verliezen. Ik ben vooral erg kwaad op dealers en zij die geld verdienen door hun methadon/medicatie verder te verkopen.
Drugs is in mijn ogen gewoon te combineren met een verantwoorde leefstijl. Je moet inderdaad gewoon je grenzen aftasten, en er niet overheen gaan. Wanneer je over je grenzen heen gaat, kan 't mis gaan. En ik denk dat sommigen die in een verslaving zijn gerold hun grenzen ook te ver hebben gelegd. Als je daardoor drugs gaat gebruiken om problemen te onderdrukken, dan gaat 't vaak fout. Je moet drugs gebruiken voor je plezier, dus om leuke momenten nog leuker te maken, niet om rotmomenten minder rot te maken.
En wat betreft dealers, tsja... zonder dealers was er natuurlijk helemaal geen drugswereld.

Bovenaan